اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

hussien 08-11-2012 10:48 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423110)
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة -
أنا عملت له باك تيست على 200 دولار و خلاهم في خمسة أشهر 680000
ولكنه يمر عليه اوقات لا يفتح صفقات كما اخبرتك لسة الاعدادات عايزة شغل ياريت الاخوة يساعدوني

شوقتني ياصديقي لهذا الاكسبرت
هل هو للرنكو او للشارت العادي وعلي اي تايم فريم واي عمله

crezyfog 08-11-2012 10:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolfkamikaz (المشاركة 423104)
اخواني برمجيا بدأت اتوصل لنتائج مهمة و دقيقة في فتح و اغلاق الصفقات و قد بدأت البرمجة من الاول خالص و ساقوم بادراج كل الخيارات حتى يكون اكسبرت متكامل
و قنبلة حصرية
ان شاء الله اوافيكم بالجديد

في انتظار جديدك اخي وليد الله يكرمك وبالتوفيق لك و للجميع..

اليوم كان هنا تدبدب كتيف في اليورو دولار اظن ان ان مشكل الصفقات الخاسرة سيواجهها الجميع

ومازال التدبدب مستمر لحد الان
:1 (83):

fxstart 08-11-2012 10:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien (المشاركة 423134)
شوقتني ياصديقي لهذا الاكسبرت
هل هو للرنكو او للشارت العادي وعلي اي تايم فريم واي عمله

هذه النتائج على الرينكو خمس دقائق بار عشر نقاط يورو دولار جرب وبالتوفيق ولكن جرب على الديمو وباك تيست و سيب الحقيقي حتى ينتهي الإخوة من تجاربهم لإكسبرتاتهم على الديمو والباك تيست والطبخة تستوي والخير جاي ان شاء الله

fxstart 08-11-2012 10:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crezyfog (المشاركة 423136)
في انتظار جديدك اخي وليد الله يكرمك وبالتوفيق لك و للجميع..

اليوم كان هنا تدبدب كتيف في اليورو دولار اظن ان ان مشكل الصفقات الخاسرة سيواجهها الجميع

ومازال التدبدب مستمر لحد الان
:1 (83):

عارف اخي مؤشر gold999d1
فقد حماني اليوم من هذا التذبذب ومازلت فاتح صفقة البيع من امس من بعد ظهور سهم البيع ولن اغلقها وافتح شراء الا بظهور سهم الشراء وهذه اهمية المؤشر راحة بال وحماية من تذبذب السعر على الرينكو و تركيز على الترند وحماية من الخسارة نفسي يصبح اكسبيرت

Learn4X 08-11-2012 11:08 PM

السلام عليكم ورحمة الله هذه مشاركتي الثانية واليوم اكملت قراءة الموضوع كاملا وجربت الطريقة ديمو حققت 15% في يوم واحد
وان شاء الله في مشاركتي القادمة ساقوم بوضع تلخيص للموضوع
بارك الله فيك اخ وليد وكل المشاركين في هذا الموضوع الجميل

احمد ابوالمجد 08-11-2012 11:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423142)
عارف اخي مؤشر gold999d1
فقد حماني اليوم من هذا التذبذب ومازلت فاتح صفقة البيع من امس من بعد ظهور سهم البيع ولن اغلقها وافتح شراء الا بظهور سهم الشراء وهذه اهمية المؤشر راحة بال وحماية من تذبذب السعر على الرينكو و تركيز على الترند وحماية من الخسارة نفسي يصبح اكسبيرت

شكله مؤشر جامد يا اخى جارى التجربه
بالتوفيق للجميع

احمد ابوالمجد 08-11-2012 11:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Learn4X (المشاركة 423149)
السلام عليكم ورحمة الله هذه مشاركتي الثانية واليوم اكملت قراءة الموضوع كاملا وجربت الطريقة ديمو حققت 15% في يوم واحد
وان شاء الله في مشاركتي القادمة ساقوم بوضع تلخيص للموضوع
بارك الله فيك اخ وليد وكل المشاركين في هذا الموضوع الجميل

