اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ® (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=24576)

COWBOY 28-03-2013 10:43 PM

رد: ® فن المحاربين القدماء ® •●§(Harmonic Art & Cowboy System)§●• ®

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido4d (المشاركة 486911)
سؤال تاني يا كاو بوي بعد اذنك .. هل الشكل دا من ضمن نماذج الهارمونيك على حد علمي المفروض C لا تتعدى A .. يا ريت التوضيح ياباشا :)

ياريت تشوف الفيديو ياباشا :D وتنسى ملف ال PDF لان النماذج الموجودة فيه .. مجرد بداية .. للهارمونيك :)

marcos 29-03-2013 12:34 AM

شكراا أخي

azert789 29-03-2013 10:07 AM

1 مرفق
السلام عليكم
شكرا للاخ كوي بوي على الموضوع
نموذج الفراشة NZDUSD
4ساعات

Amjad Shadid 29-03-2013 02:02 PM

سوق ممل ، انشاء الله الاسبوع القادم افضل

وجمعة مباركة للجميع

COWBOY 29-03-2013 02:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marcos (المشاركة 486989)
شكراا أخي

اهلا بك :)
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة azert789 (المشاركة 487120)
السلام عليكم
شكرا للاخ كوي بوي على الموضوع
نموذج الفراشة NZDUSD
4ساعات

اهلا بك وارجوا الاطلاع على الشرح :)
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amjad Shadid (المشاركة 487174)
سوق ممل ، ان شاء الله الاسبوع القادم افضل

وجمعة مباركة للجميع

جمعه مباركة استاذ امجد .. السوق ممل بشكل لايطاق الحركة لا تتعدى عدد بسيط من النقاط .. ان شاء الله الاسبوع القادم يكون افضل .. موفق ان شاء الله :)

COWBOY 30-03-2013 12:59 PM

تم طرح اخر درس خاص بالنماذج المعتمدة معنا فى الموضوع ..

ان شاء الله ..
سيتم عمل مشاركة واحدة بها كل شىء ووضعها فى الصفحة الاولى .. حتى يكون العمل منظم وجمع كل الافكار
فى مشاركة واحدة .. تقرئها وتطلع عليها تكون ملم بكل الافكار التى طرحت خلال صفحات الموضوع

لم يتم طرح كل نماذج الهارمونيك فى السيستم ولكن اخترت الافضل والملائم ولنا .. وايضا الملم بكل التوقعات والاحتمالات اجازة سعيدة لكم جميعا ان شاء الله :)

sharkawy 31-03-2013 10:09 AM

استاذ خالد انا عندي استفسار بسيط الاسبوع الي فات احنا كان معانا نموذج CYPHER علي الفرنك دولار لكن تصحيح D من XA تخطت نسبه 78.6 الي هي اقصي حد للنموذج ووصلت ل 88.6 زي مافي الصوره كده هل كده يعتبر النموذج ملغي ولا ممكن الاعتماد عليه مادام حصل ارتداد ؟

COWBOY 31-03-2013 03:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharkawy (المشاركة 487881)
استاذ خالد انا عندي استفسار بسيط الاسبوع الي فات احنا كان معانا نموذج CYPHER علي الفرنك دولار لكن تصحيح D من XA تخطت نسبه 78.6 الي هي اقصي حد للنموذج ووصلت ل 88.6 زي مافي الصوره كده هل كده يعتبر النموذج ملغي ولا ممكن الاعتماد عليه مادام حصل ارتداد ؟

اهلا بيك .. ركز معايا .. تصحيح C يساوى 127 فايبو .. من AB تمام اذا النموذج يقع بين نسب الSHARK\ CYPHER كما ذكرت انا عند طرحى للنموذج وفى حالة كسر X نبحث عن توافق لنموذج NEN STAR .. مثل الشرح فى الفيديو تمام كدة .. طيب ازاى بنحدد منطقة الانعكاس دائما بتختار منطقة بتجمع بين 2 فايبو تصحيح D من BC و XA .. طيب .. تمام كدة .. ننتقل بقة لاهم نقطة وهى تحديد مناطق الانعكاس

لازم تبقى فاهم النقطة دى كويس .. تصحيح D فى نموذج cypher من XA يساوى 78 .. وتصحيحها من BC يساوى 127 و 200 فايبو .. اذا نسبة 127 ونسبة 78 هم الاقرب لتكون مناطق انعاكس لكن نسبة 200 بعيدة عن 78 طيب معنى كدة .. ان النموذج لو ارتد من 200 غير صحيح لا طبعا صحيح .. لكن مش هيدينى مربع منطقة الانعكاس الاقوى اللى بيجمع بين 2 فايبو .. كما ذكرت .. علشان كدة هنلجأ لنموذج shark التصحيح المثالى D يكون بنسبة 88 فايبو من xa وايضا 161 من BC فى حالة الفرنك .. صحح بنسبة 88 من XA وبنسبة 141 من BC يعنى عمل لينا مربع انعكاس بدايتة 88 فايبو XA و 161 نهايتة من BC

اقراء المشاركة دى اكتر من مرة هتفهم .. لان فى الهارمونيك مفيش حاجة اسمها وخلاص :D ربنا يوفقك ان شاء الله وتحت امرك فى اى استفسار بالتوفيق :)

م.جوزيف ايهاب 31-03-2013 04:23 PM

اسبوع موفق يا خالد ان شاء الله :)

MoHaMeD EgY 31-03-2013 04:32 PM

والله تحليلاتك الجامده دى بتجبرنى على الكسل فى تعلم فن الهارمونيك (حاجه جاهزه بدل التعب) :D
بالتوفيق لك .. واسبوع اخضر أن شاء الله ;)

الساعة الآن 03:36 PM