اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   انا ماشي صح ولا دي اوهام (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18478)

حمزاوى 11-02-2012 08:55 PM

رد: انا ماشي صح ولا دي اوهام

[QUOTE=مازن المشهداني;272807]

كلامك عالعين والراس يا عم حمزاوي
وانا مش ممكن باي حال من الاحوال اني ادخل باكثر من 100 دولار لكل حساب حقيقي
واما بالنسبة لخسائر السوق الحقيقي فبقولك انك غلطان في الجزئية دي لان نسبة خسارة 2% دي بالنسبة لو كان السوق مستقر جدا
لاننا في العراق مرينة بظرف في عام 1995 لما هبط عندنا الدولار عن سعرة الحقيقي بنسبة اكثر من 80% في تجار كبار جدا مش بس باعو بيوتهم لا اصلا فكروا يبيعو عالهم ايضا

اما بالنسبة للمدام فانا وعدتها برحلة للقمر ههههههه
تمام يا غالى بالنسبه لخسائر السوق الحقيقى ممكن تحصل مره كل عشر سنين لكن فى الفوركس بتحصل عشرة مره فى الساعه الوحده يبقى انه الاخطر
وطبعا الشغل فى الحقيقى رايح يفيدك انك تفهم اللعبه بسرعه ..لكن مش رايح تفهم اللعبه كلها
وثانيا ابقى احجز ليا كرسى فى رحلة القمر دى
ولو زعلتك ابقى نزلنى فى المريخ
هههههههههه
وربنا يوفقك باذن الله

farok 11-02-2012 09:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمزاوى (المشاركة 272950)
وحياتك معايا تلات حسابات فى تلات شركات بالاضافه لحساب بونص ب 100 دولار ...سحبت حساب منهم
وخلال الاسبوع هذا بسحب الحسابين الباقيين عليك المليون عليك متحولش تهرب

تحب ابعتهملك رصيد فودافون :1:

wolfkamikaz 11-02-2012 09:31 PM

ههه و الله أضحكني الاستاذ حمزاوي بقصة المريخ
بالنسبة للأخ أنا أحب الثقة بالنفس و أنت مصمم أنك قادر و هذا وحده سيجعلك تنجح باذن الله
شيء وحيد أنصحك به إدارة رأس المال
الدخول بلوتات قليلة و وضع الهدف امامك و وقت الخروج من السوق و عدم الطمع و الاكتفاء بالربح مهما كان و ايضا اذا ادركت ان السعر عكس لا تقل اخليه لعله يرجع لأن و الله الذين يخسرون كلهم يكتفون بالربح لكنهم لا يكتفون بالخسارة يتركون السعر و يقولون لعله يرجع قبل ستوب لوز لكنه لا يرجع و يضرب الستوب و هكذا حتى يفلس و لا حول و لا قوة الا بالله
انا عن نفسي لم اخسر ليس لأني عبقري لأني أسحب دائما ارباحي حتى و لو كانت 1 دولار
اسحب كل يوم و الحمد لله رصيدي في ازدياد حتى لو ارتد السعر اوقف الخسارة يدويا و اقول الحمد لله و ابدأ من جديد
الان تبقى 20 دولار لاربحها و اسحبها و هكذا يصبح رصيدي 1000 في البنك و قرابة 1000 ايضا في الشركة اي ارجعت المبلغ الذي اودعته
هناك الكثير يضحك على 10 نقاط و السحب المتكرر و يريدون مضاعفة الرصيد في الشركة ليكبرو اللوتات و يربحو اكثر لكنهم للاسف يخسرون
انا احب 10 نقاط و اكتفي ايضا بالخسارة لا انتظر الستوب لوز يلطمني
السلام عليكم و ان شاء الله طريق رزق موفق

• فهد • 11-02-2012 09:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wolfkamikaz (المشاركة 272969)
ههه و الله أضحكني الاستاذ حمزاوي بقصة المريخ
بالنسبة للأخ أنا أحب الثقة بالنفس و أنت مصمم أنك قادر و هذا وحده سيجعلك تنجح باذن الله
شيء وحيد أنصحك به إدارة رأس المال
الدخول بلوتات قليلة و وضع الهدف امامك و وقت الخروج من السوق و عدم الطمع و الاكتفاء بالربح مهما كان و ايضا اذا ادركت ان السعر عكس لا تقل اخليه لعله يرجع لأن و الله الذين يخسرون كلهم يكتفون بالربح لكنهم لا يكتفون بالخسارة يتركون السعر و يقولون لعله يرجع قبل ستوب لوز لكنه لا يرجع و يضرب الستوب و هكذا حتى يفلس و لا حول و لا قوة الا بالله
انا عن نفسي لم اخسر ليس لأني عبقري لأني أسحب دائما ارباحي حتى و لو كانت 1 دولار
اسحب كل يوم و الحمد لله رصيدي في ازدياد حتى لو ارتد السعر اوقف الخسارة يدويا و اقول الحمد لله و ابدأ من جديد
الان تبقى 20 دولار لاربحها و اسحبها و هكذا يصبح رصيدي 1000 في البنك و قرابة 1000 ايضا في الشركة اي ارجعت المبلغ الذي اودعته
هناك الكثير يضحك على 10 نقاط و السحب المتكرر و يريدون مضاعفة الرصيد في الشركة ليكبرو اللوتات و يربحو اكثر لكنهم للاسف يخسرون
انا احب 10 نقاط و اكتفي ايضا بالخسارة لا انتظر الستوب لوز يلطمني
السلام عليكم و ان شاء الله طريق رزق موفق

