اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   توصيات سحر الأرقام (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=38770)

اسلام القاضى 06-05-2014 10:11 PM

رد: ►•●■▒『ٿوڝــيات ♛ العـشــــرۅن نـﭱـــطة▌ Ŧhé ♪20♪ Pip Ŕecommendations ♛ توصــيات』▒■●•◄

سؤال بسيط يادكتور انت قولت قبل كده ان الصفقات بنغلقها فى انتهاء اليوم طب معلش ياريت مواعيد تفعيل الصفقات واغلاقها بالساعة علشان انا متابع معاك من بدرى وحابب اكون دقيق زيادة عن اللزوم وشكرا ليك

Dr. Aspire 07-05-2014 12:16 AM

رد: ►•●■▒『ٿوڝــيات ♛ العـشــــرۅن نـﭱـــطة▌ Ŧhé ♪20♪ Pip Ŕecommendations ♛ توصــيات』▒■●•◄

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام القاضى (المشاركة 703978)
سؤال بسيط يادكتور انت قولت قبل كده ان الصفقات بنغلقها فى انتهاء اليوم طب معلش ياريت مواعيد تفعيل الصفقات واغلاقها بالساعة علشان انا متابع معاك من بدرى وحابب اكون دقيق زيادة عن اللزوم وشكرا ليك

انا كتبت قبل كده
الصفقات نعلقها وقت ما تنزل الموضوع هنا
غالبا بين الساعة 10 و 12 مساء بتوقيت القاهرة
يعني مع الاغلاق اليومي تقريبا
بنلغيها بقى تاني يوم الساعة 10 مساءً نلغي كل اللي ما اتفعلش و نستنى نقاط اليوم الجديد
ربنا يوفقك

Dr. Aspire 07-05-2014 12:17 AM

توصيات اليوم 7-5-2014
بالتوفيق إن شاء الله

اسلام القاضى 07-05-2014 12:33 AM

حبيبى يادكتور

صحفي إقتصادي 07-05-2014 01:44 AM

شكرا لك دكتور

تم تعليق الاوامر ديمو حتى نجرب الطريقه لفترة الثلاثة اشهر

والتوفيق من عند الله

mony19 07-05-2014 01:59 AM

تم تعليق الاوامر وبالتوفيق للجميع وشكرا يا دكتور

forex 2012 07-05-2014 02:38 AM

الدخول شراء 2 & و شراء 3 فى الباوند دولار نفس الرقم

Dr. Aspire 07-05-2014 03:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلام القاضى (المشاركة 704005)
حبيبى يادكتور

تسلم يا اسلام باشا
بالتوفيق يا رب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 704016)
شكرا لك دكتور

تم تعليق الاوامر ديمو حتى نجرب الطريقه لفترة الثلاثة اشهر

والتوفيق من عند الله

بإذن الله تكون النتائج مرضية

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mony19 (المشاركة 704017)
تم تعليق الاوامر وبالتوفيق للجميع وشكرا يا دكتور

العفو لا شكر على واجب
بالتوفيق لنا جميعا ان شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 704050)
الدخول شراء 2 & و شراء 3 فى الباوند دولار نفس الرقم

بأعتذر على الخطأ .. يتم تصحيحها إلى 1.6785

forex 2012 07-05-2014 04:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704065)
بأعتذر على الخطأ .. يتم تصحيحها إلى 1.6785

ما فى شئ لتعتذر من اجله ....... جلا من لا يسهو

تسلم يا باشا ..... بصراحة فيه سوال محشور فى زورى و عاوز اسئله

ليه اعتمد فى صفقات اليورو دولار على مستويات 138 & 200 و تجاهلت المستوى 161 .... بينما على الباوند دولار اعتمدت المستوى 161

zaza2020 07-05-2014 10:22 AM

هل التوصيات اللى حضرتك جبتهالنا لليوم ... انا عملتها كده صح ولا ايييه ؟؟؟؟ ياريت حد يساعدنى ويقولى انا نفذتها صح ولا غلط ؟ وشكرا

forex 2012 07-05-2014 11:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zaza2020 (المشاركة 704120)

