اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=12505)

hussien86 26-11-2011 12:01 PM

رد: حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238054)
طيب معلش يا حسين بقى هصدعك معايا شوية يعنى اية Data Transfer 500 GB
طيب انت اية نوع السيرفر بتاعك Forex VPS Lite ولة VPS Lite

وانا ان شاء الله هفضل اتاجر شوية من 9 - 24 على الديمو لو لقيت ان الدنيا كويسة هنقل على الحقيقى وان شاء الله ديما هحط النتائج عشان الناس كلها تستفاد

بسيطه ياهيثم ولو احنا بنساعد بعض ان شاء الله
نوع السيرفر ده طبعا للفوركس لازم يكون مخصوص ForexVPSLite OS :Win Server 2003
بالنسبة لسؤالك عن معني الجملة انا سألت الدعم الان وقلي الرد التالي

noor: sir its depend on download and upload data on server
noor: Bandwidth is the amount of data that can be concurrently moved between the hosting server and your browsers

صراحة مافهمت ميه ميه بس انا لما جربت قبل هيك انزل جزء من فيلم 175 ميجا نزل في 3 دقايق :1 (36)::1 (36): حاجه طبعا خيالية ماصدقتش عيني يومها ..السرعه الحقيقية 1.1 ميجا

مش متأكد ازا هذه قصدها ولا لاء :1 (88)::1 (88):

hussien86 26-11-2011 12:04 PM

Forex VPS Lite
  • 10 GB Storage
  • 768 MB Dedicated Ram
  • 500 GB Data Transfer
  • Preinstalled Metatrader4
  • Choice of OS :
  • Windows 2003/2008

انا اخترت الخطة دي اقل مواصفات تكفيني وزياده

mohtaia 26-11-2011 12:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238059)

noor: Bandwidth is the amount of data that can be concurrently moved between the hosting server and your browsers

صراحة مافهمت ميه ميه بس انا لما جربت قبل هيك انزل جزء من فيلم 175 ميجا نزل في 3 دقايق :1 (36)::1 (36): حاجه طبعا خيالية ماصدقتش عيني يومها ..السرعه الحقيقية 1.1 ميجا

هو المقصود بيها كمية البيانات الى ممكن السيرفر يبعتها ويستقبلها على مدار الشهر
مثلا الميتاتريدر بيبعت للشركة انك طلبت صفقة شرا بحجم كذا على العملة الفلانية و الشركة بتبعت للميتا انها قبلت الصفقة وبتشوف صفقتك شغالة قدامك والشموع طالعه نازله كل ده ارسال واستقبال بينقص من الكمية النهائية المتاحة ليك
طبعا 500 جيجا دول يشغلوا 50 ميتاتريدر على مدار الشهر :)

تحياتى

hussien86 26-11-2011 12:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 238062)
مثلا الميتاتريدر بيبعت للشركة انك طلبت صفقة شرا بحجم كذا على العملة الفلانية و الشركة بتبعت للميتا انها قبلت الصفقة وبتشوف صفقتك شغالة قدامك والشموع طالعه نازله كل ده ارسال واستقبال بينقص من الكمية النهائية المتاحة ليك

تحياتى

تسلم حبيبي علي التوضيح بصراحه قصه الباندويدث ماكنت فاهمها منيح واهي طلعت ماالها علاقة بسرعه الانترنت اساسا :1 (12):..اشكرك علي التوضيح ..

hussien86 26-11-2011 01:13 PM

نتائج ربيع 3 علي حساب صغير 500$ لمده اسبوع كامل ...مخاطرة قليلة 0.01 ..عدد العملات 16 ..وعدد الصفقات 2 فقط لكل عمله ..اسوء عملة الدولار علي الكندي لكنه اكثر عملة نشيطة في فتح صفقات ارباحه كبيرة والعكس صحيح لما يخسر
نسبة الصفقات الرابحة 92% ..لكن قبل مااغلق الصفقات يدويا كانت النسبة 100% ربحانة..اكبر خسارة عائمة في الحساب كانت بنسبة 32% من مجمل الحساب لذلك الافضل فعلا لو كان رأس المال كبير متل ماقال ابو يوسف
عملات الفرنك كلها بطئية ومملة كالعاده وهي اكثر عملات تطول لما تقفل ممكن باستثناء اليورو فرنك ..اكثر اوقات يفتح فيها صفقات هي من 1-3 صباحا و من 7-11 صباحا ومن 14-16 مساءا
ملاحظة: كل الصفقات اللي بالسالب اغلقتها امبيرح الجمعه يدويا

MT4i - rabea arab 3

mr forex 26-11-2011 02:21 PM

ياجماعه متنسوش ربيع عرب 2 متألق جداا

mohtaia 26-11-2011 02:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238066)
نتائج ربيع 3 علي حساب صغير 500$ لمده اسبوع كامل ...مخاطرة قليلة 0.01 ..عدد العملات 16 ..وعدد الصفقات 2 فقط لكل عمله ..اسوء عملة الدولار علي الكندي لكنه اكثر عملة نشيطة في فتح صفقات ارباحه كبيرة والعكس صحيح لما يخسر
نسبة الصفقات الرابحة 92% ..لكن قبل مااغلق الصفقات يدويا كانت النسبة 100% ربحانة..اكبر خسارة عائمة في الحساب كانت بنسبة 32% من مجمل الحساب لذلك الافضل فعلا لو كان رأس المال كبير متل ماقال ابو يوسف
عملات الفرنك كلها بطئية ومملة كالعاده وهي اكثر عملات تطول لما تقفل ممكن باستثناء اليورو فرنك ..اكثر اوقات يفتح فيها صفقات هي من 1-3 صباحا و من 7-11 صباحا ومن 14-16 مساءا
ملاحظة: كل الصفقات اللي بالسالب اغلقتها امبيرح الجمعه يدويا

