اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

م.جمانه 13-02-2014 05:05 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

هبوط الدولار الأمريكي، وارتفاع اليورو

تعرض الدولار الأمريكي لضغوط بيع كثيفة خلال الفترة الأوروبية ولكن بدون سبب محدد، ليتراجع أمام أهم منافسيه.

وارتفع زوج اليورو – دولار (EUR/USD) إلى مستوى جديد من الارتفاع في أسبوعين 1.3685 في حركة مفاجئة التي لم تكن نتيجة للبيانات الصادرة. كما ارتفع زوج الإسترليني – دولار (GBP/USD) إلى أعلى مستوياته في ثلاثة أسابيع 1.6653 بينما كسر زوج الدولار – ين (USD/JPY) المستوى 102.00. وتبدو العملات المرتبطة بالسلع مستقرة إلى حد ما تزامنًا مع تراجع الدولار الاسترالي على خلفية بيانات التوظيف الاسترالية المثبطة.

وخلال الفترة الأمريكية، من المقرر أن تصدر إعانات البطالة الأمريكية ومبيعات التجزئة لشهر يناير فضلًا عن بيانات مخزونات الأعمال لشهر ديسمبر.

Abo khaLeeL 13-02-2014 06:37 PM

ما جديد اليورو يا شباب ؟

وشكرااااااا

Abo khaLeeL 13-02-2014 06:38 PM

ما جديد اليورو يا شباب ؟

وشكرااااااا

حودة اف اكس 13-02-2014 08:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo khaLeeL (المشاركة 672608)
ما جديد اليورو يا شباب ؟

وشكرااااااا

الجديد ان البائعين اتفشخوا عوضنا علي الله

forex 2012 13-02-2014 08:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حودة اف اكس (المشاركة 672660)

ههههههههه وايه الجديد فى كدا ما احنا دايما مفشوخين ههههههههه

اللى اشترى امبارح اتفشخ واللى باع النهارد اتفشخ برضوا ....... هذا هو حال الفوركس معانا تحت شعار افشخنى دائما

Abo khaLeeL 13-02-2014 10:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حودة اف اكس (المشاركة 672660)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 672669)
[/RIGHT]

ههههههههه وايه الجديد فى كدا ما احنا دايما مفشوخين ههههههههه

اللى اشترى امبارح اتفشخ واللى باع النهارد اتفشخ برضوا ....... هذا هو حال الفوركس معانا تحت شعار افشخنى دائما

ههههههههههه

و الله ضحكتوني يا شباب ولكن السؤال المهم الآن هو :

مااااااااااااذا نعمل ليوم غدا الجمعة ونهاية اسبوع طبعا بعد الفشخ هاليومين اللي راحو ؟

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

و الله يفرجها علينا وعليكم جميعا يا غااااااااااااااااااااليين

forex 2012 13-02-2014 10:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo khaLeeL (المشاركة 672705)

ههههههههههه

و الله ضحكتوني يا شباب ولكن السؤال المهم الآن هو :

مااااااااااااذا نعمل ليوم غدا الجمعة ونهاية اسبوع طبعا بعد الفشخ هاليومين اللي راحو ؟

هههههههههههههههههههههههههههههههههه

و الله يفرجها علينا وعليكم جميعا يا غااااااااااااااااااااليين

ياراجل بقى انا بقولك اللى اشترى امبارح اتفشخ و اللى باع النهاردة اتفشخ وانت جاى تسال بكرا نعمل ايه .... اكيد حنكمل بقية الفشخة لتكون فشخة اخر الاسبوع هههههههههه
انا عن نفسى شارى

Abo khaLeeL 13-02-2014 10:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 672711)
ياراجل بقى انا بقولك اللى اشترى امبارح اتفشخ و اللى باع النهاردة اتفشخ وانت جاى تسال بكرا نعمل ايه .... اكيد حنكمل بقية الفشخة لتكون فشخة اخر الاسبوع هههههههههه
انا عن نفسى شارى

انا بضحك على انك مصر على الفشخ وبعدها انك انت مبسوط على انك تكمل باقي الاسبوع بالفشخ

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

طيب شوف بعد هذا الضحك ان شاء الله خير علينا يا صاحبي ..

