اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   موضوع مخصص للاسئلة والاستفسارات الخاصة بدورة تعليم البرمجة الاحترافية بلغة mql4 (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=34302)

walidleeda 26-04-2014 01:14 AM

رد: موضوع مخصص للاسئلة والاستفسارات الخاصة بدورة تعليم البرمجة الاحترافية بلغة mql4

السلام عليكم ... عايز اتعلم ازاي احول مؤشر لاكسبيرت ... هل ممكن ؟

اسلام العوامى 26-04-2014 09:17 AM

رد: موضوع مخصص للاسئلة والاستفسارات الخاصة بدورة تعليم البرمجة الاحترافية بلغة mql4

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidleeda (المشاركة 700808)
السلام عليكم ... عايز اتعلم ازاي احول مؤشر لاكسبيرت ... هل ممكن ؟

،،،فضلا قم بمتابعة دورة البرمجة على الرابط التالى وبعد الانتهاء منها ستستطيع برمجة اى شئ تريده ، وانا موجود لاى استفسار،،،

دورة تعليم البرمجة الاحترافية بلغة mql4

،،،تحياتى،،،

abdosoltan 01-05-2014 12:59 PM

السلام عليكم
كل عام وانتم بخير وربنه يجعل مساعدتك لنا فى مزان حسناتك ويبنىلك بها قصرا فى الجنه امين
الان وبفضل من الله اكملت الاكسبرت ولك كل الشكرا والتقدير على شرحك السلس ولاكنالاكسبرت يعمل على الباك تست ولا يعمل على الحقيقى ويظهر هذه الرسالهhttp://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1398937584.png ويفتح عقد واحد وتتحقق الفرص كثيره لايفتح اى عقد حتى يغلق العقد المفتوح هل ممكن ارفعه لك كى ترى ماهوى الخطاء وشكرا لك

abdosoltan 01-05-2014 01:03 PM

اسف ولى عندك طلب ممكن تنصحنى بشركه ااجر فيه سيرفر ولك الشكر

اسلام العوامى 01-05-2014 04:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdosoltan (المشاركة 702431)
السلام عليكم
كل عام وانتم بخير وربنه يجعل مساعدتك لنا فى مزان حسناتك ويبنىلك بها قصرا فى الجنه امين
الان وبفضل من الله اكملت الاكسبرت ولك كل الشكرا والتقدير على شرحك السلس ولاكنالاكسبرت يعمل على الباك تست ولا يعمل على الحقيقى ويظهر هذه الرسالهhttp://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1398937584.png ويفتح عقد واحد وتتحقق الفرص كثيره لايفتح اى عقد حتى يغلق العقد المفتوح هل ممكن ارفعه لك كى ترى ماهوى الخطاء وشكرا لك

،،،هذا ليس خطأ ، وبالطبع يمكنك رفع الاكسبيرت لمراجعته ومعرفة الخطأ،،،

،،،تحياتى،،،

abdosoltan 01-05-2014 05:26 PM

2 مرفق
انا عاجزا عن الشكر ربنه يبركلك ويزيدك من فضله
مرفق الاكسبرت

معلش ممكن كمان تنصحنى بشركه للسرفر وجزك الله خيرا

ghazal 01-05-2014 10:26 PM

السلام عليكم
اذي حضرتك استاذ اسلام - احب اشكر حضرتك على الدوره بس عندي سؤال بسيط تقريبا فى المحاضره التاسعه انا مشيت معاك وعملت الاكسبرت تمام بس انا عندي فى المنصه - مؤشرات مثلا واسهم مش بس عمله وعايز الاكسبرت يشتغل عليهم كمان لانه مش بيرضى يشتغل الا على الفوركس - حولت افكر فى كود واقعدت ابحث فى F1 عن كود خاص بكده انه يخلى الاكسبرت يشتغل على اى زوج - محتاجينه يقرأ الاسعار ال INT يعني سعر مفهوش فاصله مثل سعر مؤشر الداو او الكاك او جيرمني 30 او اسهم - فلو تقولى ايه الكود الخاص بانه يخليه يتعامل مع اى زوج - اكون شاكر لحضرتك ( انا فكرت _DIGITS ,و MODETRADEALLOWED و حتى فكرت فى المعادله بتاعت 0.00001 الى ضفناها فى الاخر بس معرفتش اوصل ) هل هناك حاجه سريعه كده تحل المشكله على ما اخلص حلقات الدوره

فضلا تقبل تحياتي

Qadri 03-05-2014 06:50 PM

استاذ اسلام
السلام عليكم ورحمة الله

ازاى اقوم بتصحيح الخطأ "y" - unexpected token لانه بيقابلنى فى مؤشرات كتيره بعد التحديثات الاخيرة فى الميتاتريدر

ولحضرتك جزيل الشكر مقدما

abdosoltan 08-05-2014 10:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdosoltan (المشاركة 702572)
انا عاجزا عن الشكر ربنه يبركلك ويزيدك من فضله
مرفق الاكسبرت

معلش ممكن كمان تنصحنى بشركه للسرفر وجزك الله خيرا

السلام عليكم
لعلا المنع خير ان شاء الله

samehfree 09-05-2014 12:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة valantinolala (المشاركة 689115)

شكرا يا بشمهندس علي سرعه ردك

بس في مشكله جديده ظهرت

possible use of uninitialized variable 'g'

نفس المشكلة بتظهر عندى بسبب نسخة البرنامج الجديدة
possible use of uninitialized variable 'g'
كود:

double lastlot()
{
  double y;
  for (int i=0;i<=OrdersHistoryTotal();i++)
  {
  OrderSelect (i,SELECT_BY_POS,MODE_HISTORY);
  if (OrderSymbol()==Symbol()&& OrderMagicNumber()==magic)
      {
      double y= OrderLots();
      }
  }
  return (y);
}

الكود قبل الاعلان عن المتغير y فى اول الوظيفة قبل For
كود:

double lastlot()
{
  for (int i=0;i<=OrdersHistoryTotal();i++)
  {
  OrderSelect (i,SELECT_BY_POS,MODE_HISTORY);
  if (OrderSymbol()==Symbol()&& OrderMagicNumber()==magic)
      {
      double y= OrderLots();
      }
  }
  return (y);
}

الساعة الآن 08:21 AM