اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   شكر وتقدير ل FXDD واف اكس ارابيا (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=3873)

forexeagle 29-10-2010 06:21 PM

رد: NFA توقع غرامة قدرها 459 الف دولار على شركة جين كابيتال forex.com

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مافيا الفوركس (المشاركة 75713)

ظلمتك؟
طيب انا اسف
مع اني ما ظلمتك
بس انا عندي سؤال
برأيك ونصيحة لاخوك الغلبان مافيا الفوركس
مين افضل
اف اكس دي دي ولا بوسطن؟؟
علشان اعرف اختار
:1 (72):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد الفوركس (المشاركة 75714)

ممممم اجاوبك ؟؟:1 (31):

شكر وتقدير ل FXDD واف اكس ارابيا

انت جاوبني!!

حصل خير يامافيا انا مش قصدي المعنى ده لكن انك تشكك في كلامي وانا بقولك ان مشاركتي اتمسحت وكان معايا حق وفعلا ده اللي حصل

المووهم

بالنسبه لسؤالك مين افضل FXDD أم BMFN اعتقد لايوجد مقارنه بينهم افكسديدي غير مسجله تحت مظله قويه تخضع لقوانين تصب في صالح العميل بل مسجله في هيئه محليه بمالطا بينما بوسطن ميرشنت مسجله في اكتر من 3 هيئات رقابيه فمينفعش اقارن بين الشركتين لان بوسطن تتميز عن الاخرى بهذه الميزه وايضا خاضعه لقوانين ولوائح مختلفه .فضلا عن المميزات الاخرى للشركه من حيث السبريد والرافعه وبرامج التداول ووسائل السحب العديده ..

بالنسبه لأخ صاحب الموضوع انا عرفت ان مشكلته اتحلت وقدر يسحب الارباح من حساب المسابقه من غير اي مشاكل وكان فيه سوء تفاهم على حد ماقريت في منتدى المركز العربي اللي هو :

هناك شرط لسحب الارباح ويجب السحب بحواله بنكيه وكان الاخ صاحب الموضوع يريد السحب للبنوك الالكترونيه وليس بحواله بنكيه ونظرا لان شركه بوسطن تحت قوانين الهيئه التابعه لها فلايمكن السحب لوسيله اخرى مختلفه عن وسيله التي تم الايداع بها وهذا شئ معروف ومطبق في جميع الشركات بسبب عمليات غسيل الاموال وده قانون مفروض على الشركه والشركه في النهايه طلبت من العميل عمل اي ايداع من حسابه في الموني بوكرز وتم السحب بالنهايه يعني الموضوع اصلا مكنش ليه اي سبب داعي وممكن صاحب الموضوع يقولنا ايه اللي حصل معاه ويظهر الموضوع بشكل كامل وده اللي اتمناه .

وعلى فكره كان متاح من قبل سحب العمولات والبونص للاي بنك الكتروني ولكن الشركه تلقت انذار من الهيئه الرقابيه بعدم جواز السحب للبنوك الالكترونيه طالما لم يتم الايداع منها والشركه ابلغت وكلاءها وموظفيها بذلك وانا كنت بسحب عادي للموني بوكرز لكن الشركه طلبت عمل ايداع اولا وقمت بذلك حتى استطيع اسحب للموني بوكرز

هو ده سبب المشكله التي واجهها صاحب الموضوع

forexeagle 29-10-2010 06:28 PM

رد: شكر وتقدير ل FXDD واف اكس ارابيا

أنا بصراحه اعيب على المشرفين واداره المنتدى انها تناولت هذا الموضوع لصالحكم وصالح شركه افكسديدي اللي منتدى وكيل ليها كان الاجدر ان تقومو بالبحث والتقصي وارسال ايميل مثلا للشركه او للمنتدى الاخر لمعرفه راي الطرف الاخر كما قمتم مع احدى الشركات الذي قام احد الاعضاء باعطاء دلائل انها اسرائيليه ورغم ذلك قام الاخ اسامه بارسال ايميل للشركه لمعرفه ردهم

