اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

goggo 18-02-2013 07:29 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 467115)

اخى لا احد هنا يحدد من يتكلم ومن لا يتكلم النقاش مفتوح للجميع طالما الحوار لايخرج عن قوانين المنتدى
.. والاختلاف فى الراى ليس معناه الاحباط للفكرة .. لو انت مقتنع بفكرة معينة ما اهمية راى الاخرين بالنسبة لك العبارة المشهورة من يربح يربح لنفسة ومن يحب ان يشارك الاخر بأفكارة .. فعلية ان يحترم ايضا راى الاخر .. والنقد البناء يكون مبنى على اساس من ارض الواقع .. ومصطفى طرح فكرتة .. وتناقشنا معه .. وهو رحب بالنقاش .. وانتهى النقاش بالتوفيق من عند لله لما تسمى ذلك احباط .. هل النصيحة لوجه الله تسمى احباط !! اطرح ما شئت وبمجرد ان تطرح اذا انت قدمت دعوةمفتوحة للنقاش .. وتبحث عن النصيحة .. المهم الاحترام المتبادل وطرح الدليل على اقوالك .. بالتوفيق ان شاء الله

انا لم احدد شخصا اخي كاوبوي و نيتي كانت الوصول بالنقاش الجاد و المفيد الى افكار جديدة و لكن كالعادة كلما تم طرح فكرة الوصول الى المليون ستجد الردود السلبية و الاستهزاء و التي اكيد ليست نقدا بناءا و انا لم اقصد مداخلتك لان ادارة راس المال عصب الفوركس و نصيحتك في محلها و تصلح في اي وقت و لاي حساب لكن فكرة الاخ تستحق التجربة فعلا لانها تعطيك فرص للتعويض و ليس مارجن كول مباشرة
هناك بعض الاعضاء يحسبون الوصول الى المليون مستحيل اريد ان اذكرهم انه ممكن ,هو صعب لكنه ممكن و بالالتزام و التركيز على الهدف ستصل اليه

TREND_SEEKER 18-02-2013 07:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Badr (المشاركة 467126)
شباب ده شكل شارت الرينكو باعدادات 10 نقاط . صح ؟ عايز اتأكد عشان كان عندي مشاكل فى البيانات التاريخية

الشارت صحيح حبيبي بدر
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedgo12 (المشاركة 467117)
ما شاء الله تبارك الله

ربنا يذيدك

ممكن استاذ TREND_SEEKER وباقي اعضاء الموضوع

ان تدلوني علي الاستراتيجية المتبعة باخر تحديث لها

لأني مستجد في الموضوع

وشكرا

لا يوجد استراتيجيه متبعه أخي
تم طرح أكثر من استراتيجيه وكل بيختار ما يناسبه
وكلهم أستراتيجيات قويه
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayoob (المشاركة 467166)
ابو يوسف انت شغال من غير استوب صح؟

صح
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 467173)
ابو يوسف انت عارف انك حبيبي و انا مفرفش و مش قافش عشان بس تكلمت معاك
لدي سؤال عن تمبليت الساحر هل بمجرد اغلاق شمعة فوق الموفنج تدخل الصفقة سواء بيع ( اغلاق تحت ) او شراء ( اغلاق فوق ) و لا يهمك الترند العام و لا تنظر الى الشارت العادي لاني اطبق هكذا و يعكس و يضرب الستوب
ثاني شيء هل صفقاتك كلها خضراء ( الله يزيدك ) الا توجد لديك صفقات خاسرة و انت لا تظهرها حبيت بس اعرف لانه ضرب لي الستوب كثير

