اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات مدفوعة يومية من شركة انجليزية مجانا للحبايب (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=34271)

karimoo 28-01-2014 03:23 PM

رد: توصيات مدفوعة يومية من شركة انجليزية مجانا للحبايب

السلام عليكم اخواني

تفضلوا اخواني ربنا يرزقكم و يبارك لكم

Sell EURUSD 1.3650 SL 1.3700 TP 1.3600

Buy Gold 1254 SL 1249 TP 1260

تحياتي

أبو أنس 28-01-2014 04:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 666018)
السلام عليكم اخواني

تحياتي

على بركة الله أخي
جزاك الله كل خير

karimoo 28-01-2014 05:22 PM

مبروووك الدهب 60 نقطة

momobanker 28-01-2014 07:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 666061)
مبروووك الدهب 60 نقطة

الله يباركلك دخلتها و حققت الهدف بالمللى

pedroki 28-01-2014 08:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 666018)
السلام عليكم اخواني

تحياتي

تسلم يا غالي، و عدرا على الديسلايك الخاطء

Mr.Forexawy 29-01-2014 02:54 AM

يا اخ كاريمووو انا لاحظت حاجة و قولت اتناقش معاك فيها من اجل النقاش و الفهم فقط مش اكتر علشان انا اول شهر اتابع التوصيات مع حضرتك
انا قبل ما ادخل التوصيات كنت عايز اعرف نتايجها الاول علشان الواحد يقيم الموقع و قولت لحضرتك تقولى النتايج بس حضرتك مردتش عليا لعدم تفرغك
المهم انا دورت على المواقع لحد ما عرفت اسم الموقع بتاع التوصيات و راجعت نتايجه خلال الاربعة اشهر الماضية و وجدتها اكثر من هائلة و اقل شهر حققوا فيه ربح كان لا يقل عن ربح 400 نقطة دون احتساب صفقات الدهب علشان انا مش بتاجر فى الدهب ... و هناك اشهر كانوا بيوصلوا لربح 700 نقطة و دى حاجة هايله
المهم الشهر دا اول مرة اتابع التوصيات بس للاسف الشهر دا جايه بخسارة للاسف :1 (6): و دا بردوا مش مهم علشان دى حاجة انت ملكش دخل فيها
بس النقطة الهامة بقى اللى انا لاحظتها و معرفش انت واخد بالك منها ولا ايه ... ان الموقع بينصب فى كتابة النتايج بمعنى صفقة الاسترالى اللى كانت من يومين دى ضربت ستوب و هما كاتبين فى الموقع انها حققت ال 60 نقطة !!! و اصلا السعر مقربش ناحية الهدف الا ب 30 نقطة و بعد كدة عكست
و تانى حاجة لاحظتها ان الاسبوع اللى فات كان فيه صفقة استرلينى دولار ضربت ستوب بردوا و هما اصلا مش جايبين سيرتها خالص فى الموقع ولا كانهم حطوها
:1 (54):

انا حبيت بس اوضح النقطتين دول لما لاحظتهم و اخد رايك فيهم ... هل فعلا كلامى صح ؟؟ ولا انا بيتهيالى.. علشان لو صح يبقى الموقع دا النتايج اللى بيحطها مش بتبقى كلها صح
و ارجو انك متفهمش كلامى غلط ... انا مش بلوم عليك خالص انت كتر الف خيرك ولهى انك بتسيب شغلك و انت راجل جراح و تحطلنا توصيات :1 (62): ربنا يجعله فى ميزان حسناتك

مصطفى 29-01-2014 03:48 AM

هذه هى نتائج توصيات شهر يناير من موقع الشركة
ياريت الاخوة الذين يتابعون التوصيات التعليق هل هى صحيحة ام ان الشركة تتلاعب فى وضع النتائج؟

تحياتى

>>Signals Results 28 January 2014 *

Sell AUDUSD 0.8760 SL 0.8800 TP 0.8700 Hit Target +60 pips

Sell EURJPY 141.50 SL 142.00 TP 1.4100 ِMissed the entry price Cancelled

Sell USDJPY 102.85 SL 103.20 TP 102.40 Hit Target +45 pips

Buy NZDUSD 0.8320 SL 0.8260 TP 0.8370 hit 30 from 50 pips targeted Stopped out

>>Signals Results 27 January 2014 *

Buy USDJPY 103.9 SL 103.5 TP 104.5 Stopped out

Sell GBPCAD 1.8460 SL 1.8510 TP 1.8410 visited the targeted Stopped out

>>Signals Results 22 January 2014 *

Buy USDCHF 0.9140 SL 0.9100 TP 0.9200 Stopped out

Buy EURUSD 1.3500 SL 1.3450 TP 1.3550 ِ missed the entry price visited the target

