اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=12505)

mohtaia 25-12-2011 12:36 AM

رد: حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل

بالمناسبة الحساب التجريبى الى فى توقيع ابو يوسف الخاص باستراتيجية الحساب المجمع
محقق 2741 دولار مكسب صافى من راس مال 5000 دولار
وبالرغم من الحركات العنيفة اللتى حدثت فى الفترة الماضية
يعنى ما شاء الله :)

TREND_SEEKER 25-12-2011 01:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 248371)

تمام يبقى يا ريت دكتور اسامة يحاول يجيبلنا عرض معاهم فى حسابات البام بحيث يقللوا الحد الأدنى لو امكن
لو ممكن يا ابو يوسف تبعتله رسالة تعرفة ان احنا اتفقنا على حساب البام ان شاء الله
وتكلمه فى موضوع العرض ده او تقوله يتابع آخر التطورات معانا يبقى تمام
وربنا يصلح الحال للجميع ان شاء الله

بالفعل حبيبي الغالي تم محادثة الدكتور أسامه
وجاري وضع اللمسات الأخيره على شروط المحفظه وأبشروا خيرا بإذن الله عز وجل وسوف تكون نهاية الأحزان ونسأل الله التوفيق والهدى والصلاح
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 248373)
بالمناسبة الحساب التجريبى الى فى توقيع ابو يوسف الخاص باستراتيجية الحساب المجمع
محقق 2741 دولار مكسب صافى من راس مال 5000 دولار
وبالرغم من الحركات العنيفة اللتى حدثت فى الفترة الماضية
يعنى ما شاء الله :)

اخيرا حد بص على طريقة الأداء في توقيعي هههههههه
أشكرك يا حب
ملحوظه : انا تعمدت أن يكون الحساب المعروض في توقيعي يكون مفتوح مع شركة FXDD
من أجل أختبار الأداء في ظل وجود سبريد عالي جدا زي الي عندهم ولك ان تتخيل الشغل مع هوت فوركس في ظل السبريد القليل والرائع بتاعهم هتكون النتائج أزاي
وأنا بالفعل معايا حساب حقيقي بقيمة 500$ لأحد العملاء في شركة هوت فوركس لسه مستلمه من اسبوع وأتفقت مع صاحب هذا الحساب أنه يخليه بام و بكده ممكن يبقى هو البام
ولكن د/ اسامه أعتقد أنه معاه حساب حقيقي مع هوت فوركس وهيكون هو البام وده هيكون أفضل حفاظا لماء الوجه وكمان عشان حساب د / اسامه يكبر معانا ويكون هو كبيرنا و يباركلنا العمل ده بخبرته وأرشاداته التي لا غنى لنا عنها , وبكده هيكون في حسابين بام الحساب الأول : حساب بام د/ اسامه والحساب الثاني هيكون حسابي البام الي بديره لأحد العملاء طبعا بعد إذن د/ اسامه , من أجل زيادة أستيعاب المشتركين , إلي أتوقع هيكونوا كتير جدا من المنتدى ومن عملاء هوت فوركس من جميع أنحاء العالم بمختلف الجنسيات ...........
والحساب البام إلي هيبدأ الأول هو حساب د/ اسامه عادل وهو محفظة ربيع العرب أرابيا
منتظرين اشارة البدئ من حبيبنا د/ اسامه عادل
وارجو عمل أبديت للمشتركين الفعليين ضروري

وتأكيدا مره أخرى لن يتم العمل على البترول ولا على المعادن كما وعدت

دعواتكم يا مشتركين

ahmed85m 25-12-2011 04:13 AM

اخ حسين والله انى ادعوا الله لك وللاخ ابو يوسف بالمغفرة والرحمه وسعة الرزق لانى وبدون مجامله ماوجدت اخوه مثلكم على هذا القدر من التفانى والمساعده لوجه الله

طيب انا تلميذ رخم بس الاساتذه والله كلهم احترام وتقدير ربيع العرب 2 مينفعش يشتغل غير على زوج اليورو دولار بس ؟؟؟ وهل توقيت منصة هوت فوركس 0 ؟؟؟

اخوكم احمد (محاسب - كفر الشيخ)

إبراهيم 25-12-2011 04:40 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بداية يطيب لي ان اكون فردا وعضو في هذا المنتدى الكريم
لي قصة غرام مع الفوركس من عام 2004 تقريبا ,اقراء من هنا وهناك وتشتد العزيمة على التجربة واجرب واخسر :1 (1): طبعا الحساب بكون تجريبي , فاترك هذه الفكرة لان التجارب محبطة عدا انه لايوجد $دولارات$ للاشتراك الحقيقي وانا والعياذ بالله من كلمة انا انسان على قد حالي والحمد لله يادوب يتوفر مبلغ لتسديد رسوم الانترنت. المهم قبل يومين صادفت درس للدكتور اسامة جزاه الله خير على اليوتيوب وتابعته للحلقة الثانية تقريبا واليوم قلت اكمل متابعة للدروس بس قلت خليني اشوف المنتدى. ودخلت ومن الساعة 11 مساء بتوقيت السعودية الى الرابعة ونصف فجرا اقراء في الموضوع الخاص بابو يوسف .من ثم قررت التسجيل

