اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

fxstart 17-02-2013 08:03 AM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 466399)

حبيبي الفاضل
أمسح هذا المؤشر من على جهازك ولا تضيع الوقت فيه
وبالنسبه لكشف الحساب الذي أرفقته مع المؤشر ليس له علاقه بالمؤشر ابدا
هذا كشف حساب من صفقات يتم تنفيذها بأكسبرت يعتمد على خطف نقاط قليله جدا ويستخدم خاصية البريك أيفن ويخطف أحيانا ربح اقل من نقطه بعد أحتساب السبريد الذي بالتأكيد لا يتعدى قيمته نقطه واحده وممكن يكون ( سبريد ليس ذان 1) يعني قيمته اقل من نقطه وهو سبريد متحرك
يبقى الكشف ليس للمؤشر والمؤشر ما هو إلا فرح العمده على الشارت والوانه حلوه .

مشكور على الأكسبرت والمؤشرات أخي الغالي

رح القي نظره عليه حبيبي ولو الأكسبرت يستاهل لا تشيل هم الأعدادات .
بس السوق يفتح وابدأ في أختبارات الباك تست لأستخراج افضل الأعدادات إن وجد .

كنت منتظر ردك انت بالأخص يا ابا يوسف ربنا يبارك فيك ويحفظك

مصطفي حلمي 17-02-2013 09:26 AM

[QUOTE=COWBOY;466530][FONT=Times New Roman][COLOR=Blue][SIZE=5][B]

انت قولت الخلاصة يا ابو يوسف .. ودة اللى بحاول اوصلة لمصطفى من بدرى .. الكل هيشوف طريقتة مخالفة لادراة رأس المال ... وهو عارف ان طريقتة مخالفة لادارة راس المال .. يبقى يركز على طريقتة ويثبت لنفسة نجاحها وميضيعش وقتة بين حساب حقيقى وديمو .. اللى بيكسب بيكسب لنفسة وشكرا جزيلا لية ان حابب يشارك بافكارة ويطرحها للنقاش .. واجازة سعيدة عليك يا ابو يوسف ان شاء الله :)

اخي خالد الله يجزيك خير علي كلامك الطيب .. و ان شاء الله اخذ بنصيحتك و نصيحة ابو يوسف ...

مصطفي حلمي 17-02-2013 09:31 AM

وأنا سامع كده كلام عن تحقيق 10 نقط في اليوم ؟!!!:1 (44)::1 (44)::1 (44)::1 (44):
طيب لو أنا مثلا حققت 10000 نقطه في اليوم وكل يوم !!!! في حد هنا هيزعل مني ؟:1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87):

هههههههههههههههههههههههههه
قادر و تعملها و ليس علي فضل الله حرج ...ربنا يفتح لينا و اياك ابواب الرزق يا حبيبي ..

حبيبي لو انت شغال فعلا على حساب حقيقي حاليا .
يبقى انت كده هتدمر نفسك بفكرة الحساب التجريبي الي انت عايز تفتحه وترفق بياناته ؟
أسمع مني !!! ومش عيب أبدا أنك تفكر قليلا فيما أقوله , وهذا عن تجربه .
ما ينفعشي تفيد الناس وتضر نفسك خلي بالك من هذه الخيه أخي .
شغلك على هذا الديمو سوف يسببلك خسائر على حسابك الحقيقي .
فكر في كلامي واعقلها .
انت طرحت فكره قويه و 10 نقط يوميا مش قصه .
ومش محتاج تثبت للناس شئ , الي يصدق يصدق والي مش يصدق أو مش عاجباه المتتاليه هو حر في رأيه لأن الطرق هنا والأستراتيجيات ماشاء الله كتيره وكلها ناجحه سبحان الله وهذا توفيق الله للورشه .
ولكن لا يأخذك أي نوع من أنواع الحماس في فعل خطوه سلبيه تجاه رزقك وشغلك على الحقيقي .
هذا عن تجربه يا مصطفى .... حذار أخي لو شغال على حسابك الحقيقي حاليا أنك تفتح حساب ديمو لأي سبب وتشتغل عليه بجانب شغلك على حسابك الخاص وهذه نصيحتي لك لوجه الله تعالى .