>>Signals Results 21 January 2014 *

Sell EURUSD 1.3580 SL 1.3620 TP 1.3520 ِ missed the entry price by 8 pips Hit 52 pips from 60 targeted

Buy USDJPY 104 TP 104.50 SL 103.50 Hit Target +50 pips

>>Signals Results 20 January 2014 *

Sell AUDUSD 0.8920 SL 0.8970 TP 0.8880 Hit Target +40 pips

Buy GBPNZD 1.9600 SL 1.9550 TP 1.9650 Hit Target +50 pips

Buy CADJPY 95.55 SL 95.00 TP 96.00 Stopped out

>>Signals Results 15 January 2014 *

Sell GBPUSD 1.6450, SL 1.6490 TP 1.6390 Hit Target +60 pips

Sell AUDCAD 0.9800 SL 0.9850 TP 0.9760 Hit Target +40 pips

Buy Gold 1245 SL 1239 TP 1255 ِ missed the entry price visit the target 1255

Sell EURUSD 1.3662 SL 1.3700 TP 1.3600 Hit Target +60 pips

>>Signals Results 13 January 2014 *

Buy AUDUSD 0.8910 SL 0.8860 TP 0.8960 Hit Target +50 pips

>>Signals Results 10 January 2014 *

Sell USDJPY 105.10 SL 105.50 TP 104.60 Hit Target +50 pips

Buy EURGBP 0.83000 SL 0.8250 TP 0.8350 Stopped out

>>Signals Results 07 January 2014 *

Buy Gold 1238 SL 1232 TP 1244 Hit Target +60 pips

Sell EURUSD 1.3610 SL 1.3640 TP 1.3560 Stopped out

michael thabet 29-01-2014 11:03 AM

النتائج صحيحة ولكن المشكلة هى نقطة الدخول لان هم يرسلوا نقط دخول مختلفة عن سعر السوق فى وقتها حتى لو افترضنا ان استاذ كريم تسلم التوصيات متاخرة
فمثلا من اسبوع او اثنين كده كان هناك توصية على الذهب وكانت التوصية من سعر 1245 ووقت ارسال التوصية كان السعر 1249 وكلنا دخلنا متاخر بما فينا استاذ كريم
وكان الهدف 1255
اذن ان هناك بعض الاختلاف من قبل الشركة

وليد حماد 29-01-2014 12:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimo3050 (المشاركة 666209)
يا اخ كاريمووو انا لاحظت حاجة و قولت اتناقش معاك فيها من اجل النقاش و الفهم فقط مش اكتر علشان انا اول شهر اتابع التوصيات مع حضرتك
انا قبل ما ادخل التوصيات كنت عايز اعرف نتايجها الاول علشان الواحد يقيم الموقع و قولت لحضرتك تقولى النتايج بس حضرتك مردتش عليا لعدم تفرغك
المهم انا دورت على المواقع لحد ما عرفت اسم الموقع بتاع التوصيات و راجعت نتايجه خلال الاربعة اشهر الماضية و وجدتها اكثر من هائلة و اقل شهر حققوا فيه ربح كان لا يقل عن ربح 400 نقطة دون احتساب صفقات الدهب علشان انا مش بتاجر فى الدهب ... و هناك اشهر كانوا بيوصلوا لربح 700 نقطة و دى حاجة هايله
المهم الشهر دا اول مرة اتابع التوصيات بس للاسف الشهر دا جايه بخسارة للاسف :1 (6): و دا بردوا مش مهم علشان دى حاجة انت ملكش دخل فيها
بس النقطة الهامة بقى اللى انا لاحظتها و معرفش انت واخد بالك منها ولا ايه ... ان الموقع بينصب فى كتابة النتايج بمعنى صفقة الاسترالى اللى كانت من يومين دى ضربت ستوب و هما كاتبين فى الموقع انها حققت ال 60 نقطة !!! و اصلا السعر مقربش ناحية الهدف الا ب 30 نقطة و بعد كدة عكست
و تانى حاجة لاحظتها ان الاسبوع اللى فات كان فيه صفقة استرلينى دولار ضربت ستوب بردوا و هما اصلا مش جايبين سيرتها خالص فى الموقع ولا كانهم حطوها
:1 (54):

