اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

fxstart 17-02-2013 09:52 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 466287)
اكسبيرت الهيكن اشي اسموزد يا اخوان حول 100$ ل 4000000$ في سنة 2011 على منصة fxdd بالاسبريد العالي و اعلى لوت 50 على الباك تيست على الرينكو و توصلت لكذا اعدادات تعمل مع اكثر من عملة في سنة 2011 لو تحبوا ممكن ابعت الاعدادات و الباكتيست وان كنت اريد الإخوة يجربوا في الباك تيست فقط للتأكد من جودة الاكسبيرت والاعدادات وان كان الكلمة الاخيرة للتجربة على الديمو

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fxstart (المشاركة 466143)
في الغرب دائما بيستخدموا الهيكن اشي مع الشموع العادية ولما دمجوه بالرينكو حققوا بيه نتائج عالية جدا في الحقيقة شكلها على الرينكو رائع و استخدامه ايضا رائع على الرينكو
وفيه كذا نوع من شموع الهيكن اشي وبصراحة مش عارف احدد حتى الان الية عملها بالضبط
فيه الهيكن اشي العادي وفيه الهيكن اشي اسموزد وبصراحة وجدت الهيكن اشي اسموزد ادق و نتائجه افضل وخصوصا لو دمجناه داخل اي استراتيجية كفلتر
وفكرت اني اطرحه هنا لكي نعمل له اكسبيرت ولكني مع البحث وجدت انه موجود فعلا اكسبيرت للهيكن اشي العادي ومع مزيد من البحث وجدت اكسبيرت هيكن اشي اسموزد وكمان وجدت هيكن اشي اسموزد بمنبه

ده الهيكن اشي العادي
ده الهيكن اشي اسموزد
ده الهيكن اشي اسموزد بمنبه
ده الهيكن اشي اسموزد اكسبيرت

ومع الباك تست نتائج الاكسبيرت ممتازة جدا ولكن محتاجين نعرف افضل اعدادات و كمان محتاجين نعمل له تيست على الديمو ان شاء الله يأتي من وراه خير كثير

لا اله الا الله

السوق قرب يفتح الهمة بأة عايزين نعمل تيست ديمو لإكسبيرت الهيكن اشي اسموثد وهو في الرابط الاخير ان شاء الله قوته من قوة الهيكن اشي سموثد وان شاء الله يكون وراه خير كبير بالتوفيق ان شاء الله

ayoob 17-02-2013 10:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abolila (المشاركة 466780)
وحدووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووه

لا اله الا الله

غريب محمد 17-02-2013 10:35 PM

السلام عليكم
اولا يشرفني اني انضم الي النخبة العظيمة اللي في هذا الموضوع الضخم
ثانيا الناس اللي بتتكلم علي المليون عاوز اقول حاجه لو المبلغ بتاعك كبر الشركات بردوا مش سهلة قوي هتسيبك تكسب كده بسرعه جدا لالا في حد اقصي لقيمة النقطة وهي 50.00 وهي 500 دلاور للنقطة
اصلي انا لاحظت الناس كاتبة قيمة النقطة ارقام خيالية يعني 1000 و1500 ومفيش الكلام ده اقصي قيمة 50.00 يعني 500 دولار مهما كان قيمة حسابك لو 5 مليون قيمة النقطة 500 يعني لو كسبت 10 نقط زي ما عاوزين يبقي هتكسب 5000 دولار فقط

MoHaMeD EgY 17-02-2013 11:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفي حلمي (المشاركة 466617)
لحاقا بالنقاش السابق و تكملة له ..هدية لاخواني الكرام الذين طالما اتحفونا بمشاركاتهم و جهدهم و لم يبخلو يوما عن ذلك

و لان محمد ايجي بطييييييييييء في الاكسل :1 (47):
مرفق ملف اكسل لعدد 2 استراتيجية لراس المال

stormy scalping system
smooth scalping system

الخطة كاملة للوصول الي الاهداف ان شاء الله بعشر نقاط فقط يوميا

تحياتي :1 (114):

**ملحوظة : معرفتش ارفق ملف الاكسل فصورته بالسناج 10 لو في حاجه مش واضحه انا تحت امركو :o

طيب كويس انك عملتو :1 (62): .. لأن انا عمال بتخانق مع جهازى من امبارح:1 (26): .. عشان ضرب كل البرامج اللى عندى :1 (47):
:1 (77):

