اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

opera 16-02-2013 02:27 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 466208)
اولا شكرا يا اخي علي تفاعلك و مناقشتك بس اسمحلي اوضحلك كذا حاجه
اولا الشغل كان علي حسابات حقيقة
ثانيا من قال مرتين خسارة مارجن ؟؟؟
تعالي نشوفها بالحساب
لو نفترض بدات بحساب الف علي 2 لوط بهدف 10 و استوب 20 زي ما قلنا
الخسارة مرة 20 نقطة * 2 لوط تبقا خسران 400 و رصيدك 600
المرة التانية رصيدك 600 حتخش ب 1.2 لوط ( 12 دولار ) علي حسب المتتالية بتاعتنا لو خسرت 20 نقطة علي 1.2 ..حتخسر 240 دولار
يعني رصيدك 360 دولار فلسه علي المارجن كتير و تقدر نعوضها بصفقتين ناجحين بنفس المتتالية

ايوه كده انت حضرتك ما وضحتش النقطه دى من الاول كده تبقى ان شاء الله فرص النجاح اكبر بس الاهم تكون استراتيجية قويه جدا

opera 16-02-2013 02:30 PM

اقتباس:

تعالي نشوفها بالحساب
المرة التانية رصيدك 600 حتخش ب 1.2 لوط ( 12 دولار ) علي حسب المتتالية بتاعتنا لو خسرت 20 نقطة علي 1.2 ..حتخسر 240 دولار
يعني رصيدك 360 دولار فلسه علي المارجن كتير و تقدر نعوضها بصفقتين ناجحين بنفس المتتالية

هى ممكن يا استاذ مصطفى تيجى بطريقه كويسه كل واحد هنا بسم الله ما شاء الله شاطر فى استراتيجية و متقنها كويس جدا يعنى ممكن لو كل الاطراف اتفقت على فرصه بعينها يوميا حتكون نسبة النجاح 95% ان شاء الله و تكون رحله للورشه

مصطفي حلمي 16-02-2013 02:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة opera (المشاركة 466212)
هى ممكن يا استاذ مصطفى تيجى بطريقه كويسه كل واحد هنا بسم الله ما شاء الله شاطر فى استراتيجية و متقنها كويس جدا يعنى ممكن لو كل الاطراف اتفقت على فرصه بعينها يوميا حتكون نسبة النجاح 95% ان شاء الله و تكون رحله للورشه

حبيبييييييييييييي :1 (44)::1 (44)::1 (87)::1 (87):
ثم يا استاذنا ده حضرتك طرحت تمبلت ولا اروع يجيببله 100 نقطة في اليوم و احنا كل اللي محتاجينه 10 بس
تقبل تحياتي يا غالي

opera 16-02-2013 02:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 466213)
حبيبييييييييييييي :1 (44)::1 (44)::1 (87)::1 (87):
ثم يا استاذنا ده حضرتك طرحت تمبلت ولا اروع يجيببله 100 نقطة في اليوم و احنا كل اللي محتاجينه 10 بس
تقبل تحياتي يا غالي

ربنا يباركلك يا استاذ مصطفى انا اقل واحد ساهم هنا جنب الاخوه الافاضل ما شاء الله عليهم كلهم

