اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ░▒▓█◄ حلوتهــــــا فـــ بسطتهــــــا ►█▓▒░ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=11043)

احمد صلاح 13-05-2012 10:32 PM

رد: ░▒▓█◄ حلوتهــــــا فـــ بسطتهــــــا ►█▓▒░

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biko_tork (المشاركة 332053)
صوتى معاكم .. :)
خلاص يا جماعة .. احمد موافق :D
نتوكل على الله
ميعاد الدرس الأول امتى يا احمد؟؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleed adel (المشاركة 332044)

اضم صوتى لكل من ينادى بشرح موضوع عم سونيك ده بجد يا ابوصلاح موضوع جامد جامد للاسكالبنج بس عايز شرح محترف من فضلك لاتبخل علينا حتى لو يفتح بعد القنوات السعريه لان فيها شغل كتير وبجد هتكون افاده جامده

وحضرتك بتاع المواضيع الجامده ومحدش هيعرف يشرحها غير ابو صلاح وبس

كده اتفقنا خلاص قول موافق بقى

:1 (50)::1 (29)::1 (50)::1 (29)::1 (50)::1 (21)::1 (50)::1 (29)::1 (50)::1 (21)::1 (50)::1 (21)::1 (50):

خلاص اتفقنا انا موافق ,,

بس مين ال هايشرح لنا ؟؟ بتقولو :o:o

ههههههههههههههههههههه

,,
خلاص

الـــ عايز شرح لسونيك يشرفنا فى القاهره يوم 19 فى اللقاء
وان شاء الله أعمل محاضره خاصه له بالتفصيل والتدقيق والتدريب وهاوريكم سحر المؤشر ف خطف النقاط المضمونه
بالاضافه الى فلتره خاصه لى عباره عن مؤشر بيفلتر الفرص بشكل جيد مش خساره ف ال هايشرفونا

:o:o

مرضى كدا ياوليد انت وبيكو ؟؟
:confused:

ghlhv 13-05-2012 10:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biko_tork (المشاركة 332052)
بسم الله ما شاء الله
ربنا يزيدك .. و دائماً في المقدمة ان شاء الله
الف مبروك .. عقبال ما ندبلر حساباتنا معاك ان شاء الله يا أحمد

الف مبروك ياباشا والى مزيد من التوفيق ودائما متالق ومميز فى توصياتك ولكن هذا لا يمنع من اننا فى انتظار تحليلك هذا الاسبوع
بالتوفيق

kaldklf 13-05-2012 10:43 PM

ما تنسناش فى فيديو المحاضرة بقى يا ابو صلاح...الله يكرمك

waleed adel 13-05-2012 10:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 332373)

خلاص اتفقنا انا موافق ,,

ههههههههههههههههههههه

,,
خلاص

وان شاء الله أعمل محاضره خاصه له بالتفصيل والتدقيق والتدريب وهاوريكم سحر المؤشر ف خطف النقاط المضمونه
بالاضافه الى فلتره خاصه لى عباره عن مؤشر بيفلتر الفرص بشكل جيد مش خساره ف ال هايشرفونا

راح اقولك ايه ولا ايه ولا ايه

دا انا هنام هناك من الجمعه ياباشا دا ابو صلاح هيكون موجود

ولا اقولك اخد هدومى واروح من بكرة

:1 (94):قهوة بسرعة للكبير عشان يعرف يسهر ويمخمخ معانا:1 (94):
وعليها لايك هديه

مرضى كدا يابو صلاح

:1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87):

احمد صلاح 14-05-2012 12:31 AM

الدولار الامريكى مقابل الدولار النيوزلاندى NZD/USD

مع استمرار ارتفاع قيمه الدولار الامريكى مقابل عملات السلع والعملات ذات العوائد المرتفعه انخفض زوج الدولار النيوزلاندى مقابل الدولار الامريكى ليسجل قاعا جديدا عند .7810 وهى اسعار لم يصلها الزوج منذ بدايه شهر يناير الماضى

وكون الزوج نموذج دوبل بوتوم ( قاعين متتالين )
على شارت الاربع ساعات خلال تداولات الاسبوع الماضى والتى كانت اشاره للارتداد الزوج للتصحيح الصعودى بعد الهبوط للاسبوع الثانى على التوالى

على شارت الويكلى نجد ان الزوج يقف الان اعلى متوسط اسعار 100 يوم (اكسبونشال ) بعد ان تلاقى مع خط الترند الصاعد على نفس الفريم
ربما نجد ارتداد لاعلى من هذه النقطه تماشيا مع الترند الصاعد اذا استمرت الاسعار اعلى الدعم 7810
ولكن فى حاله كسر هذا الدعم والاغلاق اسفله بشكل يومى فمن الممكن ان نجد هبوط فى اتجاه 7670

احمد صلاح 14-05-2012 12:33 AM

الجنيه الاسترلينى مقابل الدولار الامريكى GBP/USD

تأثر الاسبوع الماضى الجنيه الاسترلينى بانخفاض شهيه المخاطر التى جعله زوج الجنيه الاسترلينى مقابل الدولار الامريكى فى الهبوط استمرار مع الترند العام الهابط على الفريم الاسبوعى والذى ارتد منه بالاسبوع الذى يسبق الماضى عقب الارتداد من المقاومه 1.6299