نعم تمبلت الساحر أساس شغله على تقاطعات الموفنج 20
لا اخي لا يوجد ولن يوجد بإذن الله ضرب أستوبات عندي لأني أغامر أعتمادا على الخبره والتفرغ التام للشارت واشتغل على جميع الأزواج حوالي 15 زوج افتح شراء وبيع بهدف 50 نقطه وتبريد وتعزيز في نفس الوقت وأي صفقه توضع على الشارت يكون الهدف 50 نقطه وأعتمد على التهديج الذي يحدث تلقائي بالعمل على جميع الأزواج هذا شراء وهذا بيع ادخل على اي فرصه لجميع استراتيجيات الورشه كلها والصفقات تتحمل بعضها للحفاظ على الرصيد من المارجن مع وجود الهيدج مع التبريد والتعزيز وخاصية أي صفقه لها هدف 50 نقطه تأتي نتائجي أخي , وهكذا أعمل وهكذا النفسيه مرتاحه لأن موضوع الستوب لوز هذا كان بيدمرلي أعصابي لأني كنت شغال على زوجين فقط
ولكني فتحت على جميع الأزواج بالهيدج والتبريد والتعزيز وهدف موحد لكل صفقه ولكن قرار الدخول يكون على جميع الأستراتيجيات المطروحه والتزم بالشروط تماما , واستبدلت الستوب لوز بالتبريد الفرصه التي تقول شراء ادخل شراء فورا ولو السعر عكس بعمل حاجتين اولا ادخل في صفقة الفرصه الجديده والصفقه القديمه لا أغلقها ولكني ابرد عليها ولما السعر يجري في أتجاه اي صفقه هتلاقيني أعزز واهدج ولا أترك شئ يمكن عمله إلا وأفعله . وهكذا اعمل الآن
أحيانا من أجل السحب او ما شابه هتلاقيني غالق بعض الصفقات يدوي على خساره وهذا فقط بناءا على ضرورة السحب وانت تعلم ان معظم الشركات ترفض السحب في وجود صفقات مفعله ....
طريقتي لا تصلح لرصيد اقل من 10000$ وحجم الوت 0.10 ......

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 467175)
بسم الله الرحمن الرحيم

جمعتلكم جميع الاستراتيجيات المطروحه فى هذا الموضوع الضخم
وتم ترتيبهم بناءاً ع التاريخ

1- استراتيجية Charles Henry DOW (داو)
قدمها : wolfkamikaz
اضغط هنا

2- استراتيجيه ADX
قدمها : TREND_SEEKER
اضغط هنا

3- استراتيجيه الساحر
قدمها : TREND_SEEKER
اضغط هنا

4- استراتيجيه الزاويا
قدمها : COWBOY
اضغط هنا

5- استراتيجيه لاما
قدمتها : Lama-FX
اضغط هنا

6- استراتيجيه الأسيوطى
قدمها : MoHaMeD EgY
اضغط هنا

7- استراتيجيه اوبرا
قدمها : opera
اضغط هنا

اعتقد ان فى استراتيجيه او اتنين (مش فاكر) مش لاقيهم .. فياريت اى حد يغوص فى وسط الموضوع ويطلعهم عشان يبقى ساهل للمتابعين الجدد

الله ينور على الشغل العالي
بس لازم ترفق أستراتيجية هارفت
وتمبلت بدر
عشان مشاركتك هتكون مرجع مهم جدا للكسلانين :1 (114)::1 (114)::1 (114)::1 (114): :1 (106)::1 (106)::1 (106)::1 (106)::1 (106):

MoHaMeD EgY 18-02-2013 08:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرشد اليافعي (المشاركة 467184)

محمد مصطفى شكراً جزيلاً لك

اتمنى وضع مشاركتك بداية الموضوع

بس نسيت استراتيجية هارفت

شكراً لك يا ملك

الشكر لله اخى :1 (73):
وبالنسبه لهارفت دورت عليها ومعرفتش اجيبها
:1 (26):
:1 (77):
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 467205)

الله ينور على الشغل العالي
بس لازم ترفق أستراتيجية هارفت
وتمبلت بدر
عشان مشاركتك هتكون مرجع مهم جدا للكسلانين :1 (114)::1 (114)::1 (114)::1 (114): :1 (106)::1 (106)::1 (106)::1 (106)::1 (106):

تسلم يا ابو يوسف :1 (73):
استارتيجيه هارفت وبدر دورت عليهم ومعرفتش اجيبهم

عصام 7 18-02-2013 08:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 467213)

تفضل يامحمد
إستراتيجية هارفت
للأخ الفاضل amrocool
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1360310229.rar

MoHaMeD EgY 18-02-2013 08:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام 7 (المشاركة 467216)
تفضل يامحمد
إستراتيجية هارفت
للأخ الفاضل amrocool
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1360310229.rar