هل التوصيات اللى حضرتك جبتهالنا لليوم ... انا عملتها كده صح ولا ايييه ؟؟؟؟ ياريت حد يساعدنى ويقولى انا نفذتها صح ولا غلط ؟ وشكرا

تفضل راجع بنفسك كدا وشوف

Dr. Aspire 08-05-2014 12:11 AM

شباب يا ريت اللي يدخل الموضوع يقرا اول صفحتين والله فيهم اجابات كل الاسئلة اللي بتتسأل دي
المشكلة اني ما بأدخلش المنتدى الا مرتين بالكتير يوميا و ساعات مرة واحدة اللي هي دلوقتي بس
لأن اساس التوصيات انها لغير المتفرغين فممكن ما يبقاش في وقت للرد على كل استفسار
بالنسبة لأي اسئلة عن طريقة العمل انا وضحت كذا مرة اني بأشتغل بالدونت كلوز بالاضافة لفيبو 200
اختيار النقاط هو تقدير شخصي بالنسبة لي .. انا غير ملتزم بالدونت كلوز حرفيا ولا بأدخل على كل نقاطها لكن هي الأساس في العمل بالتأكيد
ولولاها و لولا صاحبها لما كان الموضوع ده من الأساس
لكن بأحط في الاعتبار الترند بتاع العملة و رينج السعر و البرايس اكشن بتاعها
علشان كده ممكن نلاقي توصية او اتنين او تلاتة على كل زوج كله على حسب ظروفه
علشان ما نبقاش بنخش صفقات كتير و كتير يضرب منها ستوب
بالنسبة لي لو اتفعلت 5 نقاط بس اسبوعيا و جابوا الاهداف انا مش محتاج اكتر من كده
قد يكون غير مناسب لكثير من الناس هنا لكن هي دي الطريقة اللي بتريحني شخصيا كواحد مش متفرغ تماما
يكفي اني مش بأبص ع الشارت غير مرة واحدة في اليوم
موضوع شرح الدونت كلوز كامل موجود في منتدى مجاور ولا يحق لي نقله إلا بإذن صاحبه وان كنت أفضل ان الناس تتابعه هناك افضل
لأن فيه امثلة كتير
أرجو أكون جاوبت على معظم الاستفسارات اللي موجودة
طريقة تعليق الأوامر موجودة بمثال في اول صفحتين و شرحتها مرة تانية في نص الموضوع و اخي فوركس 2012 شرحها بطريقة رائعة
تلغى نقاط الأمس .. لم يتفعل لنا توصيات
دقائق و انزل نقاط اليوم الجديد

Dr. Aspire 08-05-2014 12:28 AM

توصيات اليوم
8-5-2014
بالتوفيق ان شاء الله

forex 2012 08-05-2014 12:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704382)
شباب يا ريت اللي يدخل الموضوع يقرا اول صفحتين والله فيهم اجابات كل الاسئلة اللي بتتسأل دي
المشكلة اني ما بأدخلش المنتدى الا مرتين بالكتير يوميا و ساعات مرة واحدة اللي هي دلوقتي بس
لأن اساس التوصيات انها لغير المتفرغين فممكن ما يبقاش في وقت للرد على كل استفسار
بالنسبة لأي اسئلة عن طريقة العمل انا وضحت كذا مرة اني بأشتغل بالدونت كلوز بالاضافة لفيبو 200
اختيار النقاط هو تقدير شخصي بالنسبة لي .. انا غير ملتزم بالدونت كلوز حرفيا ولا بأدخل على كل نقاطها لكن هي الأساس في العمل بالتأكيد
ولولاها و لولا صاحبها لما كان الموضوع ده من الأساس
لكن بأحط في الاعتبار الترند بتاع العملة و رينج السعر و البرايس اكشن بتاعها
علشان كده ممكن نلاقي توصية او اتنين او تلاتة على كل زوج كله على حسب ظروفه
علشان ما نبقاش بنخش صفقات كتير و كتير يضرب منها ستوب
بالنسبة لي لو اتفعلت 5 نقاط بس اسبوعيا و جابوا الاهداف انا مش محتاج اكتر من كده
قد يكون غير مناسب لكثير من الناس هنا لكن هي دي الطريقة اللي بتريحني شخصيا كواحد مش متفرغ تماما
يكفي اني مش بأبص ع الشارت غير مرة واحدة في اليوم
موضوع شرح الدونت كلوز كامل موجود في منتدى مجاور ولا يحق لي نقله إلا بإذن صاحبه وان كنت أفضل ان الناس تتابعه هناك افضل
لأن فيه امثلة كتير
أرجو أكون جاوبت على معظم الاستفسارات اللي موجودة
طريقة تعليق الأوامر موجودة بمثال في اول صفحتين و شرحتها مرة تانية في نص الموضوع و اخي فوركس 2012 شرحها بطريقة رائعة
تلغى نقاط الأمس .. لم يتفعل لنا توصيات
دقائق و انزل نقاط اليوم الجديد