((ومش عيب أبدا أنك تفكر قليلا فيما أقوله , وهذا عن تجربه .)) ...يا حبيبي اوعي تقول كده لان كل كلامك انا بفكر فيه كويس جدا و معتبر عندي اعلي اعتبار ..
و جزاك الله خيرا علي النصيحة و ان شاء الله اعمل بيها

((انت طرحت فكره قويه و 10 نقط يوميا مش قصه .
ومش محتاج تثبت للناس شئ , الي يصدق يصدق والي مش يصدق أو مش عاجباه المتتاليه هو حر في رأيه))
برضه عندك حق 100% ... انت بتجيب الكلام الجامد ده منين :1 (87)::1 (87):
ربنا يبارك فيك يا حبي و يفتح لنا و اياك ابواب رزقه

مصطفي حلمي 17-02-2013 11:23 AM

لحاقا بالنقاش السابق و تكملة له ..هدية لاخواني الكرام الذين طالما اتحفونا بمشاركاتهم و جهدهم و لم يبخلو يوما عن ذلك

و لان محمد ايجي بطييييييييييء في الاكسل :1 (47):
مرفق ملف اكسل لعدد 2 استراتيجية لراس المال

stormy scalping system
smooth scalping system

الخطة كاملة للوصول الي الاهداف ان شاء الله بعشر نقاط فقط يوميا

تحياتي :1 (114):

**ملحوظة : معرفتش ارفق ملف الاكسل فصورته بالسناج 10 لو في حاجه مش واضحه انا تحت امركو :o

TREND_SEEKER 17-02-2013 03:02 PM

[FONT="Arial"][COLOR="DarkRed"][SIZE="5"][B]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 466549)

1- طبعا لن تتكون الاشارة متطابقة فى وقت واحد .. لان الاعدادات للهايكن مختلفة انا اقصد عندما يتفقوا .. كفكرة تقاطع الموفنج .. ولكن هنا الهايكن يعطى لو واحد
2- طبعا كما ذكرت لك الفوليوم يحتاج الشارت العادى
3- من وجهه نظرى لا يوجد ما يسمى اعادة اختبار للزوايا اذا تم كسرها فى اتجاه الشراء مثلا ادخل شراء بدمجها مع طريقتك .. اذا عكس السعر عليك .. وتم مسح الزوايا طبق استراتيجية داو (123) .. على قاع الزاوية ..
كما فى الصورة معنا حالة شراء بعد كسر الزاوية .. اذا عكس السعر عليك وعاد الى الزاوية انتظر تحقق النموذج 123 .. بكسر النقطة 2 اتمنى تكون واضحة ليك

وكما ترى فى التمبيلت السابق تطبيق بسيط لاستراتيجية .. EELFRANZ .. هايكن وموفنج وسهم الاستوك للبيع والشراء فى اتجاة الزاوية .. اتمنى ان تكون مفيدة لك فى التطبيق على شارت الرينكو.. فقط ضيف اليها بعض الكلاسيك والافكار الموجية لدعم الصفقة ..
من هنا

تسلم ايدك كاوبوي
اضافه رائعه
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rorekz (المشاركة 466589)
موضوع اكتر من رائع من اجمل ما قرأت بصراحة , انا دلوقتى فى صفحة رقم 120 ان شاء الله اجيب اخر الموضوع خلال الاسبوع دا

شكرا لكل الى شارك فى الموضوع جهد وقير بارك الله فيكم

نورتنا يا غالي
وربنا يعينك .
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 466591)
كنت منتظر ردك انت بالأخص يا ابا يوسف ربنا يبارك فيك ويحفظك

الله يحفظك أخي .
[QUOTE=مصطفي حلمي;466593]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 466530)

انت قولت الخلاصة يا ابو يوسف .. ودة اللى بحاول اوصلة لمصطفى من بدرى .. الكل هيشوف طريقتة مخالفة لادراة رأس المال ... وهو عارف ان طريقتة مخالفة لادارة راس المال .. يبقى يركز على طريقتة ويثبت لنفسة نجاحها وميضيعش وقتة بين حساب حقيقى وديمو .. اللى بيكسب بيكسب لنفسة وشكرا جزيلا لية ان حابب يشارك بافكارة ويطرحها للنقاش .. واجازة سعيدة عليك يا ابو يوسف ان شاء الله :)

اخي خالد الله يجزيك خير علي كلامك الطيب .. و ان شاء الله اخذ بنصيحتك و نصيحة ابو يوسف ...

