اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ★ استراتيجيتي المعدلة علي اليورو ين- (رقمية) ★ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18552)

م.جوزيف ايهاب 18-02-2012 04:08 PM

رد: استراتجيتي المعدلة علي اليورو ين- دعوة للمتابعة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spedoboy (المشاركة 277097)
الواحد انشغل شويا عن الموضوع الجامد دا .... بس الاجازه بتدينا فرصه للمتابعه فعلا استراتيجيه قوية جدا يا استاذ جوزيف راجعتلها فرص قديمه كتير جدا علي الشارت ونتايجها فعلا ممتازه تقريبا 80 % شرط الالتزام بالهدف والاستوب اللي انت محددهم ... اللن ينور يا غالي وتسجيل متابعه قوية بداية من هذا الاسبوع ان شاء الله

بس انت ايه رايك في شوية فلتره وليكن تحديد الدعوم والمقاومات :1 (88):

شرف ليا مرورك ومتابعتك يا غالي
ولكن اعذرني مافهتمش ازاي افلتر ؟ معلش انا مش محترف. هو اللي انا استنتجته اني بحدد مقاومتي اليومية انها اعلي نقطة خلال ال9 ساعات والدعم اقل نقطة . يا ريت استفاد منك اكتر
تحياتي

م.جوزيف ايهاب 18-02-2012 04:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بشار (المشاركة 277118)
ارباح طيبة يا جوزيف

بالتوفيق

الله يخليك يا ابو بشار باشا
تشرفت بمرورك الكريم

spedoboy 18-02-2012 05:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 277128)

شرف ليا مرورك ومتابعتك يا غالي
ولكن اعذرني مافهتمش ازاي افلتر ؟ معلش انا مش محترف. هو اللي انا استنتجته اني بحدد مقاومتي اليومية انها اعلي نقطة خلال ال9 ساعات والدعم اقل نقطة . يا ريت استفاد منك اكتر
تحياتي

واللهي وانا مبتديء اكتر منك يا كبير :1 (73): .. انا اقصد اننا نحاول نحدد اقرب نقطة مقاومة او دعم قريبه للهاي او اللو واللي ممكن ترد السعر دون تحقيق الهدف وبالتالي يضرب استوب يعني لو مثلا حددنا الهاي واللو مع اغلاق شمعة الساعه 9 بالتحليل الفني نقدر نشوف اقرب مقاومة او دعم للسعر ونشوف مدي قوتها والسعر رد منها كام مره ونشوف هي تبعد اد ايه عن وضع السعر الحالي واوامرنا المعلقه يعني لو اتفعل عقد الشراء مثلا واقرب نقطة مقاومة للسعر بعيد بحوالي 30 الي 40 نقطة يبقي احنا كدا داخلين في الامان وتكون نسبة نجاح الصفقه بنسبة 95 في الميه لان هدفنا 20 نقطة بس والعكس للبيع .... ممكن نستخدم الترندات او الفايبو في تحديد المقاومات والدعوم القريبه للسعر ... اتمني يكون وصلك هدفي ..وكله بتوفيق ربنا طبعا ...

Hema 18-02-2012 05:50 PM

بتهيألى طالما النسبه 80% نجاح يبقى مش محتاجه فلتره بلاش طمع :1 (112):

عامتا هى استراتيجيه جميله شوفتها مره فى موقع اجنبى وشرحتها فى موضوعى

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - مــوســوعــة الألــف اســتراتـيجيه

بس هقولكو على طريقه حلوه تفلترو بيها الصفقات اكتر,, الطريقه فى الاساس بتعتمد على هاى ولو فترة اسيا ولما بتفتح بورصة لندن بيكون فيه سيوله جامده فبيحصل كسر لاحدى الاتجاهين الهاى او اللو وبينتج غالبا حركه من 20 - 50 نقطه فى اتجاه واحد,, لو عاوزين فلتره فالافضل اننا نبص لمعدل حركة الزوج فى فترة اسيا لو حركته كانت قليله اذن الفرصه هتكون قويه اما لو الزوج استهلك معظم حركته فى فترة اسيا الطريقه ممكن متنجحش