انا حبيت بس اوضح النقطتين دول لما لاحظتهم و اخد رايك فيهم ... هل فعلا كلامى صح ؟؟ ولا انا بيتهيالى.. علشان لو صح يبقى الموقع دا النتايج اللى بيحطها مش بتبقى كلها صح
و ارجو انك متفهمش كلامى غلط ... انا مش بلوم عليك خالص انت كتر الف خيرك ولهى انك بتسيب شغلك و انت راجل جراح و تحطلنا توصيات :1 (62): ربنا يجعله فى ميزان حسناتك

بجد فعلا كلامك صح .... ،بهنيك علي مجهودك الي انت عملته بس بجد انا تبعت كام وصيه من هذه الغرفه جبوني تحت الارض وبالنسبه للدهب والمعادن فانا لا اتاجر فيهم يا ريت كل واحد قبل ميتبع حساب يكون عندو خلفيه عن التحليل الفني علشان يقدر يحدد صحه هذا التوصيات ..... او تغيير بعض نقاط الدخول وتحديد الاستوب لوز ... مجهود شخصي

معاذ عودات 29-01-2014 01:25 PM

السلام عليكم

كيفكم شباب
الرجاء عدم احراجنا بأخ اي قرارات
ولا داعي لان نحذف المشاركات
لاننا هنا لنفيد ونستفيد

الرجاء انهاء اي نقاش خارج الموضوع والا سيتم التعامل معه بصورة غير جيدة

تحياتي لكم

معاذ عودات 29-01-2014 01:44 PM

يعني كيف رح تنتهي القصة ؟؟
اما ايقاف او زعل احد الاطراف ؟ حتى نقدر نوقف المشكله ؟

خلاص حصل خير
يمكن كان خطأ في التعبير من قبلكم وانتم فهمتوه الكلام خطأ

واتمنى ان يتم انهاء الموضوع

Mr.Forexawy 29-01-2014 02:18 PM

يا اخ معاذ اهلا بيك اولا
ومفيش اى خلاف ولا حاجة ... ربنا ما يجيب خلاف انشاء الله
كل الموضوع ان انا عايز المصلحة لينا كلنا ... هل دا غلط ؟؟؟ :1 (14): اللى حصل يا جماعة ان انا لاحظت حاجة فى موقع التوصيات فا جيت اقول عليها بس مش اكتر و اسئل الاخ كاريمو بما انه اول واحد متابع التوصيات من الموقع ... و هو اللى يفصل و يقول اذا كان لاحظ نفس الموضوع دا اتكرر قبل كدة فى الشهور الماضية ام انه يحدث لاول مرة
و يا ريت نبص على نص الكوب المليان مش الفاضى ... يعنى ناخد الشئ الايجابى من الكلام مش السلبى ... واحد هيسئلنى فين النص الايجابى فى الكلام :1 (1):
هقوله انه باختصار كدة انا و ناس كتير كنا ناويين نشترك فى موقع التوصيات دا علشان نتايجه حلوه لكن لما تابعته شهر و لاحظت وجود اخطاء فا قولت اسئل الاخ كاريمو و اتاكد منه مش اكتر ... قبل ما اى حد يدفع فلوس و يشترك و يزعل بعد كدة ... يعنى الموضوع كله مفهوش اى شكوى او خلاف من الاخ كاريمو و انما جاى اعرف منه معلومة مش اكتر و المفروض اننا كلنا هنا قلبنا على بعض و نحب الخير يعم على الجميع ... مش كدةو ولا ايه ؟ :1 (73):
و انا فى اول مشاركة ليا كاتب فى اخرها كتر خير الاخ كاريمو اصلا انه بيحط توصيات و هو اصلا راجل مش متفرغ و ربنا يجعله فى ميزان حسناته :1 (62):
فا الموضوع من اوله مش خلاف مع اى حد و انما للمصلحة العامة

