اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ® (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24576)

م.جوزيف ايهاب 24-02-2013 10:41 PM

رد: ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ®

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amjad Shadid (المشاركة 470105)
اسبوع اخضر عليكم جميعأ

للاسف الباوند يسقط لاسباب متعددة ، خبر التصنيف الاتماني اقلها ، وهو كان من الممكن استيعابه والمضي قدما في التصحيح اقله حتى مستويات 1.5406 لكن يراد له ان يستكمل موجة الهب.ط الصارخة التي افتعلها هذا الشهر ، اول ساعات السوق سيقوم اتوقع له ان يزور المستوى 1.505 ومن ثم يعود الى مسار التصحيح واتوقع ان تاتي تقاريره ايجابية هذا الاسبوع لتدعم التصحيح لان استمرار. الهبوط عل. نفس المنوال سيخلق للاقتصاد البريطاني الكثير من العقبات الموذية وفقدان الثقة وهروب المستثمرين ،ناهيك عن اعتراضات مفترضة من قبل البنوك المركزية الاخرى - طبعا ساتجنب الحديث عن ان الهدف كان ضرب الاستوبات حيث دفتحت صفقات شراء كبيرة بعد استقراره فوق 1.5264 - اذا اتوقع تدخل محافظ كبيرة للحفاظ على ماء وجه الباوند التي سال معظمها.

تحياتي

نظرة اكثر من رائعة يا استاذنا :)

COWBOY 25-02-2013 01:06 AM

اسبوعكم اخضر يا شباب .. ونرى اكثر من جاب على ازواج الين والباوند .. بعدد كبير من النقاط . ان شاء الله يكون التدوال قوى جدا خلال الاسبوع الحالى .. موفقين ان شاء الله

مها 25-02-2013 01:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة qnet_mansoura (المشاركة 469934)
اولا سلام عليكم و رحمه الله و بركاته اختى الكريمه و كل المحاربين ثانيا نقطه البيع عندما انزلت النموذج 14277 نقطه جيده و محققه فى الاغلاق 100 نقطه لمن دخل ثالثا انا وضعت النموذج فى الورشه و انا منقطع عن المنتديات من فتره
رابعا هذا النموذج يعتبر بدايه وليس نهايه اظن من 142.77 الى 137.50 الطريق مازال مفتوح و انا لم اقلل من شأن حضرتك كمحلله و ربنا يكرمنا جميعا
خامسا و دى نقطه مهمه انا مكنتش بناقش النموذج انا كنت منزله للحابب يدخل فى الصفقه

وعليكم السلام اخي الكريم انا مقولتش ان حضرتك قللت مني بس انا وضحت اني طرحت الفكرة لاني كنت شايفة منظور تاني ووجه نظر حضرتك فكرتها متاخرة شوية علشان نتناقش فيها وعمتن مرحبا بيك كلنا هنا بنتعلم وده هدف الورشة قبل اي حاجة من استاذنا الكبير خالد :1 (44):

COWBOY 25-02-2013 01:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Samuel (المشاركة 469922)
الوشه دي جامده جدا
والي يمز الهارمونيكا ان الاستوب صغير وبتشتغل علي الفريمات الكبيره وبس
المهم حضرتك متقدرش تعمل فديو تشرح فيها النظام اصل انا قريت وفهمت بس بالفديو بتوصل احلي لو تقدر
ومتااااابع معاك مع افتتاح السوق واسبوع اخضررررررررر ان شاء الله
تحاتي