شوف اليورو الى هبوط باذن الله والدليل انه بعد ما نزل 121 نقطة بالامس ارتد وطلع واخترق قمة اول امس ب 9 نقاط فقط اي كان الهاي ليوم الثلاثاء 1.3682 والهاي اللي جابه اليوم هو 1.3691 فقط وما حصل هو اسمه تذبذب وممكن تسميه ضرب استوبات ايضا للاثنين المشتري وما اغلق واللي بايع وما اغلق طبعا اتفشخ واتعلق وبس

واعطيك معلومة انه انا عندي بيع من 1.3515 من الخميس الماضي ولكن ادارة راس المال هي الحل في هذه الاوقات اي التذبذب يا غالي وارجو اذا كنت شاري اغلقه وشوف غدا و اما اذا كنت متعلق بالشراء من فوق ومن زمان اعمل هيدج ايضا وشوف الوضع فاذا نزل انت حافظت على راسمالك وممكن تبيع لتزيد الايكوتي عندك يا صديقي ..

وشكراا

forex 2012 13-02-2014 10:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abo khaLeeL (المشاركة 672718)

انا بضحك على انك مصر على الفشخ وبعدها انك انت مبسوط على انك تكمل باقي الاسبوع بالفشخ

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

طيب شوف بعد هذا الضحك ان شاء الله خير علينا يا صاحبي ..

شوف اليورو الى هبوط باذن الله والدليل انه بعد ما نزل 121 نقطة بالامس ارتد وطلع واخترق قمة اول امس ب 9 نقاط فقط اي كان الهاي ليوم الثلاثاء 1.3682 والهاي اللي جابه اليوم هو 1.3691 فقط وما حصل هو اسمه تذبذب وممكن تسميه ضرب استوبات ايضا للاثنين المشتري وما اغلق واللي بايع وما اغلق طبعا اتفشخ واتعلق وبس

واعطيك معلومة انه انا عندي بيع من 1.3515 من الخميس الماضي ولكن ادارة راس المال هي الحل في هذه الاوقات اي التذبذب يا غالي وارجو اذا كنت شاري اغلقه وشوف غدا و اما اذا كنت متعلق بالشراء من فوق ومن زمان اعمل هيدج ايضا وشوف الوضع فاذا نزل انت حافظت على راسمالك وممكن تبيع لتزيد الايكوتي عندك يا صديقي ..

وشكراا

انا ايضا عندى صفقة بيع من 1.35 وسايبها و عارف انه راجعلها ان شاء الله ..... بس وجهة نظرى انه علشان يرجعلها لازم على الاقل يزور منطقة ال 1.37 - 1.38 علشان ياخد عزم الهبوط منها
واللى اكد وجهة نظرى هذه اخبار اليوم السلبية للدولار وانتعاش اليورو منذ حديث دراجى ... والله اعلم

Abo khaLeeL 13-02-2014 11:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 672724)
انا ايضا عندى صفقة بيع من 1.35 وسايبها و عارف انه راجعلها ان شاء الله ..... بس وجهة نظرى انه علشان يرجعلها لازم على الاقل يزور منطقة ال 1.37 - 1.38 علشان ياخد عزم الهبوط منها
واللى اكد وجهة نظرى هذه اخبار اليوم السلبية للدولار وانتعاش اليورو منذ حديث دراجى ... والله اعلم

لا يا اخي اليورو هابط ان شاء الله واما لحديث دراجي ما عمل اشي و لا انتعاش ولا عشرة على الشجرة ( ههههههه ) وقبلها اصلا نزل اكثر من 70 نقطة ولو بدوا يطلع عشان دراجي كان طلع بوقتها اي الساعة 5.30 مساء امس اي وقت الحديث طبعا ولا تنسى انه دراجي شو بدو يحكي فاليورو واخباره سلبية من التضخم والبطالة والوظائف وو ...الخ ..

و المهم كما قلت سابقا راعي راس المال وتاجر كما ترى لانه اليورو فنيا هابط واما اخباريا لا شيء طبعا مقارنة مع امريكا طبعا اي الدولار .

الساعة الآن 04:55 PM