اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

mahmoud0711 27-04-2012 11:02 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اعتقد الأسبوع القادم هيكون خير لينا ان شاء حسب اغلاقات اليوم وياريت الدكتور ينورنا برأية

mohamed1happy 27-04-2012 11:03 PM

أنا شايف ان الخطة الموضوعة جميلة لكن حضرتك برضه صاحب التقديرات والقرار النهائي انشاء الله

YMCMB 27-04-2012 11:03 PM

و انا عندي نفس المشكلة اقل صفقة يمك فتحها ١٠،٠٠٠ و النقطة ب دولار
و المشكلة الاخري اني بشتغل علي جهاز ماك لا استطيع تحميل الميتاتريدر
نرجو من الدكتور اذا استطاع ان يكتب التوصيات في الموضوع
و ملاحظة صغيرة كتابة مدي قوة الصفقة

(اعتقد ١٠ توصيات يوميا كتيرة جدا و الدكتور راح يهرب، احست نخليه براحته)

khal1d 27-04-2012 11:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ناريمان رأفت (المشاركة 320950)
انا شايفة يا دكتور ان حضرتك تشوف الخطة المناسبة
بما ان حضرتك اكثر واحد فينا عارف احنا ممكن نكسب كام نقطة فى اليوم
واكثر واحد فينا يعرف ادارة راس المال كويس
وفوق كل ده حضرتك الجنرال لازم انت اللى تحط الخطة

اؤيدك تماما ، واضافة اخرى ارجو عدم الاكثار من التوصيات دكتورنا خصوصا الي فيها تبريد وتعزيز وغيره ، يعني ان يكون هناك هدف واضح للصفقة والخروج بعد تحقيقه ، تحياتي

naitsi 27-04-2012 11:08 PM

هي فكرة ممتازة وأحي كل من وضعها في هاذه الورشة الرائعة لاكن لسوء حظي حسابي ليس به 100 دولار ههههه أنا أتمنى فقط الخروج من هاذه الصفقات الي غارق فيها بتعادل ههههه وعندها يمكنني شحن 25 دولار في الحساب للوصل ل 100 دولار والبدء معكم في الرحلة لاكن عندي تعقيب عن 10 صفقات في اليوم ب 20 نقطة تاركت صعيبة شوية يعني متلا يمكن الذخول علا صفقة ووضع إحتمال انها ستعكس وحينها صنصبح في دوامة أخرى وتتبعنا التعزيزات من الوراء وعوض مانقوم ب 10 صفقات نصبح في 30 صفقة ههههه المهم الفكرة التي أعجبتني هي فكرة خالد مع بعض التعديلات عليها كل يوم صفقة واحدة او بالاكتر 2 صفقات والنقطة نذخل عليها ب 1 دولار وبأهداف 20 نقطة ويسهل إيجاد متل هاذه الفرص بالشارتات وبالخصوص حينما يكون الجنرال هو صاحب التوصية فضمانها 8000% ربح ههههه لنقم بعملية حسابية 2 صفقات في اليوم 20 نقطة تمن النقطة 1 دولار المجموع 40 دولار في اليوم 200 دولار في الاسبوع هههه وهاكذا يتم تذبيل الحساب مرتان وليس مرة واحدة يا ذيكو العزيز في إنتظار آراء إخوتنا الأعزاء ^_^

الشامي 27-04-2012 11:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 320955)

اؤيدك تماما ، واضافة اخرى ارجو عدم الاكثار من التوصيات دكتورنا خصوصا الي فيها تبريد وتعزيز وغيره ، يعني ان يكون هناك هدف واضح للصفقة والخروج بعد تحقيقه ، تحياتي

الدكتور لا يحب الاستوب لانه مبيحبش الخسارة مفيش احلى من التبريد فيها مكسب دهب للي بيدير رأس ماله ادارة صارمة

raafat_193 27-04-2012 11:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bahrain (المشاركة 320938)
يسعد مساكم ..
أنا مشكلتي مثل حضرتك أقل شي ممكن تفتح حساب ب 2000 دولار بالضبط والمشكلة الثانية أقل عقد يفتح بالمنصة 10.000 يعني 10 مقارنة بالمنصة اللي عندكم
وايضا لا توجد الا شركة واحدة توفر خدمة الفوركس وهي بنك البحرين السعودي .. يعني لا يمكن فتح حساب اّخر بنفس اسمي للتداول ..
فهل استثناء شرط تحديد مبلغ الصفقة .. يعني هل يمكنني المشاركة معكم وتكون صفقاتي اكبر من صفقات الرحلة ..
وهل بامكاني فتح حساب مع الشركات التي تتعاملون معها ؟

ايوه احنا هندخل عقود ميكرو انت تدخل عقود مينى لو حسابك كبير 10000 تدخل ستاندر
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المضارب (المشاركة 320940)
خطة ذيكو غير منطقية لا يمكن تحقيق عشر صفقات في اليوم وعلى عملة وحدة بس

لا احنا هنشوف بتحليلى العملات اللى متجهه للهدف الاول اللى هو الترانزيت
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العوامى (المشاركة 320942)
فى شركة تانية بتقبل من اول 25 دولار ومحترمة جدا انا بتعامل معاها وهى شركة ايزى فوركس
وانا مسجل حضور ومتابعة معاك يادكتور
بس كان فى ملحوظة صغيرة خالص
لو الواحد مواعيد شغلة مش بتسمحلة يتابع التوصيات هل فى حل لدة عن طريق الموبايل مثلا زى ماتكرم احد الاخوة الاعضاء وقال

موضوع الموبيل لا طبعا غير قانونى لينا لاننا ضيوف فى منتدى وله حقوقة وشرعيته ولا يجب التعدى على حقوقهم كما يوجد قسم الاشتراك فى التوصيات ارجوا استشارة الاخ احمد الروينى لو عاوز توصيات من المنتدى مدفوعه الاشتراك

الشامي 27-04-2012 11:14 PM

يا جماعة بقولها صريحة النقطة بدولار لحساب 100 دولار ادارة فاشلة بكل المقاييس واثبتت فشلها مع احترامي ليك يا خالد
لازم تتاجر ب 10 في المية من رأس المال

الشامي 27-04-2012 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العوامى (المشاركة 320942)
فى شركة تانية بتقبل من اول 25 دولار ومحترمة جدا انا بتعامل معاها وهى شركة ايزى فوركس
وانا مسجل حضور ومتابعة معاك يادكتور
بس كان فى ملحوظة صغيرة خالص
لو الواحد مواعيد شغلة مش بتسمحلة يتابع التوصيات هل فى حل لدة عن طريق الموبايل مثلا زى ماتكرم احد الاخوة الاعضاء وقال

ممكن تقول معلومات عن الشركة ويفية فتح حساب معاها وسحبت منها قبل كدا ولا لاء وبعدين المشكلة بيقولوا النقطة ب 5000 يعني ايه

ELSHARKI 27-04-2012 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 320967)
يا جماعة بقولها صريحة النقطة بدولار لحساب 100 دولار ادارة فاشلة بكل المقاييس واثبتت فشلها مع احترامي ليك يا خالد
لازم تتاجر ب 10 في المية من رأس المال

كلام سليم مئه بالمئه
ولو اشتغلنا النقطه بدولار مينفعش منحطش ستوب لوز نهائيا
اداره صارمه=نجاح

الساعة الآن 08:42 PM