اهلا بيك يا صديقى .. تنورنا فى اى وقت .. وان شاء الله .. يكون فى شرح فيديو .. قريبا .. لكن حاليا مشغول جدا والله .. وان شاء الله اشرح داخل الفيديو كل شىء بالتفصيل :) اسبوعك اخضر :)
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة qnet_mansoura (المشاركة 469934)
اولا سلام عليكم و رحمه الله و بركاته اختى الكريمه و كل المحاربين ثانيا نقطه البيع عندما انزلت النموذج 14277 نقطه جيده و محققه فى الاغلاق 100 نقطه لمن دخل ثالثا انا وضعت النموذج فى الورشه و انا منقطع عن المنتديات من فتره
رابعا هذا النموذج يعتبر بدايه وليس نهايه اظن من 142.77 الى 137.50 الطريق مازال مفتوح و انا لم اقلل من شأن حضرتك كمحلله و ربنا يكرمنا جميعا
خامسا و دى نقطه مهمه انا مكنتش بناقش النموذج انا كنت منزله للحابب يدخل فى الصفقه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة qnet_mansoura (المشاركة 469938)
انا مش بتدخل فى اسلوب حضرتك ولا ورشتك و انما لو جينا نتكلم على التطوير ممكن فلتره اقوى بدمج بعض علوم جان البسيطه مع الهارمونك و ايضا بعض الترندات و الموفينج انا مش خدت بالى على فكره ان فى اسلوب متبع و ان شاء الله هجربه و استفيد منه حضرتك استاذ كبير للجميع .....انا كان انا كنت فاكر انها ورشه لمناقشه فرص الهارمونك فا اعذرنى اخى الكريم و اتمنى ان تسمحلى بالمشاركه

انا اسف على الـتأخر فى الرد والله لم الاحظ مشاركتك الا عندما رايتها فى اقتباس اختى مها :) .. شوف يا صديقى .. حصل خير كأن شىء لم يكن :) واهلا بك معنا وتحت امرك فى اى استفسار .. ولا تقلق ... هنا الهارمونيك الاساس .. ومن حولة الترندات .. وجان .. ومؤشرات جيدة جدا .. والتطوير مستمر .. ومرحبا بافكارك فى اى وقت .. واسبوعك اخضر ان شاء الله :)

مها 25-02-2013 01:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 470284)
اسبوعكم اخضر يا شباب .. ونرى اكثر من جاب على ازواج الين والباوند .. بعدد كبير من النقاط . ان شاء الله يكون التدوال قوى جدا خلال الاسبوع الحالى .. موفقين ان شاء الله

يارب يا استاذ خالد يحصل حركة احسن الاسبوع اللي فات كان ممل كتير :1 (106):

Benisafcom 25-02-2013 01:44 AM

السلام عليكم
مع بداية هدا الاسبوع نمر من هنا متمنيين لجميع اعضاء الورشة بقيادة الاستاد خالد النجاح و التوفيق
وان شاء الله تكون ورشة خضراء
الى الاهداف مع الهارمونيكا

COWBOY 25-02-2013 02:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مها (المشاركة 470315)

يارب يا استاذ خالد يحصل حركة احسن الاسبوع اللي فات كان ممل كتير :1 (106):

ان شاء الله يا مها نرى حركة جيدة مع انى بكرهة شكل الجاب .. بس بحب الاسابيع اللى فيها حركة قوية .. ان شاء الله ربنا يكرمنا :)
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 470317)
السلام عليكم
مع بداية هدا الاسبوع نمر من هنا متمنيين لجميع اعضاء الورشة بقيادة الاستاد خالد النجاح و التوفيق
وان شاء الله تكون ورشة خضراء
الى الاهداف مع الهارمونيكا

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة اهلا اخى خالد اسبوعك اخضر ان شاء الله :)

COWBOY 25-02-2013 02:15 AM

EUR\USD
نموذج فراشة .. اكتمالة عند مستوى261 فايبو ..3085 يضيف للنموذج قوة ومتقارب جدا مع S1 بيفوت اسبوعى

ومستوى 1.3001 هو الليفيل الاسبوعى .. الذى يتوافق مع اقوى شكل للنموذج بتصحيح D من XA عند مستويات 161 فايبو

اما الان مستوى نموذج ABCD >> يتوافق مع مستويات 3126 ..
وهذا تحليل على المدى القريب .. طبعا .. التحليل للرؤية .. والدخول بالشروط ..

COWBOY 25-02-2013 02:35 AM

USD\CAD
نموذج بات .. ضلع ABCD المكون للنموذج يقف الان امام نقطة اكتمالة
نقاط النموذج 0238
ثم المستوى الاسبوعى ومستوى 88 تصحيح d من xa
0342
كتحليل للزوج .. حتى مستويات 261 افضل مستوى للنموذج

ان شاء الله اختار الفرص بدقة ..

COWBOY 25-02-2013 02:47 AM

USD\CHF