اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=15028)

احمد صلاح 25-04-2012 12:15 PM

رد: الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elnmsstar (المشاركة 318065)
سؤال يا رجالة بعد اذنكم بخصوص ال gift-card من credit agricole
ينفع ادفع واسحب عليها عادى ولا لازم اربطها ب alertpay الاول علشان اعرف اسحب والكلام دة بخصوص شركة nordfx
شكرا

لا أعرف اى بطاقات تقبلها شركه نورد ,
ولكن اسأل الشركه وعمتا البطاقه تصلح فى الايداع والسحب اذا كانو ييقبلوا ال depit card

تحياتى

elnmsstar 25-04-2012 01:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 318104)

لا أعرف اى بطاقات تقبلها شركه نورد ,
ولكن اسأل الشركه وعمتا البطاقه تصلح فى الايداع والسحب اذا كانو ييقبلوا ال depit card

تحياتى

دة كان رد nordfx
Hello.

Yes, you may deposit funds from card.

For deposit funds from card you can verify it.

For card verification you should login to trader's office.
1. Click 'VISA and MasterCard Verification', then click button 'Verify new card'
2. Fill in all fields and click 'Verify card' button. Amount from 1 to 5 usd or euro (depends on your trading account currency) will be charged from your card. You will have to get your card statement and enter exact charged amount in USD or EUR (speaking about US dollars or euro we mean withdrawal currency, not your bank account currency, you ought to have this information mentioned in your statement) in 'VISA and MasterCard Verification'.
3. Then you should upload scanned copy of your ID and utility bill to trader's office.
4. When your trading account and card will be verified you will able to use card for depositing.

السؤال بقى ازاى اجيب الcardstatement بتاعت الgiftcard دى ؟؟
وهى مبتطلعش على حساب اساسا؟؟

احمد صلاح 25-04-2012 02:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elnmsstar (المشاركة 318220)
دة كان رد nordfx
Hello.

1. Click 'VISA and MasterCard Verification', then click button 'Verify new card'
2. Fill in all fields and click 'Verify card' button. Amount from 1 to 5 usd or euro (depends on your trading account currency) will be charged from your card. You will have to get your card statement and enter exact charged amount in USD or EUR (speaking about US dollars or euro we mean withdrawal currency, not your bank account currency, you ought to have this information mentioned in your statement) in 'VISA and MasterCard Verification'.
3. Then you should upload scanned copy of your ID and utility bill to trader's office.
4. When your trading account and card will be verified you will able to use card for depositing.

ايه التعقيدات دى ,
انا فى دى دى بعمل ايداع بيها من غير معمل لها تفعيل ولا ااى حاجه ,
طيب حاول تسألهم ان الفيزا جديده ومالهاش ستايتمنت وشوف ردهم ,؟

alexandriafx 26-04-2012 01:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elnmsstar (المشاركة 318220)
دة كان رد nordfx
Hello.

أخى الكريم : لن تحتاج card-statement لأن الشركة لا تطلب صورة منه ، و لكن عند تفعيل الفيزا تقوم الشركة بسحب مبلغ من 1 : 5 $
و عليك لإكمال التفعيل أن تقوم بإدخال قيمة المبلغ الذى تم خصمه من الكارد الخاص بك .
بالنسبة للجيفت كارد لبنك كريدى أجريكول كل ما عليك أن تقوم به بعد تفعيل الكارد أن تتصل بالبنك على رقم : 19191
و إسأل خدمة العملاء عن قيمة آخر عملية تمت من الكارد الخاص بك ، سيخبرك بالمبلغ بالمصرى و الدولار .

elnmsstar 26-04-2012 02:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alexandriafx (المشاركة 318963)
أخى الكريم : لن تحتاج card-statement لأن الشركة لا تطلب صورة منه ، و لكن عند تفعيل الفيزا تقوم الشركة بسحب مبلغ من 1 : 5 $
و عليك لإكمال التفعيل أن تقوم بإدخال قيمة المبلغ الذى تم خصمه من الكارد الخاص بك .
بالنسبة للجيفت كارد لبنك كريدى أجريكول كل ما عليك أن تقوم به بعد تفعيل الكارد أن تتصل بالبنك على رقم : 19191
و إسأل خدمة العملاء عن قيمة آخر عملية تمت من الكارد الخاص بك ، سيخبرك بالمبلغ بالمصرى و الدولار .

