اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

احمد صلاح 25-01-2012 10:15 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة husseney (المشاركة 263248)
انا مش هقولك غير منك لله علشان انا اخدت كلامك كلام صدق وقولت الخبر الساعة 9وربع
والخبر كان 7 ونص
لا حول ولا قوة الا باللة

لاحول ولاقوه الا بالله ,,
لاتحزن حسينى باشا قدر الله وماشاء فعل
اعتقد فالكون ماخدش باله.
ومعوضه لو فى اى خسائر ياغالى

FALCON A 25-01-2012 10:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FALCON A (المشاركة 263257)
سلام الله عليكم ورحمته وبركاته
ربنا يخليك ياحبيبى
من ذوقك
انا بالفعل غير قادر على الابتعاد رغم انى حاولت كثيرا لانى وعدت شخص اعز على من نفسى ان اثبت اننى بفضل الله وحده الافضل فى العرب على الاطلاق ولانى اجد هنا من خلال رسائل الخاص ما يمنعنى من الابتعاد وربنا ييسر وسافتح مواضيع ان شاء الله
فى امر بينى وبين الدكتور الفاضل اسامه من خلال الميل اذا تم ساكون هنا لحظيا ان شاء الله ربنا ييسر

والله انتى اللى وحشتنى موت
ولكن المكاسب بيد الله وحده على بيدى ولو تذكر جملتى المكرره عندما كان يشكرنى احد ان الرزق بيد الله ولا يدرى احد من السبب فى الرزق فقد يكون رزق لشخص صامت لايتحدث ساقه الله على لسانى

سلام الله عليكم ورحمته وبركاته
كانت مشاركتى الى حد ما للتحذير من البيع بعدما رايت كل المشاركات بيع عدا شخص واحد احييه اسف انى لا اتذكر الاسم لكن قال انا عكس الجميع انا شراء احييك اخى الفاضل للاسف المعظم عندما يرون صعودا يقولون شراء وعندما يرون هبوطا يقولون بيعا لا ادرى لماذا كتير هنا كررتها ترند از نوت فريند
عند الهبوط الشراء وعند الصعود البيع بشرط من مستويات ارتداديه او انعكاسيه وبادراه راس مال واستوب لوز وان شاء الله المكسب يكون حليفك حتى وان ضربت لك صفقات استوب فى النهايه تربح ان شاء الله
لان الجميع لم ينتبه الى فشل اليورو فى الاغلاق ودخلت لاكتب لسببن الاول كتبت فشل فى الاغلاق كلمه فشل فى الاغلاق لم اقولها من فراغ وحدث ما توقعت بانه مستوى مهم للزوج لن يتنازل عنه ببساطه
رغم ان السعر كان مازال سفلى تحت ضغط لكنها رؤيه والحمد له ان الاغلاق فشل وبالتالى يكون الزخم الشرائى الى الاغلاق فوق3004 بدون الاخبار كان بالفعل متجه وكان على وشك ضربها بعد تصفيه عقود بيع2985 بدون اخبار كان صاعد صحيح ليس بالقوه هذى لكنه بالفعل كان للصعود والا لما دخلت لاكتب فشل الاغلاق اسفل2944 وبالتالى لمن قرأ التحليل
اليورو دولار يقع فى منطقه محوريه اغلاق اعلى3076 على الارتداد من3104 يؤهله للمستوى3333
الجمله عاليه مقتبسه من تحليلى اعتقد لا احد يحلل بهذه الطريقه على الاطلاق لان المستوى3104 موازن للمستوى 3030لاشراء لمن ليس معه صفقات حاليا الا بهذا الشرط من المستويات الحاليه
والله اعلم

استداراك

اعتقد ترون الجمله عاليه وتدركون وقت وسعر كتابتها كان السعر علوى وحذرت من الشراء من فوق
وذكرت شرط لا يكتبها غيرى بفضل الله
وذكرت ان المستوى3104 موان للمستوى 3030
لا حول ولا قوه الا بالله قلت3104 قبل السعر ما يلمسها اساسا وقلت موازن ل3030
لاكان السعر شاف3104 ولا شاف3040 اللو الحالى
لكن فعلا والله انا اللى غلطان انى باكتب هنا
سلام

FALCON A 25-01-2012 10:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 263298)

لاحول ولاقوه الا بالله ,,
لاتحزن حسينى باشا قدر الله وماشاء فعل
اعتقد فالكون ماخدش باله.
ومعوضه لو فى اى خسائر ياغالى

