اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات سحر الأرقام (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=38770)

Dr. Aspire 01-05-2014 07:08 PM

رد: ►•●■▒『ٿوڝــيات ♛ العـشــــرۅن نـﭱـــطة▌ Ŧhé ♪20♪ Pip Ŕecommendations ♛ توصــيات』▒■●•◄

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 702608)
اتمنى لك وللجميع يا دكتور النجاح والارباح

انا داخل معاكم في الصفقات خاصه انها معلقه وهدف وستوب 20 نقطة

بالاضافه الى انني خبير باستراتيجية الدونت كلوز وفاهمها صح

ولكن انت اضفت لها رونقا خاصا فيك وهو ستوب وهدف 20 نقطة وهو موضوع منظم

شكرا لك

والله الواحد بيسعد بمشاركات الناس المحترفين و المحترمين وهم كثر في هذا المنتدى
و يا رب يكون الموضوع مفيد فعلا لكل الناس
و تشرفني متابعتك بكل تأكيد

Dr. Aspire 01-05-2014 10:12 PM

رد: ►•●■▒『ٿوڝــيات ♛ العـشــــرۅن نـﭱـــطة▌ Ŧhé ♪20♪ Pip Ŕecommendations ♛ توصــيات』▒■●•◄

كان السوق هاديء اليوم بسبب اجازات في معظم البنوك
كان معنا صفقة على الدولار ين من أمس .. الحمد لله حققت الهدف
نلغي باقي الصفقات التي لم تتفعل
وعن نفسي هآخد يوم الجمعة أجازة ومش هأشتغل .. لو حابين انزلكم التوصيات مافيش اي مشكلة
وكده يبقى انتهى الاسبوع التجربة اللي اتفقنا عليه واكيد الناس بدأت تتعود على الطريقة
ونبدأ من الاسبوع القادم بإذن الله العمل على الحساب الرسمي للتوصيات
واللي هتكون مدته 3 شهور بإذن الله

Dr. Aspire 01-05-2014 10:17 PM

الحساب الآن
الحمد لله حققنا أرباح 12% في الأسبوع الأول
بأقل مخاطرة 2.4% على الأكثر في كل صفقة
و بستوب 20 نقطة فقط
الحمد لله ..

achraf 01-05-2014 11:08 PM

نتائج جيدة و ان شاء الله تدوم
في انتضار توصيات اليوم الجديد اخي

اسلام القاضى 01-05-2014 11:47 PM

نلغى باقى الصفقات كلهاااااا ولا على الدولار ين بس

Dr. Aspire 02-05-2014 12:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام القاضى (المشاركة 702676)
نلغى باقى الصفقات كلهاااااا ولا على الدولار ين بس

الصفقات التي لم تتفعل كلها بتلغى في نهاية كل يوم

zogota 02-05-2014 12:08 AM

في حساب هنتابع عليه ولا هتنزل التوصيات في الموضوع معلش النت عندي ضعيف فا مش قادر اتصفح كل صفحات الموضوع

وجزاك الله كل خير

صحفي إقتصادي 02-05-2014 12:12 AM

حبيب يا دكتور والله يوفقكم

بس انت تعودنا على التوصيات وعندما اركز على الموضوع تمتنع اليوم عن تنزيلها هههههههه

نزل التوصيات وادخلها باذن الله

Dr. Aspire 02-05-2014 12:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zogota (المشاركة 702680)
في حساب هنتابع عليه ولا هتنزل التوصيات في الموضوع معلش النت عندي ضعيف فا مش قادر اتصفح كل صفحات الموضوع

وجزاك الله كل خير

التوصيات بتنزل في هذا الموضوع كل يوم من الساعة العاشرة إلى منتصف الليل بتوقيت القاهرة
ان شاء الله من اول الاسبوع القادم سيكون هناك حساب ديمو للمتابعة لمدة 3 شهور

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 702682)
حبيب يا دكتور والله يوفقكم

بس انت تعودنا على التوصيات وعندما اركز على الموضوع تمتنع اليوم عن تنزيلها هههههههه

نزل التوصيات وادخلها باذن الله

عينيا الاتنين يا غالي
دقايق و أنزلها بس هتكون نقاط قليلة لأني مش مستريح ليوم بكره بصراحة
فيكون الدخول بحذر كما تعودنا

صحفي إقتصادي 02-05-2014 12:37 AM

شكرا يا دكتور ونحن منتظرين

Dr. Aspire 02-05-2014 12:43 AM

توصيات يوم 2-5-2014
رجاء الدخول بحذر

صحفي إقتصادي 02-05-2014 12:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 702684)

