اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

ايمان33 22-09-2013 04:14 AM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

بإختصار لاقيت بدايتها كده
(يومياً قبل بداية السوق الاوربى ونهاية السوق الاسيوى قبل الساعة الثامنة صباحاً نضع مؤشر المتوسط المتحرك الاسى ل25 يوم و انضع الشارت على الساعة ومع افتتاح شمعة الساعة الثامنة نلاحظ الاغلاق اذا كان تحت المتوسط المتحرك فالاوامر بيع والعكس صحيح اذا كان الاغلاق اعلى المتوسط تصبح شراء)
كده صح ؟؟

kareem19 22-09-2013 06:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان33 (المشاركة 555344)
ايوه لاقيتها :1 (18):
بس ممكن من فضلك تقولى اسم مؤشر المتوسط المتحرك الاسى ده على المؤشرات فى الميتاتريدر ايه؟
وبعدين انا لاقيتهم بيقولوا يفضل عدم استخدامها فى نهاية كل ربع سنوى زى الايام دى ؟
انت بتستخدمها ؟
وعلى فكرة انا مولت الحساب بس مش زى الاول والحمد لله طبعا
وشكرا ليك يا اخى

انا مجربتهاش والله لسه يا ايمان بس نصيحة ممكن تجربيها demo الاول بنفس الفلوس اللي في حسابك و شوفيها هتمشي معاكي ولا لأ.....اظن ان لو حسابك اقل من 1000$ مش هتكون كويسة معاكي

kareem19 22-09-2013 06:52 AM

دا الموفنج الاسي

ايمان33 22-09-2013 07:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kareem19 (المشاركة 555349)
انا مجربتهاش والله لسه يا ايمان بس نصيحة ممكن تجربيها demo الاول بنفس الفلوس اللي في حسابك و شوفيها هتمشي معاكي ولا لأ.....اظن ان لو حسابك اقل من 1000$ مش هتكون كويسة معاكي

انا قاعده اذاكر فيها من قبل الفجر :1 (109):
وميرسى على لينك المؤشر
ولو تحب انا حملت ملف الاكسل اللى بتدخله اوامر البيع او الشراء لو حابب ابعتلك اللينك :1 (109):
وانا عارفه انك ما جربتهاش انا كنت اقصد الاخ مصطفى اللى كتب عنها يعنى يقولنا اخبارها وكده

kareem19 22-09-2013 07:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان33 (المشاركة 555351)
انا قاعده اذاكر فيها من قبل الفجر :1 (109):
وميرسى على لينك المؤشر
ولو تحب انا حملت ملف الاكسل اللى بتدخله اوامر البيع او الشراء لو حابب ابعتلك اللينك :1 (109):
وانا عارفه انك ما جربتهاش انا كنت اقصد الاخ مصطفى اللى كتب عنها يعنى يقولنا اخبارها وكده

هي كويسة بس المشكلة في التهديج...انا شوفت ملف الاكسيل ونزلته...ميرسي ليكي

ايمان33 22-09-2013 07:22 AM

هو انا لسه بحاول افهمها هى شكلها بسيطة بس انا عندى استفسار محيرنى عن المضاعفات كده كده بتتفعل لما يحصلها السعر ؟ مش كل الاوامر سواء بيع او شراء بتتحط وفى الاتجاهين كأوامر معلقة ؟ ولا انا فاهمة غلط

kareem19 22-09-2013 07:26 AM

هو مش بالظبط كده....لازم تتابعي اول صفقة(العقد الاساسي)لو قفل علي ربح خلاص..لو لا يبقي تكملي بالمضاعفات

ايمان33 22-09-2013 07:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kareem19 (المشاركة 555355)
هو مش بالظبط كده....لازم تتابعي اول صفقة(العقد الاساسي)لو قفل علي ربح خلاص..لو لا يبقي تكملي بالمضاعفات

تمام ماهو ده اللى بسأل عليه لو العقد الاساسى جاب الهدف طيب مش باقى اوامر المضاعفات معلقة يعنى السعر فى تذبذبه هايحصلها يعنى برضو هاتتفعل ؟؟؟
ولا المفروض لما العقد الاول يحقق هدفه اقفل الباقى ؟
بس على فكرة انا تابعتها من الاول وماشيه فيها صفحة صفحة لكن افتكرت انهم من يومين شغالين بيها على الحقيقى وبينزلوا توصيات المجنون على اساسها

ايمان33 22-09-2013 07:36 AM

وعلى فكرة ملف الاكسل اللى كان نازل فى الاول قالوا ان فيه خطأ وادينى بتابع اهو لحد ماشوف حدثوه ولا لأ

kareem19 22-09-2013 07:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان33 (المشاركة 555356)
تمام ماهو ده اللى بسأل عليه لو العقد الاساسى جاب الهدف طيب مش باقى اوامر المضاعفات معلقة يعنى السعر فى تذبذبه هايحصلها يعنى برضو هاتتفعل ؟؟؟
ولا المفروض لما العقد الاول يحقق هدفه اقفل الباقى ؟
بس على فكرة انا تابعتها من الاول وماشيه فيها صفحة صفحة لكن افتكرت انهم من يومين شغالين بيها على الحقيقى وبينزلوا توصيات المجنون على اساسها

بالظبط كده لما العقد الاول ينتهي يتلغي الباقي

الساعة الآن 12:01 AM