شكرا alexandriafx على مشاركتك فى المساعدة

forexseeker 26-04-2012 11:08 PM

مشكورين كتير جدا على المجهود الرائع ده يا جماعة بجد أنا قرأت ال43 صفحة بتوع الموضوع كلهم لان كلهم معلومات مفيدة.
أنا كنت هاعمل حساب في بنك بيريوس او بلوم يس للاسف ماعنديش فروع ليهم في المحافظة ولما عرفت موضوع الجفت كارد بتاع أجريكول لقيته حل كويس بس أرجو التأكد من ان شركة fxdd بتقبل الايداع منه وكمان لو حبيت أسحب بعد كدة باذن الله الارباح هينفع أحول الارباح أو حتى من أصل مبلغ الايداع على الكارد نفسه مع انه غير مربوط بحساب بنكي معلش انا لسة جديدة في الموضوع ده وعايزة أبتدي صح عشان كدة عايزة اخذ العلم من اهل العلم وشكرا.

احمد صلاح 26-04-2012 11:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexseeker (المشاركة 319854)
مشكورين كتير جدا على المجهود الرائع ده يا جماعة بجد أنا قرأت ال43 صفحة بتوع الموضوع كلهم لان كلهم معلومات مفيدة.
أنا كنت هاعمل حساب في بنك بيريوس او بلوم يس للاسف ماعنديش فروع ليهم في المحافظة ولما عرفت موضوع الجفت كارد بتاع أجريكول لقيته حل كويس بس أرجو التأكد من ان شركة fxdd بتقبل الايداع منه وكمان لو حبيت أسحب بعد كدة باذن الله الارباح هينفع أحول الارباح أو حتى من أصل مبلغ الايداع على الكارد نفسه مع انه غير مربوط بحساب بنكي معلش انا لسة جديدة في الموضوع ده وعايزة أبتدي صح عشان كدة عايزة اخذ العلم من اهل العلم وشكرا.

أخى الغالى بالفعل انا قمت بعمليه ايداع مسبقا من خلال الكارت مع شركه دى دى ,
ومادام قبلت عمليه الايداع اكيد السحب هيكون مقبول ,

ونتمنى ان يكون معنا احد سحب من خلال هذا الكارت ليفيدك

تحياتى

• فهد • 27-04-2012 12:17 PM

انا رحت سالت فى كريدى اجريكول والدعم قالى ان كل الكروت منتهية واللى عاوز يعمل فيزا انترنت يبقى فى بداية شهر 6 ان شاء الله

يعنى شهر كده واسألوا البطاقات هتبقى موجوده امتى بالظبط

elnmsstar 27-04-2012 12:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 320371)
انا رحت سالت فى كريدى اجريكول والدعم قالى ان كل الكروت منتهية واللى عاوز يعمل فيزا انترنت يبقى فى بداية شهر 6 ان شاء الله

يعنى شهر كده واسألوا البطاقات هتبقى موجوده امتى بالظبط

انا لحقت واحدة امبارح بس بعد ملفيت اربع فروع وعملت بيها ايداع النهاردة واشتغلت تمام
فى معلومة امبارح عرفتها ان الحساب التوفير الى بيتفتح ب 500 جنية بيقبل التحويلات بالدولار وانت بتسحبها بالجنية المصرى عادى واتاكدت النهاردة من الكوول سنتر

• فهد • 27-04-2012 12:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elnmsstar (المشاركة 320377)
انا لحقت واحدة امبارح بس بعد ملفيت اربع فروع وعملت بيها ايداع النهاردة واشتغلت تمام
فى معلومة امبارح عرفتها ان الحساب التوفير الى بيتفتح ب 500 جنية بيقبل التحويلات بالدولار وانت بتسحبها بالجنية المصرى عادى واتاكدت النهاردة من الكوول سنتر

طيب نفترض دلوقتى انى عملتها خلاص

الايداع هيبقى من الصراف الالى

انا هحط مثلا الف جنية مصرى .. وانا هحول لـ FXDD بالدولار - هيبقى اية النظام ؟

وبالنسبة للسحب ممكن اسحب الفلوس من FXDD للبطاقة عادى ؟

يعنى احكيلى الموضوع بالتفصيل الملل - علشان احدد هعملها ولا لأ

الساعة الآن 10:28 PM