التوصيات بتنزل في هذا الموضوع كل يوم من الساعة العاشرة إلى منتصف الليل بتوقيت القاهرة
ان شاء الله من اول الاسبوع القادم سيكون هناك حساب ديمو للمتابعة لمدة 3 شهور

عينيا الاتنين يا غالي
دقايق و أنزلها بس هتكون نقاط قليلة لأني مش مستريح ليوم بكره بصراحة
فيكون الدخول بحذر كما تعودنا

اعتقد يا دكتور انت غير مستريح لتوصيات الغد

لأن اليوم كان متذبذب لأنه من الممكن ان تحدث انفجارات سعريه في الغد

خصوصا ان نقاط الاستراتيجية بعيده عن بعض بحدود 35 نقطه لذلك سيرتفع الاستوب وهذا الامر يخالف الاستراتيجية والورشة هذه

هل توقعي صحيح ام خطأ

ومنكم نتعلم

Dr. Aspire 02-05-2014 12:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 702695)
اعتقد يا دكتور انت غير مستريح لتوصيات الغد

لأن اليوم كان متذبذب لأنه من الممكن ان تحدث انفجارات سعريه في الغد

خصوصا ان نقاط الاستراتيجية بعيده عن بعض بحدود 35 نقطه لذلك سيرتفع الاستوب وهذا الامر يخالف الاستراتيجية والورشة هذه

هل توقعي صحيح ام خطأ

ومنكم نتعلم

الستوب مش هيرتفع .. الستوب كما هو 20 نقطة في كل صفقة
الرينج الضيق بالتأكيد هو من اسباب الحذر من الغد خصوصا في وجود خبر البطالة ومعروف تأثيره على السوق
لو كان رينج اليوم كبير كنت قولت ندخل بقلب جامد ولا يهمنا أخبار ولا غيره
بس ان شاء الله كلي ثقة بمستويات الاستراتيجية و بإذن الله معظم النقاط اللي تتفعل تحقق اهدافها

صحفي إقتصادي 02-05-2014 12:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 702698)

الستوب مش هيرتفع .. الستوب كما هو 20 نقطة في كل صفقة
الرينج الضيق بالتأكيد هو من اسباب الحذر من الغد خصوصا في وجود خبر البطالة ومعروف تأثيره على السوق
لو كان رينج اليوم كبير كنت قولت ندخل بقلب جامد ولا يهمنا أخبار ولا غيره
بس ان شاء الله كلي ثقة بمستويات الاستراتيجية و بإذن الله معظم النقاط اللي تتفعل تحقق اهدافها

هو فعلا اذا كان رنج العمله ضيق يسبب قلق

لكن يا دكتره نقاط دخولك تختلف كليا عن نقاط الدونت كلوز للغد فقط

مع العلم ان نقاط الايام السابقه كانت مشابهه للدونت كلوز تقريبا

فما السبب هل ممكن ان توضح لنا سبب التغير للتعلم والاستفاده

Dr. Aspire 02-05-2014 01:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 702700)
هو فعلا اذا كان رنج العمله ضيق يسبب قلق

لكن يا دكتره نقاط دخولك تختلف كليا عن نقاط الدونت كلوز للغد فقط

مع العلم ان نقاط الايام السابقه كانت مشابهه للدونت كلوز تقريبا

فما السبب هل ممكن ان توضح لنا سبب التغير للتعلم والاستفاده

هذه النقاط من مستوى 200 فيبوناتشي على اليومي وهي من الاضافات اللي بأجربها على الدونت كلوز
بالاضافة لدمجها بالزوايا السعرية للوصول في النهاية لأقوى النقط اللي يتعمل منها ستوبات قليلة

صحفي إقتصادي 02-05-2014 01:25 AM

على العموم متابع معاك وادخل الصفقات التي تنزلها

وسوف تتضح لنا الايام القادمه افضل الطرق الممكنه في هذا الموضوع

مع العلم ان لدي خبرة جيده بالزوايا السعريه واشتغلت على مؤشرات جان على الحقيقي ايضا وقد حققت منها ارباح وفيها اكيد بعض الخسائر

اتمنى عندما يحين لك وقت تكون فاضي فيه اشرح لنا وجهة نظرك الكامله حول هذه الطريقه بدمج الطرق وستجد منا العون باذن الله للوصول للصيغه المناسبه لاستراتيجية جيده

شكرا لك مره اخرى على هذا الموضوع وانا متفائل فيه كثيرا

Dr. Aspire 02-05-2014 01:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 702708)
على العموم متابع معاك وادخل الصفقات التي تنزلها

وسوف تتضح لنا الايام القادمه افضل الطرق الممكنه في هذا الموضوع

مع العلم ان لدي خبرة جيده بالزوايا السعريه واشتغلت على مؤشرات جان على الحقيقي ايضا وقد حققت منها ارباح وفيها اكيد بعض الخسائر

