اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   ممكن شرح بسيط وسريع للمضاعفات بالفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=932)

م.نادر فريد 19-06-2010 10:59 PM

رد: ممكن شرح بسيط وسريع للمضاعفات

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hossam_m2000 (المشاركة 14365)
انا بالطريقه بتاعه الهدجينج والمضاعفات بدبلر الحساب فى اقل من شهر بس فى الاخر مارجن كول

سورى يا عماد باشا على التاخير ولكن كما قلت لك الموضوع كان فى الهارد وعلية التراب واكثر من ملف تجريبى لكن لو عاوز اى اسئلة اتفضل ...بعد أذنك ارد على الراجل ده هنا علشان دا يخصنى ههههههههه.
.
حسام باشا ....فية حاجة فى الحساب أسمها أيكويتى وحاجة تانية أسمها بالانس BALANCE & EQUITY أى زيادة فى البلانس ولا فى الدماغ كله فشنك ....المهم الأيكويتى كام ...فكر فى الجملة دى وشوفها فى شغلك بعد كدا وقول لى رأيك .

emad1171 19-06-2010 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.نادر فيليب (المشاركة 14371)
سورى يا عماد باشا على التاخير ولكن كما قلت لك الموضوع كان فى الهارد وعلية التراب واكثر من ملف تجريبى لكن لو عاوز اى اسئلة اتفضل ...بعد أذنك ارد على الراجل ده هنا علشان دا يخصنى ههههههههه.
.
حسام باشا ....فية حاجة فى الحساب أسمها أيكويتى وحاجة تانية أسمها بالانس BALANCE & EQUITY أى زيادة فى البلانس ولا فى الدماغ كله فشنك ....المهم الأيكويتى كام ...فكر فى الجملة دى وشوفها فى شغلك بعد كدا وقول لى رأيك .

تمام يا باشا
يعني نفهم من هيك انه طريقة السلاحف لا بد من هدف ضعف الستوب لتحقيق ارباح ولكن ارباح قليلة
بينما الطريقة المعتادة فهي واضحة ما عليها خلاف
طيب يا سيدي خلينا نتناقش بمضاعفات متغيرة حتى وان كانت خاسرة في البدابة ممكن نضل مع الصفقة حتى نخرج بربح مهما كلف الامر
الان كما شرحت لمدخلات الكسبيرت الجديد، الصفقة الاولى لا نغلقها وندل الثانية بعقدين (لحد هون ممتاز) الان اذا ضرب الهدف (مع زيادةالسبريد طبعا) نخرج تعادل، صح؟ طيب ا1ا عكس السعر واغلقنا الخاسرة (بعقدين) وفعلنا 3 عقود جديدة تصبح جميع العقود المفعلة 4 عقود، ففي حال تحقق الهدف نربح ضعف الربح في المضاعفات العادية ونكون وفرنا المضاعفة الاولى. الان التفكير يجب ان يكون في ما بعد الربعة عقود، ماذا نفعل لو ضرب ستوب؟ هل نفلق ونضاعف ام نبرد بعقدين مثلا ففي حالة ضرب الهدف بنكون اربحنا اربعة عقود ومتبقي معنا خسارة عقدين ونبدا من جديد وفي حال ضرب الوق مرة اخرى للاربعةة عقود منكون اكسبنا عقدين ونشوف حل اخر للاربعة عقود
معلس اتحملوني بفكر بصوت عالي لسبب او لاخر عندي قناعة اننا نستطيع في النهاية الخروج من جميع العقود بربح (طبعا لا بد من استخدام استراتيجيةولتكن الشهباء او اي استراتيجية تجنبا الكثير من التذبذب.
معكم على الخط

م.نادر فريد 19-06-2010 11:49 PM

طيب يا لورد ...أنت هدقك اية بالضبط قول لى امان من اى جهة ...تريد الحساب يتحمل اقصى مضاعفات وللا بتريد التحقيق من اقل هدف وللا أية بالضبط ؟

emad1171 19-06-2010 11:52 PM

ههههههه
ضحكتني والله يا زعيم
بدي اقل امان في الصفقات وليكن الربح قليل
لا يكون عندك طريقة وتاركني اخبص هون على الهواء مباشرة :1 (46):

الساعة الآن 08:31 PM