اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=12505)

mr forex 23-11-2011 04:38 PM

رد: حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل

ايه ياناس يعنى الواحد يقرا اكتر من 320 صفحه عشان بعد كدا لما يوصلها مش يلاقى حد فى الموضوع !!

ehab1602 23-11-2011 05:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 237134)
ايه ياناس يعنى الواحد يقرا اكتر من 320 صفحه عشان بعد كدا لما يوصلها مش يلاقى حد فى الموضوع !!

قولهم لحسن انا صوتى اتنبح معاهم

mr forex 23-11-2011 11:52 PM

ياجماعه الى بيجرب ربيع عرب 3 ياريت يشوف الكلام الى بقوله دا صح ولا غلط
احسن شىء فى ربيع 3 انو حتا لما بيخسر والسعر بيعكس وحتى لو مجبش الهدف وفرق عنو كتييير هوا بيفتح صفقات تانيه وبيحاول يعوض الخساره وفعلا بيعوضهااا
عشان كدا اسمو SMART
الاخ ابو يوسف فييييييييييييييييييييييييييييين

femtogold4 24-11-2011 12:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 237073)
بيعمل بكفاءه ولكن صفقاته قليله جدا بس مضمونه ان شاء الله اى صفقه بيدخلها يعنى ممكن ميفتح صفقه فى يومين تللاته ويدخل على صفقه واحده تظبط الكلام

شكرا حبيبى ...... ودة اكيد اللى مطلوب.

sasuky 24-11-2011 12:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 237317)
احسن شىء فى ربيع 3 انو حتا لما بيخسر والسعر بيعكس وحتى لو مجبش الهدف وفرق عنو كتييير هوا بيفتح صفقات تانيه وبيحاول يعوض الخساره وفعلا بيعوضهااا
عشان كدا اسمو SMART

قصدك يعني تعويض الخسائر بصفقات ثانية من زوج مختلف ؟ وليس التبريد او التعزيز
عموما هو حاليا شغال على استراتيجية التعزيز . نراقبه اكثر لنفهم
شكرا

mohtaia 24-11-2011 12:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 237317)
عشان كدا اسمو SMART

بالظبط هو بيقتح صفقات فى نفس الأتجاه لغاية اما السعر يعكس وتبدأ الأوردرات تربح لكن ده طبعا عاوز ادارة مال ممتازه ورصيد كويس لأنه يعتبر من اكسبيرتات المضاعفات

TREND_SEEKER 24-11-2011 02:29 AM

ربيع العرب 3 بيعتمد على جميع الأزواج كلها من أجل جني ارباح سريعه وتعويض صفقات التبريد من أجل تحمل الخسائر العائمه حتى تغلق على مكسب او حتى على خساره لا قدر الله وهو ليس مضاعفات ولكن ربيع العرب 4 مثل ربيع العرب 3 ولكن بمضاعفات وأنا قولت الكلام ده مليون مره

نتائج ربيع العرب 3 :

ولله الحمد

sasuky 24-11-2011 02:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 237364)
ربيع العرب 3 بيعتمد على جميع الأزواج كلها من أجل جني ارباح سريعه وتعويض صفقات التبريد من أجل تحمل الخسائر العائمه حتى تغلق على مكسب او حتى على خساره لا قدر الله وهو ليس مضاعفات ولكن ربيع العرب 4 مثل ربيع العرب 3 ولكن بمضاعفات وأنا قولت الكلام ده مليون مره

بالتوفيق

عشت ابو يوسف
حي الله رجال الخير

ahmed541 24-11-2011 02:34 AM

يعطيك العافية أبو يوسف وانا لما نزلت نتائج ربيع العرب3 وحطيت الوقت من 8 الصباح الى ما ادري كم حطيت ما اقصد ان هذا وقت عمل الاكسبيرت كنت اقصد ان هذه مدة التجربه اللي سويتها ونزلت نتائجها الاكسبيرت ما يقفل على مدار اليوم وعلى وصحيح انا انتبهت ان اللوت كبير المفروض يكون 0.01 وانا عندي 0.02 وتركته كذا قلت خليه كذا بتكون التجربه واثبات الوجود له اقوى .

بس ما ادري هل نزل ربيع العرب3 شغال على الحقيقي .

وهل تقدر يابو يوسف تسويله باك تيست . . . وتعطينا نتائجه لأن بصراحة مشوووق للاستعمال على الحقيقي جبار .

khaledraouf 24-11-2011 02:36 AM

ربيع العرب 1 بيقفل الصفقه لو عمل ربح وبدأ ينزل الربح يعنى مايلتزمش باtake profit او Stop lose
وربيع العرب 3 شغال ماشاء الله اوامر وفرقهم 3او 4نقط على اتجاة واحد مع تغيير الزوج يعنى لو الاتجاة معاكس ضيعنا
وسؤالى لآبو يوسف هل ممكن نشتغل ربيع 1 ونفتح الاعدادات 24 ساعه
مع شكرى

الساعة الآن 05:22 PM