اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=15028)

Midoo 26-03-2012 04:17 PM

رد: الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا

أبدء كلامى أن الفوركس مش لعبة ولكنة علم وعلم واسع زى بحر أسكندرية صح با دكتور
د/أسامة هو معلمى فى هذا البحر عن طريق مكتبتة
دروس فيديو دورة تعليم الفوركس مجمعة كاملة
أنا بدات أجرائات فتح حسابى مع العملاقة FXDD ولكن المشكلة الى قبلتنى أن البنوك المصرية معقدنة شوية أصدى شويتان
تصدقوا أنهردة روحت البنك الأهلى المصرى و فتحت حساب بالأدولار وبعد كدة فو جئت أنى مقدرش أحول من حسابى الا بعد
مرور 6 شهور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مع أنى تحويلى هيكون مبلغ بسيط 400$ !!!!!!!!!!!! وكمان عمولة التحويل 40$ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فهل من مساعد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وكمان تقربا واحد فى البنك بيهظر قلى لاذم التحويل يكون لسبب مثبت بمستندات؟؟؟؟؟؟؟
يا د. أسامة أنا خدت بنصحتك فى البنوك المصرية و رحت البنك الأهلى المصرى وعايز أكمل المشوار عشان أكون معاكوا أنتظر الرد وشكرا لسعتك لأسئلتنا

احمد صلاح 27-03-2012 12:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Midoo (المشاركة 301424)
أبدء كلامى أن الفوركس مش لعبة ولكنة علم وعلم واسع زى بحر أسكندرية صح با دكتور
د/أسامة هو معلمى فى هذا البحر عن طريق مكتبتة
دروس فيديو دورة تعليم الفوركس مجمعة كاملة
أنا بدات أجرائات فتح حسابى مع العملاقة FXDD ولكن المشكلة الى قبلتنى أن البنوك المصرية معقدنة شوية أصدى شويتان
تصدقوا أنهردة روحت البنك الأهلى المصرى و فتحت حساب بالأدولار وبعد كدة فو جئت أنى مقدرش أحول من حسابى الا بعد
مرور 6 شهور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مع أنى تحويلى هيكون مبلغ بسيط 400$ !!!!!!!!!!!! وكمان عمولة التحويل 40$ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فهل من مساعد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وكمان تقربا واحد فى البنك بيهظر قلى لاذم التحويل يكون لسبب مثبت بمستندات؟؟؟؟؟؟؟
يا د. أسامة أنا خدت بنصحتك فى البنوك المصرية و رحت البنك الأهلى المصرى وعايز أكمل المشوار عشان أكون معاكوا أنتظر الرد وشكرا لسعتك لأسئلتنا

اخى الغالى ,
تسمح لى ان ارد على استفسارك

هو فعلا هناك قرار من البنك المركزى بهذا ,,
اعتقد ان افضل الحلول الممكنه هى ان تقوم بفتح كارت بنك كريدى اجريكول ب 15 جنيه فقط من أحد فروع البنك وستقوم بأستخراجه فى نفس اليوم ولن يأخذ منك وقت

تحياتى ياغالى

khaled eldraginy 27-03-2012 01:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 301841)

اخى الغالى ,
تسمح لى ان ارد على استفسارك

هو فعلا هناك قرار من البنك المركزى بهذا ,,
اعتقد ان افضل الحلول الممكنه هى ان تقوم بفتح كارت بنك كريدى اجريكول ب 15 جنيه فقط من أحد فروع البنك وستقوم بأستخراجه فى نفس اليوم ولن يأخذ منك وقت

تحياتى ياغالى

لو سمحت يا احمد

اقرب فرع لبنك كريدي اجريكول من الساعة او فيكتوريا فين؟

انا ينفع عادي اسحب فلوسي من البنك الاهلي و افتح حساب في كريدي اجريكول ؟؟؟؟؟؟ عشان حتة الايداع دي معقدة الدنيا

احمد صلاح 27-03-2012 04:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled eldraginy (المشاركة 301908)
لو سمحت يا احمد

