اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32125)

shady hamza 14-09-2013 08:17 PM

رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexone (المشاركة 553240)
السلام عليكم اخي شادي انا الحمد الله فهمة الطريقة التانية بشكل كبير لكن عندي استفسار وحيد لم افهموه انت قلت انب الحساب الي بكسب الصبح يدجل بلوت مضاعف في المساء طيب ماشي طيب لو الحساب خسر في المساء يجب المضاعفة في اليوم الثاتي صحيح طيب السؤال متى يكون الدجول على هذا الحساب في الصبح ولا في نفس وقت خسرة الحساب يعني في المساء وهل نضاعف الوت في اول مرة ربح ثم نضاعف مضاعفة نصفية بعد اول مرة خسارة وشكرا للك

السلام عليكم

دلوقتى احنا عندنا 4 حسابات هنقول انه مثلا الحساب رقم 1 هو للى كسب صقتين الصباح والمساء تمام
باقى الحسابات اللى هى ( 2 و 3 و 4 ) هنشتغل عليهم مضاعفات نصفية عادى كلهم زى بعض هنضاعفهم الصبح واللى يكسب هنضاعفوا بليل -----> كلهم هيتعاملوا زى بعض بغض النظر بقى مين كسب اصبح وخسر بليل او خسر الصبح وبليل كلهم زى بعض باستثناء الحساب الاول اللى هو كسب الصبح وبلبل فقط

تانى نقطة انت قصدك عليها معلش اعذرنى مش فاهمها

forexone 16-09-2013 07:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 553272)
السلام عليكم

دلوقتى احنا عندنا 4 حسابات هنقول انه مثلا الحساب رقم 1 هو للى كسب صقتين الصباح والمساء تمام
باقى الحسابات اللى هى ( 2 و 3 و 4 ) هنشتغل عليهم مضاعفات نصفية عادى كلهم زى بعض هنضاعفهم الصبح واللى يكسب هنضاعفوا بليل -----> كلهم هيتعاملوا زى بعض بغض النظر بقى مين كسب اصبح وخسر بليل او خسر الصبح وبليل كلهم زى بعض باستثناء الحساب الاول اللى هو كسب الصبح وبلبل فقط

تانى نقطة انت قصدك عليها معلش اعذرنى مش فاهمها

شكرا للك اخي وبارك الله فيك
بالنسبة للنقطة الثانية انا لم افهم قضية المضاعفات هل نضاعف في الصباح مضاعفة نصفية وفي المساء مضاعفة كاملة يعني 1 2 4 8 وهكذا ام كل المضاعفات يجب ان تكون مضاعفات نصفية في المساء والصباح
ولو عندك برنامج اكسل لصفقات سابقة حتى نفهم قضية المضاعفات

shady hamza 17-09-2013 03:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexone (المشاركة 553720)
شكرا للك اخي وبارك الله فيك
بالنسبة للنقطة الثانية انا لم افهم قضية المضاعفات هل نضاعف في الصباح مضاعفة نصفية وفي المساء مضاعفة كاملة يعني 1 2 4 8 وهكذا ام كل المضاعفات يجب ان تكون مضاعفات نصفية في المساء والصباح
ولو عندك برنامج اكسل لصفقات سابقة حتى نفهم قضية المضاعفات

ملف خاص بالزميل عماد من الجزائر
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1372006736.rar

forexone 17-09-2013 07:40 AM

شكرا لك اخي شادي بارك الله فيك

forexone 17-09-2013 07:40 PM

اخواني الطريقة الثانية اكثر من رائعة واربحها جيدة لكن وجدت اليوم مشكلة وهي فرق السبيرد بعض الاحيان يضرب صفقة الشراء الهدف ولكن صفقة البيع بفرق نقطة لم تضرب الهدف هل يوجد حل لهذه المشكلة وهل واجهتم مثل هذه الحالة

shady hamza 18-09-2013 04:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexone (المشاركة 553993)
اخواني الطريقة الثانية اكثر من رائعة واربحها جيدة لكن وجدت اليوم مشكلة وهي فرق السبيرد بعض الاحيان يضرب صفقة الشراء الهدف ولكن صفقة البيع بفرق نقطة لم تضرب الهدف هل يوجد حل لهذه المشكلة وهل واجهتم مثل هذه الحالة

السلام عليكم

الطريقة التانية بالفعل انجح كتير واامن كتير واتمنى من الجميع انه يشتغل بها
نيجى للجزء التانى اولا مفيش مشكلة ولا حاجة

يستحسن فى هذه الطريقة انك تدور على شركة يكون سبريدها نصف نقطة او نقطة عشان تكون اربحاك اكتر
تانى حاجة انك فاهم الجزء بتاع البيع والشراء ده غلط احنا مش بندخل صفقتين -- بالعكس هى صفقة واحدة بس يعنى مش بندخل هيدج نهائى
الفكرة كلها انه

انت مثلا انهارده

دخلت شراء لوت 0.15 وبيع لوت 0.10 ( يبقى تدخل صفقة واحدة بس شراء لوت 0.05 ) مش صفقتيين شراء وبيع لا
راجع هذه المشاركة كويس جدا وتذكر انه هذه اصعب جزء فى الاستراتيجية اقراءه بتركيز و ورقة وقلم هتفهم الموضوع بسهولة

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

shady hamza 26-09-2013 04:05 AM

وحشتنى طلتك علينا يا اسلام بقالك كتيييييييييييييير اوى غايب اتمنى انك تكون بخير يا رب

forexone 30-09-2013 12:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 556421)
وحشتنى طلتك علينا يا اسلام بقالك كتيييييييييييييير اوى غايب اتمنى انك تكون بخير يا رب

:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

shady hamza 13-10-2013 09:30 PM

السلام عليكم
نتمنى ان شاء الله قريبا عودة النشاط الى الموضوع مع افكار جديدة باذن الله

FOrexawe 14-10-2013 01:40 PM

و الله شــــــــــئ جميل
و شكـــــرا

الساعة الآن 01:30 AM