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريب محمد (المشاركة 466810)
السلام عليكم
اولا يشرفني اني انضم الي النخبة العظيمة اللي في هذا الموضوع الضخم
ثانيا الناس اللي بتتكلم علي المليون عاوز اقول حاجه لو المبلغ بتاعك كبر الشركات بردوا مش سهلة قوي هتسيبك تكسب كده بسرعه جدا لالا في حد اقصي لقيمة النقطة وهي 50.00 وهي 500 دلاور للنقطة
اصلي انا لاحظت الناس كاتبة قيمة النقطة ارقام خيالية يعني 1000 و1500 ومفيش الكلام ده اقصي قيمة 50.00 يعني 500 دولار مهما كان قيمة حسابك لو 5 مليون قيمة النقطة 500 يعني لو كسبت 10 نقط زي ما عاوزين يبقي هتكسب 5000 دولار فقط

اقصى قيمه للعقد الواحد هى 500 استاندر .. ولكن يمكن فتح عقود اخرى بجانبه
يعنى انت لو عايز تدخل صفقه بقيمه 1500 استاندر .. يبقى هتدخل 3 عقود كل عقد بقيمه 500 استاندر و لو عايز تدخل صفقه بقيمه 2000 استاندر .. يبقى هتدخل 4 عقود كل عقد بقيمه 500 استاندر .. وهكذا

غريب محمد 17-02-2013 11:08 PM

ايوة انت صح يبقي اقصي قيمة هي 500 لكن تقدر تدخل كذا عقد ده براحتك انا بس كنت بعلق علي كلام اخ ليا كان بيقول 17 صفقه وصولا للمليون وعند الصفقه ال 11 كاتب قيمة العقد 1200 وده مفيش يبقي لازم يدخل ثلاث صفقات انا بس حبيت اوضح دي وانت صح طبعا وانت فاهم اكتر مني ويشرفني انك انت رديت عليا

غريب محمد 17-02-2013 11:13 PM

ياحج محمد انت من اسيوط علي كده صعيدي يعني طيب جيران احنا علي كده انا من قنا

MoHaMeD EgY 17-02-2013 11:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريب محمد (المشاركة 466823)
ايوة انت صح يبقي اقصي قيمة هي 500 لكن تقدر تدخل كذا عقد ده براحتك انا بس كنت بعلق علي كلام اخ ليا كان بيقول 17 صفقه وصولا للمليون وعند الصفقه ال 11 كاتب قيمة العقد 1200 وده مفيش يبقي لازم يدخل ثلاث صفقات انا بس حبيت اوضح دي وانت صح طبعا وانت فاهم اكتر مني ويشرفني انك انت رديت عليا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريب محمد (المشاركة 466824)
ياحج محمد انت من اسيوط علي كده صعيدي يعني طيب جيران احنا علي كده انا من قنا

انا صعيدى وصعيدى بالتلاته كمان :D
واهلا بيك وبأهل قنا كلها
:1 (73):

غريب محمد 17-02-2013 11:31 PM

علي فكرة انا شغال باستراتيجية الاسيوطي وربنا يسهل بس عاوزين همتك معانا انا عاوزك تكتب الصفقات قبل ما تدخلها مش بعد علشان تنبه الناس ويدخلوا معاك وانا شايفك بتشتغل علي ازوراج اليورو دولار والباوند بس الاغلب صح ولا ايه

MoHaMeD EgY 17-02-2013 11:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غريب محمد (المشاركة 466829)
علي فكرة انا شغال باستراتيجية الاسيوطي وربنا يسهل بس عاوزين همتك معانا انا عاوزك تكتب الصفقات قبل ما تدخلها مش بعد علشان تنبه الناس ويدخلوا معاك وانا شايفك بتشتغل علي ازوراج اليورو دولار والباوند بس الاغلب صح ولا ايه

شئ يسعدنى انك بتشتغل ع استراتيجيه الاسيوطى :1 (76):
ولكن انا بحب الحكمه اللى بتقول ( لاتعطينى سمكه ولكن علمنى كيف تصطاد )
عشان كدا ان حطيت الاستراتيجيه عشان تشتغل وتصطاد عليها بنفسك .. بالأضافه انى لا املك وقت كافى لمتابع الشارت والدخول فى الفرص بسبب الدراسه .. يعنى انا اصلا مش بدخل فى الفرص المتوفره ع الاستراتيجيه .. فهمتك انت بقى تدخل فى الفرص و ترفق النتائج اول باول
وانا ان شاء اصححهالك لو فيها حاجه غلط

Lama-FX 18-02-2013 01:15 AM

اتمنى التوفيق للجميع

الساعة الآن 10:33 PM