تمام يا باشا ,..... وضحت الرؤية

ولو تحب انزل الجدول دا يوميا بعد ما تنزل انت صفقاتك انا ما عندى مانع ... دا اذا تحب طبعا

Dr. Aspire 08-05-2014 12:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 704399)
تمام يا باشا ,..... وضحت الرؤية

ولو تحب انزل الجدول دا يوميا بعد ما تنزل انت صفقاتك انا ما عندى مانع ... دا اذا تحب طبعا

ربنا يكرمك يا غالي
اكيد طبعا هيساعد الناس كتير .. بس علشان ما اتعبكش
ان شاء الله من بكره انا هأنزل صورة الصفقات من ع الميتا تريدر للناس لأن كده كده هأعلقها
بس اديني منتظر استلام الحساب ..

forex 2012 08-05-2014 01:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704400)

ربنا يكرمك يا غالي
اكيد طبعا هيساعد الناس كتير .. بس علشان ما اتعبكش
ان شاء الله من بكره انا هأنزل صورة الصفقات من ع الميتا تريدر للناس لأن كده كده هأعلقها
بس اديني منتظر استلام الحساب ..

تتعبنى فى ايه يا باشا ...... انا كدا كدا بنقل الارقام اللى انت بتنزلها فى الجدول وهو بيحسب الاستوب والبروفيت اتوماتيك

عموما انا حفضل انزله لحد لما انت تستلم الحساب

بالتوفيق يا باشا

ABDULQADER 08-05-2014 11:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704385)
توصيات اليوم

8-5-2014
بالتوفيق ان شاء الله

السلام عليكم
تم تفعيل بيع الاسترالي 0.9390

وجزاك الله خير

noureen 08-05-2014 05:48 PM

بالتوفيق ان شاء الله

ABDULQADER 08-05-2014 06:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDULQADER (المشاركة 704514)
السلام عليكم
تم تفعيل بيع الاسترالي 0.9390

وجزاك الله خير

تفعلت عشرة صفقات بعضها حقق المستهدف ما عدا صفقات اليورو - دولار فقط لاسباب الاخبار المركزة والفائدة

Dr. Aspire 08-05-2014 06:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABDULQADER (المشاركة 704611)
تفعلت عشرة صفقات بعضها حقق المستهدف ما عدا صفقات اليورو - دولار فقط لاسباب الاخبار المركزة والفائدة

ولو ان انا بأحب احسب الصفقات و الاهداف و الستوبات بنهاية اليوم بس علشان خاطرك نقول
الاسترالي دولار تفعل البيع من 0.9390 و حقق الهدف الحمد لله
اليورو ين تفعل البيع من 142.31 و حقق الهدف الحمد لله
و معنا شراء من 140.82
اليورو دولار تفعل البيع من 1.3967 و ضرب الاستوب
و تفعل الشراء من 1.3898 و ضرب الاستوب
و تفعل الشراء الثاني من 1.3880 و ضرب الستوب أيضا
غدر بينا اليورو اليوم .. :1 (67):
الباوند تفعل الشراء من 1.6937 و حقق الهدف الحمد لله
الفرنك تفعل الشراء من 0.8704 و حقق الهدف الحمد لله
ومعنا صفقة بيع مفتوحة من 0.8791 ومحققة 6 نقاط ربح