لماذا لم يقوم الاخ اسامه بارسال ايميل لبوسطن يعرف ايه الاسباب وايه ردهم ؟

يجب توفر شفافيه في كل الامورر وعدم الحكم قبل معرفه الراي الاخر

زي ماقام مافيا الفوركس بالتشكيك في كلامي بردو ان مشاركتي متمسحتش كان الاجدر يتاكد ويسال المشرفين لكن حصل خير واتمنى يكون فيه موضوعيه في النقاش وشجاعه في الحكم والا يكون مشاركتنا هباء لاقيمه له

م.أحمد مقدادي 29-10-2010 06:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexeagle (المشاركة 75779)
أنا بصراحه اعيب على المشرفين واداره المنتدى انها تناولت هذا الموضوع لصالحكم وصالح شركه افكسديدي اللي منتدى وكيل ليها كان الاجدر ان تقومو بالبحث والتقصي وارسال ايميل مثلا للشركه او للمنتدى الاخر لمعرفه راي الطرف الاخر كما قمتم مع احدى الشركات الذي قام احد الاعضاء باعطاء دلائل انها اسرائيليه ورغم ذلك قام الاخ اسامه بارسال ايميل للشركه لمعرفه ردهم

لماذا لم يقوم الاخ اسامه بارسال ايميل لبوسطن يعرف ايه الاسباب وايه ردهم ؟

يجب توفر شفافيه في كل الامورر وعدم الحكم قبل معرفه الراي الاخر

زي ماقام مافيا الفوركس بالتشكيك في كلامي بردو ان مشاركتي متمسحتش كان الاجدر يتاكد ويسال المشرفين لكن حصل خير واتمنى يكون فيه موضوعيه في النقاش وشجاعه في الحكم والا يكون مشاركتنا هباء لاقيمه له

اعتقد هنا ينتهي سقف الحرية

انت بتعيب على الدكتور انه بيقول الحق وهو وكيل لشركة اف اكس دي دي
وانت وكيل لبوسطن ومصرحلك تدافع عنها
عمري ما شفت واحد اشتكى من شركة دي دي
وشوف البلاوي اللي في النت
عن بوسطن
ياخي ريح الناس وقول
انك وكيل ليهم
خلي الموضوع شفاف
مش انت طالبت بالشفافية
وسألتك لما الدكتور الغى التعاقد مع بوسطن ان كنت وكيل لهم فتهربت وانا اعرف بل متأكد انك وكيل لهم
ومعي الدليل
ومدونتك على النت موجودة يا محمد باشا

واعتقد كافيه

paris1 29-10-2010 06:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexeagle (المشاركة 75128)
مبروك عليك سحب الارباح ولو انك قدرت تسحب من افكسديدي لانك حققت ارباح اعلى من بوسطن ولو كنت حققت نفس الارباح في بوسطن كنت قدرت تسحب عشان عموله تحويل البنوك واعتقد ان الشرط اللي بتتكلم عنه في الشركتين كانو زي بعض يعني مفيش اختلاف والفكره بس انك حققت ارباح اعلى في افكسديدي فعرفت تسحب منها
وشركه بوسطن ميرشنت عشان مسجله ومرخصه في اكثر من جهه قامت بتعويض احد العملاء الاسبوع اللي فات بمبلغ كبير مش بسيط يعني 7520 دولار ودي صوره من التعويض

لدى تعليق بسيط عن قامت بتعويض احد العملاء الاسبوع اللي فات بمبلغ كبير مش بسيط يعني 7520 دولار ودي صوره من التعويض
وطبعا لى المصداقية لما لم تدكر انك انت هو هدا العميل الدى عوضته الشركة ههههههههه يعنى لى المصداقية اكتر انت شخص مشكوك فى امره ولا توجد لديك اي مصداقية اما شركة بوسطن طلعت ولا نزلت تبقى شركة نصابة بعد التجربة المريرة معها والله انك شخص اسمحلى على الكلمة ...........

