اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ▀█◄اقوى توصيات اجنبية ممكن تشوفها 1000 نقطة كل شهر على الاقل+النتائج▀█► (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=37518)

Mr.Forexawy 16-04-2014 04:04 PM

رد: ▀█◄اقوى توصيات اجنبية ممكن تشوفها 1000 نقطة كل شهر على الاقل+النتائج▀█►

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 696899)
السلام عليكم ورحمة الله
يعنى لما قررت انى ادخل توصية معاكم على النيوزلندى
الصفقة الوحيدة اللى مش عايزة تتحرك عندى
الظاهر والله اعلم انى وشى نحس عليكم
بالتوفيق ان شاء الله للجميع

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 696928)
بخصوص التوصية الاخيرة الدولار النيوزلندي اخوانى يجب الحذر
لان هناك خبر بعد اقل من ساعة من الان
عن مؤشر اسعار المستهلك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 696940)
يارجل حرام عليك حد يدى توصية قبل الخبر ده دا انا لسه محظرهم منه
طيب كنت خليتها عكس التانية اهو واحدة تغطى التانية كلها ضربت استوبات
المهم انا الحمد لله لحقت نفسى فى التوصية الاولى وفعلت امر بيع بندنج واخدت الربح
وادى التوصية الاولى راجعة تكمل طريقها

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 696966)
بلاش تتسرع فى الصفقات
علشان الصفقة دى احتمال تعكس عند سعر 1.79170

حضرتك داخل الموضوع علشان تاخد توصيات ؟؟ ولا داخل تناقش توصيات و تقول دى توصية حلوه و دى وحشه قبل خبر و دى فى مقاومة عندها :1 (11):
و يا ريت ترجع تقرا راس الموضوع و خصوصا اول بند:

1_هل يمكن مناقشة التوصيات فنيا ؟؟
الموضوع دا مرفوض رفضا باتا ... اى حد بيتبع توصيات فى العالم لازم يبقى على يقين من جواه انه مش عارف يتاجر بنفسه فا بيمشى ورا التوصيات فكونك دخلت توصيات فا دا معناه انك مش راضى بالارباح اللى بتحققها بنفسك ... فا متجيش بقى تناقش التوصيات فنيا :1 (24): سواء بوضع توصيات اخرى فى الموضوع او حث الاعضاء على عدم دخول بعض الصفقات :1 (24):

لو حضرتك داخل تاخد توصيات فا اهلا وسهلا بيك .. و التوصية اللى تلاقيها مش ماشية على تحليلك فا مش تدخلها عادى انت حر
انما تناقش التوصيات فا انت كدة بتشتت الاعضاء و فى ناس كتير مبتدئه بتابع التوصيات لما تلاقى واحد بيقول يمين و احد شمال .. المفروض يعملوا ايه من وجهه نظر حضرتك ؟؟؟ :1 (64):
و بعدين حضرتك مصور لنا صفقاتك ليه :1: ما احنا كلنا كنا شايفين النيوزلندى و هو ساكن و مش بيتحرك وقت التوصية :1 (83):
يا ريت يا جماعة محدش يحمل الموضوع او يحملنى اكتر من طاقتى .. ربنا وحده يعلم انا بتعب اد ايه و مش بنام علشان افضل متابع ليكم التوصيات لما ترسل لى من مصدرها

saykooo 16-04-2014 04:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Forexawy (المشاركة 697264)
حضرتك داخل الموضوع علشان تاخد توصيات ؟؟ ولا داخل تناقش توصيات و تقول دى توصية حلوه و دى وحشه قبل خبر و دى فى مقاومة عندها :1 (11):