المحصلة حتى الآن 4 صفقات ربح و 3 ستوب
و معنا صفقة مفتوحة على اليورو ين محققة 10 نقاط
و صفقة مفتوحة على الفرنك محققة 6 نقاط
في بعض النقاط زي النيوزلندي كان في شراء من 0.8626 ولم تتفعل بفارق نقطتين
قد تكون تفعلت على بعض المنصات ولو حدث فقد حققت الهدف ايضا الحمد لله لكن مش هنحسبها
الشيء الجيد اليوم انه برغم قوة الاخبار و برغم الرينج الضيق للعملات أمس
ولكن الحمد لله النقاط كان لها احترام كامل حتى التي ضربت الستوب
و جميع الصفقات التي حققت الهدف تقريبا كانت بدون انعكاس
الحمد لله

Dr. Aspire 09-05-2014 12:59 AM

تكملة للصفقات
اليورو ين ضرب ستوب للأسف بعد ما حقق 15 نقطة
يا ريت يكون حد قفلها على ربح
الفرنك عاكس 10 نقاط
الكندي تفعل الشراء و ضرب ستوب للأسف
محصلة الصفقات إذا
4 أهداف و 5 ستوبات
و معنا صفقة عاكسة 10 نقاط
بإذن الله الأيام قادمة كثيرة و نعوض إن شاء الله

Dr. Aspire 09-05-2014 01:39 AM

توصيات اليوم
9-5-2014
بالتوفيق إن شاء الله

forex 2012 09-05-2014 02:28 AM

المشكلة يا اخى الكريم فى الريشو بالنسبة للصفقات الخاسرة بقى اكبر من الصفقات الناجحة بفضل الاسبريد

تفتكر ايه الحل فى الموضوع دا ؟؟؟

Dr. Aspire 09-05-2014 02:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 704761)
المشكلة يا اخى الكريم فى الريشو بالنسبة للصفقات الخاسرة بقى اكبر من الصفقات الناجحة بفضل الاسبريد

معوضة يا أخي بإذن الله
احنا لا نعمل لمدة يوم واحد
وهذا اليوم لا يتكرر كثيرا
المهم على المدى البعيد تكون الارباح اكثر بإذن الله
اليوم كان يوم صعب بالفعل ولكن الخسارة مش كبيرة بردو الحمد لله
طالما في ادارة راس مال جيدة زي ما اتفقنا ان شاء الله سهل تعويضها

forex 2012 09-05-2014 03:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704750)
توصيات اليوم
9-5-2014
بالتوفيق إن شاء الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704762)

معوضة يا أخي بإذن الله
احنا لا نعمل لمدة يوم واحد
وهذا اليوم لا يتكرر كثيرا
المهم على المدى البعيد تكون الارباح اكثر بإذن الله
اليوم كان يوم صعب بالفعل ولكن الخسارة مش كبيرة بردو الحمد لله
طالما في ادارة راس مال جيدة زي ما اتفقنا ان شاء الله سهل تعويضها

يا باشا انا لا اتكلم عن عدد الصفقات الخاسرة بالنسبة للرابحة

انا اتكلم عن الريشو (ratio) اللى هو نسبة معدل الهدف الى الاستوب بعد اضافة الاسبريد فى الصفقات

الان الاستوب اصبح ما بين 23 الى 24 نقطة بينما الهدف اصبح ما بين 16 الى 17 نقطة ..... اى اننا نعمل بريشو سلبى

Dr. Aspire 09-05-2014 03:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 704771)
تفضلوا