forex 2012 29-01-2014 02:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimo3050 (المشاركة 666315)
يا اخ معاذ اهلا بيك اولا
كل الموضوع ان انا عايز المصلحة لينا كلنا ... هل دا غلط ؟؟؟ :1 (14): اللى حصل يا جماعة ان انا لاحظت حاجة فى موقع التوصيات فا جيت اقول عليها بس مش اكتر و اسئل الاخ كاريمو بما انه اول واحد متابع التوصيات من الموقع ... و هو اللى يفصل و يقول اذا كان لاحظ نفس الموضوع دا اتكرر قبل كدة فى الشهور الماضية ام انه يحدث لاول مرة
و يا ريت نبص على نص الكوب المليان مش الفاضى ... يعنى ناخد الشئ الايجابى من الكلام مش السلبى ... واحد هيسئلنى فين النص الايجابى فى الكلام :1 (1):
هقوله انه باختصار كدة انا و ناس كتير كنا ناويين نشترك فى موقع التوصيات دا علشان نتايجه حلوه لكن لما تابعته شهر و لاحظت وجود اخطاء فا قولت اسئل الاخ كاريمو و اتاكد منه مش اكتر ... قبل ما اى حد يدفع فلوس و يشترك و يزعل بعد كدة ... يعنى الموضوع كله مفهوش اى شكوى او خلاف من الاخ كاريمو و انما جاى اعرف منه معلومة مش اكتر و المفروض اننا كلنا هنا قلبنا على بعض و نحب الخير يعم على الجميع ... مش كدةو ولا ايه ؟ :1 (73):
و انا فى اول مشاركة ليا كاتب فى اخرها كتر خير الاخ كاريمو اصلا انه بيحط توصيات و هو اصلا راجل مش متفرغ و ربنا يجعله فى ميزان حسناته :1 (62):

يا اخى الكريم ........ نحن جميعا لا نستعمل نفس المنصة ولا نفس الشركة ولا نفس مزود الاسعار ولا نفس الاسبريد حتى تكون نتائجنا واحدة

وهذا ما اوضحه الاخ كريم فى بداية الموضوع تكرار و مرارا

واليك بعض كلام كريم مقتبس لقرائته بنفسك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 558613)
السلام عليكم

و لا يهمك أخي في الأصدار الخامس و الرابع نفس الشيء تجاهل الرقم و لكن أنصحك بالأصدار الرابع أفضل لنا نحن المبتدئيين و لكن هناك بعض البروكات تفرض عليك حد أدنى للستوب .كانت لي نفس المشكلة مع بروكري القديم و لكن غيرت مع البروكر الخاص بيهم والحمد الله ,كانت التوصية تضرب عندهم و ما تضرب عندي و العكس ولكن الأن الحمد لله .

تحياتي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 558923)
السلام عليكم

كان لي مشكل من قبل مع بروكري القديم كان فيه فرق في السعريعني التوصية تضرب الهدف عندهم و ما تضرب عندي و العكس وكان السوق في أغلب الأحيان يرجع علي و يخسرني ,كنت أظن أنهم يكدبون على لما يقولوا أن التوصية ضربت الهدف ولكن في الحقيقة كا معاهم حق المشكل كان في البروكر كا يعمل سلييبج وأسعاروا مختلفة ,فغيرت مع البروكر لليتعاملو معاه وو فتحت حساب تحت ادارتهم و في الحقيقة أنا كنت مع بروكر من قبرص وكنت خايف على أموالي خاصة مع مشكل البنوك هناك و الروس أنت عارف القصة ولكن البروكر الخاص فيهم مركزهم في لندن و لهم تأمين على الودائع وتنفيجهم سريع حتى الأن الحمد لله

تحياتي

karimoo 29-01-2014 03:27 PM

السلام عليكم الأخ ميمو

في البداية شكرا للاهتمامك بالموضوع ,وشكراا لانك سوف تنقد حياة الناس ,ادا فهمت كلامك جيدا معناه أنا أبلى أو عبييط با قيلي أكتر من 5 أشهر أنشر التوصيات نتائجها مو صحيحة وهم يتلاعبون في النتائج و أنا ساكت لأاني غبي وأنتضر حضرتك تجي وتنقدنا ,الله يهديك يا أخي النتائج موتقة في هدا الموضوع يمكن ترجع لها وتتأكد بنفسك , وهدي شركة كبييرة و لها اسمها في السوق مش ممكن تتلاعب بسمعتها خاصة لديها ألاف المشتركييين أنت تحصل على التوصيات مجانا شوف عامل ايييه تخيل لو أنك دافع فلوس الله يهدينا و يهديك أخي وأحسنوا الظن بالناس وهنا الأخوة لي لهم مرونة في التعامل عملوا الاف الدولارات من وراء هده التوصيات وهدا هو الفوركس مرة تربح ومرة تخسر

في الأخيرر و الأخوة شاهدين النتائج صحيحة و أنا متابعها يوم بعد يوم و الشهادة لله و أرجوا عدم التشكيك و خلق البلبة و المشاكل ,المشكل الوحيد في هده التوصيات هي كيفية التعامل معها و المرونة المطلوبة خاصة مع الستوبات .

