اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ****توصياتSpiderhoof **** (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19694)

المضارب 25-07-2012 08:25 PM

رد: ****توصياتSpiderhoof ****

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bassem01 (المشاركة 368855)
يا اخى انا لا اتهمك بشىء انا بسالك فقط اعمل ايه فى موضوع التعزيز لانى مبتدا اما عن موضوع اداره راس المال انا بديره جيدا انا كل سؤالى دلوقتى انت قلت تعزيز يعنى افتح صفقه جديده على نفس الزوج و اغلق القديمه ولا افتح الصفقه دون اغلاق اى شىء و انا اسف ان كان حصل اى سوء تفاهم فانا مبتدا تقبل مرورى

أنا أجيبك
التعزيز تفتح صفقة جديدة بالهدف والأستوب الموجودين في التوصية وتترك الصفقة القديمة كما هي
ان كنت أحي لا تعلم ماهو التعزيز فأرى انك استعجلت كثيرا في دخول هذا المجال

spiderhoof 26-07-2012 03:28 PM

spiderxp 26-07-2012 04:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المضارب (المشاركة 368895)
أنا أجيبك
التعزيز تفتح صفقة جديدة بالهدف والأستوب الموجودين في التوصية وتترك الصفقة القديمة كما هي
ان كنت أحي لا تعلم ماهو التعزيز فأرى انك استعجلت كثيرا في دخول هذا المجال

اسمحلي ياباشا اضيف عليه ان التبريد هو عكس الصفقة يعني لو فاتح سيل يبقى تفتح صفقة باي

spiderhoof 26-07-2012 06:04 PM

ahmed thrwat 26-07-2012 07:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spiderxp (المشاركة 369420)
اسمحلي ياباشا اضيف عليه ان التبريد هو عكس الصفقة يعني لو فاتح سيل يبقى تفتح صفقة باي

ان ماخبش ظني ومفهمتكش غلط انت بتتكلم عليه ده هيدج مش تبريد بتفتح صفقة عكس صفقتك الاولى. اما التبريد هو انك تفتح صفقة زي الصفقة الاولى بعد ما السعر يعكس عليك عدد نقاط معين لانك بتكون متأكد عندها ان السعر لن يعكس عليك اكتر من ذلك ولازم على الاقل يصحح والتيك بروفيت بيكون مكان نقطة دخولك الصفقة الاولى

abdoumacro 26-07-2012 07:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 369539)
ان ماخبش ظني ومفهمتكش غلط انت بتتكلم عليه ده هيدج مش تبريد بتفتح صفقة عكس صفقتك الاولى. اما التبريد هو انك تفتح صفقة زي الصفقة الاولى بعد ما السعر يعكس عليك عدد نقاط معين لانك بتكون متأكد عندها ان السعر لن يعكس عليك اكتر من ذلك ولازم على الاقل يصحح والتيك بروفيت بيكون مكان نقطة دخولك الصفقة الاولى

بالضبط صديقي
كلامك صحيح

spiderxp 26-07-2012 07:44 PM

الظاهر اني بدأت اهييس بسبب الصيام , قصدك الهيدج لما تكون عامل صفقة باي والسعر هابط ولما يرتفع تفتح صفقة باي نفس السعر الحالي ؟ ؟!!

ahmed thrwat 27-07-2012 04:02 PM

هل بنغلق الصفقات قبل اغلاق السوق ام بنتركها عادي ؟

م.جوزيف ايهاب 27-07-2012 04:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spiderxp (المشاركة 369559)
الظاهر اني بدأت اهييس بسبب الصيام , قصدك الهيدج لما تكون عامل صفقة باي والسعر هابط ولما يرتفع تفتح صفقة باي نفس السعر الحالي ؟ ؟!!

لا يا غالي
ده اسمه تبريد
الهيدج انك تفتح صفقة عكسية

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 370101)
هل بنغلق الصفقات قبل اغلاق السوق ام بنتركها عادي ؟

دي حرية شخصية
لو شايف صفقتك جايبة ربح وعايز تغلقها اغلقها. وممكن تسيبها للاسبوع القادم عشان توصل للتارجت
عموما انت حاطط التارجت والستوب بتاعك حسب التوصية اللي جاتلك . ممكن الهدف يتأخر ليومين واكثر ويغلق السوق عليك ويفتح ويضرب الهدف
تحياتي

bassem01 27-07-2012 10:56 PM

كل صفقات الaud usd ضربت استوب و الحمد لله ان شاء الله نعوضها فى الصفقات الى جايه

الساعة الآن 12:36 AM