يا باشا انا لا اتكلم عن عدد الصفقات الخاسرة بالنسبة للرابحة

انا اتكلم عن الريشو (ratio) اللى هو نسبة معدل الهدف الى الاستوب بعد اضافة الاسبريد فى الصفقات

الان الاستوب اصبح ما بين 23 الى 24 نقطة بينما الهدف اصبح ما بين 16 الى 17 نقطة ..... اى اننا نعمل بريشو سلبى

ماهو الفكرة اننا بنختار افضل نقاط بحيث نسبة تحقيق الهدف تكون كبيرة
فعدد الصفقات اللي حققت الهدف بالنسبة لاللي حققت الستوب تكون قليلة
الاسبوع الماضي نجحنا في ذلك و صفقة واحدة فقط ضربت الاستوب وحققنا 12% ربح من الحساب
الاسبوع ده لم يكون جيد .. حتى الآن تعادل ويتبقى لنا الغد
عموما انا قولت من قبل ان التوصيات هدفها هي لغير المتفرغين وانا بالنسبة لي لو اتفعلت صفقة واحدة يوميا تكفيني
و هدفي في آخر الشهر هو 25% فقط من رأس المال
ممكن يقل و ممكن يزيد ويبقى خير و بركة
بأعتذر لك اخي لأني ضغطت على dislike على مشاركتك بدون القصد
حاولت الغيها ما عرفتش ..

forex 2012 09-05-2014 04:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704774)

ماهو الفكرة اننا بنختار افضل نقاط بحيث نسبة تحقيق الهدف تكون كبيرة
فعدد الصفقات اللي حققت الهدف بالنسبة لاللي حققت الستوب تكون قليلة
الاسبوع الماضي نجحنا في ذلك و صفقة واحدة فقط ضربت الاستوب وحققنا 12% ربح من الحساب
الاسبوع ده لم يكون جيد .. حتى الآن تعادل ويتبقى لنا الغد
عموما انا قولت من قبل ان التوصيات هدفها هي لغير المتفرغين وانا بالنسبة لي لو اتفعلت صفقة واحدة يوميا تكفيني
و هدفي في آخر الشهر هو 25% فقط من رأس المال
ممكن يقل و ممكن يزيد ويبقى خير و بركة
بأعتذر لك اخي لأني ضغطت على dislike على مشاركتك بدون القصد
حاولت الغيها ما عرفتش ..

ولا يهمك على ال dislike .... يبقالى فى ذمتك واحدة ههههههههههههه

متابعينك وبالتوفيق ان شاء الله

Dr. Aspire 09-05-2014 04:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 704779)
ولا يهمك على ال dislike .... يبقالى فى ذمتك واحدة ههههههههههههه

متابعينك وبالتوفيق ان شاء الله

ادي لايك يا سيدي ع المشاركة اللي فاتت
اي خدمة :D

forex 2012 09-05-2014 04:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Aspire (المشاركة 704780)

ادي لايك يا سيدي ع المشاركة اللي فاتت
اي خدمة :D

تسلم يا باشا

عندى مؤشر بيرسم الفايبو من الهاى لللو لليوم و الاسبوع و الشهر بالشكل دا وفيه مستويات كتير لو محتاجه قولى وممكن اضيف فيه اى مستوى

المؤشر من برمجة اخونا سمير ارمان بس انا معدل عليه فى المستويات

goggo 09-05-2014 03:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 704761)

هذا ليس فكر متاجر ناجح حكاية الريشيو دي للمبتدئين و الذين يخافون من الخسارة قبل دخول الصفقة يعني عشان الريشيو سلبي افوت الدخول
السوق يحتاج لمرونة كبيرة اذا اردت ان تربح سواء هذه الطريقة او طريقة اخرى عليك ان تراقب السعر جيدا لتاخذ قرار الخروج او البقاء قي الصفقة و حكاية التيك بروفيت دي استخدمها فقط عندما اضطر لترك الكمبيوتر

forex 2012 09-05-2014 04:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 704958)
هذا ليس فكر متاجر ناجح حكاية الريشيو دي للمبتدئين و الذين يخافون من الخسارة قبل دخول الصفقة يعني عشان الريشيو سلبي افوت الدخول
السوق يحتاج لمرونة كبيرة اذا اردت ان تربح سواء هذه الطريقة او طريقة اخرى عليك ان تراقب السعر جيدا لتاخذ قرار الخروج او البقاء قي الصفقة و حكاية التيك بروفيت دي استخدمها فقط عندما اضطر لترك الكمبيوتر

