اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32125)

الحسين شعيب 11-11-2013 07:37 AM

رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 570758)
تمام كده وخد بالك انت كده مش هتبقى خسران حاجة لانك كسبان 5 مرات وخسران 5 مرات يعنى فى النهاية انت مش خسران حاجة
حاجة كمان انا عارف انك عارفها وعارف انه مجرد سؤال بس
عارف يعنى ايه تكسب مرة وتخسر مرة لمدة 10 مرات يعنى ان السوق مثلا الساعة 8 لمدة 10 ايام ورا بعض طلع 20 نقطة او نزل 20 نقطة وده شىء صعب اوى يحصل بل مستحيل اقصى مدة اسلام قالها هى 4 ايام واقصى مدة شفتها فى التست كانت 5 ايام ان شاء الله باذن الله خير

عموما يا استاذ شادي الطريقيتين نفس الفكرة بس انا بضاعف قبلك بخطوة
انت بتكمل المتوالية بعد صفقتين ربح وانا بكمل المتوالية بعد اول صفقة ربح (اي ان اول ربح بعد الخسارة هي بداية متوالية جديدة بالنسبة لي)
وانا عدلت الباك تيست بتاعي اللي عملته علي طريقتك لقيت ان الاتنين متقاربين في الرباح والخساير
ولاحظت شوية فروقات بسيطة هبقي اقول الفروقات دي بكرة عشان انا دلوقتي رايح انام
تصبحوا علي خير قصدي تتمسوا علي خير

hemaya 11-11-2013 08:04 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انتهيت امس ولله الحمد من اعداد اكسبرت ليقوم بفتح الاوامر في الساعات التي نحددها ويقوم بنفس الطريقة من مضاعفة الرابح حسب المتوالية والنزول مرحلة في حالة الخسارة وجاري اختباره واصلاح اي اخطاء ان وجددت وسأقوم بطرحه في هذا الموضوع باذن الله ؛؛ مع النتائج علي لايف تست

اطلب منكم فقط بظهر الغيب الدعاء لابنتي بالشفاء ..

hemaya 11-11-2013 08:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jemy89 (المشاركة 570738)
المتاتلية 1 2 2 4 4 8 8 16 16 و هكذا و حضرتك لو راجعت الترتيب بتاعنا هتلاقيه ماشي كده
و احنا معاك يا صديقي كلنا في الخدمة للوصول للافضل ان شاء الله

صديقي
اعتقد ان المتوالية كده خطأ ليه
لأن علي كلامك اول يوم دخلت النقطة بدولار كسبت اذن كسبان +20 دولار تاني يوم هدخل النقطة بدولارين خسرت اذن -40 الناتج اني خسران -20 دولار وهذا مضاد لاساس الطريقة
اعتقد ان المتوالية الصحيحة -وأرجو ان يصحح لي اسلام - هي 1 1 2 2 4 4
ولكن هنا ايضا اذا تذبذب السعر مثلا ربحنا 6 مراحل ثم خسرنا 5 مراحل فهناك خسارة ولن تكون تعادلا

مساهمكو 11-11-2013 01:28 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مساهمكو http://www.fx-arabia.com/vb/fx-arabi...s/viewpost.gif
جزاك الله خيرا أخي الكريم/ اسلام، وللأخوة الأخرين الذين أثرو الموضوع.
موضوع شيق وجميل وقد قرأت كامل الموضوع تقريباً. ولكن لدي سؤال بشأن الطريقة الثالثة (والتي تبدو أأمن وأسهل)، هل يمكنني أن أحذف يوم الجمعة من حساباتي تماماً، بحيث أتداول ثمان ساعات في اليوم من العاشرة صباحا إلى 4 عصرا، من يوم الأثنين إلى يوم الخميس فقط، وفي الأسبوع التالي تبدأ متاجرتي كذلك من يوم الأثنين إلى يوم الخميس دون اعتبار ليوم الجمعة – صعب جدا أن أتداول بنفس النظام في يوم الجمعة- ولثمان ساعات متواصلة.
بارك الله في ونفع بك.