طب حد عاقل يصدق حكاية التعويض دى لى واحد ايبى لى الشركة وعمال يدافع عنها حتى لو كانت بصور او وتائق طبعا دى ممكن تكون العمولة الخاصة به فقط تم تغير المسميات ومش بعيد يطلع الف حساب وفيه متل هده الخزعبلات لى تمويه الاعضاء والناس الشرفاء وفى نفس الوقت لى عمل دعاية لى الشركة النصابة دى بعد ما اصبحت سمعتها فى الحضيض

forexeagle 29-10-2010 07:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مافيا الفوركس (المشاركة 75783)

اعتقد هنا ينتهي سقف الحرية

انت بتعيب على الدكتور انه بيقول الحق وهو وكيل لشركة اف اكس دي دي
وانت وكيل لبوسطن ومصرحلك تدافع عنها
عمري ما شفت واحد اشتكى من شركة دي دي
وشوف البلاوي اللي في النت
عن بوسطن
ياخي ريح الناس وقول
انك وكيل ليهم
خلي الموضوع شفاف
مش انت طالبت بالشفافية
وسألتك لما الدكتور الغى التعاقد مع بوسطن ان كنت وكيل لهم فتهربت وانا اعرف بل متأكد انك وكيل لهم
ومعي الدليل
ومدونتك على النت موجودة يا محمد باشا

واعتقد كافيه

ايه المشكله اني وكيل لبوسطن ولا غيرها ؟

ايوا انا يشرفني اكون وكيلا لها وعميل لها قبل ما اكون وكيل

ياريت تتكلم بادله بتقول ان فيه شكاوي عن الشركه ياريت تورينا بعض منها عشان لو كده ناخد بالنا ومش نتعامل معاها تاني

انا كتبت رد عن شركه جين كابتال في الموضوع التاني وقولت عنها كلام كويس مش معنى كده اني وكيل ليها بردو لكن الحق حق ومفيش احسن من الحق :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة paris1 (المشاركة 75789)
لدى تعليق بسيط عن قامت بتعويض احد العملاء الاسبوع اللي فات بمبلغ كبير مش بسيط يعني 7520 دولار ودي صوره من التعويض
وطبعا لى المصداقية لما لم تدكر انك انت هو هدا العميل الدى عوضته الشركة ههههههههه يعنى لى المصداقية اكتر انت شخص مشكوك فى امره ولا توجد لديك اي مصداقية اما شركة بوسطن طلعت ولا نزلت تبقى شركة نصابة بعد التجربة المريرة معها والله انك شخص اسمحلى على الكلمة ...........

طب حد عاقل يصدق حكاية التعويض دى لى واحد ايبى لى الشركة وعمال يدافع عنها حتى لو كانت بصور او وتائق طبعا دى ممكن تكون العمولة الخاصة به فقط تم تغير المسميات ومش بعيد يطلع الف حساب وفيه متل هده الخزعبلات لى تمويه الاعضاء والناس الشرفاء وفى نفس الوقت لى عمل دعاية لى الشركة النصابة دى بعد ما اصبحت سمعتها فى الحضيض

كويس انك حطيت صوره من مشاركتي في المركز العربي

لو لاحظت ان قولت سبب التعويض عطل حصل في الشركه وده وارد في اي شركه يحصل مثل هذه الاعطال ومخبتش ولا جملت في الشركه زي ماناس بتعمل

وانا والعميل واحد مفيش فرق ياباشا المهم الشركه عوضتني انا مش بس هو لانه عميلي برده وكان واجب علي اقف معاه فاعتبرت ده تعويض ليا بردو :)

المهم تم التعويض وذكرت الاسباب بوضوح علنا من غير اي تجميل او حذف من اداره المركز العربي

م.أحمد مقدادي 29-10-2010 07:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexeagle (المشاركة 75797)
ايه المشكله اني وكيل لبوسطن ولا غيرها ؟

ايوا انا يشرفني اكون وكيلا لها وعميل لها قبل ما اكون وكيل

ياريت تتكلم بادله بتقول ان فيه شكاوي عن الشركه ياريت تورينا بعض منها عشان لو كده ناخد بالنا ومش نتعامل معاها تاني