اولا انت فى موضوع توصيات محددة هدف و استوب وليس موضوع تحليل او مناقشة لتراقب السعر جيدا و تاخذ قرار الخروج او البقاء .... والهدف والاستوب اصلا مش كبير علشان تعرف تاخذ قرار مناسب صحيح

ثانيا اللى قالك ان موضوع الريشو دا مش فكر متاجر ناجح وانه للمبتدئين فقط يبقى ضحك عليك لانه ببساطة لو انت دخلت 10 صفقات الهدف فيهم اقل من الاستوب ثم ضرب استوب 5 و تارجت 5 ستخرج خاسر من السوق بالرغم من تعادل عدد الصفقات الرابحة للخاسرة ولكن كاموال فانت قد خسرت

يوجد موضوع ممتاز جدا للريشو يشرحه الاستاذ نادر فى القسم التعليمى القى نظرة عليه يمكن تستفاد منه شئ

goggo 10-05-2014 09:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 704995)
اولا انت فى موضوع توصيات محددة هدف و استوب وليس موضوع تحليل او مناقشة لتراقب السعر جيدا و تاخذ قرار الخروج او البقاء .... والهدف والاستوب اصلا مش كبير علشان تعرف تاخذ قرار مناسب صحيح

ثانيا اللى قالك ان موضوع الريشو دا مش فكر متاجر ناجح وانه للمبتدئين فقط يبقى ضحك عليك لانه ببساطة لو انت دخلت 10 صفقات الهدف فيهم اقل من الاستوب ثم ضرب استوب 5 و تارجت 5 ستخرج خاسر من السوق بالرغم من تعادل عدد الصفقات الرابحة للخاسرة ولكن كاموال فانت قد خسرت

يوجد موضوع ممتاز جدا للريشو يشرحه الاستاذ نادر فى القسم التعليمى القى نظرة عليه يمكن تستفاد منه شئ

موضوع الاستاذ نادر قراته من وقت اعتقد وقت كتابته و مين دا اللي قالي عن الريشيو يا اخي يمكن انت في العادة يقولولك انا لم يقل لي احد هذه معلوماتي و خبرتي في السوق و افتكر كلامي
لو اعتمدت على الريشيو انت ستضيع صفقات كثيرة احسن شيء تركز على طريقتك لما ترى فرصة جيدة تدخل و كلامك عن النسبة صح لكن الطريقة التي تعطيني 5 صفقات ناجحة و 5 خاسرة اتركها احسن و يمكن تعتمد على الريشيو في نسبة الصفقات الناجحة الى الخاسرة و ارمي اي طريقة لا تعطيك اكثر من 8 صفقات ناجحة من اصل 10 صفقات

Sniper Elite 10-05-2014 11:45 AM

بالتوفيق للدكتور بخصوص الاخ المتداخل انت لا تعرف عمّا تتحدّث, ولا تمتلك مخزون لتصنيف طريقه تعطيك ثماني صفقات ناجحة من اصل عشرة واخرى تعطيك خمسه من اصل عشرة, جهّز دراسه مفصّله بهذا الخصوص( ولن تستطيع ), هناك حسبة واحد زائد يساوي اثنين, ان كانت الصفقه التي انت بصددها لا تعطيك ثلاث اضعاف الوقف فعليك مراجعة نفسك قبل دخولها, مراجعة مبادئ قانون الاحتمال, هذا كلّه في وادي وادّعاؤك امتلاك طريقة ال 80% في وادي آخر, لتصيّد 6-13 pips وبدون ستوب لوس, تفاهمك يكون غالباً مع السوق على جنب في غرفتك, بيقولك اراقب السعر جيّداً!! اي نعم راقب وجيب معاك مين يراقب لكي تتسلوا( انت تخاطب الاخوة ولدى بعضنا خلفيّات تداول وبرمجه واطّلاع نومورولوغي و جيو و waver 59 وبلاوي سوده) لذلك راجع نفسك