اهلا بيك اخى والله ده شارت الرينكو لوحده حكايه لما ابص كده بعينى على الشارت
فى حته ميكونش فيها تذبذب جامد بحس انى شايف دولارات قدامى

محمود50 08-11-2012 11:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود50 (المشاركة 423035)
اخي cowboy خط الزاويا مش ظاهر معايا ممكن تقولي ايه المشكله

منتظر الرد علي استفساري يا اخي COWBOY مع ان خط زاويا 22.5 ظاهر علي اليورو

COWBOY 08-11-2012 11:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود50 (المشاركة 423157)
منتظر الرد علي استفساري يا اخي COWBOY مع ان خط زاويا 22.5 ظاهر علي اليورو

اسف اخى على الرد لم انتبة لمشاركتك :) .. بس ازاى ظاهر على اليورو ومش ظاهر على الفرنك طيب جربت تسحب المؤشر على الشارت ؟؟

ktkoti 08-11-2012 11:26 PM

1 مرفق
باك تيست لحساب 500 دولار على منصة يوتريدر اف اكس سبريد 3 على يورو دولار ..
عدد البوكسات 10
من يوم 11/10 الى يومنا هذا
قام بتدبيل الاكونت

500 دولار الى 1012 دولار

طبعا التذبذب عالي جدا واحنا كلنا عارفين ان الشهر ده غير انه كان في اخبار ملخبطة السوق
باعدادات الاخ وليد بارك الله فيه ..

اتمنى للجميع التوفيق

fxstart 08-11-2012 11:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ktkoti (المشاركة 423162)
باك تيست لحساب 500 دولار على منصة يوتريدر اف اكس سبريد 3 على يورو دولار ..
عدد البوكسات 10
من يوم 11/10 الى يومنا هذا
قام بتدبيل الاكونت

500 دولار الى 1012 دولار

طبعا التذبذب عالي جدا واحنا كلنا عارفين ان الشهر ده غير انه كان في اخبار ملخبطة السوق
باعدادات الاخ وليد بارك الله فيه ..

اتمنى للجميع التوفيق

ما شاء الله تبارك الله الله يجزيه و يجزيك خيرا

Tormentor 08-11-2012 11:48 PM

اخواني طريقة الاخ الكريم وليد و كيرا التي برمجت الى اكسبيرت بالعين يظهر انها فيها خسارة اكثر من الربح

نظرا لان التذبذبات كثيرة في اغلب الاحيان ، بالتالي استغرب لنجاح الاكسبيرت في الباكتيست على هذه

الطريقة فغالبا هناك خطا ما والله اعلم . بالنسبة لنجاحها مع الاخ الكريم وليد يدويا هذا راجع لقلة السبريد

خاصته اضافة الى التريلينج الصغير جدا الذي يحميه من الانعكاس ويكسبه غالبا الله يبارك ويزيد وما شاء الله

وربنا يوفقنا لما يرضاه

fxstart 08-11-2012 11:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mydream (المشاركة 423174)
اخواني طريقة الاخ الكريم وليد و كيرا التي برمجت الى اكسبيرت بالعين يظهر انها فيها خسارة اكثر من الربح

نظرا لان التذبذبات كثيرة في اغلب الاحيان ، بالتالي استغرب لنجاح الاكسبيرت في الباكتيست على هذه

الطريقة فغالبا هناك خطا ما والله اعلم . بالنسبة لنجاحها مع الاخ الكريم وليد يدويا هذا راجع لقلة السبريد

خاصته اضافة الى التريلينج الصغير جدا الذي يحميه من الانعكاس ويكسبه غالبا الله يبارك ويزيد وما شاء الله

