اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية للتداول علي الاخبار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18985)

م.جوزيف ايهاب 11-07-2012 03:32 PM

رد: اقتناص بعض النقاط بالتداول علي الاخبار

بعد كل ده لم يحدث تأثير :D
يتم الغاء كل الاوامر

djongar 11-07-2012 03:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 362153)
بعد كل ده لم يحدث تأثير :D
يتم الغاء كل الاوامر

غريب امرو الدولار موش عارف وين يروح ههههه :1 (20):

ahmed thrwat 11-07-2012 09:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 362151)
بالنسبة للشركات التي تلغي الصفقات الاقل من دقيقتين
فانا فكرت في طريقة تحت الاختبار وهي الدخول علي صفقتين شراء وبيع قبل الخبر ب3 دقائق مع وضع ستوب للصفقتين 10 نقاط
اذا هبط السعر هيضرب ستوب صفقة الشراء وتبقي صفقة البيع والعكس

تحياتي

هى فكرة حلوة بس انا رأيي الشخصي ان الدخول هيدج وقت الاخبار ده ممكن يؤدي لكارثة للحساب لان في الحالة عدم تأثر السوق بالخبر وتسبب في تذبذب السعر هيبقى ادنى حسارة انك هاتشيل السبريد وياسلام لو شركة السبريد بتاعها مش ثابت يبقى كده لبسنا في حيطه زي ما حصل مع الدولار والكندي النهاردة انا عن نفسي بعد ما التسعت والحمد لله بقيت بتاجر على اخبار اليورو بس علشان السبريد بتاعها وممكن احيانا على الباوند لو في حالة خبر قوي مع الحذر طبعا من السبريد بتاعه وطبعا كل واحد وليه طريقتة بيتعامل بيها مع الخبر لكن مازلت افضل الاوامر المعلقة علشان بتحميك في حالة عدم تأثر السوق
طبعا ياجوزيف باشا المقامات محفوظة :1 (41): مش هاجي جنب خبرتك حاجة في السوق بس حبيت انصح الناس علشان موضوع الهيدج ده خاسرني كتييييييييييييييييييييييييير

م.جوزيف ايهاب 11-07-2012 11:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 362370)
هى فكرة حلوة بس انا رأيي الشخصي ان الدخول هيدج وقت الاخبار ده ممكن يؤدي لكارثة للحساب لان في الحالة عدم تأثر السوق بالخبر وتسبب في تذبذب السعر هيبقى ادنى حسارة انك هاتشيل السبريد وياسلام لو شركة السبريد بتاعها مش ثابت يبقى كده لبسنا في حيطه زي ما حصل مع الدولار والكندي النهاردة انا عن نفسي بعد ما التسعت والحمد لله بقيت بتاجر على اخبار اليورو بس علشان السبريد بتاعها وممكن احيانا على الباوند لو في حالة خبر قوي مع الحذر طبعا من السبريد بتاعه وطبعا كل واحد وليه طريقتة بيتعامل بيها مع الخبر لكن مازلت افضل الاوامر المعلقة علشان بتحميك في حالة عدم تأثر السوق
طبعا ياجوزيف باشا المقامات محفوظة :1 (41): مش هاجي جنب خبرتك حاجة في السوق بس حبيت انصح الناس علشان موضوع الهيدج ده خاسرني كتييييييييييييييييييييييييير

اهلا يا غالي
بص انت كلامك سليم
بس بالنسبة لموضوع السبريد في الهيدج ده انا بدخل الصفقتين قبل الخبر ب3 دقايق و زي النهاردة سبريد الدولار كندي في شركة fxdd كان حوالي 3 نقاط
يعني لو الخبر ملوش تأثير الخسارة هتكون مش اكتر من 6 نقاط
السبريد بيرتفع لحظة صدور الخبر فقط
وبعدين الطريقة دي انت فكرت فيها مخصوص للشركات اللي زي انستا . سبريد ثابت بس بتلغي الصفقات اللي اقل من دقيقتين

تحياتي يا باشا

MEDHATMZAKY 14-07-2012 02:11 PM

شكرا على النصيحة

م.جوزيف ايهاب 14-07-2012 02:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MEDHATMZAKY (المشاركة 363393)
شكرا على النصيحة

نورت الموضوع يا غالي

temode 14-07-2012 02:55 PM

اتمنى لك توفيق اخي

م.جوزيف ايهاب 14-07-2012 03:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة temode (المشاركة 363406)
اتمنى لك توفيق اخي

اشكرك يا غالي
بالتوفيق لك

م.جوزيف ايهاب 24-07-2012 04:14 AM

رد: ★ اقتناص بعض النقاط بالتداول علي الاخبار ★

السلام عليكم
خبر له تأثير جيد علي الكندي

mahmoud0711 24-07-2012 04:17 AM

رد: ★ اقتناص بعض النقاط بالتداول علي الاخبار ★

بالتوفيق يا زعيم ان شاء الله توصيات خضراء دائما

الساعة الآن 07:26 AM