karimoo 29-01-2014 04:46 PM

السلام عليكم

مبرووك اليورو حقق الهدف كدلك 50 نقطة

تحياتي

معاذ عودات 29-01-2014 05:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimo3050 (المشاركة 666315)
يا اخ معاذ اهلا بيك اولا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 666332)
يا اخى الكريم ........ نحن جميعا لا نستعمل نفس المنصة ولا نفس الشركة ولا نفس مزود الاسعار ولا نفس الاسبريد حتى تكون نتائجنا واحدة

وهذا ما اوضحه الاخ كريم فى بداية الموضوع تكرار و مرارا

واليك بعض كلام كريم مقتبس لقرائته بنفسك

ربنا يكرمكم جميعاً
نحن دائما نبحث عن العلاقات الرائعه والمناقشة المفيدة
وربما في بعض الاوقات يخوننا التعبير في الكتابه وقد يصل الكلام بغير القصد الى الشخص الاخر

الحمدلله اعضاء ارابيا دائما متفهمين الوضع وقادرين على ادارك جميع الامور

تحياتي لكم واشكركم

Mr.Forexawy 29-01-2014 06:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 666358)
السلام عليكم الأخ ميمو

في البداية شكرا للاهتمامك بالموضوع ,وشكراا لانك سوف تنقد حياة الناس ,ادا فهمت كلامك جيدا معناه أنا أبلى أو عبييط با قيلي أكتر من 5 أشهر أنشر التوصيات نتائجها مو صحيحة وهم يتلاعبون في النتائج و أنا ساكت لأاني غبي وأنتضر حضرتك تجي وتنقدنا ,الله يهديك يا أخي النتائج موتقة في هدا الموضوع يمكن ترجع لها وتتأكد بنفسك , وهدي شركة كبييرة و لها اسمها في السوق مش ممكن تتلاعب بسمعتها خاصة لديها ألاف المشتركييين أنت تحصل على التوصيات مجانا شوف عامل ايييه تخيل لو أنك دافع فلوس الله يهدينا و يهديك أخي وأحسنوا الظن بالناس وهنا الأخوة لي لهم مرونة في التعامل عملوا الاف الدولارات من وراء هده التوصيات وهدا هو الفوركس مرة تربح ومرة تخسر

في الأخيرر و الأخوة شاهدين النتائج صحيحة و أنا متابعها يوم بعد يوم و الشهادة لله و أرجوا عدم التشكيك و خلق البلبة و المشاكل ,المشكل الوحيد في هده التوصيات هي كيفية التعامل معها و المرونة المطلوبة خاصة مع الستوبات .

شكرا لرد حضرتك و اهتمامك بس انا ولهى ما قصدى اى حاجة من اللى حضرتك قولتها دى :1 (30):
الموضوع كله يتلخص فى نقطتين:
1_ هل صفقة الاسترالى دولار اللى كانت من يومين اغلقت على ربح عند حضرتك ؟؟؟
لان حضرتك حاطط التوصية الساعة 2 الظهر و بعدها السعر منزلش خالص ناحية الهدف الا بنص الهدف فقط و بعدين عكس تانى فوق الاستوب المحدد بحوالى 18 نقطة
و هما كاتبين انها حققت 60 نقطة .. طب ازاى ؟؟؟ :1 (1): هل يعنى ممكن يكون فرق الاسبريد بينى و بينك او بين الشركة 30 نقطة ... انا عارف ان الاسبريد مش ثابت فى كل الشركات بس اكيد يعنى هما مش الاسبريد عندهم 30 نقطة
2_كان فى توصية الاسبوع اللى فات على الاسترلينى دولار (اللى حضرتك نزلتها متاخر لو تفتكر) و قفلت بخسارة فوق الاستوب اللى هما محددينوا ب 100 نقطة :1 (6): يعنى لا يمكن يكون قفلت على ربح عن اى حد على اساس ان هناك فرق اسبريد :1 (62): دى هما مش كاتبينها ضمن الصفقات خالص سواء بربح او خسارة

