اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   طلب اكسبيرت بسيط جدا (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=35692)

monewadea 02-12-2013 12:20 PM

رد: طلب اكسبيرت بسيط جدا

1 مرفق
استاذ العوامى ارجو من جضرتك ترى هذه الصوره الان ممكن الفكره تبتدى توضح شويه طبعا انا بستخدم اكسبيرت اوامر معلقه وده فى الفكره بتاعتى متعب جدا جدا

monewadea 02-12-2013 12:28 PM

1 مرفق
وهذا الجزء الاخر من الاستراتيجيه من الاعلى الى الاسفل اذا استطعت ان اغلق صفقات الشراء على مكسب صفر او نقطه هنكون وصلنا الى حاجه كويسه

اسلام العوامى 02-12-2013 04:08 PM

1 مرفق
،،،فى المرفقات اكسبيرت يقوم بفتح صفقتين بيع وشراء كلما تحرك السعر عدد معين من النقاط وتستطيع التحكم فى هذا العدد عن طريق متغير STEP فى اعدادات الاكسبيرت،،،

،،،جرب ولو تمام قولى الاضافات اللى انت عايزها واحدة واحدة بالتفصيل،،،

monewadea 02-12-2013 05:03 PM

انا اشكرك استاذى انا فى الاول محتاج الان خاصيه التريلنج ستوب انا اللى افعلها على الشراء فقط او البيع فقط بس انا فى فكره فى دماغى مش عارف لها كود ولا لا
لو فى كود يحسب السبريد قد قيه ويضيف عليه نقطه ويبقى دا الستوب بتاعى بس دا مش استوب لوز دا المفروض يبقى بريك ايفن او الاداه اللى مثلا اول ما الربح يبقى نقطه يبقى دا الاستوب لوز بتاعى

monewadea 02-12-2013 05:10 PM

استاذ العوامى فى ملاحظه الاكسبيرت بينفذ الامر اكثر من مره فى نفس المكان هل ممكن ينفذ البيع والشراء مره واحده على نفس السعر؟

اسلام العوامى 02-12-2013 05:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monewadea (المشاركة 578013)
انا اشكرك استاذى انا فى الاول محتاج الان خاصيه التريلنج ستوب انا اللى افعلها على الشراء فقط او البيع فقط بس انا فى فكره فى دماغى مش عارف لها كود ولا لا
لو فى كود يحسب السبريد قد قيه ويضيف عليه نقطه ويبقى دا الستوب بتاعى بس دا مش استوب لوز دا المفروض يبقى بريك ايفن او الاداه اللى مثلا اول ما الربح يبقى نقطه يبقى دا الاستوب لوز بتاعى

،،،اى حاجة باذن الله ليها كود طالما فى حدود قدرات لغة البرمجة ،،،

،،،اللى انت طالبه ده البريك ايفن ، عايز بريك ايفن للبيع والشراء مع بعض ؟ او كل نوع منفصل ؟ ،،،

،،،سؤال على الهامش : انت لسه بتجرب الطريقة ولا اشتغلت بيها قبل كده؟ واشتغلت بيها قد ايه؟ ونسبة النجاح للفشل قد ايه ؟، عشان الاعضاء اللى بتتابع الموضوع تستفيد من التجربة دى ،،،

monewadea 02-12-2013 05:17 PM

اولا اطريقه مجربه قبل كده بس عن طريق الشراء فقط بين العملتين وزى ما انا ارفقت الاكسبيرتين لحضرتك انا اللى عاوز اعمله لان الشراء فقط عاوز مبلغ كبير جدا علشان انفذ الفكره دى وارباحها كبيره جدا
انا اللى بعمله ان انا بختصر المسافه يعنى باخد مكسبى من البيع ومن الشراء وبكون مأمن نفسى من الهدج

monewadea 02-12-2013 05:20 PM

طيب اختصار لوقت حضرتك لحد ما اثبت وجهه نظرى انا محتاج اكسبيرت واحد احطه مثلا على عمله يقوم بتنفيذ البريك ايفن على العمله دى ويكون تنفيذ البريك ايفن على البيع لوحده والشراء لوحده لان هى دى مشكلتى واخر الاسبوع نتكلم تانى معلش انا عملك ازعاج

اسلام العوامى 02-12-2013 06:44 PM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monewadea (المشاركة 578025)
طيب اختصار لوقت حضرتك لحد ما اثبت وجهه نظرى انا محتاج اكسبيرت واحد احطه مثلا على عمله يقوم بتنفيذ البريك ايفن على العمله دى ويكون تنفيذ البريك ايفن على البيع لوحده والشراء لوحده لان هى دى مشكلتى واخر الاسبوع نتكلم تانى معلش انا عملك ازعاج

،،،مرفق الاكسبيرت بعد اضافة بريك ايفن شراء وبريك ايفن بيع،،،

،،،جرب وقولى ناقص ايه تانى،،،

monewadea 02-12-2013 07:20 PM

استاذى انا اسف جدا بس الاكسبيرت بينفذ اوامر كتير جدا فى نفس المنطقه يعنى لو السعر نزل وطلع فى نفس النقطه 10 مران هينفذ 0 عمليات فى نفس النقطه

الساعة الآن 03:42 PM