وربنا يوفقنا لما يرضاه

الصبر طيب الأخ كيرا بعد تعديل البرنامج اتوقع انه سيكون فائق الروعة وموضوع الذبذبة هذا في الباك تيست بيكون على المدى الطويل متعوض بالريسنج وزيادة قوي انت بس بتقول كدا عشان ممرش عليك ريسنجات قوية زي اللي بتشوفها على الباك تيست والله اعلم

crezyfog 08-11-2012 11:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mydream (المشاركة 423174)

وربنا يوفقنا لما يرضاه

لو قال لنا الاخ وليد معلومات عن الشركة التي يستعمل لكان افظل (على راحتك بالطبع)
على الاقل السبريد فيها ؟
كم رقم في المنصة ؟
الترلنج الاصغر كم ؟

نعم اخي هدا بسبب تدبدب اليوم لهدا كل الصفقات خاسرة

أبو ضحى 09-11-2012 12:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolfkamikaz (المشاركة 421239)
طريقة قوية اخي و جاءت فترة اعتمدتها لكن بالالة الحاسبة كما شرخها الاخ الاستاذ حمادة سلام
الان شكرا لك مع هذا المؤشر سيختصر الوقت
موفق و شكرا

أخي وعزيزي الأستاذ / وليد
لعلك بخير ، وأتمنى لك التوفيق ، وجعلك الله هذا العمل في ميزان حسناتك

وآسف جداً لأنني ضغط Dislike بدون انتباه مني

crezyfog 09-11-2012 12:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423142)
عارف اخي مؤشر gold999d1

اخي ممكن توظح لي في صورة كيف نعرف التدبدب بهدا المؤشر

هيثم 09-11-2012 12:01 AM

اقتباس:

وربنا يوفقنا لما يرضاه
انا معك اخى الكريم فانا استغرب نتائج هذه الاكسيبرتات لاان الفكره القائم عليها هذه الاكسيبرتات لاتربح هذه الارباح ويوجد بها خسائر مثلها مثل اى استراتيجيه اخرى فانا حذرت مسبقا من تغيير اشكال شموع الرينكو عند تغيير الفريم مما يعطى نتائج غير حقيقيه لما حدث بالتوفيق ليكم ان شاء الله

Tormentor 09-11-2012 12:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423182)
الصبر طيب الأخ كيرا بعد تعديل البرنامج اتوقع انه سيكون فائق الروعة وموضوع الذبذبة هذا في الباك تيست بيكون على المدى الطويل متعوض بالريسنج وزيادة قوي انت بس بتقول كدا عشان ممرش عليك ريسنجات قوية زي اللي بتشوفها على الباك تيست والله اعلم

المشكلة يا غالي ان الستوب ضعف الربح ، يعني 10 خسارات متتالية خلال فترة تذبذب لازمها 20 حالة ربح

هذا دون احتساب السبريد كل مرة 3 نقط

لكن نتمنى ونامل دائما ياتي حل لمشكلة التذبذب هذه التي اراها عدو هذه الطريقة الجميلة

0asdf12340 09-11-2012 12:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mydream (المشاركة 423190)

المشكلة يا غالي ان الستوب ضعف الربح ، يعني 10 خسارات متتالية خلال فترة تذبذب لازمها 20 حالة ربح

لكن نتمنى ونامل دائما ياتي حل لمشكلة التذبذب هذه التي اراها عدو هذه الطريقة الجميلة

يا باشا التذبذب ده عادي وال 10 صفقات الخسرانة وقت السعر ما بياخد رالي واتجاه هيعوض كل ده متنساش انك كل 10 نقط هيعلق امر جديد يعني ممكن 5 صفقات يعوضوا ال 10 الخسارة وفقيهم زياده وممكن الوقت اللي تحس انه فيه مقاومة جامده تكون بره السوق عشان تكون بعيد عن التذبذب

fxstart 09-11-2012 12:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mydream (المشاركة 423190)