بس حضرتك اهو الموضوع بسيط جداااا ... انا كل الحكاية بس انى بقول انهم فى نتايج الموقع مش جايبين سيرة صفقة الاسترلينى خالص و الاسترالى كاتبين انها كسبت
و هقولها لحضرتك لتالت مرة ولهى ولهى ولهى انا مش بلوم حضرتك ولا على خلاف معاك ...حضرتك اصلا ملكش ذنب و ممكن اوى دى تكون غلطة فى الموقع بمعنى انهم اتلغبطوا يكتبوا نتيجة التوصية صح و التانية مش كتبوها خالص ... حضرتك متعرفش معزتك عندنا اد ايه و حضرتك بتفيد الاعضاء اد ايه و تكسبهم :1 (73):
ارجو من حضرتك تتقبل كلامى بسعة صدر علشان انا ولهى مش قصدى اى حاجة :1 (30): و مش بشكك فى اى حاجة لا حضرتك ولا الشركة ولا عايز اعمل مشاكل :1 (14): و انا اصلا من غير ما حضرتك تقول عندى مرونة فى التوصيات و فاهم النقطة دى ... انا بكبر الاستوب اللى هما محددينوا اصلا ب 5 او 10 نقاط علشان الصفقة تاخد راحتها و بقلل الهدف بردوا علشان فارق الاسبريد

waleed adel 29-01-2014 08:17 PM

بالتوفيق اخ كاريمو جزاك الله كل
خير عن مجهودك

:1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62)::1 (62):

ابو حسان 30-01-2014 01:30 PM

فين توصياتك يا كريمووووو ننتظرها بفارغ الصبر

karimoo 30-01-2014 02:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mimo3050 (المشاركة 666443)
شكرا لرد حضرتك و اهتمامك بس انا ولهى ما قصدى اى حاجة من اللى حضرتك قولتها دى :1 (30):
الموضوع كله يتلخص فى نقطتين:
1_ هل صفقة الاسترالى دولار اللى كانت من يومين اغلقت على ربح عند حضرتك ؟؟؟
لان حضرتك حاطط التوصية الساعة 2 الظهر و بعدها السعر منزلش خالص ناحية الهدف الا بنص الهدف فقط و بعدين عكس تانى فوق الاستوب المحدد بحوالى 18 نقطة
و هما كاتبين انها حققت 60 نقطة .. طب ازاى ؟؟؟ :1 (1): هل يعنى ممكن يكون فرق الاسبريد بينى و بينك او بين الشركة 30 نقطة ... انا عارف ان الاسبريد مش ثابت فى كل الشركات بس اكيد يعنى هما مش الاسبريد عندهم 30 نقطة
2_كان فى توصية الاسبوع اللى فات على الاسترلينى دولار (اللى حضرتك نزلتها متاخر لو تفتكر) و قفلت بخسارة فوق الاستوب اللى هما محددينوا ب 100 نقطة :1 (6): يعنى لا يمكن يكون قفلت على ربح عن اى حد على اساس ان هناك فرق اسبريد :1 (62): دى هما مش كاتبينها ضمن الصفقات خالص سواء بربح او خسارة

بس حضرتك اهو الموضوع بسيط جداااا ... انا كل الحكاية بس انى بقول انهم فى نتايج الموقع مش جايبين سيرة صفقة الاسترلينى خالص و الاسترالى كاتبين انها كسبت
و هقولها لحضرتك لتالت مرة ولهى ولهى ولهى انا مش بلوم حضرتك ولا على خلاف معاك ...حضرتك اصلا ملكش ذنب و ممكن اوى دى تكون غلطة فى الموقع بمعنى انهم اتلغبطوا يكتبوا نتيجة التوصية صح و التانية مش كتبوها خالص ... حضرتك متعرفش معزتك عندنا اد ايه و حضرتك بتفيد الاعضاء اد ايه و تكسبهم :1 (73):
ارجو من حضرتك تتقبل كلامى بسعة صدر علشان انا ولهى مش قصدى اى حاجة :1 (30): و مش بشكك فى اى حاجة لا حضرتك ولا الشركة ولا عايز اعمل مشاكل :1 (14): و انا اصلا من غير ما حضرتك تقول عندى مرونة فى التوصيات و فاهم النقطة دى ... انا بكبر الاستوب اللى هما محددينوا اصلا ب 5 او 10 نقاط علشان الصفقة تاخد راحتها و بقلل الهدف بردوا علشان فارق الاسبريد

السلام عليكم

و لا يهمك أخي الكريم

صفقة الأسترالي دولار جابت الهدف و المرجح أنك دخلتها متأخر بعد ما السعر وصل للهدف تم ارتد للدلك ضربت معاك ,بالنسبة للصفقة الأسترليني التي لم يتم دكرها أرجوا ادا أنت مشترك معاهم في القائمة البريدية الخاصة بالتحليل اليومية للسوق راجع Daily Signals 23/01/2014 <<

حين يقولون ,

The GBPUSD published yesterday stopped out , NZDUSD Still in progress .