star.slapper 16-02-2013 03:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 466192)
اخواني الاعزاء تحياتي لكم جميعا
عندي فكرة اود طرحها عليكم للنقاش
و ياريت اخوانا اصحاب الخبرة و السنوات في التطبيق يفيدونا بتجربتهم
الفكرة للامانة طرح صديق لي ( بالصدفة اسمه وليد ايضا علي اسم صاحب الموضوع بارك الله له )
هي عن رؤية لادارة راس المال بمتتالية هندسية بسيطة و حققت نتايج خرافية
و لكن رسكها عالي جدا ( فممنوع اصحاب القلوب الضعيفة )
باختصاv انا بقالي فترة بتدرب علي داو و البيفوت و دبلت حوالي 4 حسابات ديمو بفضل الله
ادارة رأس المال هي اكثر شء اكرهه بالفوركس و لكن تعالو نلقي نظرة سريعة علي هذه الفكرة
باختصار نحتاج 10 نقط يومية مضمونة فقط تحقق لك باذن الله كل احلامك و احلام من حولك
باي استراتيجية باي تمبلت باي طريقة تستريح لها و تتمكن من العمل بها و اعتقد اصبح هذا بفضل الله تعالي غير مستحيل مع عدد الاستراتيجيات اللتي تم طرحها في هذا الموضوع المبارك ..
الفكرة كلها في ادارة راس المال و المخاطرة اللتي تتقبل تحملها ....و اقول تتقبل لان الموضوع به خطورة عاليه
باختصار الذي اطرحه في عدد اللوطات للدخول في كل مرة
حسابك الف دولار تدخل ب 2 لوط ( 20 دولار ) بهدف 10 نقاط و ستوب 20
حسابك الفين دولار تدخل ب (4 لوط ) ( 40 دولار )
و هكذا لكل راس مال
الحساب يتم تدبيله اسبوعيا و الهدف 10 نقط فقط
في حالة الخسارة في صفقة ستتأخر يومين ..
صديقي بفضل الله استطاع الوصول للمليون دولار مرتين بهذه الاستراتيجية ( علما ان البداية كانت بالف دولار ) ..
و افكر جديا في التطبيق علي حساب حقيقي قريبا
ما رأيكم ادام الله فضلكم

اعتقد هذه انجح طريقة مع الرنكو
لان معظمنا حساباتهم صغيرة ولعدم التفرغ
يكفي عشر نقاط شبه مضمونة باليوم ان تحقق ما نحلم به
اطرح اخي ما لديك وسوف نحاول التطوير والخروج باحسن طريقة

لو الاخ وليد يفتح موضوع جديد استخدام الرنكو بعقود كبيرة واهداف صغيرة
منعا للتشتيت والفائدة اكبر

وفقك الله الجميع

COWBOY 16-02-2013 03:14 PM

اقتباس:

تعالي نشوفها بالحساب

هتحتاج رافعة مالية عالية وشركة تسمح بالعمل بالمارجن المحجوز حتى تحصل الى مارجن كامل .. اى السماح لحسابك ان يصل 0 لاقدر الله ... ولن تجد ذلك الا فى شركات ( تحت السلم ) :D بمعنى اخر شركة ماركت ميكر 100 % .. يعنى سهل اوى تلعب معاك فى السعر باعادة التسعير .. وايضا تلعب معك فى الاسبريد لو متحرك.. وتلعب معاك وقت الاخبار ومفيش صفقات تتفتح او يتم اغلاقها لو مفتوحة وتلعب معك فى الاسكالبينج وقوانين اغلاق الصفقة بعد مدة معينة وفى النهاية تلعبوا مع بعض فى السحب والايداع :D
دى نقطة النقطة التانية .. سهل جدا تخسر 3 صفقات متتالين .. حتى لو متاكد من قوة طريقتك .. ونفسيتك هتبقى تحت الارض .. غرضى انى انصحك خليك واقعى شوية .. وحتى اخى وليد نصح بذلك من بداية الموضوع .. حتى تتاجر ونفسيتك مرتاحة .. بالتوفيق ان شاء الله

houssam1012 16-02-2013 03:24 PM

السلام عليكم ... اخ مصطفي حلمي
اذا خسرت مرتين متتاليتين تكون عند 360 ... لا يمكن ان تصل الى 1000 من جديد بواسطة عمليتين فقط ؟

abolila 16-02-2013 03:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 466230)

هتحتاج رافعة مالية عالية وشركة تسمح بالعمل بالمارجن المحجوز حتى تحصل الى مارجن كامل .. اى السماح لحسابك ان يصل 0 لاقدر الله ... ولن تجد ذلك الا فى شركات ( تحت السلم ) :D بمعنى اخر شركة ماركت ميكر 100 % .. يعنى سهل اوى تلعب معاك فى السعر باعادة التسعير .. وايضا تلعب معك فى الاسبريد لو متحرك.. وتلعب معاك وقت الاخبار ومفيش صفقات تتفتح او يتم اغلاقها لو مفتوحة وتلعب معك فى الاسكالبينج وقوانين اغلاق الصفقة بعد مدة معينة وفى النهاية تلعبوا مع بعض فى السحب والايداع :D
دى نقطة النقطة التانية .. سهل جدا تخسر 3 صفقات متتالين .. حتى لو متاكد من قوة طريقتك .. ونفسيتك هتبقى تحت الارض .. غرضى انى انصحك خليك واقعى شوية .. وحتى اخى وليد نصح بذلك من بداية الموضوع .. حتى تتاجر ونفسيتك مرتاحة .. بالتوفيق ان شاء الله