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 466594)
وأنا سامع كده كلام عن تحقيق 10 نقط في اليوم ؟!!!:1 (44)::1 (44)::1 (44)::1 (44):
طيب لو أنا مثلا حققت 10000 نقطه في اليوم وكل يوم !!!! في حد هنا هيزعل مني ؟:1 (87)::1 (87)::1 (87)::1 (87):

هههههههههههههههههههههههههه
قادر و تعملها و ليس علي فضل الله حرج ...ربنا يفتح لينا و اياك ابواب الرزق يا حبيبي ..

حبيبي لو انت شغال فعلا على حساب حقيقي حاليا .
يبقى انت كده هتدمر نفسك بفكرة الحساب التجريبي الي انت عايز تفتحه وترفق بياناته ؟
أسمع مني !!! ومش عيب أبدا أنك تفكر قليلا فيما أقوله , وهذا عن تجربه .
ما ينفعشي تفيد الناس وتضر نفسك خلي بالك من هذه الخيه أخي .
شغلك على هذا الديمو سوف يسببلك خسائر على حسابك الحقيقي .
فكر في كلامي واعقلها .
انت طرحت فكره قويه و 10 نقط يوميا مش قصه .
ومش محتاج تثبت للناس شئ , الي يصدق يصدق والي مش يصدق أو مش عاجباه المتتاليه هو حر في رأيه لأن الطرق هنا والأستراتيجيات ماشاء الله كتيره وكلها ناجحه سبحان الله وهذا توفيق الله للورشه .
ولكن لا يأخذك أي نوع من أنواع الحماس في فعل خطوه سلبيه تجاه رزقك وشغلك على الحقيقي .
هذا عن تجربه يا مصطفى .... حذار أخي لو شغال على حسابك الحقيقي حاليا أنك تفتح حساب ديمو لأي سبب وتشتغل عليه بجانب شغلك على حسابك الخاص وهذه نصيحتي لك لوجه الله تعالى .

((ومش عيب أبدا أنك تفكر قليلا فيما أقوله , وهذا عن تجربه .)) ...يا حبيبي اوعي تقول كده لان كل كلامك انا بفكر فيه كويس جدا و معتبر عندي اعلي اعتبار ..
و جزاك الله خيرا علي النصيحة و ان شاء الله اعمل بيها

((انت طرحت فكره قويه و 10 نقط يوميا مش قصه .
ومش محتاج تثبت للناس شئ , الي يصدق يصدق والي مش يصدق أو مش عاجباه المتتاليه هو حر في رأيه))
برضه عندك حق 100% ... انت بتجيب الكلام الجامد ده منين :1 (87)::1 (87):
ربنا يبارك فيك يا حبي و يفتح لنا و اياك ابواب رزقه

ربنا يكرمنا كلنا يارب .
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 466617)
لحاقا بالنقاش السابق و تكملة له ..هدية لاخواني الكرام الذين طالما اتحفونا بمشاركاتهم و جهدهم و لم يبخلو يوما عن ذلك

و لان محمد ايجي بطييييييييييء في الاكسل :1 (47):
مرفق ملف اكسل لعدد 2 استراتيجية لراس المال

stormy scalping system
smooth scalping system

الخطة كاملة للوصول الي الاهداف ان شاء الله بعشر نقاط فقط يوميا

تحياتي :1 (114):

**ملحوظة : معرفتش ارفق ملف الاكسل فصورته بالسناج 10 لو في حاجه مش واضحه انا تحت امركو :o

الله ينور عليك حبيبي .