New trades coming soon !

حتى الصفقتين الأخيرتين الدهب و اليورو دولار جابوا كلاهما الهدف ب 50 و 60 نقطة ولكن لم يتم و ضعهم حتى الان في جدول التنائج .

يا أخي ارجع لي موقعهم وكل شيء موتق ,دبحتنا بوساويسك يا عم ,ربنا يرزقك و يسهل لك أخي ,و أنا لا أدافع عنهم و لكن الحق حق ولو كان مع اليهووووووود

تحياتي

karimoo 30-01-2014 05:10 PM

السلام عليكم اخواني

تفضلواا ربنا يرزقكم و يسهل لكم ,

Sell GBPUSD 1.6530 SL 1.6570 TP 1.6450

Buy NZDUSD 0.8175 SL 0.8135 TP 0.8225

أحسنوا وصفوا النوايا لكل امرىء ما نوى

تحياتي

wael02 30-01-2014 05:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 666806)
السلام عليكم اخواني

تحياتي

جزاك الله كل الخير اخي العزيز

fh32000 30-01-2014 05:19 PM

جزاك الله خيرا

عاشق الاقصي 30-01-2014 05:20 PM

مشكور اخي كريم وبارك الله فيك
وفي ميزان حسناتك ان شاء الله
بالتوفيق

أبو ريماس 30-01-2014 05:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 666806)
السلام عليكم اخواني

تحياتي

وفقنا الله واياكم

abdisalem88 30-01-2014 05:50 PM

أخ كريم هل الخول يكون فوري أم أمر معلق وقت تنزيل التوصيه،،؟ شكرا

أحمد سليمان البسيوني 30-01-2014 09:23 PM

مساء الحير على الجميع NZDUSA ضربت استوب الله يعوض علينا انشاء الله بيعوض علينا في GBPUSA

وليد حماد 30-01-2014 09:50 PM

انا قمت بتفعيل الصفقه يدوي من نقطع اخري 1.651081

maystro 30-01-2014 10:03 PM

موضوع جميل متابع معاكم
اخوكم المايسترو;)

maystro 31-01-2014 05:43 AM

دخلت في النيوزلندي بعد ضرب الستوب واضهار ارتداة ويارب يزور مستوى الهدف لاني دخلت به بحساب ديمو كاملا في مسابقة انشاء آلله يدفعني للمراتب الاولى ويرفرف ayoubecha في سماء ال forexball

Mr.Forexawy 31-01-2014 06:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 666754)
السلام عليكم

و لا يهمك أخي الكريم

صفقة الأسترالي دولار جابت الهدف و المرجح أنك دخلتها متأخر بعد ما السعر وصل للهدف تم ارتد للدلك ضربت معاك ,بالنسبة للصفقة الأسترليني التي لم يتم دكرها أرجوا ادا أنت مشترك معاهم في القائمة البريدية الخاصة بالتحليل اليومية للسوق راجع Daily Signals 23/01/2014 <<

حين يقولون ,

The GBPUSD published yesterday stopped out , NZDUSD Still in progress .

New trades coming soon !

حتى الصفقتين الأخيرتين الدهب و اليورو دولار جابوا كلاهما الهدف ب 50 و 60 نقطة ولكن لم يتم و ضعهم حتى الان في جدول التنائج .

يا أخي ارجع لي موقعهم وكل شيء موتق ,دبحتنا بوساويسك يا عم ,ربنا يرزقك و يسهل لك أخي ,و أنا لا أدافع عنهم و لكن الحق حق ولو كان مع اليهووووووود

تحياتي

شكرا لاهتمام حضرتك و ردك الموفى :1 (62): ... انا كدة فهمت الموضوع :1 (78): ان هما مش بيكتبوا على الموقع النتايج اول باول و لكن النتايج بتبقى يومية على الايميل و بما انى مش مشترك معاهم فا مش بيجيلى نتايج على الايميل :1 (6):

بس بردوا انا مصر ان صفقة الاسترالى ضربت ستوب :1 (100): ... انا متابع التوصيات مع حضرتك من اول الشهر و عايز اقول لحضرتك انى بفتح المنتدى هنا كل ربع ساعة علشان اول ما حضرتك تنزل توصية اخدها من اولها و مش ادخل فيها متاخر و حضرتك منزل التوصية يوم 27 الساعة 02:48 PM و دى صورة الشارت عندى فى الوقت دا :