اعجبت بالتعاون بينكم وحبكم لمنفعة بعضكم وليس احتكار المعلومة

على العموم انا اعجبت بعمل الاكسبيرت ربيع العرب 1 . ولله الحمد عندي انترنت وجهاز قديم اضافي زائد عن الحاجة وباشترك في شركة وساطة كفترة تجريبية ومتوفر معاي بما يقارب 200$ كاش

لكن لما عديت صفحات الموضوع لاني كنت اقراء صفحة صفحة من رقم 1 الى 50 تعبت وقلت اعدي لقبل اخر صفحة واشوف اوضاع الربح ايه ؟ لكن وجدت اكثر من ربيع يتنظرني فهل ربيع1 مازال ام ينصح بغيرة

ابو يوسف ولايهنون باقي الاخوة مالنا غنى عنك ياريت افادة كريمة وتوجيه

وشفتكم ايضا تتكلموا انكم بمشيئة الله حتعملوا جمعية :1 (46):ينفع اخش معاكم مع العلم اني ماعرف كيف راح يكون وضعها ومين الاول هههههههههه معليش لكن والله مافهمت ايش البام ياريت ايضا توجيه كريم منكم

سعيد جدا اني معكم الان وسعيد اني حظيت بفرصة كريمة
وافر الشكر والتحية للجميع

mr forex 25-12-2011 07:37 AM

ولله ياجماعه كان نفسى اكون معاكو بس بعد اختياركو للبروكر المريض صاحب اعلى سبيرد فى المنصات كلها اسف مش هقدر اكمل معاكووو هوا لسه فى حد بيشتغل على انيستا دىىى مع ان الموقع الى تبع المنتدى فيه شركات قويه واقوى منهاا

إبراهيم 25-12-2011 07:45 AM

فهمت البام. بعد ماقريت الصفحات كلها

فكرة جدا رائعة. وخاصة لمن يطمحون للافضل مثلي .

اتمنى منكم تحديد الوقت للبدء . وان الله راد بحاول بقدر استطاعتي الاستلاف واكمال المبلغ ليصبح 500$ واضافته معكم

تنقصني الخبره في كيفية ايداع المبلغ للحساب الذي سيتفق عليه واتمنى منكم فتح صفحة خاصة بالموضوع شامل الشروحات الازمة

واقترح ان يفتح الحساب ويكون غير نشط لفترة 20 يوما وتكون هذه المدة لاستقبال المبالغ وحين اكتمال العدد يبداء اخانا ابو يوسف على بركة الله بالعمل

والله اسأل ان تكون فاتحة خير لنا جميعا واني اذ احمد الله ان اتى بي بينكم قبل البدء في هذا المشروع التعاوني

والحمد لله رب العالمبن

mohtaia 25-12-2011 09:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 248378)

بالفعل حبيبي الغالي تم محادثة الدكتور أسامه
وجاري وضع اللمسات الأخيره على شروط المحفظه وأبشروا خيرا بإذن الله عز وجل وسوف تكون نهاية الأحزان ونسأل الله التوفيق والهدى والصلاح

اخيرا حد بص على طريقة الأداء في توقيعي هههههههه
أشكرك يا حب
ملحوظه : انا تعمدت أن يكون الحساب المعروض في توقيعي يكون مفتوح مع شركة FXDD
من أجل أختبار الأداء في ظل وجود سبريد عالي جدا زي الي عندهم ولك ان تتخيل الشغل مع هوت فوركس في ظل السبريد القليل والرائع بتاعهم هتكون النتائج أزاي
وأنا بالفعل معايا حساب حقيقي بقيمة 500$ لأحد العملاء في شركة هوت فوركس لسه مستلمه من اسبوع وأتفقت مع صاحب هذا الحساب أنه يخليه بام و بكده ممكن يبقى هو البام
ولكن د/ اسامه أعتقد أنه معاه حساب حقيقي مع هوت فوركس وهيكون هو البام وده هيكون أفضل حفاظا لماء الوجه وكمان عشان حساب د / اسامه يكبر معانا ويكون هو كبيرنا و يباركلنا العمل ده بخبرته وأرشاداته التي لا غنى لنا عنها , وبكده هيكون في حسابين بام الحساب الأول : حساب بام د/ اسامه والحساب الثاني هيكون حسابي البام الي بديره لأحد العملاء طبعا بعد إذن د/ اسامه , من أجل زيادة أستيعاب المشتركين , إلي أتوقع هيكونوا كتير جدا من المنتدى ومن عملاء هوت فوركس من جميع أنحاء العالم بمختلف الجنسيات ...........
والحساب البام إلي هيبدأ الأول هو حساب د/ اسامه عادل وهو محفظة ربيع العرب أرابيا
منتظرين اشارة البدئ من حبيبنا د/ اسامه عادل
وارجو عمل أبديت للمشتركين الفعليين ضروري

