اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

abolila 14-01-2013 08:48 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

حد يلحقنى بالموقع اللى ابو يوسف كان بينزل من عليه البيانات التاريخية الدنيا باظت عندى فى الميتا تريدر

Lama-FX 14-01-2013 09:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abolila (المشاركة 449302)
حد يلحقنى بالموقع اللى ابو يوسف كان بينزل من عليه البانات التاريخية الدنيا باظت عندى فى الميتا تريدر

تفضل

Badr 14-01-2013 09:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_tarek (المشاركة 449300)
اهلا بيك اخ بدر وطبعا تفضل بشرح الاستراتجية واعتذر عن التاخير نظرا لظروف العمل القهرية

اهلا بيك يا محمد .. ربنا يعينك ويقويك على ظروف العمل

جاري عمل الشرح
و أعتذر منك اذا كنت قد سلبت منك شرح هذة الطريقة .. لكن ما قصدتة هو أني وجت الأعضاء يستعجلوك و أنت مشغول

abolila 14-01-2013 09:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Lama-FX (المشاركة 449304)

بارك الله فيك

Lama-FX 14-01-2013 09:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 449126)

تمام اختى الكريمة اكثر من رائع :)

مبروك اختى الكريمة .. وتلك ارباحى على حسابى الشخصى من الرينكو امس واليوم .. منذ 10 شهور تقرييا وصفقات الاسكالبينج على حسابى يمكن حوالى 10 صفقات :D والعشرات من السونجات ويمكن اكثر من ذلك والحمد لله بعد الرينكو عدت مرة اخرى للاسكالبينج وبقوة .. جزاك الله خيرا اخى وليد :) اعمل حاليا بطريقتى على اكثر من زوج وتابعى اسعار الصفقات هتفهمى مناطق الدخول المعتمدة على الزويا .. حتى فى ازواج ما ينفعش اتاجر عليها لكبر الاسبريد .. وتاجرت واخذت ربح سريع الحمد لله :)
و لم افتح عقد السونج لانى لست اتابع الماركت حاليا بصورة مستمرة نظرا لظروف امتحاناتى .. وان شاء الله لى عودة وطرح كل الافكار تحياتى :)

شكرا COWBOY

لاحظت كبر الستوب انا بالسكلبنج اعتمد نفس المنطق لكن اضع 30 نقطة
لطالما شكل الستوب تحدي ومصدر خسارتي لان دائما بعد ما يضرب ستوب يتجة مباشرتا للهدف

abolila 14-01-2013 10:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Lama-FX (المشاركة 449311)
شكرا COWBOY

لاحظت كبر الستوب انا بالسكلبنج اعتمد نفس المنطق لكن اضع 30 نقطة
لطالما شكل الستوب تحدي ومصدر خسارتي لان دائما بعد ما يضرب ستوب يتجة مباشرتا للهدف

نفس الحال دائما ما يضرب ستوب ويتجه بعدها مباشرة الى الهدف
ابسط القصص يوم 10/1/2013 الساعة 4 اليورو ين ضرب لى ستوب كنت حاطه عند 116.05 وصل الى 116.03 وبعدين طلع جاب الهدف
وهذه ليست المرة الاولى ولكنى اتمنى من الله ان تكون الاخيرة

ابو شجون 14-01-2013 11:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Lama-FX (المشاركة 449304)

شكرا لك لوضع الموقع ولكن لدي سؤال لما احمله على اي مسار اضعه ؟؟

وشكرا

ayaz 14-01-2013 11:38 PM

الاخ الفاضل ابو شجون
اعذرني للتدخل , الاخ ابو يوسف فعلا وضع هذا الموقع لتحميل الداتا و لكن للاسف الداتا ديه فيها سنه ناصقه و مش بتضبط على الشارت , هوة بعد كدة شرح طريقه تانيه افضل و احسن و انا عملتها على 11 زوج و فتحت عليهم الرينكو , بس هي متعبه شويه , انت بتفتح الشارت و تدوس على زرار الباك في الميتاتريدر و بعدين تدوس على زرار الهوم و تفضل دايس على زرار home هتلاقي الشارت بدا يرجع معاك بس بطي , لو عايز الهيستوري عشان الرينكو يبقي كفايه ترجع لحد اول ديسمبر و لو لقيت بردو الشموع قليله تعمل نفس الموضوع على شارت 5 دقايق و ربع ساعه و الساعه و دول هيبقوا اسرع شويه في التحميل فممكن ترجع شهرين و ثلاثه للخلف , جرب على عمله و ان شاء الله خير , ديه اخر حاجه رد بيها الكينج ابو يوسف و مشيت معايا زي الفل
عذرا اخ ابو يوسف اني رديت مكانك , قلت بس اساعد
السلام عليكم