متابع معاكو ان شاء الله

تحياتى

م.جوزيف ايهاب 18-02-2012 09:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spedoboy (المشاركة 277156)
واللهي وانا مبتديء اكتر منك يا كبير :1 (73): .. انا اقصد اننا نحاول نحدد اقرب نقطة مقاومة او دعم قريبه للهاي او اللو واللي ممكن ترد السعر دون تحقيق الهدف وبالتالي يضرب استوب يعني لو مثلا حددنا الهاي واللو مع اغلاق شمعة الساعه 9 بالتحليل الفني نقدر نشوف اقرب مقاومة او دعم للسعر ونشوف مدي قوتها والسعر رد منها كام مره ونشوف هي تبعد اد ايه عن وضع السعر الحالي واوامرنا المعلقه يعني لو اتفعل عقد الشراء مثلا واقرب نقطة مقاومة للسعر بعيد بحوالي 30 الي 40 نقطة يبقي احنا كدا داخلين في الامان وتكون نسبة نجاح الصفقه بنسبة 95 في الميه لان هدفنا 20 نقطة بس والعكس للبيع .... ممكن نستخدم الترندات او الفايبو في تحديد المقاومات والدعوم القريبه للسعر ... اتمني يكون وصلك هدفي ..وكله بتوفيق ربنا طبعا ...

تمام يا باشا
كده بقي محتاجين العظماء بتوع الفني يظبطونا في الحوار :1:
هاشوف معاهم واقولك وصلنا لايه
تحياتي يا كبير

م.جوزيف ايهاب 18-02-2012 09:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hema (المشاركة 277162)
بتهيألى طالما النسبه 80% نجاح يبقى مش محتاجه فلتره بلاش طمع :1 (112):

عامتا هى استراتيجيه جميله شوفتها مره فى موقع اجنبى وشرحتها فى موضوعى

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - مــوســوعــة الألــف اســتراتـيجيه

بس هقولكو على طريقه حلوه تفلترو بيها الصفقات اكتر,, الطريقه فى الاساس بتعتمد على هاى ولو فترة اسيا ولما بتفتح بورصة لندن بيكون فيه سيوله جامده فبيحصل كسر لاحدى الاتجاهين الهاى او اللو وبينتج غالبا حركه من 20 - 50 نقطه فى اتجاه واحد,, لو عاوزين فلتره فالافضل اننا نبص لمعدل حركة الزوج فى فترة اسيا لو حركته كانت قليله اذن الفرصه هتكون قويه اما لو الزوج استهلك معظم حركته فى فترة اسيا الطريقه ممكن متنجحش

متابع معاكو ان شاء الله

تحياتى

اولا شرفني مرورك يا باشا
ثانيا انا قريت جزء من موضوعك من فترة بس اول مرة اخد بالي منها
بس لو فعلا زي ما انت كاتب انها شغالة مع كل الازواج دي تبقي ممتازة مع فرق اختيار الستوب اللي انا وانت كاتبينه. وفعلا زي ما انت موضح هي شغالة علي سيولة اسيا
اتمني تتابع معايا الاسبوع اللي جاي وان شاء الله نوصل لنسبة ال95 زي ما spedoboy بيقول :1 (76):
مستنيك عشان تحط ال"touch" بتاعك :D:D
تحياتي

م.جوزيف ايهاب 20-02-2012 11:21 AM

شارت بتاريخ اليوم 20.02.2012

نري ان الهاي : 105.71
اللو: 104.78

اوردر بيع علي 104.75
هدف: 104.55
ستوب يتم تعديله الي 30 نقطة ليصبح 105.05

م.جوزيف ايهاب 20-02-2012 11:23 AM

اوردر شراء علي 105.74
هدف 105.94
ستوب(30 نقطة): 105.44
الي الاهداف ان شاء الله

م.جوزيف ايهاب 04-03-2012 01:47 AM

لم استطع متابعة الاستراتجية الاسبوع الماضي
ان شاء الله نعود من جديد مع بداية الاسبوع

Molan 04-03-2012 03:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 286548)
لم استطع متابعة الاستراتجية الاسبوع الماضي
ان شاء الله نعود من جديد مع بداية الاسبوع

ان شاء الله ياباشا
وجاري المتابعة مع حضرتك وان شاء الله تحقق أهدافها وتكون ممتازة كصاحبها :1 (105):

الساعة الآن 08:53 PM