اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1150)

النسر الذهبى 28-04-2013 08:04 AM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Designer (المشاركة 502791)
لقد قرات عن الاوردر فلو ولكني لم افهمه .. فما هو الـــ order flow وشكراً لكم

اعتقد انه نظام تحليل لمناطق تمركز السيولة

انظر هذا الموضوع قد يفيدك اكثر
استراتيجية فوركس كاملة orderflow forex كل ما يحتاجه المضارب

محمد عربى 28-04-2013 10:19 AM

لو سمحتم عندى مشكلة فى الفوركس لا اجد لها حلا وهى الالتزام فانا عندى فى اوقان السبت والاحد من كل اسبوع اكون مصر على الالتزام بها ولن حين يعمل السوق انجرف مع التيار وحتى انى فى بعض الاحيان لا اتذكر الخطة نهائيا الا طبعا عند الخسارة فهنا اتذكر لا اعرف ما يحدث معى فهل عندكم حل لمشكلتى:1 (99):

COWBOY 28-04-2013 03:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عربى (المشاركة 502821)
لو سمحتم عندى مشكلة فى الفوركس لا اجد لها حلا وهى الالتزام فانا عندى فى اوقان السبت والاحد من كل اسبوع اكون مصر على الالتزام بها ولن حين يعمل السوق انجرف مع التيار وحتى انى فى بعض الاحيان لا اتذكر الخطة نهائيا الا طبعا عند الخسارة فهنا اتذكر لا اعرف ما يحدث معى فهل عندكم حل لمشكلتى:1 (99):

اهلا اخى الكريم .. نفسية المتاجر .. قبل اى شىء هى اساس نجاحه فى هذا المجال .. تلك المشكلة حلها بين يديك .. خذ وقتك ولا تستعجل ولا تضع نفسك تحت ضغط ونظم نفسك .. وتعلم وخذ وقتك فى التعلم .. ولا تتاجر على الحقيقى .. الا بعد ما تقتنع وتثق فى تحليلك .. موفق ان شاء الله

mohamed azzam 28-04-2013 09:41 PM

يا د/ اسامة انا بتفرج على فيديوهات حضرتك وانا لسة جديد فى عالم الفوركس ودخلته وكنت انت حضرتك بدايتى فى طريق تعليمى وبجد بشكرحضرتك جدا جدا ... عايز اطلب من حضرتك طلب .... انا عايز اعمل حساب وهمى على الميتاتريدر اعمله ازاى وثانيا عايز احمل اصلا البرنامج ومش لاقيه

COWBOY 28-04-2013 09:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed azzam (المشاركة 502945)
يا د/ اسامة انا بتفرج على فيديوهات حضرتك وانا لسة جديد فى عالم الفوركس ودخلته وكنت انت حضرتك بدايتى فى طريق تعليمى وبجد بشكرحضرتك جدا جدا ... عايز اطلب من حضرتك طلب .... انا عايز اعمل حساب وهمى على الميتاتريدر اعمله ازاى وثانيا عايز احمل اصلا البرنامج ومش لاقيه

حمل منصة شركة FXDD

وشاهد هذا الدرس به شرح كل ما يخص الميتا تريدر

mohamed azzam 28-04-2013 10:07 PM

هل منصة شركة FXDD مختلفة عن الميتاتريدر يا COWBOY

COWBOY 28-04-2013 10:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed azzam (المشاركة 502957)
هل منصة شركة FXDD مختلفة عن الميتاتريدر يا COWBOY

FXDD هى الشركة التى توفر لك البرنامج الذى تتاجر من خلاله ..وهو برنامج META TRADER 4

عموري 29-04-2013 02:36 AM

السلام عليكم

كيفكم يا اعضاء المنتدى انشاء الله كويسين

انا تابعت الشرح عن الطريق اليوتيوب ..
واتعلمت حاجات كتير ومازلت اعتبر نفسي لسة ما تعلمت حاجة ..
وبعيد برضو اتابع شرح المواضيع كلها لجل تكون الصورة اوضح لية ..

بس انا ابي اعرف ؟؟؟

كيف او من فين احمل البرنامج الخاص بالمؤشرات نفسو اللي بالشرح ... دورت عليه ماني عارفو .. البرنامج اللي كان يشرح عليه الدكتور اسامه ... وياليت تعطوني هوة ومعاه السيريل نمبر بتاعو ...

لاني مصراحة معرف اجيبو هوة والسيريل نمبر من نين ؟؟؟

وشكر ..

واتمنى لو جزء منكم لو يعطيني الايميل بتاعو ع الخاص لجل اقدر اتواصل بستمرار مع اي شخص منكم فاهم الفوركس كويس لجل ... وانا داخل لو غلطت اقدر اهمو ويرد علية

COWBOY 29-04-2013 08:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عموري (المشاركة 503069)
السلام عليكم

كيفكم يا اعضاء المنتدى انشاء الله كويسين

انا تابعت الشرح عن الطريق اليوتيوب ..
واتعلمت حاجات كتير ومازلت اعتبر نفسي لسة ما تعلمت حاجة ..
وبعيد برضو اتابع شرح المواضيع كلها لجل تكون الصورة اوضح لية ..

بس انا ابي اعرف ؟؟؟

كيف او من فين احمل البرنامج الخاص بالمؤشرات نفسو اللي بالشرح ... دورت عليه ماني عارفو .. البرنامج اللي كان يشرح عليه الدكتور اسامه ... وياليت تعطوني هوة ومعاه السيريل نمبر بتاعو ...

لاني مصراحة معرف اجيبو هوة والسيريل نمبر من نين ؟؟؟

وشكر ..

واتمنى لو جزء منكم لو يعطيني الايميل بتاعو ع الخاص لجل اقدر اتواصل بستمرار مع اي شخص منكم فاهم الفوركس كويس لجل ... وانا داخل لو غلطت اقدر اهمو ويرد علية

اطلع على تلك المشاركة
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 502949)

حمل منصة شركة FXDD

وشاهد هذا الدرس به شرح كل ما يخص الميتا تريدر

بها كل ما تحتاجة .. عن برنامج التداول .. اذا اردت اى شىء او اى استفسار اطرحه هنا وسيتم الرد عليك على مدار الساعة ..

CARLOS 29-04-2013 08:16 PM

عندي سؤال لو دخلت مليون دولار ربح هل الشركه تحتر وتغيض وماتديلي اياه ؟ او ممكن تراقب طريقه استراتيجيتي و تحاول تخسرني ؟ وهل لو ربحت هذا معناه الشركه بتخسر ؟

الساعة الآن 02:32 AM