طيب انت عملت الالف فى مدة اد اية ؟
و10 نقاط يوميا ؟

مازن المشهداني 12-02-2012 12:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 272860)
انت مش فاهم
حمزاوى مخسرش اى حساب حقيقى لانه مفتحش اصلا اى حساب حقيقى:1:

لالالاحمزاوي قال انو فتح حساب
يعني لازم تجيب المليون جنيه
وانا وراك وراك وحجيبك يعني حجيبك
يعني يا فاروق تجيب المليون والا ابلغ عنك الانتربول
وانته حر بقى اذا كنت عايز تقضي حياتك في جوانتانامو
ههههههه ربنه يبعدنه عن المكانات دي
تحياتي لك يا اخ فاروق وانا مش عاوز المليون جنيه
حسيبك عشان خاطر عيالك

مازن المشهداني 12-02-2012 12:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr.yassinefx (المشاركة 272911)
اختلف مع العديد من الاخوة هنا المهارة في هدا السوق و الربح منه لا ترتبط بالمدة ؛ بل بقدرتك على فهم خيوط اللعبة ، من خلالي ما قصصت يبدو لي انك ستكون ناجحا جدا في هدا السوق فكونك كنت تمارس المهنة على ارض الواقع يعني لم تكن تستخدم شارتات !! يعني انك ملم جدا بالتحليل الاساسي و طورت قدرتك على توقع تغيير اتجاه العملة !! يعني ببعض ابجديات التحليل الفني تستطيع ان تربح كثيرا ....
فقط احببت الاشارة الى احد الجزئيات !! ادا كانت النقطة ب 10 دولار فكونك ربحت 1000 دولار يساوي بالنقاط 100 نقطة و ليست 1000 كما ذكرتك في احد مشاركاتك

اشكرك جدا مستر ياسين على اطرائك الجميل
وفي الحقيقة بالنسبة للنقاط الصراحة انا هاذ الموضوع مستغربلو
يعني انا دخلت الصفقة بحجم 1.00 للنقطة وكان سعر النقطة الواحدة 10 دولار وهذا معروف للجميع وهو ان الواحدج الصحيح في التعاقدات يساوي 10 دولار يعني لو اخترنا مثلا 0.1 فهذا يعني دولار واحد وهكذا
لكن اللي شفتو في الصفقات ان النقطة المفروض تكون 10 دولار لكن بالحساب ظهر لي ان النقطة هي دولار واحد فقط يعني لما احول الربح من العملة التي تم الايداع بها يكون الرقم 150 دولار مثلا ولما احول من العملة الى النقاط اجد العداد يشير الى 150 نقطة مع العلم ان المفروض يكون 15 نقطة فقط
لكن الظاهر ان كل 10 نقط على العداد تعادل نقطة واحدة والصراحة انا غير متاكد من هذا الكلام
اظن اننا بحاجة لاحد الخبراء يفهمنا على الجزئية دي

مازن المشهداني 12-02-2012 01:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 272928)
بالتوفيق أخى .. اعتقد سر الفوركس ان يبقى عندك أمل انك تجيب المليون فى سنة
يعنى هتلاق كل الناس على المنتدى يقولك انت بتحلم اخرك 10% من راس المال

ولكن انا اعتقد اللى يعرف الفوركس صح يقدر يعمل 300% فى شهر واحد .. وان شاء الله اثبت ذلك

بالتوفيق اخي فهد
وايدي في ايدك علشان نبين للناس المتشائمة في الفوركس ان الفوركس دة لعبة المعلمين المتفائلين فقط

مازن المشهداني 12-02-2012 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمزاوى (المشاركة 272946)
لانى محتاج الفلوس وكمان الفتره القادمه مش رايح اقدر اتابع لانشغالى بالمشروع الجديد
وكمان الفوركس مرهق عصابيا جدددددا لو كان هو مصدر الدخل الوحيد ليك

اسال الله العظيم ان يكتبلك النجاح في مشروعك الجديد
ولو محتاج فلوس خذ من فاروق لانو مدين لي بمليون جنيه

• فهد • 12-02-2012 01:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مازن المشهداني (المشاركة 273106)

بالتوفيق اخي فهد
وايدي في ايدك علشان نبين للناس المتشائمة في الفوركس ان الفوركس دة لعبة المعلمين المتفائلين فقط

:1 (83):
يا رب

مازن المشهداني 12-02-2012 01:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمزاوى (المشاركة 272950)
وحياتك معايا تلات حسابات فى تلات شركات بالاضافه لحساب بونص ب 100 دولار ...سحبت حساب منهم
وخلال الاسبوع هذا بسحب الحسابين الباقيين عليك المليون عليك متحولش تهرب

يهرب فين
ابلغ عنو الانتر بول
يعني اجيبو اجيبو

الساعة الآن 03:13 PM