وتأكيدا مره أخرى لن يتم العمل على البترول ولا على المعادن كما وعدت

دعواتكم يا مشتركين

أهو كده الأخبار الجامده هههه
يا رب ينفع الدكتور يجيبلنا عرض معاهم لأن 500 دولار دى قطمة وسط بالنسبالى :)

بالنسبة لموضوع حسابات البام مع هوت فوريكس
الموضوع بيختلف بعض الشىء عن انستا
لازم حتى الى عندهم حسابات مع هوت فوريكس يفتحوا حساب بام من أول وجديد

على فكرة أنا بتابع الحساب الى فى توقيعك يا ابو يوسف يوميا وده من بدايته تقريبا :)

يا مسهل الحال يا رب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 248434)
ولله ياجماعه كان نفسى اكون معاكو بس بعد اختياركو للبروكر المريض صاحب اعلى سبيرد فى المنصات كلها اسف مش هقدر اكمل معاكووو هوا لسه فى حد بيشتغل على انيستا دىىى مع ان الموقع الى تبع المنتدى فيه شركات قويه واقوى منهاا

راجع آخر صفحتين أخى
استقرينا على شركة هوت فوريكس وليس أنستا

تقبل تحياتى

عزيز 25-12-2011 10:36 AM

مبروك فى انتظار اشارة البدى :1 (87):

mohtaia 25-12-2011 12:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إبراهيم (المشاركة 248436)
فهمت البام. بعد ماقريت الصفحات كلها

فكرة جدا رائعة. وخاصة لمن يطمحون للافضل مثلي .

اتمنى منكم تحديد الوقت للبدء . وان الله راد بحاول بقدر استطاعتي الاستلاف واكمال المبلغ ليصبح 500$ واضافته معكم

تنقصني الخبره في كيفية ايداع المبلغ للحساب الذي سيتفق عليه واتمنى منكم فتح صفحة خاصة بالموضوع شامل الشروحات الازمة

واقترح ان يفتح الحساب ويكون غير نشط لفترة 20 يوما وتكون هذه المدة لاستقبال المبالغ وحين اكتمال العدد يبداء اخانا ابو يوسف على بركة الله بالعمل

والله اسأل ان تكون فاتحة خير لنا جميعا واني اذ احمد الله ان اتى بي بينكم قبل البدء في هذا المشروع التعاوني

والحمد لله رب العالمبن

مرحبا بك أخى ومنور منتداك

ان شاء الله بعد وصول التأكيد من دكتور أسامه
سوف نضع كل الشروحات الازمة للتسجيل فى موضوع منفصل او هنا حسب ما الناس تتفق

وان شاء الله يكون فاتحة خير عليك وعلينا يا رب

حسين الصائغ 25-12-2011 12:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed85m (المشاركة 248412)
اخ حسين والله انى ادعوا الله لك وللاخ ابو يوسف بالمغفرة والرحمه وسعة الرزق لانى وبدون مجامله ماوجدت اخوه مثلكم على هذا القدر من التفانى والمساعده لوجه الله

طيب انا تلميذ رخم بس الاساتذه والله كلهم احترام وتقدير ربيع العرب 2 مينفعش يشتغل غير على زوج اليورو دولار بس ؟؟؟ وهل توقيت منصة هوت فوركس 0 ؟؟؟

اخوكم احمد (محاسب - كفر الشيخ)

الله يجازيك بأكثر مما تدعو لي ولأخوتك في الله
ربنا يقول "وتعاونوا على البر والتقوى" وبالتالي لست بمتفضل عليك بالرد والأيضاح حبيبي احمد 85

بالنسبة لربيع العرب 2 كما قال العزيز ابو يوسف صالح لعملة اليورو دولار فقط وعلى شارت الساعة فقط يعني ما ينفعش يشتغل على زوج آخر ولكن اذا كنت تعمل على حساب ديمو فليس هناك مانع ان تجرب اي زوج ولكن ليس على حسابك الحقيقي بالنسبة لتوقيت منصة هوت فوركس لااعلم والله لكن اذا كان سؤالك عن المنصة من اجل تجربة اكسبرت ربيع العرب 2 فهو لايحتاج منك الى توقيتات كما اعلم فقط ضعه على الشارت وعدل بعض الأعدادات مثل ما اتفقنا سابقا واتركه على نت مفتوح دوما والله يرزق من يشاء بغير حساب

الساعة الآن 10:05 PM