اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

اسلام العوامى 28-04-2012 09:57 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

وصلت المعلومة ياكبير:1 (67):

م.جوزيف ايهاب 28-04-2012 09:59 PM

دكتور انت دلوقت ناوي تشتغل علي انهي زوج ؟
وهتنزل باقي التوصيات زي العادي ولا ايه ؟

bary_3 28-04-2012 10:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 321400)

مش نخرج من العقود المفتوحة التي معنا
على العموم لمن سيدخل
سيدخل بيع على الباوند و اليورو
و شراء الفرنك
:1 (11):

م.جوزيف ايهاب 28-04-2012 10:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 321403)
مش نخرج من العقود المفتوحة التي معنا
على العموم لمن سيدخل
سيدخل بيع على الباوند و اليورو
و شراء الفرنك
:1 (11):

لا انا ليا رأي تاني
احنا ممكن ندخل زوج واحد بس دولار ومعاه ابن المجانين
بس نطلع الاول من اللي معانا :D:D

raafat_193 28-04-2012 10:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 321400)

ايوة شغلنا العادى لان الكل غير مرضى بطريقة ال 100 دولار ولعدم التشتيت فعلا علشان كده كل واحد واخد الروشتة العلاجية من المرجن كول وعلشان محدش يجيله الفيرس بتع المرجن كول زى امبارح ويلوموا عليا انا كده طعمتهم ضد الفيرس بالروشته واللى ح يقولى فلست يبقه منه السبب مش منى . ولا ايه رايك ورأى اللى معانا

raafat_193 28-04-2012 10:13 PM

[QUOTE=naitsi;321382]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 321353)
هههههه نعم ياغالي اولا المبلغ كان 20 دولار أهداني إياها الاخ العزيزXXX يستحسن عدم ذكر إسمه لتبقى مستورة الله يبارك له في ماله المهم بدئت ب 20 دولار وكنت اذخل علا بعض الورش وخسرت بعض السنتات وبعد الصفقات كنت أضرسها بنفسي وأذخل واربح منها 0.03 سنت ههههه كنت أفرح حينها لأني ربحت كتيرا ههههه ومع المدة ضهرت لي هاذه الورشة وكنت أذخل بصمت وأتعقب تلك التوصيات الخاصة بك كنت أرى الشارت وأذخل في صفقة واكسب منها وكل ما اذخل لصفقة إلا وأربح منها وكنت أضع السطوب حينها لاني لم اكن أعرف ان السطوب هو سبب الخسائر وتأكدت منه لما بدء يضرب لي السطوبات وخسرت بعد السنتات منه وبعدها بدئت أتخلى عنه تدريجيا ولما وصل الحساب ل 24.23 قلت في نفسي هاذا الاسبوع يوم الإتنين 9 أبريل سأبدء بالذخول لورشة رأفت بشكل رسمي وعندها بدئت أضع ردودي وأناقش معكم ولانه كانت عندي عطلة تمتد من 9 ابريل إلى 20 أبريل قلت هاذا وقت مناسب لتجريب التجارة بشكل رسمي بالفوركس ومع ورشة رأفت وبدئت أذخل لتوصياتك يا جنرال واكسب منها وبعدها قلت سأرفع اللوت ل 0.2 سنت لان الصفقات مضمونة الربح , الطمع وما أذراك ما الطمع يصعب جدا التخلص منه لاننا بشر ومخلوقين معه المهم كل ما اربح ازيد في اللوط إلى ان وصل ل 0.5 وبدأت أرى نفسي أربح في الصفقة 2 دولار وكنت سابقا اربح 0.03 سنت ههههه يعني في ورشة الجنرال كسبت 200 سنت في صفقة واحدة هاذا نجاح كبير لاكن هنا بدئت اذخل في منعرج خطير كان الحساب وصل ل 25 وقلت سأبدء الذخول ب 0.10 لارى الارباح بصرعة ونجحة التجربة وربحت 4 دولار في 15 دقيقة في احد الصفقات ههههه كنت فرحا جدا وأصبحت تظهر لي تلك 0.05 سنت قليلة يعني يصعب ان اذخل بها لاكن هنا أتى اليوم الاسود وكان يوم الجمعة حينما نزل بنا اليورو لأسفل سافلين ب 150 نقطة إلى ما أعتقدة وكنت ذاخل بعقد 0.10 سنت وكلما يهبط اقوم بتعزيز ب 0.05 وقترب مني المارجن وكان حسابي على بعد 2 دولار ليذهب في الرياح ورأيت في ذالك اليوم المنصة باللون الاحمر كان هناك سينيال بلون احمر بمتابت إنظار للمارجن وكنت أدعوا ربي بان لا يهبط كتيرا وان يصعض ووعدت نفسي باني لن أطمع وسألتزم ب 0.05 والحمد لله صعد لفوق وكسبت من تلك الصفقات ورتقى السعر ل 32 دولار وبدئت ألتزم ب 0.05 وفي بعد الصفقات اذخل ب 0.10 هههه كنت طماع كتيرا والحمد لله كل الصفقات ربحت فيهم ورتقى ليصل ل 75 دولار ولاكن هاذا الأسبوع بدء يضهر شبح المارجن في الافق وهاذه المرة مع جيوش الباوند العنيدة فحسابي لما وصل ل 75 دولار ذخلت لصفقة الباوند ب 0.10 سنت وعكس وعززت ب 0.10 وعكس 25 نقطة وعززت وكلما يصعد ب 25 نقطة إلى 30 نقطة أقوم بتعزيز وانا حاليا عندي 5 تعزيزات وصفقة 1 في اليورو وكلهم ب 0.10 سنت والحساب بقي فيه 24 دولار للمارجن والسالب ب 51 - دولار يعني كأني رجعت لنقطة الصفر 24 دولار ليتمرجن الحساب وأول ماذخلت لهاذه الورشة كان حسابي به 24 دولار هههه سبحان الله وكأن المارجن يقول لي ها أنا توحشتك وأريد زيارتك لأرى هل تلتزم أم لا ههههه ^_^ لاكن هاذه المرة عندي تقة في ربي وفي نفسي بأن البوند سيعود للاسفل وسأكسب منه إن شاء الله ويرتقي الحساب بإذن الله ل 80 دولار إن شاء الله.
المهم تقرير حسابي أعتذر يا جنرال لايمككني وضعه الان لان لحساب غير مستقر بعد الإنتهاء من هاذه الصفقات كلها سأضع لكم التقرير من أوله لآخره لكي يضهر كل شيء بشكل واضح وبشفافية تامة إما سأضع التقرير بأرباح وإما سأضع تقرير المارجن ههههه لي قضره الله لي هو الذي سيحذت والحمد لله على كل حال