اتمنى عندما يحين لك وقت تكون فاضي فيه اشرح لنا وجهة نظرك الكامله حول هذه الطريقه بدمج الطرق وستجد منا العون باذن الله للوصول للصيغه المناسبه لاستراتيجية جيده

شكرا لك مره اخرى على هذا الموضوع وانا متفائل فيه كثيرا

بإذن الله تكون طريقة مفيدة لنا جميعا و نحقق منها ارباح وهو المطلوب .. مش مهم الطريقة في الفوركس المهم الناتج يكون أخضر :D
وانا تلميذ يا أخي أتعلم منكم جميعا والله .. ولولا مساعدة بعض الاخوة المحترمين مثلك لما وصلت لهذه الطريقة ابدا

صحفي إقتصادي 02-05-2014 04:02 PM

شكرا يا دكتور

خسرت 20 دولار من الاسترالي

وكسبت 11 دولار من الين

وكسبت 60 دولار من اليورو نيوزلندي مع انك لم تضعه في التوصيات لكنه يحترم نقاط الدونت كلوز جيدا وانا اتاجر عليه

واما البقيه فقد اغلقتها واكتفيت بهذا الربح اليوم

والله كريم نريد همتك معانا الاسبوع المقبل

Dr. Aspire 04-05-2014 04:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 702836)
شكرا يا دكتور

خسرت 20 دولار من الاسترالي

وكسبت 11 دولار من الين

وكسبت 60 دولار من اليورو نيوزلندي مع انك لم تضعه في التوصيات لكنه يحترم نقاط الدونت كلوز جيدا وانا اتاجر عليه

واما البقيه فقد اغلقتها واكتفيت بهذا الربح اليوم

والله كريم نريد همتك معانا الاسبوع المقبل

الف مبروووك عليك الارباح
انا لم اعلق توصيات يومها لكن فتحت الشارت وقت الخبر لقيت معظم الازواج احترمت النقاط .. بعضها ضرب ستوب والبعض الاخر انعكس قليلا لكن حقق الاهداف
بإذن الله من الاسبوع القادم سنبدأ بحساب لمدة 3 شهور لنحكم على التوصيات بشكل أشمل بإذن الله

zaza2020 04-05-2014 04:40 PM

متابع يا دكتور ... وربنا يكرمك فى مساعدتك لينا :1 (4):

goggo 04-05-2014 08:51 PM

السلام عليكم اخي قلت ان حسابات الدونت كلوز موجودة في منتدى مجاور و بحثت عنها و لكن لقيت طريقتين
الاولى تقول نرسم الفيبو مرتين مرة من القمة الى القاع و مرة من القاع الى نسبة 38 من الفيبو الاول وووو لا اريد ان افصل الشرح لانك عارف الباقي و الثانية تقول فيبو مرة واحدة و ننتظر وصول السعر الى 61 او 127 او 161
سؤال ماهي الطريقة الصحيحة الاولى ام الثانية و هل يوجد نقاط دونت كلوز علوية و سفلية ام هي فقط 61 و 127 و 161 للفيبو

Dr. Aspire 04-05-2014 09:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 703296)
السلام عليكم اخي قلت ان حسابات الدونت كلوز موجودة في منتدى مجاور و بحثت عنها و لكن لقيت طريقتين
الاولى تقول نرسم الفيبو مرتين مرة من القمة الى القاع و مرة من القاع الى نسبة 38 من الفيبو الاول وووو لا اريد ان افصل الشرح لانك عارف الباقي و الثانية تقول فيبو مرة واحدة و ننتظر وصول السعر الى 61 او 127 او 161
سؤال ماهي الطريقة الصحيحة الاولى ام الثانية و هل يوجد نقاط دونت كلوز علوية و سفلية ام هي فقط 61 و 127 و 161 للفيبو

هي طريقة الفيبو 38
بالنسبة لي لا ألتزم بالاستراتيجية 100%
ستجد بعض النقاط مختلفة تماما عن الدونت كلوز ولكن الدونت كلوز هي الاساس في هذا الموضوع

goggo 04-05-2014 09:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 703299)

هي طريقة الفيبو 38
بالنسبة لي لا ألتزم بالاستراتيجية 100%
ستجد بعض النقاط مختلفة تماما عن الدونت كلوز ولكن الدونت كلوز هي الاساس في هذا الموضوع

شكرا على الرد اخي لكن لم تجب على سؤالي كاملا
هل هناك نقاط دونت كلوز علوية و سفلية يعني نرسم الفيبو من فوق لتحت ثم نرسمه من تحت لفوق ?
بارك الله فيك