انا كتبت رد عن شركه جين كابتال في الموضوع التاني وقولت عنها كلام كويس مش معنى كده اني وكيل ليها بردو لكن الحق حق ومفيش احسن من الحق :)

سلملي على الشفافية

:1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87):

سعد الهاجري 29-10-2010 07:16 PM

الموضوع خرج عن مداره

مجرد رأي
بسبب ان لا يتطور الموضوع اقترح اغلاق الموضوع ودمتم احبائنا

forexeagle 29-10-2010 07:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سعد الهاجري (المشاركة 75801)
الموضوع خرج عن مداره

مجرد رأي
بسبب ان لا يتطور الموضوع اقترح اغلاق الموضوع ودمتم احبائنا

اخي سعد أنا رايي نجيب حكم دولي يحكم بنا :1 (31):

ياريت تحكم انت مش هنلاقي احسن منك تكون حكم وانت قدها ياباشا طلع الحاجونه وتوكل على الله وانا راضي بحكمك :1 (46):

بجد ياريت تقول رايك فانا اعرف ان لك خبره طويله
:)

paris1 29-10-2010 07:24 PM

هنا يتضح لى الاعضاء الكرام وكل الزوار ان حبينا المحامى الى بيدافع عن الشركات النصابة ليس سوى وكيل لها وبيحاول انقاد ماء وجه هده الشركات النصابة طب هل فيه اي شخص عاقل راح يصدق كلامك دا اولا دخلت علينا بحيلة ان شخص تم تعويضه بمبلغ كبير عشان تدافع عن الشركة النصابة دى الى اسمها بوسطن وطلع بالاخير انو مفيش اي شخص تم تعويضه والشخص دا هو انت هههههه طب حد عاقل يصدق الكلام دا او يتق فى اي كلام تقولو بعد كدا لى الاسف عشان شوية دولارات عمولة الى بتاخدها من الشركة بتدافع عنها وحكاية التعويض دى فقط نوع من الدعاية الرخيصة لا غير وسبحان الله لا نجدك الا فى حالة الدفاع عن الشركات النصابة حسبي الله ونعم الوكيل فيك

forexeagle 29-10-2010 07:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة paris1 (المشاركة 75805)
هنا يتضح لى الاعضاء الكرام وكل الزوار ان حبينا المحامى الى بيدافع عن الشركات النصابة ليس سوى وكيل لها وبيحاول انقاد ماء وجه هده الشركات النصابة طب هل فيه اي شخص عاقل راح يصدق كلامك دا اولا دخلت علينا بحيلة ان شخص تم تعويضه بمبلغ كبير عشان تدافع عن الشركة النصابة دى الى اسمها بوسطن وطلع بالاخير انو مفيش اي شخص تم تعويضه والشخص دا هو انت هههههه طب حد عاقل يصدق الكلام دا او يتق فى اي كلام تقولو بعد كدا لى الاسف عشان شوية دولارات عمولة الى بتاخدها من الشركة بتدافع عنها وحكاية التعويض دى فقط نوع من الدعاية الرخيصة لا غير وسبحان الله لا نجدك الا فى حالة الدفاع عن الشركات النصابة حسبي الله ونعم الوكيل فيك

دي مش اول مره الشركه تعوض فيها عميل قبل كده عوضت عميلين لها في منتدى برامج نت لو تحب اجبلك لينك الموضوع واحطهولك

الدكتور اسامه بردو بيرد وبيدافع عن شركته هل ده بالتالي يطبق عليه نفس كلامك؟

والعميل ده مش انا وانا قلت الكلام ده هنا واعتبرت التعويض لي بردو لاني وكيل والعميل تبعي يعني لما الشركه تعوض عميل ليا وده صديق عزيز عليا يبقى بمثابه تعويض ليا ايضا وكل الوكلاء كده لما بتقوم الشركه بتعويض عميل الوكيل بيكون مبسوط وفرحان زي العميل بالظبط وبيتفاخر بهذا الشئ وياريت الكلام يتاخد زي ما انا بقوله وبلاش التطاول في الكلام واحترم الناس والمنتدى اللي بتشارك فيه

الساعة الآن 04:40 PM