وقت ما حضرتك نزلت التوصية السعر كان عندى عند الشمعة اللى فوق السهم الاحمر اللى هى شمعة الساعة 2 ظهرا ... و الخط الاصفر دا المنطقة اللى المفروض نبيع منها و ايقاف الخسارة عند الخط الاحمر ... و اللى باين من الشارت ان التوصية اتفعلت و نزلت تجاه الهدف بحوالى نصف الهدف لكن بعد كدة عكست و قفلت يوم 28 بليل و ضربت خسارة فوق الاستوب ب 20 نقطة كمان :1 (70):

انا يا اخ كاريمو كل اللى عايز اوصله من النقاش دا هو حاجة واحده بس ... الخطا دا جه منين ؟؟ :1 (1)::1 (1)::1 (1): علشان ميتكررش تانى عندى و نقاشى دا كله ليس من اجل اللوم او الهجوم على الشركة او اى احد و انما من اجل متابعة التوصيات بشكل صحيح بعد ذلك :1 (62): و عدم خسارة صفقات كسبانة و اللى انا مستغربله انى متابع التوصيات من اول الشهر و اللى الشركة بتقول انه كسب بيبقى كسب عندى فعلا و اللى خسر بيبقى معايا خسارة بردوا ... بمعنى ان المنصة عندى مش بتخرف و انا مشترك فى شركة المنتدى اللى محطوط اعلانها فوق دى :1 (62):
الحمد لله الواحد انشاء الله يعوض و يكسب من خلال التوصيات دى علشان كويسة و مش فارقة معايا الصفقة دى من حيث الخسارة انا عوضتها الحمد لله بس بردوا عايز اعرف الخطا منين علشان اعالجه
منتظر ردك و اسف على الاطالة و انى واجع راسك بقالى كام يوم بس انا سعيد بالنقاش مع حضرتك و اكيد بتعلم منك كتييير :1 (62):

Mr.Forexawy 31-01-2014 06:04 AM

بالنسبة لصفقة الاسترلينى الاخيرة دى ... انا مفتحتش عندى علشان موصلتش لنقطة دخول الصفقة و فى ناس بتقول انها فتحتها يدوى
و احنا مش عارفين اذا كانت امر معلق ام فورى
يا ريت توضح لينا يا اخ كاريمو

Mohamed25 31-01-2014 12:37 PM

جزاكم الله خيرا كثيرا

maystro 31-01-2014 05:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maystro (المشاركة 667033)
دخلت في النيوزلندي بعد ضرب الستوب واضهار ارتداة ويارب يزور مستوى الهدف لاني دخلت به بحساب ديمو كاملا في مسابقة انشاء آلله يدفعني للمراتب الاولى ويرفرف ayoubecha في سماء ال forexball

لم يصدق معي النيوزلندي عوض رفعي ردني للمرتبه 9 :1 (6):
في انتضارك اخي كريم وجزك الله خير

أبو ريماس 03-02-2014 02:54 PM

اسبوع موفق ان شاء الله

karimoo 03-02-2014 05:07 PM

السلام عليكم

أسبوع أخضر على الجمييييع

تحياتي

karimoo 03-02-2014 05:38 PM

السلام عليكم

ربنا يرزقكم و يبارك لكم

Sell EURUSD 1.3500 SL 1.3550 TP 1.3450

Sell EURGBP 1.8260 SL 0.8300 TP 1.8210

Buy CADJPY 91.90 SL 91.50 TP 92.50

تحياتي

wael02 03-02-2014 06:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karimoo (المشاركة 668083)
السلام عليكم

ربنا يرزقكم و يبارك لكم

Sell EURUSD 1.3500 SL 1.3550 TP 1.3450

Sell EURGBP 1.8260 SL 0.8300 TP 1.8210

Buy CADJPY 91.90 SL 91.50 TP 92.50

تحياتي

جزاكم الله خيرا كثيرا

abdou_sakhi 03-02-2014 06:14 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي لم اجد CADJPY عندي و شكرا لك

أحمد سليمان البسيوني 03-02-2014 07:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdou_sakhi (المشاركة 668099)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخي لم اجد CADJPY عندي و شكرا لك

الحمد الله انك ما وجد لانو ضرب استوب ياعزيزي الله يستر من ليورو

الساعة الآن 02:59 AM