Dr. Aspire 04-05-2014 09:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 703306)
شكرا على الرد اخي لكن لم تجب على سؤالي كاملا
هل هناك نقاط دونت كلوز علوية و سفلية يعني نرسم الفيبو من فوق لتحت ثم نرسمه من تحت لفوق ?
بارك الله فيك

نعم .. بنفس الطريقة

mony19 04-05-2014 11:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 702661)
وكده يبقى انتهى الاسبوع التجربة اللي اتفقنا عليه واكيد الناس بدأت تتعود على الطريقة
ونبدأ من الاسبوع القادم بإذن الله العمل على الحساب الرسمي للتوصيات
واللي هتكون مدته 3 شهور بإذن الله

بانتظار الحساب الرسمي للتوصيات ويارب يكون الناتج علطول اخضر لكل الناس :D

صحفي إقتصادي 05-05-2014 12:12 AM

اين التوصيات يا دكتور

Dr. Aspire 05-05-2014 01:18 AM

توصيات اليوم
5-5-2014
بالتوفيق لنا إن شاء الله

سمو روح 05-05-2014 09:42 AM

يعطيك العافية اخووي dr.Aspire

يا ريت لو تكرمت توضح شويه التوصيات

الحين مثلا اختار زوج اليورو و اضع اربع اوردرات بنفس احجام اللوتات ؟؟ اوردرين بيع و اوردرين شراء ؟؟ و الا كيف بالضبط

و فيها ريسك طيب بدون الستوب لوز عشان ممكن السعر يعكس كثير و يمرجن الحساب .. صحيح ؟؟

zaza2020 05-05-2014 10:19 AM

والله وانا كمان نفسى افهم طريقه استخدام التوصية !!!!

Dr. Aspire 05-05-2014 04:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمو روح (المشاركة 703387)
يعطيك العافية اخووي dr.Aspire

يا ريت لو تكرمت توضح شويه التوصيات

الحين مثلا اختار زوج اليورو و اضع اربع اوردرات بنفس احجام اللوتات ؟؟ اوردرين بيع و اوردرين شراء ؟؟ و الا كيف بالضبط

و فيها ريسك طيب بدون الستوب لوز عشان ممكن السعر يعكس كثير و يمرجن الحساب .. صحيح ؟؟

ايوة بالظبط بتعلق بيع من نقاط البيع و شراء من نقاط الشراء
كلها بنفس اللوت و الستوب و الاهداف اللي هما 20 نقطة مع اضافة السبريد للستوب و خصمه من الهدف
و اكيد في مخاطرة كبيرة اذا اشتغلت بدون ستوب لأن السوق مش مضمون
كمان انا مش بأحب اسيب صفقات لتاني يوم بأحب اشتغل اول بأول علشان اعصابي تفضل مرتاحة دايما

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zaza2020 (المشاركة 703400)
والله وانا كمان نفسى افهم طريقه استخدام التوصية !!!!

تم الشرح اخي
لو في اي نقطة محتاج التوضيح اقرا اول صفحتين لو في حاجة ناقصاك قولي

اسلام القاضى 05-05-2014 07:15 PM

تسلم يادكتور منور المنتدى يادكتور

Dr. Aspire 05-05-2014 07:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام القاضى (المشاركة 703578)
تسلم يادكتور منور المنتدى يادكتور

تسلم يا اسلام باشا
ده نورك يا غالي

سمو روح 05-05-2014 07:39 PM

كذا واضحة جدا التوصيات الله يعطيك العافية

Dr. Aspire 05-05-2014 08:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمو روح (المشاركة 703588)
كذا واضحة جدا التوصيات الله يعطيك العافية

بالتوفيق إن شاء الله

maryocairo 05-05-2014 08:38 PM

بالتوفيق دايما

اشواق 05-05-2014 10:23 PM

بالتوفيق

zaza2020 05-05-2014 11:03 PM

فى انتظار التوصيات الجديده يا دكتور الساعه الان العاشرة :D تحياتى

mony19 06-05-2014 01:59 AM

ايه يا دكتور هو مافيش توصيات النهارده ولا ايه

Dr. Aspire 06-05-2014 04:25 PM

معلش يا جماعة امبارح ما قدرتش انزل توصيات لأن كان عندي نباطشية
وعامة كده كده ما كانش هيبقى في توصيات لأن الرينج كان ضيق جدا إلا في بعض الازواج زي الين
والحمد لله اننا ما دخلناش صفقات النهارده لأن السوق كان قوي جدا
ان شاء الله بالليل هيكون في توصيات
توصيات يوم الاتنين ما اتفعلش منها غير شراء اليورو ين من 134.38 و حققت الهدف الحمد لله
ألف مبروك للجميع

اسلام القاضى 06-05-2014 10:09 PM

سؤال بسيط يادكتور

الساعة الآن 01:51 AM