اقرب فرع لبنك كريدي اجريكول من الساعة او فيكتوريا فين؟

انا ينفع عادي اسحب فلوسي من البنك الاهلي و افتح حساب في كريدي اجريكول ؟؟؟؟؟؟ عشان حتة الايداع دي معقدة الدنيا

عندك فرع ف ميامى و جليم
اختار ال يناسبك من هنا برده
http://www.ca-egypt.com/G-Info/Branc...s-Alex-ar.html

تحت امرك فى اى شىء

saidsd 27-03-2012 04:25 AM

لو سمحت انا عندى استفسار
انا معايا فيزا الدفع المقدم لمشتريات الانترنت بس المبلغ فيها بالجنية المصرى لو عاوز اعمل ايداع بيها بالدولار فى شركة فوركس هل يتم تحويل المبلغ بسعر الصرف تلقائى ام شرط ان يكون المبلغ فى الفيزا بالدولار؟

احمد صلاح 27-03-2012 10:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saidsd (المشاركة 301967)
لو سمحت انا عندى استفسار
انا معايا فيزا الدفع المقدم لمشتريات الانترنت بس المبلغ فيها بالجنية المصرى لو عاوز اعمل ايداع بيها بالدولار فى شركة فوركس هل يتم تحويل المبلغ بسعر الصرف تلقائى ام شرط ان يكون المبلغ فى الفيزا بالدولار؟

اه عادى جدا ممكن تستخدمها لو العمله بالمصرى ,,
حضرتك بتقوم بعمليه الايداع ويقوم البنك بتحويل المبلغ على حسب سعر الصرف الحالى

تحياتى ياغاالى

Midoo 27-03-2012 12:53 PM

يا جماعة أنا لسة امبارح كانت معايا نفس المشكلة وهى أنى فى البنك قلولى التحويل لازم بعد 6 شهور من فتح الحساب
ولاكن أنا لم أسكت أن مش عارف يا أستاذ أحمد صلاح أنت أكدت الكلام دة لية أنا خلاص فتحت الحساب زى ما الدكتور أكد أن دة أسهل و أرخص بنك
أنا وصلت لمدير البنك وفهمتوا أنى تحويلى مبلغ بصيت و دة من أجل تجارة ألكترونية مع شركة أمريكية كبيرة و حسابها فى أكبر بنوك نيويورك فرحب و قلى مفيش أدنا مشكلة

احمد صلاح 27-03-2012 04:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Midoo (المشاركة 302130)
يا جماعة أنا لسة امبارح كانت معايا نفس المشكلة وهى أنى فى البنك قلولى التحويل لازم بعد 6 شهور من فتح الحساب
ولاكن أنا لم أسكت أن مش عارف يا أستاذ أحمد صلاح أنت أكدت الكلام دة لية أنا خلاص فتحت الحساب زى ما الدكتور أكد أن دة أسهل و أرخص بنك
أنا وصلت لمدير البنك وفهمتوا أنى تحويلى مبلغ بصيت و دة من أجل تجارة ألكترونية مع شركة أمريكية كبيرة و حسابها فى أكبر بنوك نيويورك فرحب و قلى مفيش أدنا مشكلة

اخى الغالى ميدو ..
انا اكدت هذا الكلام من خلال ماحدث معك وماذكرته فى مشاركتك
وما حدث مع اكثر من شخص هنا بالمنتدى
واذا كنت اخذت استثناء من مدير البنك فهذا لن يحدث مع الجميع
فلنبحث عن طريقه اسهل من البنك الاهلى للايداع والسحب من اجل راحه اعضاءنا

تحياتى

waleed adel 27-03-2012 07:40 PM

استاذ ميدو بنك ايه ده وفرع ايه عشان نعرف نقابل المدير المحترم ده عشان عايز احول 500 دولار بردو والخطوات معلش هنتعبك معانا

khaled eldraginy 09-04-2012 06:19 PM

الحمد لله تم عمل ايداع اليوم لحسابي عن طريق الفيزا و منتظر وضع المبلغ علي حسابي

هل المبلغ اللي اودعته يظهر علي حسابي فورا ام يوجد فترة لظهور المبلغ علي الحساب و المتاجره به؟؟؟؟؟؟؟

الساعة الآن 11:31 PM