goggo 10-05-2014 03:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sniper Elite (المشاركة 705156)
بالتوفيق للدكتور بخصوص الاخ المتداخل انت لا تعرف عمّا تتحدّث, ولا تمتلك مخزون لتصنيف طريقه تعطيك ثماني صفقات ناجحة من اصل عشرة واخرى تعطيك خمسه من اصل عشرة, جهّز دراسه مفصّله بهذا الخصوص( ولن تستطيع ), هناك حسبة واحد زائد يساوي اثنين, ان كانت الصفقه التي انت بصددها لا تعطيك ثلاث اضعاف الوقف فعليك مراجعة نفسك قبل دخولها, مراجعة مبادئ قانون الاحتمال, هذا كلّه في وادي وادّعاؤك امتلاك طريقة ال 80% في وادي آخر, لتصيّد 6-13 pips وبدون ستوب لوس, تفاهمك يكون غالباً مع السوق على جنب في غرفتك, بيقولك اراقب السعر جيّداً!! اي نعم راقب وجيب معاك مين يراقب لكي تتسلوا( انت تخاطب الاخوة ولدى بعضنا خلفيّات تداول وبرمجه واطّلاع نومورولوغي و جيو و waver 59 وبلاوي سوده) لذلك راجع نفسك

يا اخي ليه انت داخل محموق كده هو فيه حاجة بيننا هل تعرفني اصلا الكلام ليس لم يكن موجه لك يعني للاسف انت تخليني اقول لك ما دخلك
ثاني شيء انا تكلمت كلام عام و قصدت انه لازم الواحد يتجاوز التفكير المغلق الللي يقولك لازم الستوب يكون اكبر من الهدف وووو لان السوق محتاج مرونه كبيرة
نعم اخي انا اتاجر بطريقة تعطيك 8 صفقات ناجحة من اصل 10 و احيانا اكثر و بهدف ضعفي الستوب او اكثر يمكن انت لا تقدر تعمل هذا فليس كل الناس مثلك هناك الاف اشطر منك و انا لا ادعي يمكن انت في العادة تدعي انا لا افعل هذا و ما هذا الكلام و الله لم اتمكن من اكمال قراءة ردك ما هذه الافكار ما هذا المستوى اللي انت فيه حتى تقول هذا الكلام و لماذا ضيعت الوقت في كتابة شيء لا يفيد
على فكرة انا اتاجر بالماركت بروفايل و هو باشتراك شهري و كورساته لا تقل عن 600 دولار
جاب الساعة 1 رائع و اعشق تعليق الاوامر فوق الفاليو اريا لان النقاط مضمونة خاصة عملة حبيبي الاسترالي اسال من يتاجر به يخبرك و هذا حتى لا تقول اني اتكلم فقط

Sniper Elite 10-05-2014 07:08 PM

لنا صدقنا ولكم بهتانكم, انت تدفع اشتراك شهري 600 دولار ها! لا وتكاد صفقاتك جميعها تقفل خضراء, هذا وانت الصادق من كثر العودة الى نقطة الصفر وادمان شحن الحساب, فيتطوّر هكذا اسلوب تعاطي يصرف على صفحات المنتديات كذبه تتبع اختها, تاجر ما ترى وعلّق ما ترى من اوامر ساعة الافتتاح , ونقطه على السطر. غير معني بكلمه واحده تكتبها(همسه راجع موضوعي بعنوان مجرّد وجهة نظر او دراسات للفوليوم او موضوعي الآخر بعنوان تداول التناظر حتّى تكبح جماح فلسفتك الفارغه وسجلك خاوي على عروشه مصفّر من اي علم او اضافه)