الموضوع دا مرفوض رفضا باتا ... اى حد بيتبع توصيات فى العالم لازم يبقى على يقين من جواه انه مش عارف يتاجر بنفسه فا بيمشى ورا التوصيات فكونك دخلت توصيات فا دا معناه انك مش راضى بالارباح اللى بتحققها بنفسك ... فا متجيش بقى تناقش التوصيات فنيا :1 (24): سواء بوضع توصيات اخرى فى الموضوع او حث الاعضاء على عدم دخول بعض الصفقات :1 (24):

لو حضرتك داخل تاخد توصيات فا اهلا وسهلا بيك .. و التوصية اللى تلاقيها مش ماشية على تحليلك فا مش تدخلها عادى انت حر
انما تناقش التوصيات فا انت كدة بتشتت الاعضاء و فى ناس كتير مبتدئه بتابع التوصيات لما تلاقى واحد بيقول يمين و احد شمال .. المفروض يعملوا ايه من وجهه نظر حضرتك ؟؟؟ :1 (64):
و بعدين حضرتك مصور لنا صفقاتك ليه :1: ما احنا كلنا كنا شايفين النيوزلندى و هو ساكن و مش بيتحرك وقت التوصية :1 (83):
يا ريت يا جماعة محدش يحمل الموضوع او يحملنى اكتر من طاقتى .. ربنا وحده يعلم انا بتعب اد ايه و مش بنام علشان افضل متابع ليكم التوصيات لما ترسل لى من مصدرها

كان الله فى العون اخى فوركساوى كلنا مقدرين تعبك ومجهودك

kareem19 16-04-2014 04:27 PM

اقتباس:

السلام عليكم...كل ما يمكنني ان اقوله ان الموضوع فعلا اسم علي مسمي واصحاب التوصيات عندهم محلل اساسي يمكن تقيمه ب8/10
موضوع رائع ومقدرين تعبك والله اخي الكريم والمعذرة للاستاذ خالد فاكيد هو لم يقرأ الكلام اللي في الاول...بالتوفيق ان شاء الله

MR_KHALEDBADRY 16-04-2014 04:41 PM

اقتباس:

سؤال صغير بس تجاوبنى بصدق واوعدك انا مش ادخل اناقشك ولا اتكلم تانى فى التوصيات دى
هى التوصيات دى بجد من ناس اجانب ولا بناء على توقعاتك الخاصة
لازم تبقى صادق مع الاعضاء

Mr.Forexawy 16-04-2014 04:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 697283)
سؤال صغير بس تجاوبنى بصدق واوعدك انا مش ادخل اناقشك ولا اتكلم تانى فى التوصيات دى
هى التوصيات دى بجد من ناس اجانب ولا بناء على توقعاتك الخاصة
لازم تبقى صادق مع الاعضاء

يا اخى التوصيات دى اساسها خبرة شخص اخر مش انا
و ارجو منك انك متخدش كلامى بشكل زعل ... انا يشرفنى انك تدخل تتناقش معانا و تنورنا فى الموضوع بس من غير مناقشة توصيات ... لو عايز تتناقش فى التوصيات تعالى كلمنى على الخاص او فى الميل .. لكن بما انك راجل خبرة فا اكيد عارف ان اى نقاش هنا بيضر الاعضاء اللى بتدخل التوصيات مش بيفيدها ولا ايه :1 (75):

MR_KHALEDBADRY 16-04-2014 06:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Forexawy (المشاركة 697288)
يا اخى التوصيات دى اساسها خبرة شخص اخر مش انا
و ارجو منك انك متخدش كلامى بشكل زعل ... انا يشرفنى انك تدخل تتناقش معانا و تنورنا فى الموضوع بس من غير مناقشة توصيات ... لو عايز تتناقش فى التوصيات تعالى كلمنى على الخاص او فى الميل .. لكن بما انك راجل خبرة فا اكيد عارف ان اى نقاش هنا بيضر الاعضاء اللى بتدخل التوصيات مش بيفيدها ولا ايه :1 (75):