هل تتحدث عن اكسبيرت الأخ كايرا الذي يفتح صفقة كل بار ولا يغلقهم جميعا الا مع البار المعاكس؟؟
إنه رائع هو فقط يحتاج الى ان يفتح الصفقة بناء على البار السابق وليس الحالي و سترى امامك مارد عملاق باذن الله الصبربس
ونتائج الباك تست منطقية جدا لان التذبذب على المدى الطويل اقل بكثير من الريس

fxstart 09-11-2012 12:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crezyfog (المشاركة 423185)
اخي ممكن توظح لي في صورة كيف نعرف التدبدب بهدا المؤشر

هو مش بيعرفك التذبذب هو بيخليك لا تنظر اصلا للشارت فقط تنظر للسهم وتفتح معه وتغلق اللي ضده والمؤشر مش بتتأثر رسمته بالتذبذبات الصغيرة ولا يعيد رسم نفسه هو ثابت

hussien86 09-11-2012 12:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crezyfog (المشاركة 423183)
لو قال لنا الاخ وليد معلومات عن الشركة التي يستعمل لكان افظل (على راحتك بالطبع)
على الاقل السبريد فيها ؟
كم رقم في المنصة ؟
الترلنج الاصغر كم ؟

نعم اخي هدا بسبب تدبدب اليوم لهدا كل الصفقات خاسرة

والله شئ جميل لو الاخ وليد زودنا بالمعلومات هاي لانه الصراحه جربت اكثر من بروكر بس اغلبهم اقل تريلينج 15 والسبريد من 2-3 والمنصة اربع ارقام :1 (27)::1 (27):

hussien 09-11-2012 12:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 423206)

والله شئ جميل لو الاخ وليد زودنا بالمعلومات هاي لانه الصراحه جربت اكثر من بروكر بس اغلبهم اقل تريلينج 15 والسبريد من 2-3 والمنصة اربع ارقام :1 (27)::1 (27):

الاستاذ وليد ذكر قبل كده انها جين كابيتل

0asdf12340 09-11-2012 01:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 423116)
ان عملت اكسبرت علي قدي كده بيفتح الصفقة مع بداية الشمعة علي حسب أخر شمعة لو كانت صاعدة بيفتح صفقة شراء ولو كانت هابطة بيفتح بيع وفي نفس الوقت اللي بيفتح فيه الصفقة بيعلق أمر في نفس الاتجاه وهكذا طول ما هو واخد اتجاه ولو شمعة اتكونت عكس الاتجاه بيقفل الصفقات كلها وبيمشي مع الاتجاه الجديد مع تريلنج استوب لو حد حابب يجربه

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1352401954.rar

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423127)
جربته عندي اخي الإكسبيرت تمام ولكنه بيفتح صفقة واحدة فقط اول بار و لو اللي بعده نفس الأتجاه مش بيفتح غيره و بيفضل واحدة بس مدة طويلة الا اذا المسافة بعدت يبدأ يفتح غيرها في نفس الإتجاه نريده اخي يفتح صفقة كل بار في اتجاه الشمعة السابقة و يغلق الصفقات مع اغلاق شمعة مخالفة ويبدأ من تاني كما ذكرت لكني جربته لم يفعل ذلك و نريد ضروري اضافة الريسك الثابت و سيكون رهيب
وايضا اخي الأوامر المعلقة بعيدة ولو جعلتها صفقة كل بار فلن تحتاج للمعلقة في شيء لا اعلم ما اهميتها أخي؟

مجهود رائع اخي بالتوفيق ان شاء الله

نزلتلك فيديو ياباشا بيوضح الاوامر المعلقة كل شمعة بينزل امر معلق ولو عكس بيقفل الصفقات وبيلغي الامر المعلق ياريت يكون واضح بالتوفيق

http://youtu.be/aR4giRSYng0

http://www.youtube.com/watch?v=aR4gi...eature=mh_lolz

fxstart 09-11-2012 01:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 423206)