تماااام ياعصام :1 (105):
يبقى نشوف اى حد من المشرفين عشان يعدل المشاركه ويحط فيها تمبلت هارفت

goggo 18-02-2013 08:28 PM

نعم تمبلت الساحر أساس شغله على تقاطعات الموفنج 20
لا اخي لا يوجد ولن يوجد بإذن الله ضرب أستوبات عندي لأني أغامر أعتمادا على الخبره والتفرغ التام للشارت واشتغل على جميع الأزواج حوالي 15 زوج افتح شراء وبيع بهدف 50 نقطه وتبريد وتعزيز في نفس الوقت وأي صفقه توضع على الشارت يكون الهدف 50 نقطه وأعتمد على التهديج الذي يحدث تلقائي بالعمل على جميع الأزواج هذا شراء وهذا بيع ادخل على اي فرصه لجميع استراتيجيات الورشه كلها والصفقات تتحمل بعضها للحفاظ على الرصيد من المارجن مع وجود الهيدج مع التبريد والتعزيز وخاصية أي صفقه لها هدف 50 نقطه تأتي نتائجي أخي , وهكذا أعمل وهكذا النفسيه مرتاحه لأن موضوع الستوب لوز هذا كان بيدمرلي أعصابي لأني كنت شغال على زوجين فقط
ولكني فتحت على جميع الأزواج بالهيدج والتبريد والتعزيز وهدف موحد لكل صفقه ولكن قرار الدخول يكون على جميع الأستراتيجيات المطروحه والتزم بالشروط تماما , واستبدلت الستوب لوز بالتبريد الفرصه التي تقول شراء ادخل شراء فورا ولو السعر عكس بعمل حاجتين اولا ادخل في صفقة الفرصه الجديده والصفقه القديمه لا أغلقها ولكني ابرد عليها ولما السعر يجري في أتجاه اي صفقه هتلاقيني أعزز واهدج ولا أترك شئ يمكن عمله إلا وأفعله . وهكذا اعمل الآن
أحيانا من أجل السحب او ما شابه هتلاقيني غالق بعض الصفقات يدوي على خساره وهذا فقط بناءا على ضرورة السحب وانت تعلم ان معظم الشركات ترفض السحب في وجود صفقات مفعله ....
طريقتي لا تصلح لرصيد اقل من 10000$ وحجم الوت 0.10
......................................
اذن اخي ابو يوسف انت لا تشتغل بتمبليت الساحر الذي في توقيعك بعدين مستحيل انك تتابع كل الاستراتيجيات المطروحة هنا و تشتغل على جميع الأزواج

Badr 18-02-2013 08:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MoHaMeD EgY (المشاركة 467213)

دور كويس أنا كنت شايلهم ف الدولاب فى الرف الى تحت :1 (47):

أنا مش فاكر اني حطيت تمبلت هنا يا ابو يوسف :confused:

MoHaMeD EgY 18-02-2013 08:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Badr (المشاركة 467221)
دور كويس أنا كنت شايلهم ف الدولاب فى الرف الى تحت :1 (47):

أنا مش فاكر اني حطيت تمبلت هنا يا ابو يوسف :confused:

لاء يابدر انت شرحت تمبلت هنا .. واوعى تقول انك محطتش تمبلت :1 (103):
لانك هتكون ناسى او احتمال تكون ناسى :1 (47):
ولاميكونش صح :1 (18):
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
تكون نسيت :1 (82):

djongar 18-02-2013 08:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 467220)
اذن اخي ابو يوسف انت لا تشتغل بتمبليت الساحر الذي في توقيعك بعدين مستحيل انك تتابع كل الاستراتيجيات المطروحة هنا و تشتغل على جميع الأزواج

يا عم يا جوجو أبو يوسف هو اللي عمل التمبلايت وبيشتغل عليه لكن بطريقتو الخاصة لكن يلتزم بشروطو، وحاجة واحدة أحب أوضحها إذا تشتغل زي مالتمبلايت يقلك إنت حتكسب وموش حاتشوف خساير إلى في حالات قليلة، يا راجل أخونا أبو يوسف تعب عشان يعطيك كنز لو أحسنت التصرف فيه راح تكسب وتكسب كتير.
وأنا عن نفسي أشتغل على تمبلايت الساحر وفي أرباح وخسائر لكن ذلك لأني لم ألتزم بشروط التمبلايت وعملت إضافات وتفلسفات من عندي ولكن عند مراجعة الصفقات الخاسرة أتأكد إنو الخطأ مني موش مالتمبلايت والفضل لله وأبو يوسف في هذه الهدية التي لا تقدر بثمن وشكرا

تحية لحبيبي أبو يوسف الله ما يحرمنا منك :1 (73):

ehab1602 18-02-2013 09:01 PM

حد جرب اكسبرتات هنكن اشي ؟

الساعة الآن 04:28 PM