شكرا لكن انت اللى قلت بيع موش فالكون لا تنسى ذلك فى ايه الباطل حق والحق باطل
وهو حسينى باشا وانا فالكون اخدت بالى فى ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو انا قلت ايه اساسا غلط؟ انا قلت فشل فى الاغلاق اسفل2944 يعنى للصعود
لا حول ولا قوه الا بالله

z3em 25-01-2012 10:25 PM

ازيكم ياااااامحترفين الفوركس
انا تكلمت مع اليورو الان
اليورو يلعب الااان
لعبة الشطرنج وتقسيم العقود
خطوة قصااااااد خطوة
غير مستحب استخداام استراتيجية افاتار دلوقتي
طبعا ما حدش حيسخدمها عشان محدش لساااا عارفها
الي الاماااااااااااااام

احمد صلاح 25-01-2012 10:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FALCON A (المشاركة 263299)
استداراك

اعتقد ترون الجمله عاليه وتدركون وقت وسعر كتابتها كان السعر علوى وحذرت من الشراء من فوق
وذكرت شرط لا يكتبها غيرى بفضل الله
وذكرت ان المستوى3104 موان للمستوى 3030
لا حول ولا قوه الا بالله قلت3104 قبل السعر ما يلمسها اساسا وقلت موازن ل3030
لاكان السعر شاف3104 ولا شاف3040 اللو الحالى
لكن فعلا والله انا اللى غلطان انى باكتب هنا
سلام

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FALCON A (المشاركة 263306)
شكرا لكن انت اللى قلت بيع موش فالكون لا تنسى ذلك فى ايه الباطل حق والحق باطل
وهو حسينى باشا وانا فالكون اخدت بالى فى ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو انا قلت ايه اساسا غلط؟ انا قلت فشل فى الاغلاق اسفل2944 يعنى للصعود
لا حول ولا قوه الا بالله

أخى فالكون ,
لا أعرف ما الذى تتحدث عنه
انت اخطأت فى مشاركتك وقلت ان قرار الفائده الساعه التاسعه والربع وهوه كان الساعه السابعه والنصف

أما بالنسبه لجملتك انك غلطان انك تكتب هنا ,,
دا شىء يرجعلك
وتشرفنا فى اى وقت
تحياتى

FALCON A 25-01-2012 10:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 263315)

أخى فالكون ,
لا أعرف ما الذى تتحدث عنه
انت اخطأت فى مشاركتك وقلت ان قرار الفائده الساعه التاسعه والربع وهوه كان الساعه السابعه والنصف

أما بالنسبه لجملتك انك غلطان انك تكتب هنا ,,
دا شىء يرجعلك
وتشرفنا فى اى وقت
تحياتى

السلام عليكم تحياتى
بالفعل حدث سهو فى توقيت الخبر لكن لم اخطئ فى الاتجاه
وانت الوحيد هنا الذى يعلم ان الصعود تحت تاثير الخبر الاخر الذى لم اذكره وليس الفايده فتاثرها متوسط لان الكل يعلم نتيجتها مسبقا وانا لست مضطر لذكر كل الاخبار انا فقط اردت التحذير من وجود اخبار ولم اتناول تاثيرها ايجابى ام سلبى حتى يوجه لى لوم انا تناولت اغلاق اليورو الايجابى للصعود وتحذير من الاخبار
وكانت مشاركتى بالله للتحذير من البيع لمن يعقل
هو بايع اساسا من تحت ذنبى انا ايه ذنبى ايه؟
فى توصيات ضربت استوبات الاسبوع الحالى250 نقطه و120 نقطه و40 نقطه وغيرها والله ما فاكرهم لكن كتير جدا
ولا احد وجه اللوم الا لمن لا يتحدث بفضل من الله الصواب
لا حول ولا قوه الا بالله
وتقبل ودى شكرا

دلوني على السوق 25-01-2012 11:04 PM

الحمد لله على كل حال،،، ياشباب إذا لم يكن مكتوب لنا رزق فمهما نجتهد لن يأتينا إلا ماكتب الله لنا، سبحان مقدر الإقدار،انا اليوم من الظهر الى الان راح اكثر من ثلث المبلغ ،، لكن الحمد لله،،،

في سؤال للاساتذة وهو هام جدا

س- كيفية متابعة الاخبار الاساسية او التحليل الاخباري ويكون بالعربي طبعا مع العملات مو بعد ما اشوف الخبر كل شىء يكون انتهى ويعتبر الخبر حدث ماضي،، فياريت لو فيه موقع ممتاز ويكون لحظي في ترجمة الاخبار المهمه؟ لأن اغلب الاخبار باللغة الانجليزية اتوقع.. فهل من يساعدنا على هذا؟ ودمتم في رعاية الله وحفظه.