انا اسف جدا لو صدر منى اى شئ خطأ
وانا مش خبرة ولا حاجة انا لسه يدوب بتعلم فوركس
انا اللى لفت انتباهى توصية اليورو نيوزلندى بالامس
وسامحنى على اللفظ مفيش اى واحد خبرة بيدى توصية قبل خبر
واوعدك انى مش حناقش اى حاجة تانى
واسف جدا مرة اخرى
وبالتوفيق ان شاء الله

Heisenberg 17-04-2014 12:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 697308)
واسف جدا مرة اخرى
وبالتوفيق ان شاء الله

معك حق أخ خالد
أنا أيضا أشك في أن مصدر التوصيات أجنبي
علي كل حال مادام التوصيات محققة ربح حتي الآن ربنا يوفق صاحب الموضوع

Mr.Forexawy 17-04-2014 04:13 AM

buy eurnzd at 1.6012
sl at 1.5955

Mr.Forexawy 17-04-2014 04:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR_KHALEDBADRY (المشاركة 697308)
واسف جدا مرة اخرى
وبالتوفيق ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Heisenberg (المشاركة 697478)
معك حق أخ خالد
أنا أيضا أشك في أن مصدر التوصيات أجنبي
علي كل حال مادام التوصيات محققة ربح حتي الآن ربنا يوفق صاحب الموضوع

لا اسف ولا حاجة حصل خير خلاص :1 (72):
و للعلم بس مش كل الناس بيخافوا من المتاجرة وقت الاخبار و لو حسبتوها كدا هتلاقوا ان اى صفقات عبارة عن متاجرة اخبار .. هتقولى ازاى ... هقولك اوعى تكون فاكر المتاجرة على الاخبار معناها انك تدخل صفقات قبل الخبر بشوية او بعده ... طب ما انت ممكن تكون فاتح صفقة و ييجى عليها خبر تانى يوم ... فرقت ايه دى بقى ؟؟؟
اصل معنى كلامكم كدة ان المفروض اى تاجر اول ما ييجى وقت اخبار يقوم قافل صفقاته و يفتحها بعد ما الخبر ما يخلص :1 (8):
الاخبار هى الكل فى الكل و هى اللى بتحرك السوق بشكل كبير ... عندك خبر البطالة بتاع امريكا اللى كان اول الشهر لما جه سلبى الدولار ين منزلش وقت الخبر وبس .. وانما كمل هبوط بعدها بيومين..
عندك مثلا خبر النيوزلندى بتاع البارح دا جه سلبى و حصل هبوط .. المفروض الواحد يستنتج من كدا انه هيكمل هبوط بقى و يدخل بيع :1 (67): ... لو تلاحظ السعر صعد تانى لنفس نقطة قبل الخبر :1 (83): و ممكن ينزل تانى و هكذا
فا الاخبار يا جماعة مش معناها ساعة الخبر بالظبت
يعنى الخلاصة تقدروا تعتبروا ان ال 24 ساعة عبارة عن اخبار :1 (56): فا علشان كدة انا وجهه نظرى انه مينفعش حد يطلع قاعدة عامة سواء بالمتاجرة او بعدم المتاجرة وقت الاخبار و يقول ان دا الصح .. الموضوع كله اسلوب تجارة و بالتالى فا الصح هو اللى التاجر شايفه صح من وجهه نظره ...و فى النهاية الاسلوبين بيكسبوا و يخسروا و محدش بيكسب علطول :1 (30):
و على العموم ربنا يرزقنا كلنا و كفاية نقاش كدة علشان الاعضاء تركز فى التوصيات اللى بتتحط و لو حد عايزنى فى حاجة فا يبعتلى على الخاص او الميل و انا تحت امركم :1 (48):

noureen 17-04-2014 06:11 PM

بعد اذن الناس اللى متابعه عايزاه اعرف ايه الصفقات اللى متفعله دلوقت و ايه اللى ضرب استوب
شكرا مقدما

الساعة الآن 08:30 AM