فكرة الأخ كيرا مفيهاش تريلنج ومش محتاجة تريلنج

fxstart 09-11-2012 01:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 423224)
نزلتلك فيديو ياباشا بيوضح الاوامر المعلقة كل شمعة بينزل امر معلق ولو عكس بيقفل الصفقات وبيلغي الامر المعلق ياريت يكون واضح بالتوفيق

http://youtu.be/aR4giRSYng0

&list=HL1352412707&feature=mh_lolz

انت عامل البار بمئة نقطة في الرينكو ولا انا اللي مش شايف كويس
هو عندي على الباك تيست بيعمل اوردر واحد عادي في البداية والأوردرات المعلقة مش بتكون موجودة الا بعد مئة نقطة تقريبا اي بعد تقريبا عشر بارات رينكو بعشرة !!
ومع هذا عامل نتائج جميلة على الباك تيست ولكنها لا ترقى للنتائج التي يجب ان يكون عليها الاكسبيرت لو كان يعمل بالريسك وكل طوبة اوردر

0asdf12340 09-11-2012 01:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423231)
انت عامل البار بمئة نقطة في الرينكو ولا انا اللي مش شايف كويس
هو عندي على الباك تيست بيعمل اوردر واحد عادي في البداية والأوردرات المعلقة مش بتكون موجودة الا بعد مئة نقطة تقريبا اي بعد تقريبا عشر بارات رينكو بعشرة !!

لو المنصة عندك 5 ارقام خليها 100 لو 4 ارقام بتبقي 10 بس

Tormentor 09-11-2012 01:36 AM

في رايي يجب ان نتفق جميعا على تحديد ماهي البروكر الاكثر مصداقية مع

الرينكو .. حاسس انو كل واحد بيشتغل على رينكو مختلف

fxstart 09-11-2012 01:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 423232)
لو المنصة عندك 5 ارقام خليها 100 لو 4 ارقام بتبقي 10 بس

بتهيألي كثير كدا انا شغال بمنصة 5 وبعمل البار ب 10 نقاط بس كان المفروض الاكسبيرت يتأقلم على الطوبة لو كان يعمل كل طوبة اوردر صح لانه ملوش دعوة طول الطوبة كام هو بياخد رقم اغلاق الطوبة السابقة و يعمل بسعره اوردر كدا اللوجيك مش مضبوط اخي ولكنه عامل نتائج كويسة لان لوجيك اول طوبة مضبوط اوي

fxstart 09-11-2012 01:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mydream (المشاركة 423234)
في رايي يجب ان نتفق جميعا على تحديد ماهي البروكر الاكثر مصداقية مع

الرينكو .. حاسس انو كل واحد بيشتغل على رينكو مختلف

الصح ان الاكسبيرت تكون دماغه مضبوطه مع اي رينكو يشوفه ويكون مش بيفرق معاه التريلنج ياريت يكون من غير تريلنج اصلا وبالنسبة للاسبريد لو الاكسبيرت ناجح مش هايفرق معنا اصلا فيه نقطة واحدة هي اللي ممكن تفرق بين بروكر و اخر و ممكن تتأثر ببطئ النت او انقطاعه وهي اغلاق عدد كبير من الصفقات في وقت واحد هتعطي نتائج جيدة على الباك تيست وعلى البروكرز والنت الصح فقط المفروض نشوف لإغلاق جميع الصفقات في وقت واحد هذا حل او تعديل

0asdf12340 09-11-2012 01:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423236)
بتهيألي كثير كدا انا شغال بمنصة 5 وبعمل البار ب 10 نقاط بس كان المفروض الاكسبيرت يتأقلم على الطوبة لو كان يعمل كل طوبة اوردر صح لانه ملوش دعوة طول الطوبة كام هو بياخد رقم اغلاق الطوبة السابقة و يعمل بسعره اوردر كدا اللوجيك مش مضبوط اخي ولكنه عامل نتائج كويسة لان لوجيك اول طوبة مضبوط اوي