تدخل الاسعار مره اخرى داخل نموذج الوتد الصاعد الذى كانت اغلاقه بداخله الاسبوع الماضى خير دليل على ارتداده وتلاشى الزخم الصاعد مع عمليات جنى الارباح مع ارتقاع الدولار الامريكى

الزوج اغلق فى تداولات الاسبوع الماضى هابطا بالقرب من 1.6070 بعد الاتداد من الدعم 1.6060
نتوقع استكمال مسيره الهبوط للزوج وخاصه بعد كسر الدعم 1.6060 ليستهدف الزوج الحد السفلى للوتد الصاعد عند 1.5990

والزوج سيبقه بشكل هابط مادامت الاسعار لم تغلق بشكل يومى اعلى 1.6130

احمد صلاح 14-05-2012 12:34 AM

اليورو مقابل الدولار الامريكى EUR/USD

اغلق زوج اليورو مقابل الدولار الامريكى هذا الاسبوع اسفل الدعم 1.3070 الذى لم تغلق الشمعات قط اسفلها منذ منتصف شهر يناير الماضى ,
حيث استمر الاسبوع الماضى الزوج فى الهبوط وبعد ان فتحت الاسعار بجاب سفليه التى لم تملء بشكل كامل حتى الان جاء الهبوط الاسبوع الماضى مع استمرار حاله الخوف والقلق بشأن مشاكل الديون السياديه فى القاره الاوربيه والتى من خلالها اتجه المستثمرين فى الاثبال على الدولار الامريكى كعمله ملاذ امن

الزوج اغلق اسفل بعد ان كسر نموذج وتد كانت تتداول بداخله الاسعار فى منتص يناير وتماشت الاسعار مع الترند العام الهابط للزوج حيث كان اخر ارتكاز للترند الهابط هو بهاى شمعه الاسبوع الذى يسبق الماضى عند سعر 1.3280

الرؤيه العامه للزوج هبوطيه
ولكن نرى ان الاسعار قريبه الان من مستوى دعم هام اخر قبل الهبوط المتسارع الذى قد ينتظره البعض هذا الاسبوع الا وهى نقطه 1.2865 ربما تكون قادره على ارتداد الزوج مره اخرى للصعود

فى اعتقادى سيواصل الزوج السير بالعرض فى هذه الاسعار اذا استمرت اعلى 1.2865 وربما تكون له ميول شبه صعوديه فى اختبار 1.3000 مره أخرى ومنها ربما نرى 1.3080 الذى ان وصل السعر لها قد تملء الفجوه السعريه بالكامل

Rushdi 14-05-2012 12:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 332497)
اليورو مقابل الدولار الامريكى EUR/USD

اغلق زوج اليورو مقابل الدولار الامريكى هذا الاسبوع اسفل الدعم 1.3070 الذى لم تغلق الشمعات قط اسفلها منذ منتصف شهر يناير الماضى ,
حيث استمر الاسبوع الماضى الزوج فى الهبوط وبعد ان فتحت الاسعار بجاب سفليه التى لم تملء بشكل كامل حتى الان جاء الهبوط الاسبوع الماضى مع استمرار حاله الخوف والقلق بشأن مشاكل الديون السياديه فى القاره الاوربيه والتى من خلالها اتجه المستثمرين فى الاثبال على الدولار الامريكى كعمله ملاذ امن

الزوج اغلق اسفل بعد ان كسر نموذج وتد كانت تتداول بداخله الاسعار فى منتص يناير وتماشت الاسعار مع الترند العام الهابط للزوج حيث كان اخر ارتكاز للترند الهابط هو بهاى شمعه الاسبوع الذى يسبق الماضى عند سعر 1.3280

الرؤيه العامه للزوج هبوطيه
ولكن نرى ان الاسعار قريبه الان من مستوى دعم هام اخر قبل الهبوط المتسارع الذى قد ينتظره البعض هذا الاسبوع الا وهى نقطه 1.2865 ربما تكون قادره على ارتداد الزوج مره اخرى للصعود

فى اعتقادى سيواصل الزوج السير بالعرض فى هذه الاسعار اذا استمرت اعلى 1.2865 وربما تكون له ميول شبه صعوديه فى اختبار 1.3000 مره أخرى ومنها ربما نرى 1.3080 الذى ان وصل السعر لها قد تملء الفجوه السعريه بالكامل

احلا تحليل من احلا ادمن اسبوع اخضر للجميع انشاء الله

Osama.Forex 14-05-2012 02:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح (المشاركة 332373)

خلاص اتفقنا انا موافق ,,

ههههههههههههههههههههه

,,
خلاص

وانا وانا وانا :1 (31):
انا اسامه يا ابو صلاح انا بس غيرت اسم العضوية
وان شاء الله انا معاكم بأذن الله

Sameh Fathy 14-05-2012 02:14 AM

الله ينور عليك يابوصلاح
ربنا يبركلك
:1 (58)::1 (58)::1 (58):

الساعة الآن 12:06 AM