اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

waleed adel 24-04-2012 06:50 AM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

الادارة بتقول لتقييم الورشة يجب ان يكون 50 بيب ايه السبب للشرط ده مش حضرتك من حقك تماشى استراتيجيتك حسب فكر حضرتك فى سر معين يعنى مش فاهم

raafat_193 24-04-2012 07:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed adel (المشاركة 317213)
الادارة بتقول لتقييم الورشة يجب ان يكون 50 بيب ايه السبب للشرط ده مش حضرتك من حقك تماشى استراتيجيتك حسب فكر حضرتك فى سر معين يعنى مش فاهم

مش عارف ممكن حفاظا على اموال المستثمرين لا الا يعطى موصى توصيات فتح تبريد ويظل السعر عاكس وفى النهاية مارجن كول للعميل . ولكن استراتجيتى تختلف لانى اعلم سر اتجاة العملة وبالتالى عقود تبريدى هى ما الا زيادة الارباح لذلك لن تجد عقد غلق بالخسارة معى

raafat_193 24-04-2012 07:04 AM

مثال حى الان انا اريد دخول تبريد على المجنون من سعر 130,18 ولان استطيع لانه غير مطابق للشرط

waleed adel 24-04-2012 07:04 AM

عقود تبريدى هى ما الا زيادة الارباح لذلك لن تجد عقد غلق بالخسارة معى
دايما يارب انتا تستاهل بجد كل خير

waleed adel 24-04-2012 07:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 317217)
مثال حى الان انا اريد دخول تبريد على المجنون من سعر 130,18 ولان استطيع لانه غير مطابق للشرط

بسبب ان حضرتك توقعت ان السعر هيرتد صعود من النقطه دى او قبلها مثلا

ناريمان رأفت 24-04-2012 07:20 AM

صباح الخير يا دكتور
دكتور كنت عايزة اسال حضرتك سؤال
انا بشوف اكتر صفقات حضرتك خسارة على الديمو ( Investor ) وادخل فيها بحيث احصد خسارة حضرتك + الهدف
الطريقة دى صح ولا غلط ؟

raafat_193 24-04-2012 07:20 AM

شايف ايه حصل وممكن ينزلو تانى ولكن الاهم انا عارف مسبقا الاتجاة بتعهم وده لان تجده مع المحللين كلة يقولك نتوقع ان كسر خط 100 للموفنج فانه صاعد ويوجع دماغك ببقه عاوز اقولة يعم انهى هل اشترى يعنى يقوللى بكسر الموفينج 200 .واكون انا بطريقتى دخلنا وربحنا مرة واتنين وهما منتظرين تقاطع السعر مع خطوط الموفينج ........ ولا ايه رايكم!!!!!!!!!!

raafat_193 24-04-2012 07:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناريمان رأفت (المشاركة 317221)
صباح الخير يا دكتور
دكتور كنت عايزة اسال حضرتك سؤال
انا بشوف اكتر صفقات حضرتك خسارة على الديمو ( Investor ) وادخل فيها بحيث احصد خسارة حضرتك + الهدف
الطريقة دى صح ولا غلط ؟

دى مش خسائر ده مكسب البروكر بالسالب ومع انعكاس السعر بيزيد السالب وفى الاخير يصعد للهدف

bahrain 24-04-2012 07:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 317222)
شايف ايه حصل وممكن ينزلو تانى ولكن الاهم انا عارف مسبقا الاتجاة بتعهم وده لان تجده مع المحللين كلة يقولك نتوقع ان كسر خط 100 للموفنج فانه صاعد ويوجع دماغك ببقه عاوز اقولة يعم انهى هل اشترى يعنى يقوللى بكسر الموفينج 200 .واكون انا بطريقتى دخلنا وربحنا مرة واتنين وهما منتظرين تقاطع السعر مع خطوط الموفينج ........ ولا ايه رايكم!!!!!!!!!!

صباح الخير .. وأحلى لاااااايك

Aymanalmerai 24-04-2012 07:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 317222)

صباح الخير للدكتور رأفت و للكادر الموجود و الي مش موجود
صراحة يا دكتور, كلامك صح و مية مية, وفق بعض المحليلين ممكن ما تخشش ولا بصفقة طوال اليوم, اما مع حضرتك, ماشاء الله الشغل عالي
و الي لاحظته, بالشركات الكبيرة الي بتحلل بتلاقي كلام متناقض, يعني شركة تقولك اشتري و تانية يتقلك بيع, و العميل تايه
نهاركم سعيد

الساعة الآن 06:18 PM