ده رايي برضه
الفوركس تحقق فيه النجاح بالسلم لان الاسانسير عطلان وممكن يطلع بيك ولكن فجأة تقع من الدور الاخير على رقبتك وتتكسر وساعتها تقول ياريت اللى جرى ما كان
مع تحياتى
اتمرجنت اكتر من 5 مرات :1 (114)::1 (114)::1 (114):
وباحاول اطلع بالسلم احسن وامان اكتر

مصطفي حلمي 16-02-2013 03:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 466230)

حبيبي خالد ...مستني كلامك الدرر من بدري
بص يا باشا في شركات الروافع بتاعتها لغاية500 و فيه 888 و دا يديك مارجن مريح و شركات مسجلة و مضمونه و خش علي forex factory و حتشوف ان كلامي صحيح ( يعني شركات مش من تحت السلم )
انا طبعا مش عايز اقول اسماء البروكرز علشان ميبقاش اعلان او اختراق لقوانين الموقع ..
غير كده ... انا واقعي جدا و الكلام اللي طرحته انا نفذته فعلا علي حسابات حقيقية و نجح بنسبة 400% بحساب 500 وصل لي 2000
غير صديقي اللي وصل لمليون دولار مرتين و سحب امواله ..( يعني الموضوع واقعي جداا و حصل و بيحصل يا صديقي )
طبعا يا اخي الخسارة واردة بس المخاطرة تستاهل لان الهدف كبير و خسارة 3 صفقات او حتي 5 صفقات علي التوالي برضه حتبقا لسه عندك حساب و بتحاول بيه تاني لان فيه ستوب ملتزم بيه ..
نصيحتك موضع تقدير دايما يا اخي و الموضوع مطروح للنقاش

COWBOY 16-02-2013 03:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 466246)
حبيبي خالد ...مستني كلامك الدرر من بدري
بص يا باشا في شركات الروافع بتاعتها لغاية500 و فيه 888 و دا يديك مارجن مريح و شركات مسجلة و مضمونه و خش علي forex factory و حتشوف ان كلامي صحيح ( يعني شركات مش من تحت السلم )
انا طبعا مش عايز اقول اسماء البروكرز علشان ميبقاش اعلان او اختراق لقوانين الموقع ..
غير كده ... انا واقعي جدا و الكلام اللي طرحته انا نفذته فعلا علي حسابات حقيقية و نجح بنسبة 400% بحساب 500 وصل لي 2000
غير صديقي اللي وصل لمليون دولار مرتين و سحب امواله ..( يعني الموضوع واقعي جداا و حصل و بيحصل يا صديقي )
طبعا يا اخي الخسارة واردة بس المخاطرة تستاهل لان الهدف كبير و خسارة 3 صفقات او حتي 5 صفقات علي التوالي برضه حتبقا لسه عندك حساب و بتحاول بيه تاني لان فيه ستوب ملتزم بيه ..
نصيحتك موضع تقدير دايما يا اخي و الموضوع مطروح للنقاش

انا مش هتكلم معاك عن الشركات .. لان دى حاجة ترجع لراحة كل شخص يا صديقى .. كل واحد عارف مصلحتة فين .. هتكلم معاك انك حققت دة على الحقيقى من خلال كلامك وربنا يبارك ليك .. وهو دة المطلوب انت حر فى حسابك المهم انك تنجح .. وتكون قد المخاطرة .. لكن زى ما عملت حساب المكسب والفرحة بية .. لازم تعمل حساب الندم لا قدر الله .. صدقنى ممكن تقفل من الفوركس خالص بسبب كام مارجن ورا بعض وعلى العموم .. الكلمة الاولى والاخيرة ليك .. لان اللى يتكلم عن المخاطرة و ادارة رأس المال يبقى بيضيع وقتة .. لان المنتديات اتهرت كلام عن ادارة راس المال وكلة بردة بيكبر دماغة كأن الجميع ضامن انة يكسب علشان كدة انا بختصر عليك وبقولك بالتوفيق ان شاء الله :)

الساعة الآن 04:27 PM