اهلا بك اخى .. ما فى اى مانع انك تلغى الجمعه .. هو اى نعم الربح بيقل لكن الطريقه شغاله ما تتاثر .. انا فى الاصل ما بتداول يوم الجمعه على الاطلاق منذ ما يزيد على السنه لم اتداول يوم الجمعه

سؤال عابر، ومهم بالنسبة لي... هل في حالة لم أتداول يوم الجمعة، كيف نعتمد ساعات التداول ليوم الاثنين، هل تكون حسب إغلاق الساعات ليوم الخميس أو إغلاق الساعات ليوم الجمعة (والذي لم نتداول فيه).
ولكم تحياتي،،،

newmonmon 11-11-2013 03:38 PM

شكرا ليك اخى اسلام
طريقتك دى عجبانى جدا جدا جدا وبجربها فعلا بس بتواجهنى مشكلات
1-ان الساعه مش كفايه لتحول السعر 20 نقطه او 10 كل ساعه فبلاقى المنصه مفتوح فيها صفقة 10 و11 و12 و1 مثلا مع بعض وده كفيل لو فى حساب حقيقى برعب اى حد من الخساره :1 (26): غير ان المنصه زحمه جدا فبدأت ادخل كل ساعتين بدل ساعه مع كل الشروط بتاعه الطريقه
2- محتاجه دقه شديده جدا فى الدخول يعنى لو اتاخرت 10 دقايق ببقى مش عارفة ادخل ولا استنى الساعة اللى بعدها وبقيت اضبط المنبه قبل ميعاد كل صفقة
3- وده الاهم انى لما اروح الشغل مستحيل انى هدخل فى وقت الشغل فبيضيع اوقات الصفقات فانت بتعمل ايه لو وقعت صفقات منك ملحقتش تدخلها يعنى لو صفقه الاثنين 10 و11 ربحت buy وصحيت متاخر مثلا الثلاثاء فيوم الاربعاء بتعمل ايه؟
4- بعد ما الاسبوع يخلص وقفلت صفقاتك يوم الجمعة فاول الاتنين بيكون ليه علاقه بالاسبوع اللى قبله ولا ابدأ من جديد ؟

لو من تجربتك ابتكرت حاجه جديده وزودت نجاح الاستراتيجيه دى ياريت تكتبها عشان نستفيد منها
وانا أن شاء الله هحط الارقام والاحصائيات بتاعتى اخر الاسبوع

معلش على الاطاله وربنا يرزقك ويكرمك لمجهودك الرائع وكرمك فى نشر تجاربك وسعة صدرك

shady hamza 11-11-2013 04:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hemaya (المشاركة 570763)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انتهيت امس ولله الحمد من اعداد اكسبرت ليقوم بفتح الاوامر في الساعات التي نحددها ويقوم بنفس الطريقة من مضاعفة الرابح حسب المتوالية والنزول مرحلة في حالة الخسارة وجاري اختباره واصلاح اي اخطاء ان وجددت وسأقوم بطرحه في هذا الموضوع باذن الله ؛؛ مع النتائج علي لايف تست

اطلب منكم فقط بظهر الغيب الدعاء لابنتي بالشفاء ..

شكرا لك يا غالى فى انتظار النتايج

shady hamza 11-11-2013 04:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hemaya (المشاركة 570766)
صديقي
اعتقد ان المتوالية كده خطأ ليه
لأن علي كلامك اول يوم دخلت النقطة بدولار كسبت اذن كسبان +20 دولار تاني يوم هدخل النقطة بدولارين خسرت اذن -40 الناتج اني خسران -20 دولار وهذا مضاد لاساس الطريقة
اعتقد ان المتوالية الصحيحة -وأرجو ان يصحح لي اسلام - هي 1 1 2 2 4 4
ولكن هنا ايضا اذا تذبذب السعر مثلا ربحنا 6 مراحل ثم خسرنا 5 مراحل فهناك خسارة ولن تكون تعادلا

المتوالية
1 2 2 4 4 ........ وليست 1 1 2 2 4 4
طب يا غالى بدل ما تكسب صفقتين ب 1 طب ما تكسب صفقة ب 1 وصفقة ب 2

shady hamza 11-11-2013 04:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مساهمكو (المشاركة 570825)
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مساهمكو http://www.fx-arabia.com/vb/fx-arabi...s/viewpost.gif
جزاك الله خيرا أخي الكريم/ اسلام، وللأخوة الأخرين الذين أثرو الموضوع.
موضوع شيق وجميل وقد قرأت كامل الموضوع تقريباً. ولكن لدي سؤال بشأن الطريقة الثالثة (والتي تبدو أأمن وأسهل)، هل يمكنني أن أحذف يوم الجمعة من حساباتي تماماً، بحيث أتداول ثمان ساعات في اليوم من العاشرة صباحا إلى 4 عصرا، من يوم الأثنين إلى يوم الخميس فقط، وفي الأسبوع التالي تبدأ متاجرتي كذلك من يوم الأثنين إلى يوم الخميس دون اعتبار ليوم الجمعة – صعب جدا أن أتداول بنفس النظام في يوم الجمعة- ولثمان ساعات متواصلة.
بارك الله في ونفع بك.

