اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

Lama-FX 07-01-2013 08:03 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolfkamikaz (المشاركة 445762)
السلام عليكم قلت ايضا في اول الموضوع الزوايا
اي زاوية الترند فلا تنسوها
في كثيرين يقولون تعكس معي الصفقات
صح فانت داخل عرضي اي في ترند اقل من 45 درجة فاذا الريسك عالي لانه تذبذب
ترند 45 درجة او اكثر يعتبر حاد و يعبر عن الاستمرارية و انفجارية السعر لكن لكن لكن يجب معرفة ان السعر سيصل لنقطة معينة و يتجمد هنا وقت الانعكاس و يكون في معضم الاحيان بنفس السرعة لان الذي سبقه حاد

شكرا استاذ وليد ةعلى التزكير
لكن الزاوية نراقبها على الشارات العادية وعلى اي فريم

على فكرة انا بعتمد على طريقتك الي شرحتها في تعليق الاوامر والحمد لله ماشيا معايا ممتاز وخاصا للتأكد من استمرار الصفقة والفضل من بعد الله لك ولشرحك

wolfkamikaz 07-01-2013 08:11 PM

اخواني اعني ان الترند العام يكون 45 او اكثر هنا حالة رضوخ سعري اي ان اي اختراق للترند فهو تهديد ليعكس اتجاه الترند
يعني الازاحات التي تتمثل في شموع مرة هابطة مرة صاعدة تغير زاوية الترند عام لكن بصورة غير ملفتة و باختراق 45 درجة اي عندما يصبح الترند ذو زاوية اقل من 45 يمهد للانعكاس

MoHaMeD EgY 07-01-2013 08:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Lama-FX (المشاركة 445780)
ممتاز كنت عم احضر شارات اليورو دولار على فكرة انا من نصف ساعة اوقفتها وقد حققت معي 30 نقطة علما ان الفرصة حققت 60 لكن دائما عندي مشكلة الخروج المبكر
الدخول كان على التمبلت القديمة

مرحبا لاما :1 (73):
مهو انا مستنى ابو يوسف يحلل الدخول والخروج عشان نستفيد كلنا من خبرته .. كمان انا شفت فرصه اليورو دولار لكن معرفتش ادخلها بسبب عدم وجود مارجن كفايه .. لانى انا كنت داخل فى عمله اليورو ين وقتها

MoHaMeD EgY 07-01-2013 08:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolfkamikaz (المشاركة 445791)
اخواني اعني ان الترند العام يكون 45 او اكثر هنا حالة رضوخ سعري اي ان اي اختراق للترند فهو تهديد ليعكس اتجاه الترند
يعني الازاحات التي تتمثل في شموع مرة هابطة مرة صاعدة تغير زاوية الترند عام لكن بصورة غير ملفتة و باختراق 45 درجة اي عندما يصبح الترند ذو زاوية اقل من 45 يمهد للانعكاس

مرحبا اخى وليد :1 (73):
معلش اصلى احنا اغلبنا مبتدأين
بص اللى انا فهمتو .. وقولى صح ولا غلط

hussien86 07-01-2013 08:25 PM

اقتباس:

حسين السكره تسلم حبيبي
هل هذا البرنامج مجاني مدى الحياه ؟
أم أنه فتره تجريبيه ؟
ولماذا الموقع يعرض مثل هذا البرنامج مجانا في حين أنه ليس بالمجان في مواقع اخرى ؟
وهل ينفع أني أشتغل عليه من منصه ويرسل الصفقات الى أكثر من منصه؟
ولا هو بينسخ الصفقات فقط بين منصتين اتنين بس ؟

منتظر ردك على اسئلتي حبيبي حسين الغالي
اعذرني عالتأخير ابو يوسف
البرنامج مجاني ميه ميه مافيه كلام . بالنسبة لشو انه مجاني ماعندي اي فكرة صراحه بس الموقع معروف من زمان ويوفر ادوات كثيرة منها مجانية ومنها بفلوس كمان ..ووكمان ينفع انك تشغل منصة تنسخ منها لاكثر من منصة اخري لكن شرط انهم يكونو علي نفس الجهاز ..لكن اذا عايز تنسخ من جهازك لاجهزة تانية هتستخدم البرنامج الثاني اللي اسمه كده MT4i Internet Trade Mirror....... اي خدمات استفسارات انا جاهز ياحب :1 (101)::1 (29)::1 (29)::1 (29)::1 (29):

ayaz 07-01-2013 08:29 PM

السلام عليكم

اخيرا اتتمت 308 صفحه بالتمام و الكمال ( بس فيه كام صفحه كدة محتاجين مراجعه كويس ) و بدات كمان بالرنكو بالاضافه الي تملت الاخ ابو يوسف الاول و هجربه الاسبوع دة بالكامل حتي يتم شرح التملت التاني ان شاء الله فلا داعي للتسرع , للامانه الاخ وليد ربنا يبارك فيه لانه فتح باب خير لناس كتير و اظن اني هحسدة على كم الثواب اللي اخدة بالاستفاده اللي رجعت على الناس كلها و انا واحد من الناس مبتدا كنت تهت من كتر القراءه و التحاليل و فقدت الاتجاه اللي اقدر امشي عليه دة طبعا غير الفلوس اللي راحت , بس الحمد لله كفايه اني اتعلمت , فالله يكرمك يا اخ وليد , بس كمان الصراحه الاجمل هو مشاركه الثواب من الاخوة اصحاب الخبرة امثال الاخ ابو يوسف اللي بجد بعيد عن خبرته هو حبه الدائم و المستمر للمساعدة و حرصه انه يرد على كل استفسار و تعليق ( ربنا يوفقك و يسد ما عليك و يكتر من امثالك يارب ) ديه مش مجامله و الله بس ما اراه هو افعال و ليس كلام , مش عايز انسي حد من الناس اللي بدات و ساعدت زي الاخ كاوبوي و الاخ عصام و ابراهيم كيرا و مش عايز اكون نسيت حد , ادعو الله اني في يوم اقدر اساعد ان شاء الرحمن
اخيرا لي بس ملحوظه صغيرة انا طبعا لسه معرفش حاجه عن التملت الجديد الخاص بالاخ وليد و اللي انا واثق انه ان شاء الرحمن هيكون افضل , بس من خلال الصفحات الي قرائتها اعتقد بمساعدة الاخ كاوبوي نقدر ندخل الزوايا و المنحيات لاني اعتقد ان ليها دور قوي و كما البيفوت اللي كان اشار ليه الاخ وليد , مش عارف ممكن الاساليب ديه تساعد اكتر او لا ( انا مش بعدل على حد اي حاجه لاني معنديش الخبرة ديه طبعا بس كان مجرد اقتراح من اجمالي ما قرات , و عذرا لو كان حد فهمني غلط و تقبلوا مروري
بارك الله للجميع بكل خير
و السلام عليكم

wolfkamikaz 07-01-2013 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 445797)
مرحبا اخى وليد :1 (73):
معلش اصلى احنا اغلبنا مبتدأين
بص اللى انا فهمتو .. وقولى صح ولا غلط

برافووووووووووووووووووووووووو
رسم صحيح ده انتم محترفين

Mohamed_tarek 07-01-2013 08:42 PM

معلش سؤال
هو نا دلوقتي لما افتح شارت الرينكو
بيكون امامي طوبت سواء خضراء اوة حمراء
فانا بحدددخولي الصفقة علي اساس لوناخر طوبة
ب ازاي اقدر اتاكد ان كدة الفرصة مش فاتتني