تذكروا قول الرسول صلى الله عليه وسلم، عندما قال للعباس: ياعم،،، سل الله العافية. فإذا كنت في عافية فستجتهد وتربح ان شاء الله مستقبلا

modafox 25-01-2012 11:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دلوني على السوق (المشاركة 263326)
الحمد لله على كل حال،،، ياشباب إذا لم يكن مكتوب لنا رزق فمهما نجتهد لن يأتينا إلا ماكتب الله لنا، سبحان مقدر الإقدار،انا اليوم من الظهر الى الان راح اكثر من ثلث المبلغ ،، لكن الحمد لله،،،

في سؤال للاساتذة وهو هام جدا

س- كيفية متابعة الاخبار الاساسية او التحليل الاخباري ويكون بالعربي طبعا مع العملات مو بعد ما اشوف الخبر كل شىء يكون انتهى ويعتبر الخبر حدث ماضي،، فياريت لو فيه موقع ممتاز ويكون لحظي في ترجمة الاخبار المهمه؟ لأن اغلب الاخبار باللغة الانجليزية اتوقع.. فهل من يساعدنا على هذا؟ ودمتم في رعاية الله وحفظه.

تذكروا قول الرسول صلى الله عليه وسلم، عندما قال للعباس: ياعم،،، سل الله العافية. فإذا كنت في عافية فستجتهد وتربح ان شاء الله مستقبلا

فعلا والله عندك حق انا مثلا حسابى كان 400 اصبح 200 وكل ما دخل صفقه سبحان الله خط الدخول بيكون زى خط الدعم او المقاومه لدرجه انه مابيعدهوش للموجب ابدا والتوصيه الوحيده الى لحقتها خسرت بامر الله فالموضوع يعنى فعلا بيد الله ولا حول ولا قوه الا بالله..........................

عمر مسلم 25-01-2012 11:31 PM

يا شباب اليورو صعود إلى 3700 إن شاء ، على فكرة يا فالكون أنا اللي كنت قلت عكس الناس شراء ، لكن الأمر المعلق بتاع 2912 لم يفل بس اشتريت من 2955 و من 3004 و الحمد لله قفلت الصفقتين بس بدري شوية، و بعدين يا شباب اللي بيقول توصية مش قصده أنه يخسر الناس و لكن بيقول وجهة نظره و كل واحد من حقه يدخل معاه او يفكر تاني

احمد صلاح 25-01-2012 11:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر مسلم (المشاركة 263338)
يا شباب اليورو صعود إلى 3700 إن شاء ، على فكرة يا فالكون أنا اللي كنت قلت عكس الناس شراء ، لكن الأمر المعلق بتاع 2912 لم يفل بس اشتريت من 2955 و من 3004 و الحمد لله قفلت الصفقتين بس بدري شوية، و بعدين يا شباب اللي بيقول توصية مش قصده أنه يخسر الناس و لكن بيقول وجهة نظره و كل واحد من حقه يدخل معاه او يفكر تاني

فعلا شاهدت توصيتك وسط الهبوط القوى ,,
وفعلا أرفعلك القبعه أستاذ عمر كانت صفقه موفقه
بالتوفيق دائما يارب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FALCON A (المشاركة 263318)
السلام عليكم تحياتى
بالفعل حدث سهو فى توقيت الخبر لكن لم اخطئ فى الاتجاه
وانت الوحيد هنا الذى يعلم ان الصعود تحت تاثير الخبر الاخر الذى لم اذكره وليس الفايده فتاثرها متوسط لان الكل يعلم نتيجتها مسبقا وانا لست مضطر لذكر كل الاخبار انا فقط اردت التحذير من وجود اخبار ولم اتناول تاثيرها ايجابى ام سلبى حتى يوجه لى لوم انا تناولت اغلاق اليورو الايجابى للصعود وتحذير من الاخبار
وكانت مشاركتى بالله للتحذير من البيع لمن يعقل
هو بايع اساسا من تحت ذنبى انا ايه ذنبى ايه؟
فى توصيات ضربت استوبات الاسبوع الحالى250 نقطه و120 نقطه و40 نقطه وغيرها والله ما فاكرهم لكن كتير جدا
ولا احد وجه اللوم الا لمن لا يتحدث بفضل من الله الصواب
لا حول ولا قوه الا بالله
وتقبل ودى شكرا

حصل خير أخى فالكون ,,
لابد من الجميع ان يقبل النقد ولا أحد يسخر من أحد
كلنا هنا اخوه فى الاول والاخر ولابد ان يسود التسامح بيننا
ونحن هنا أسره واحده نحاول مساعده بعض فى هذا السوق العنيد

ويارب يدوم أف أكس اربيا بيت لكل المضاربين الغاليين ويبعد عنهم اى سوء

تحياتى لك أخى فالكون وتحياتى لكم جميعا

الساعة الآن 09:51 AM