اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   تجربة شخصية مع 8 سنين فوريكس فاعتبروا يا اولى الالباب وااقراها جيدا!!!!!!! (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=25526)

Digital 30-09-2012 07:45 PM

رد: تجربة شخصية مع 8 سنين فوريكس فاعتبروا يا اولى الالباب وااقراها جيدا!!!!!!!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdellatef (المشاركة 403280)
انفعنا يا اخي بتجربك بالسكالبينغ من فضلك
وطرق المضمونة بالسكالبينغ والاخطاء ؟

أهلاً أخي,

عندي مواضيع فتحتها سابقاً لها فائدة كبيرة وبسببها رحل بعض المتداولين ليعملو بشكل فردي لذلك تستطيع البحث في مواضيعي وهي ليست كثيرة عن مثلاً مؤشر الفيبو الآلي ...... الخسارة قليلة مقارنة بالأرباح.........

ودي وتقديري

امين المغينى 30-09-2012 07:50 PM

مجهود عظيم و تجربه عظيمه و مريره و لكن لم توضح لنا ماهو الطريق السليم للنجاح فى هذا العالم وذلك لتعميم الخير للجميع وحتى يشكر للك الجميع مجهودك

bendar 30-09-2012 08:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bendar (المشاركة 403358)
بالنسبه للشركات لازم تختار الشركه كويس هذا شيء بديهي .يعلم الله اني كبرت حسابي في البدايه من ظهر الشركات . فتحت اكثر من عشره حسابات و في شركات مختلفه و بي اسماء مختلفه و اخذت البونص في كل شركه . بعدين حولت البونص من كل شركه الى شركه اخرى كا حساب حقيقي . و في الاخير تجمعت كل البونوصات مع الارصده الى حساب و احد حقيقي و جامد. و بعديها بدات اشتغل بالتحليل .

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdellatef (المشاركة 403367)
من فضلك اخي ماهي الشركات التي تعطي البونص التي تستعملها وممكن طريقة تجميع في حساب واحد

بالنسبه للشركات يوجد لها قائمه انا لا اذكر عنوان القائمه ( كان موضوع للدكتور اسامه ( قائمة افضل الشركات لهذا العام .

منها شركة اف اكس سي ام و اف اكس دي دي و اواندا و فوركس كلوب و ماركتز و يو اف اكس بانك و

ابحث عنه عند مشرفي المنتدى . او ابحث عنه في المنتدى العام

بالنسبه للكيفيه .

لازم تدخل باسماء ناس مختلفه من اقاربك او اصدقاءك .

كل حساب في شركه مختلفه تماما( لا تضع حسابين في شركه واحده)

بعديها ابدى بحسابين . تعمل صفقه شراء في شركه و اخرى بيع في شركه اخرى . و بنفس حجم العقد .و في نفس الحظه ( في ثانيه واحده) و يكون الحسابين في الاصل متساوين القيمه .

المهم في النهايه حساب راح يصفر و الاخر راح يدبل . و راح يكون حسابك في الشركه الي انت ربحان فيها + البونص الي كان في الشركه الاخرى راح يصير حقيقي في الشركه الربحانه .و هكذى . و راح تجمع الحسابات مع البونص في النهايه في شركه واحده . الباقي عليك))))

بالتوفيق

احمد صلاح 30-09-2012 09:10 PM

احلى لايك
ونصائح فى الجووول ,,

وزع حساباتك دائما بين الشركات ولا تضع كل حسابك فى شركة واحدة

وانصح الجميع بهذه النصيحه لتنويع المخاطر على اكثر من حساب
فلا تضع البيض فى سله واحده

ayoob 30-09-2012 09:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gastro (المشاركة 403343)
* ا العمل على الديمو شئ والعمل على الحقيقيى شئ اخر فالديمو كانك تواجه اسد محبوس فى قفص
اما الحقيقيى فالاسد تواجهه وليس بينك وبينة اى اسياج حديدية
* اكبر خبراء الفوريكس فى العالم لا يعملون الا باقل من واحد فى المائة واكبر محترفين الفوريكس مازالوا يترددون فى ان يكون الدخول بالصفقة واحد فى المائة َ!!!! ونحن هنا فى المنطقة العربية نقول 10 فى المائة فسبحان الله بجد