لا اصل انا حاطط معادلة للأوامر المعلقة يزيد علي افتتاح الشمعة 10 نقاط عشان انا لو قلتله يفتح امر كل إغلاق شمعة او افتتاح شمعة جديدة مش هيلحق يفتح الصفقة او يفتحها متاخر زي ما الأخ كيرا وضح في الاكسبرت اللي هو عامله

J3ifer 09-11-2012 01:54 AM

وجدت هذا الفيديو عن اكسبيرت مخصوص لشارت الرينكو وفيه فكرة مشابهة للفكرة اللي نحاول فيها والنتائج خرافية من دون ولا خسارة ... يعتمد في الدخول شراء وبيع على متوسطين يلاحقان السعر
هنا الفيديو .. بحثت في النت عن هالاكسبيرت لكن من دون جدوى
http://www.youtube.com/watch?v=EcvDOI7s1-Q

0asdf12340 09-11-2012 01:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423236)

خلي بالك عشان انا اشتغلت با كسبرت جديد استاذ وليد كان منزله لازم تحطله 100 للطوبه اما الاكسبرت القديم كان تحطله 10 يحولها 100

fxstart 09-11-2012 01:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 423239)
لا اصل انا حاطط معادلة للأوامر المعلقة يزيد علي افتتاح الشمعة 10 نقاط عشان انا لو قلتله يفتح امر كل إغلاق شمعة او افتتاح شمعة جديدة مش هيلحق يفتح الصفقة او يفتحها متاخر زي ما الأخ كيرا وضح في الاكسبرت اللي هو عامله

تأخر فتحها كان بسبب قلة المارجين لو رجعت للصورة اللي وضعها هتجدها المارجين قليل جدا وغير كافي لفتح صفقة ولما السعر تحرك و الصفقات السابقة كسبت فالبرنامج عرف يفتح الصفقة مش العيب في المعلق ولو في المعلق كان المارجين قليل برضه مش هيفتح بل مش هيتأخر ده هيعمل ديليت جرب بس تستغنى عن الأوردر المعلق واعملها اوردر عادي بسعر و اتجاه اغلاق الطوبة السابقة وهيبأى كدا مش ناقص الاكسبيرت غير الريسك ويكون قنبلة نووية و ساعتها هيكون صالح لاي شارت رينكو واي منصة

0asdf12340 09-11-2012 02:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423248)
تأخر فتحها كان بسبب قلة المارجين لو رجعت للصورة اللي وضعها هتجدها المارجين قليل جدا وغير كافي لفتح صفقة ولما السعر تحرك و الصفقات السابقة كسبت فالبرنامج عرف يفتح الصفقة مش العيب في المعلق ولو في المعلق كان المارجين قليل برضه مش هيفتح بل مش هيتأخر ده هيعمل ديليت جرب بس تستغنى عن الأوردر المعلق واعملها اوردر عادي بسعر و اتجاه اغلاق الطوبة السابقة وهيبأى كدا مش ناقص الاكسبيرت غير الريسك ويكون قنبلة نووية و ساعتها هيكون صالح لاي شارت رينكو واي منصة

لا مش موضوع مارجن انا كنت بجرب علي حساب حقيقي وفيه فلوس تغطي الامر اللي بعده بس مفتحهاش وفوت طوبه والطوبة اللي بعديها فتح امرين مع بعض عشان الحركة كانت سريعة انا شايف ان موضوع الامر المعلق اصلح في الحجات دي علي الاقل لو مفتحش الصفقة في وقتها مش هيفتحها متاخر ولو قفلت الاكسبرت وفتحته تاني مش هيكرر الصفقة المفتوحة هيكرر الامر المعلق بس وده سهل انك تلغيه ونشوف راي استاذ وليد وكيرا هما ادري بالموضوع ده