ابو شجون 15-01-2013 12:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 449361)
الاخ الفاضل ابو شجون
اعذرني للتدخل , الاخ ابو يوسف فعلا وضع هذا الموقع لتحميل الداتا و لكن للاسف الداتا ديه فيها سنه ناصقه و مش بتضبط على الشارت , هوة بعد كدة شرح طريقه تانيه افضل و احسن و انا عملتها على 11 زوج و فتحت عليهم الرينكو , بس هي متعبه شويه , انت بتفتح الشارت و تدوس على زرار الباك في الميتاتريدر و بعدين تدوس على زرار الهوم و تفضل دايس على زرار home هتلاقي الشارت بدا يرجع معاك بس بطي , لو عايز الهيستوري عشان الرينكو يبقي كفايه ترجع لحد اول ديسمبر و لو لقيت بردو الشموع قليله تعمل نفس الموضوع على شارت 5 دقايق و ربع ساعه و الساعه و دول هيبقوا اسرع شويه في التحميل فممكن ترجع شهرين و ثلاثه للخلف , جرب على عمله و ان شاء الله خير , ديه اخر حاجه رد بيها الكينج ابو يوسف و مشيت معايا زي الفل
عذرا اخ ابو يوسف اني رديت مكانك , قلت بس اساعد
السلام عليكم

تسلم اناملك الحلوة يعطيك العافية

شكرا زبطت معاي الله يحفظك:1 (77):

hassanarfa 15-01-2013 12:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lilbob (المشاركة 448243)
بارك الله فيك أخي على هذا المجهود و شكراً أيضاً إلى الاساتذه الكرام على دعمهم للأعضاء و مساعدتهم و ربنا يوفقكم .

شكرا يا اخى وجزاك الله خيرا
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 448255)

جزاك الله خيرا يا غالى .. مشاركة هامة جدا ومرجع سهل وبسيط لكل المتابعين الجدد معنا .. بالتوفيق ان شاء الله

شكرا يا اخى الكريم وبالتوفيق للجميع
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph ehab (المشاركة 448306)

تجميع اكثر من رائع اخي الفاضل
لايك :)
لو وليد يحب ممكن اضع لينك هذه المشاركة في اول الموضوع للتسهيل

تحياتي

بارك الله فيك وشكرا لكم جميعا
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 448317)

هذه مشاركه متعوب عليها واخذت منك وقت بالساعات لكي تجمعها وانا أعرف هذا ولا تقولي انك اخذتها كوبي وبيست لأن تجميع هذا الملخص ليس فقط كوبي وبيست
وانت من الناس المجتهدين وهذا واضح وسوف تحقق في القريب العاجل مكاسب قويه لأن شيم الناجحين لها صفات وانت تتمتع بها اخي بارك الله لك .

..

بارك الله فيك استاذ ابو يوسف وشكرا على هذه الكلامات الجميله التى ترفع من معنوياتى
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abolila (المشاركة 449333)
نفس الحال دائما ما يضرب ستوب ويتجه بعدها مباشرة الى الهدف
ابسط القصص يوم 10/1/2013 الساعة 4 اليورو ين ضرب لى ستوب كنت حاطه عند 116.05 وصل الى 116.03 وبعدين طلع جاب الهدف
وهذه ليست المرة الاولى ولكنى اتمنى من الله ان تكون الاخيرة

كنت اواجه هذه المشكلة سابقا ولكنى تغلبت عليها بان اادخل من منتصف المسافة بين نقطة الدخول والاستوب وابعد الاستوب قليلا وماشى الحال معى

الساعة الآن 12:24 PM