MT4i - rabea arab 3

جميل جدا التحليل الى انت عملته ده هو اكسبيرت جامد لكن انا حاسس انه خطر شويه فى الراليات زى امبارح كده بوظ الدنيا مثلا فى ال USD\CHF عشرة صفقات عاكسه معاه حتى الآن
يا ريت تبقى تجرب ربيع 4 ونشوف موضوع المضاعفات ده هيبقى افضل ولا لأ

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 238076)

ربيع 2 شغال عندى برضه هو انا لسه مسطبه من يومين فمتابعتهوش غير قى صفقة واحدة وكانت كسبانة الحمد لله

xxhaissamxx 26-11-2011 04:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238059)

لاء يا باشا هما قصدهم حاجة تانية بص يا باشا مش انت عندك مودم بيقلك انت اخرك دولن لود 1 جيجا وبعد كدة السرعة بتنزل دة معناه ان انت اخرك تعمل دون لود ل 500 جيجا طيب مينفعش يخلوها 1 جيجا ويجبولى الباقى على المودم :1 (80):

xxhaissamxx 26-11-2011 04:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 238062)

تحياتى

50 اية بس يا باشا قول مليون واحد واكتر كمان دة انا لما بيكون معايا 1 جيجا على المودم بشغل 2 ومش بيخدوا 100 ميجا طول الشهر

hussien86 26-11-2011 06:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 238076)

تقدر تقول ربيع 1 و2 واثقين منهم واخدو تجارب كتير .. انا دامج ربيع 1 و2 مع بعض لانه صفقاتهم قليلة وبيشتغلو جامد مع بعض لكن انا ضفت علي ربيع 1 عملات تانية غير العملات اللي كان يشتغل عليها ابو يوسف بس محبتش اشتت الاعضاء الجدد فيهم وعلي فكرة الصفقة اللي بالسالب الوحيده غلط مني علي الدولار كندي (فظيعة في الربح وافظع في الخسارة)
يعني لو مالعبت فيها كان الربح اكتر والحمدلله
ربيع 1+2
MT4i - Need PIN code for hussien86

[QUOTE=mohtaia;238082]جميل جدا التحليل الى انت عملته ده هو اكسبيرت جامد لكن انا حاسس انه خطر شويه فى الراليات زى امبارح كده بوظ الدنيا مثلا فى ال USD\CHF عشرة صفقات عاكسه معاه حتى الآن
يا ريت تبقى تجرب ربيع 4 ونشوف موضوع المضاعفات ده هيبقى افضل ولا لأ

هوي لو تخلي عدد الصفقات لكل عملة قليل علي حسب رأس المال.. مش كتير يعني انا عامل صفقتين بس لكل عملة عشان لو فضلت العملة شغالة يومين تلاتة وفضل الرالي مستمر واجي اقفلها يوم الجمعه ماتكون الخساير كبيرة...وبالنسبة لربيع العرب 4 حرفعه علي السيرفر ونبدأ تجربته علي افتتاح السوق ان شاءالله وهنجرب 5 كمان بس خلينا نفصفص واحد واحد
ربيع 3
MT4i - rabea arab 3

ربيع 2 شغال عندى برضه هو انا لسه مسطبه من يومين فمتابعتهوش غير قى صفقة واحدة وكانت كسبانة الحمد لله[/
QUOTE]
ربيع 2 معظم صفقاته رابحة لحتي الان ماشفت ولا صفقة خسرانة له من 3 اشهر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238122)

لاء يا باشا هما قصدهم حاجة تانية بص يا باشا مش انت عندك مودم بيقلك انت اخرك دولن لود 1 جيجا وبعد كدة السرعة بتنزل دة معناه ان انت اخرك تعمل دون لود ل 500 جيجا طيب مينفعش يخلوها 1 جيجا ويجبولى الباقى على المودم http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2880%29.gif

هههههههههههههههههه كنت انا اخدتهم ..انا الحد المسموح فيه 12 جيجا وطاير من الفرحة... هذا غير سرعه التحميل لما توصل 60 ببقي عايز انط من الشباك فما بالك توصل السرعه 1100 ..شي خيالي
علي العموم عرفت بعدين انه هذا شي طبيعي في السيرفرات الضخمة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238124)
50 اية بس يا باشا قول مليون واحد واكتر كمان دة انا لما بيكون معايا 1 جيجا على المودم بشغل 2 ومش بيخدوا 100 ميجا طول الشهر

بس المشكلة اللي ماالها حل انه مابتقدر تعمل كوبي بيست علي السيرفر من جهازك مباشرة .. لازم تعمل ابلود لكل الملفات وتنزلها من نت السيرفر ..

الساعة الآن 07:09 PM