opera 17-02-2013 03:23 PM

حبيبي أوبيرا
أنا سعيد حقيقي لأ نضمامك لينا هنا في هذا البيت الدافئ الجميل
وعايز أقولك على حاجه بخصوص التمبلت بتاعك الرائع !!!
جمد قلبك انت معاك تمبلت زي الحديد , ولما قلت عليه انه تمبلت بتاع الي عايز يحقق النقط الي هو عايزها مكنتش بجاملك وفي الشغل مبعرفشي المجاملات .
التمبلت ده هيوصلك أخي إلى تحقيق أحلامك لو أتقنت الدخول في الفرص وأحترمتها أحترام دقيق , لا تدخل قبل الفرصه أو بعدها حاول تتقن الدخول مع كسر القمه أو القاع لمؤشر الهايكن أيشي زي ما أنت قلت وهتعمل نتائج محصلتش .

ربنا يبارك فيك يا ابو يوسف يا غالى و الله انا بجد اللى سعيد انى انضميت لمجموعة العمل الرائعه دى ربنا يبارك فيكم

Forex Enter 17-02-2013 04:03 PM

سلمت يداك يا اخي الكريم ونتتظر جديدك

mustafa26 17-02-2013 04:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة opera (المشاركة 466069)
ممكن نستخدم التمبلت ده بطريقه جميله جدا و مربحه جدا او ممكن تكون مساعده مؤشر الهيكن ريال اللى موجود بالخط الاصفر على الشارت حنلاقيه بيشكل قمم و قيعان جميله جدا ممكن ندخل مع اختراق السعر ليها او تكون داعم للدخول مع شروط الاستراتيجيه و على الشارات حنلاحظ الاختراق للخط الاخضر اللى انا راسمه على القمه الدخول شراء و الخط الاحمر الدخول بيع يعنى الاستراتيجيه لها اكتر من استخدام و بالفعل هى اكثر من ممتازه

مركز تحميل الصور

اشكرك اختي على الطريقه بس بتعبك معنا ممكن تشرحي لناا بعض الرموز والمؤشرات اللي بالتمبلت مثل الدوائر اللي عاليمين في ماذا تساعدنا والخطوط الاثنين المخطط في الوسط حق ماذا والارقام اللي عاليسار فوق حق ايش اتمنى الشرح على نفس الشارة وشكرا لكي وايضا المؤشر اللي تحت الشارت

opera 17-02-2013 04:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mustafa26 (المشاركة 466707)
اشكرك اختي على الطريقه بس بتعبك معنا ممكن تشرحي لناا بعض الرموز والمؤشرات اللي بالتمبلت مثل الدوائر اللي عاليمين في ماذا تساعدنا والخطوط الاثنين المخطط في الوسط حق ماذا والارقام اللي عاليسار فوق حق ايش اتمنى الشرح على نفس الشارة وشكرا لكي وايضا المؤشر اللي تحت الشارت

ههههههههههههههههههههههههه انت كده حتخلينى اغير الاسم يا استاذى الفاضل انا مش اوبرا المذيعه بس انا اختارت الاسم ده لحبى للموسيقات الاوبراليه و بالنسبة للمؤشرات اللى على الشمال دى بتبينلك قوة الترند على الفريمات المختلفة اما بالنسبة للخطين اللى حضرتك بتستفسر عنهم ارجو منك توضيحهم لانى مش عارف حضرتك تقصد اى خطوط الخطوط اللى على الشارت هى خطوط الفايبو و البايفوت اما الارقام اللى على اليمين هى خاصه بمؤشر الهستوجرام و الاسهم وعلى فكره هما يعتبروا مؤشر واحد و دى بتبين لحضريتك التيك بروفيت بالنسبه للدخول باى او سل يعنى لما بنلاقى اشارة دخول باى بنبص للتيك بروفيت باى وهكذا للسل ودى حضرتك ممكن تستخدمها او لا لان التمبلت ده انا بفضل الدخول عليه سكالبنج بأهداف من 5 الى 10 نقاط و اى استفسار انا تحت أمرك

اخوك opera

abolila 17-02-2013 09:27 PM

وحدووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووه

الساعة الآن 02:21 AM