Sniper Elite 10-05-2014 07:30 PM

اضافه, لن ارد على اي كذّاب لا اعرف اصله من فصله, تفادياً للتشويش على موضوع الدكتور واتمنى له التوفيق واعتذر له عن التشويش

forexstar 10-05-2014 08:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sniper Elite (المشاركة 705213)
اضافه, لن ارد على اي كذّاب لا اعرف اصله من فصله, تفادياً للتشويش على موضوع الدكتور واتمنى له التوفيق واعتذر له عن التشويش

ولا متخلّنيش اشتمك, ملكش دعوة بحد, هو انتا فاكر نفسك مين!!, حتت واحد بيهرتل هو وصاحبه عطاس ده.

goggo 11-05-2014 09:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sniper Elite (المشاركة 705210)
لنا صدقنا ولكم بهتانكم, انت تدفع اشتراك شهري 600 دولار ها! لا وتكاد صفقاتك جميعها تقفل خضراء, هذا وانت الصادق من كثر العودة الى نقطة الصفر وادمان شحن الحساب, فيتطوّر هكذا اسلوب تعاطي يصرف على صفحات المنتديات كذبه تتبع اختها, تاجر ما ترى وعلّق ما ترى من اوامر ساعة الافتتاح , ونقطه على السطر. غير معني بكلمه واحده تكتبها(همسه راجع موضوعي بعنوان مجرّد وجهة نظر او دراسات للفوليوم او موضوعي الآخر بعنوان تداول التناظر حتّى تكبح جماح فلسفتك الفارغه وسجلك خاوي على عروشه مصفّر من اي علم او اضافه)

انا قلت هو باشتراك شهري و 600 دولار دي للكورسات يعني انا افتكرت انك عندك خلفية لانك ما شاء الله قديم في السوق و لديك خلفيّات تداول وبرمجه واطّلاع نومورولوغي و جيو و waver 59 وبلاوي سوده ياه دا انت كشفت نفسك بنفسك و خلاص انا عرفتك من تكون انت صاحب التحليلات الفلكية المزعومة و معروف اسلوبك و انت رديت علي في كم موضوع و لكنك مخلبط في انا لا اعرفك و لا اريد ان اعرف اشكال مثلك و لا اريد ان اراجع مواضيع لك لاني عارفها انها فارغة و مضيعة للوقت و خرافات فقط اما انا لا اكذب اسال من يتاجر بالبروفايل ان كان ما قلته غير صحيح و خلاص انا لن اكتب ردا اخر عليك و اضيع وقتي معك

goggo 11-05-2014 09:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexstar (المشاركة 705224)
ولا متخلّنيش اشتمك, ملكش دعوة بحد, هو انتا فاكر نفسك مين!!, حتت واحد بيهرتل هو وصاحبه عطاس ده.

دا حد عندة الى الان اكثر من 10 عضويات مقفلة و هو مريض نفسيا اكيد و عمله مهاجمة الناس في المنتديات و خلق اعداء له و واضح انه فاضي لا تضيع وقتك معه

Sniper Elite 11-05-2014 12:48 PM

اكررها, كنت عند كلمتي لعدم التشويش على صاحب الموضوع, ووضعت هذا المسخ في جحره المناسب في موضوع منفصل, حذفوه قبل قليل

اي فلك واي معرّفات ايّها البغو,, يا من تدّعي ان توفير داتا الفوليوم بالمجّان هذا ان لم تكن قد لطيت على لنك مؤشّر exe او mq4 كانت به سلواك وعشت وهم التداول بالماركيت بروفايل, واكررها اتحداك امام خلق الله ان تفتح موضوع او ورشه لانك خواء تجد في جحور الغوغائيه ملاذ آمن و تدّعي ما لست به بأهل, وان كبرت عليك العتبه وعظم عليك الشق لك شباك صرف وحيد..الميدان يا حديدان

الساعة الآن 11:22 AM