اسلوبك رائع رائع ومتخفش انشاءالله هينزلو وتربح

م.جوزيف ايهاب 28-04-2012 10:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 321408)

ايوة شغلنا العادى لان الكل غير مرضى بطريقة ال 100 دولار ولعدم التشتيت فعلا علشان كده كل واحد واخد الروشتة العلاجية من المرجن كول وعلشان محدش يجيله الفيرس بتع المرجن كول زى امبارح ويلوموا عليا انا كده طعمتهم ضد الفيرس بالروشته واللى ح يقولى فلست يبقه منه السبب مش منى . ولا ايه رايك ورأى اللى معانا

تمـــــــــــــــــــــام وان شاء الله الكل يلتزم
يا رب ابعد عننا فيروس المارجن :D

اسلام العوامى 28-04-2012 10:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 321408)

مظبوط كلامك ياكبير
بس معلش عشان مش متابع الورشة من الاول هو اية الشغل العادى؟

waleed adel 28-04-2012 10:16 PM

يعنى مش هبقى مليونير يادكتور طيب زيكو اللى عايز 2 مليون نعمل ايه معاه دلوقتى هههههههههههههههه
وطبعا اللى تشوفه

raafat_193 28-04-2012 10:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 321405)

لا انا ليا رأي تاني
احنا ممكن ندخل زوج واحد بس دولار ومعاه ابن المجانين
بس نطلع الاول من اللي معانا :D:D

زى ما انتم عايزين وكل ما نتعامل مع عملات اقل افضل لعدم الخسارة وينفع فى التبريد

الساعة الآن 07:12 PM