Tormentor 09-11-2012 02:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 423237)
الصح ان الاكسبيرت تكون دماغه مضبوطه مع اي رينكو يشوفه ويكون مش بيفرق معاه التريلنج ياريت يكون من غير تريلنج اصلا وبالنسبة للاسبريد لو الاكسبيرت ناجح مش هايفرق معنا اصلا فيه نقطة واحدة هي اللي ممكن تفرق بين بروكر و اخر و ممكن تتأثر ببطئ النت او انقطاعه وهي اغلاق عدد كبير من الصفقات في وقت واحد هتعطي نتائج جيدة على الباك تيست وعلى البروكرز والنت الصح فقط المفروض نشوف لإغلاق جميع الصفقات في وقت واحد هذا حل او تعديل

صحيح يا غالي انما قصدي انك مثلا تكون عندك طوبة نازلة وفي بروكر اخر طوبة صاعدة بالتالي انت تبيع وهو

يشتري .. :1:
على فكرة فكرة اكسبيرت الاخ كيرا لو اضاف اليها خاصية انه مع كل ستوب يزيد في اللوت

نسبة قليلة فقط ومع اول تارجت يعود اللوت كما كان وهذا ممكن ينقص من خسائر التذبذب ولو القليل في

انتظار نشاط السوق ، المضاعفات تكون مثلا على هذا الشكل 0.1 _ 0.15 _ 0.2 _ 0.25_0.30 ... اظن انها ليست

خطيرة خاصة انه وكما قلت مع اول تارجت يعود اللوت لاصله :1 (67): وربنا الرزاق

crezyfog 09-11-2012 02:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة J3ifer (المشاركة 423245)
وجدت هذا الفيديو عن اكسبيرت مخصوص لشارت الرينكو وفيه فكرة مشابهة للفكرة اللي نحاول فيها والنتائج خرافية من دون ولا خسارة ... يعتمد في الدخول شراء وبيع على متوسطين يلاحقان السعر
هنا الفيديو .. بحثت في النت عن هالاكسبيرت لكن من دون جدوى
http://www.youtube.com/watch?v=EcvDOI7s1-Q

في الحقيقة فكرة ممتازة لكن
اخي سبب الربح عدم تواجد الديول حسب رأيي

محمود50 09-11-2012 02:26 AM

اخي cowboy عملت زي ما حضرتك قولتلي بس وجهتني مشكله زي في الصوره

wolfkamikaz 09-11-2012 02:32 AM

اخواني ارى انه بدأ التشكيك في الطريقة و هناك من قال ليس من المنطقي هذا الربح
طيب خذ ورقة و قلم و اعمل الطريقة يدوي و اذا خسرت فمتأسف و اعذرني لطرح الطريقة
المشكل ان بعض الاخوة يريدون كل يوم في ربح
لا خسارة ابدا
الطريقة يمكن ان تمر عليها فترة تذبذب تخسرها
لكن لما يأتي اتجاه رنكو و هذا 90 بالمئة موجود ستربح الى ما لانهاية
عموما لمن لم يشتغل يدوي للاسف لن تفهم الطريقة و لن تعرف قوتها

J3ifer 09-11-2012 02:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crezyfog (المشاركة 423254)
في الحقيقة فكرة ممتازة لكن
اخي سبب الربح عدم تواجد الديول حسب رأيي

وأخيرا وجدت الاكسبيرت ... وحاليا جاري الاختبارات وبذيول الشموع والنتائج مبهرة

وجدته بنفس الاسم ولكن يبدو عمله كما نريده تماما.. شمعة خضراء شراء .. شمعة حمراء بيع .. ولكن باضافة فلترة وهي الموفينج افريج

سأواصل الاختبارات وسأشارككم الاكسبيرت قريبا

الساعة الآن 03:19 PM