اهلا بك اخى .. ما فى اى مانع انك تلغى الجمعه .. هو اى نعم الربح بيقل لكن الطريقه شغاله ما تتاثر .. انا فى الاصل ما بتداول يوم الجمعه على الاطلاق منذ ما يزيد على السنه لم اتداول يوم الجمعه

سؤال عابر، ومهم بالنسبة لي... هل في حالة لم أتداول يوم الجمعة، كيف نعتمد ساعات التداول ليوم الاثنين، هل تكون حسب إغلاق الساعات ليوم الخميس أو إغلاق الساعات ليوم الجمعة (والذي لم نتداول فيه).
ولكم تحياتي،،،

الجمعة يا غالى ان شاء الله

ببساطة انت اللى متاجرتش يوم الجمعة ولكن السوق اتحرك واشتغل يوم الجمعة اذن اعتبر نفسك تداولت يوم الجمعة واعكس الصفقات على اساس الجمعة وليس الخميس
بالتوفيق

shady hamza 11-11-2013 04:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة newmonmon (المشاركة 570871)
شكرا ليك اخى اسلام
طريقتك دى عجبانى جدا جدا جدا وبجربها فعلا بس بتواجهنى مشكلات
1-ان الساعه مش كفايه لتحول السعر 20 نقطه او 10 كل ساعه فبلاقى المنصه مفتوح فيها صفقة 10 و11 و12 و1 مثلا مع بعض وده كفيل لو فى حساب حقيقى برعب اى حد من الخساره :1 (26): غير ان المنصه زحمه جدا فبدأت ادخل كل ساعتين بدل ساعه مع كل الشروط بتاعه الطريقه
2- محتاجه دقه شديده جدا فى الدخول يعنى لو اتاخرت 10 دقايق ببقى مش عارفة ادخل ولا استنى الساعة اللى بعدها وبقيت اضبط المنبه قبل ميعاد كل صفقة
3- وده الاهم انى لما اروح الشغل مستحيل انى هدخل فى وقت الشغل فبيضيع اوقات الصفقات فانت بتعمل ايه لو وقعت صفقات منك ملحقتش تدخلها يعنى لو صفقه الاثنين 10 و11 ربحت buy وصحيت متاخر مثلا الثلاثاء فيوم الاربعاء بتعمل ايه؟
4- بعد ما الاسبوع يخلص وقفلت صفقاتك يوم الجمعة فاول الاتنين بيكون ليه علاقه بالاسبوع اللى قبله ولا ابدأ من جديد ؟

لو من تجربتك ابتكرت حاجه جديده وزودت نجاح الاستراتيجيه دى ياريت تكتبها عشان نستفيد منها
وانا أن شاء الله هحط الارقام والاحصائيات بتاعتى اخر الاسبوع

معلش على الاطاله وربنا يرزقك ويكرمك لمجهودك الرائع وكرمك فى نشر تجاربك وسعة صدرك

السلام عليكم
بعد اذن اسلام هجاوب بالنيابة عنه

اولا صفقة الساعة 10 ملهاش اى علاقة ب صفقة الساعة 11 نهائى دى حاجة ودى حاجة تانية خالص ( الهدف والاستوب 20 نقطة وليس 10 كده احسن عشان تبقى الارباح احسن )
بالنسبة للدخول ف كل ساعة او كل ساعتين عادى هذه مش مشكلة
ولكن انتى بتقولى صفقة الساعة 10 و 11 و 12 بيبقوا مفتوحين مع بعض وده عادى جدا ليه لان كل صفقة ليها 24 ساعة على ما تقفل يعنى صفقة الساعة 10 بنغيرها بكره الساعة 10
وثانيا الخسائئر ولا كتيرة ولا حاجة الوت 10 سنت سنت لكل 1000 دولار يعنى لو خسرت 3 صفقات يعنى 6 دولار من الف دولار هل هذه خسارة كبيرة باقى الخسائر لا قدر الله فى المتوالية بتكون من الارباح
ثالثا اكيد ال 3 صفقات دول مش نفس النوع يعنى مش كلهم باى مثلا اكيد فيهم سيل ف لو الباى خسرت يبقى فى الغالب السيل هتكسب ( ملحووظة احنا بندخل 10 صفقات فى اليوم مش 3 )
موضوع التاخير فى دخول الصفقات والصحيان من النوم والشغل وكده حله بسيط جدا وهو اكسبيرت بحط فيه كل الاوامر بليل وهو الصبح يفتح كل حاجة مع نفسه ويقفل ويتعامل هو
هحط الاكسبيرت فى المشاركة الجاية للى عايزه
4 - طبعا الاسبوع الجديد له علاقة بالقديم كله مرتبط ببعضه من حيث نوع الصفقات واللوت
بالتوفيق

shady hamza 11-11-2013 04:58 PM

ده الاكسبيرت من صنع المبدع كيرا

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

الساعة الآن 11:30 PM