ملاحضتان من دهب وافضل ماقل ودل

اهلا بك اخي الكريم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bendar (المشاركة 403350)
لك مني اكبر و احلا لايك . و ربنا يعوض عليك . انت صدقت في كل الي كتبته . و انا دائما اتكلم على ادارة راس المال قبل كل شيئ . لازم يكون للمتاجر راس مال جامد و اداره حازمه . حتى لو الواحد لديه علم و طريقه او استراتيجيه ناجحه ميه في الميه . يدون الالتزام في اداره راس المال المصير الخساره. لان الفوركس يتحرك باهداه و راح يصل الى الهدف و لو اخر الدنيا و لو يكسر دعم او مقاومه على شارت الشهري و بشمعة خمس دقائق . في السوق كل شي جايز. المؤشرات الي تتبع السعر كلها كلام فاضي . و الدعوم و المقاومات و الاخبار كلها مجازفات و ضربت حظ. و من شان تتعدى هذه المشكله لازم يكون لديك سيوله و اداره حاسمه. و الدخول ب 1% من راس المال هو رقم لا يزال مجازفه . و ما يدخلو فيه الا ناس فعلا لديهم خبره و خطه و علم و التزام و يتحرو في الشيء الف مره قبل الدخول . و ينتظرو الفرص . و لديهم اهداف .و لديهم حمايه من الخساره ( النفسيه و الماديه) . هذا اقل ما يمكن تقديمه و الله المستعان

هههه اهلا بيك اخي بندر هد الموضع منقول ولست ان صاحب الموضع
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hisham omran (المشاركة 403351)
كلام جميل بس سوال لية اخترتنى انا لتذكر اسمى فى بداية الموضوع

اهلا بيك اخي حسام كل من يدخل الموضع يشاهد اسمة تسطيع ان تفعل هدة الخاصية من لوحة التحكم

ayoob 30-09-2012 09:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امين المغينى (المشاركة 403372)
مجهود عظيم و تجربه عظيمه و مريره و لكن لم توضح لنا ماهو الطريق السليم للنجاح فى هذا العالم وذلك لتعميم الخير للجميع وحتى يشكر للك الجميع مجهودك

اهلا بك اخي امين الموضع منقول
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 403396)
احلى لايك
ونصائح فى الجووول ,,

وزع حساباتك دائما بين الشركات ولا تضع كل حسابك فى شركة واحدة

وانصح الجميع بهذه النصيحه لتنويع المخاطر على اكثر من حساب
فلا تضع البيض فى سله واحده

اهلا بك ابو صلاح فعلن توزيع المخاطر علي اكتر من حساب امر مهم لمن يحب المخاطرة:1 (80):

COL_MAN 30-09-2012 11:44 PM

موضع اكتر من رئع اخي الكريم

ayoob 01-10-2012 02:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COL_MAN (المشاركة 403469)
موضع اكتر من رئع اخي الكريم

اهلاوسهلا فيك اخي الكريم

ELSHARKI 01-10-2012 08:38 AM

اولا احييك على نقلك الموضوع ياغالى
ثانيا انا لا احترم ولا كلمه من اللى قاله صراحه غير حاجه واحده بس الاداره التامه لرأس المال ونسبه 3-7 نسبه تعنى لا خسائر
لكن انه يضرب بجميع انواع التحليل عرض الحائط هههههههههه بجد يعنى نشتغل بأيه طيب بالشعوذه والدجل
وبعدين انا شايف انه كتب الموضوع بكلام مرسل ملوش اى هدف ولا نصيايح حتى بيكتبه ليه فين الطريقه السحريه اللى اكتشفها
وبعدين هوة فيه واحد يشتغل السنين دى كلها وبعد كده يفتح محفظه مع شركه غير مسجله دا حوار الشركه دا أ,ب فوركس هههههه افهمها ازاى انا بقى
لم يضيف جديد نهائى
مشكور ياغالى على طرحك الموضوع

ayoob 01-10-2012 10:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 403606)
اولا احييك على نقلك الموضوع ياغالى
ثانيا انا لا احترم ولا كلمه من اللى قاله صراحه غير حاجه واحده بس الاداره التامه لرأس المال ونسبه 3-7 نسبه تعنى لا خسائر
لكن انه يضرب بجميع انواع التحليل عرض الحائط هههههههههه بجد يعنى نشتغل بأيه طيب بالشعوذه والدجل
وبعدين انا شايف انه كتب الموضوع بكلام مرسل ملوش اى هدف ولا نصيايح حتى بيكتبه ليه فين الطريقه السحريه اللى اكتشفها
وبعدين هوة فيه واحد يشتغل السنين دى كلها وبعد كده يفتح محفظه مع شركه غير مسجله دا حوار الشركه دا أ,ب فوركس هههههه افهمها ازاى انا بقى
لم يضيف جديد نهائى
مشكور ياغالى على طرحك الموضوع

اهلا بك اخي فعلن يعني الرجل فتح حساب مع شركة غير مسجلة وبعد ان بد يربح اعلنت الشركة افلاسة حاجة غريبة:1 (88)::mad:

الساعة الآن 01:40 AM