اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   دعوة لمتابعة اكسبيرت جيد و رابح..اكسبيرت HALI (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=11807)

phero 17-08-2011 06:51 AM

رد: دعوة لمتابعة اكسبيرت جيد و رابح..اكسبيرت HALI

شكرا دكتور اسامه
انا اسمى اسلام سعيد عشان الناس تعرفنى وانا كلمتك يا دكتور يارب تكون افتكرتنى
ثانيا الاسكبرت جمييل جدا بدام فيه المشوشرات دى وهل بس الدخول على فريم الساعه و ال4 ساعات ؟؟؟
ثالثا: هل الموشر دا هيبقى متاااح ؟؟ واذا تم تاجيره؟؟؟ ايه الشروط او التعامل ؟؟؟
رابعا : هل هناك اى تلاعب سورى لان فى شركات لما تشووف الناس بتكسب بتحطهم على سرفر الخساره ويروح للكول مارجن زى ذهب مع الريح انا بس عايز الموضوع من جميع الجهات عشان لا يكون هناك اى علامات استفهام
والمفروض اى حساب يشتغل عليهم هل للحسابات الكبيره ام الميكرو ايضا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وعايزي صور من الشارت وشرح كيفه عمله
شكرا ليك وربنا يوفقك

الحمصاني 17-08-2011 07:05 AM

الله يخليك على الرد الجمكيل دكتور

لكن ممكن كيف اجرب الاكسبيرت

انا سجلت ووصلني رابط التفعليل وفعلت لكن تأتيني صفحة فيها توقيت 300 ثانيه

كيف ادخل

الحمصاني 17-08-2011 07:09 AM

اه انا فهمت يعني لا يوجد تجريب للاكسبيرت او مشاهدة طريقة عمله عى الميتا تريدر يعني فقط نرى النتائج ؟؟؟؟؟؟؟؟ او انا مخطيء ؟؟

biko_tork 17-08-2011 07:27 AM

جزاك الله خيراً يا دكتور ..
في انتظار الإكسبيرت على احر من الجمر :)

biko_tork 17-08-2011 07:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biko_tork (المشاركة 186997)
جزاك الل خيراً يا دكتور ..

جزاك الله خيراً :)
عفواً غلطه كيبورد

mohammed tamara 17-08-2011 07:37 AM

السلام عليكم يا دكتور

مجهود رائع وواضح من كلامك وكلام الاعضاء انه اكسبيرت كويس جدا ( انت زى مانت عارف انا مافهمش فيه اصلا )
انا فهمت من كلامكم ان فىنقطه ضعف وهى المضاعفات ( لو كنت انا فهمتها صح منك يا دكتور) انك تدخل باستخدام المضاعفات وتستمر الى مالا نهايه وبالتالى هتلكود الحساب او ماتستخدمهاش اصلا مع العلم انى ماعرفش يعنى ايه مضاعفات.....ولكن من اللى فهمته ممكن اقترح اقتراح (ماعرفش ان كان ينفع تنفيذه على ارض الواقع ولا لاء) ولكن ماينفعش تلعبوا فى برمجة الاكسبيرت وتخلوا يقف عند مضاعفه معينه ويبدأ تانى من الاول ( زى العداد اللى تصفره وتخليه يبدا تانى يعد من الاول) او يتحدد رينج معين من المضاعفات دا اللى يلعب عليه الاكسبيرت مثلا ومايتخطاش المنطقه المحدده ليه

وتحياتى
المعذره لجهلى بالاكسبرتات ولكن انا حبيت اشارك باى شئ حتى لو كان تافه شويه وعلى أد علمى :)

معاذ عودات 17-08-2011 11:37 AM

اهلا بالشباب
تفكير جامد جدا
ما شاءالله عليكم

مدير الموقع 17-08-2011 02:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boss999 (المشاركة 186971)
الحساب الثاني ماشي بطريقة جميلة

الحساب الثالث لو حقق 10% ارباح كل شهر

نتابع لنهاية الشهر ونرى كم حقق

اهلا يا بوس..
هذا ما نفكر فيه فعليا او ما نلعب عليه
لو 10% فى الشهر بعتمده و بكون اول واحد يحط فلوسى فيه امامكم..
الاول حيطير فى وقت ما و الثانى امان جدا بس حيطول فى الوصول لاهداف بالاضافة انه (ميأكلش المنتدى عيش)
اتمنى اكون افدت و ادينا متابعين و ربك كريم.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الذهب (المشاركة 186977)
متابعين معك وبقوه

انا جديد على الحجات هاذي بس فهمت انه يدير المحفضه

دائماً سباق لكل جديد ربنا لا يحرمناااااا منك

ببساطة
هذا برنامج تداول الى
انت تذهب للعمل و البرنامج يتاجر و يحقق ارباحا فى حسابك
طبعا هذا يتطلب مجهودات و متابعة عملاقة و طبعا حيكون فى نوع من انواع البيزنس و لكن لن نتحدث فى اى امور مادية قبل الاتفاق على جودة الاكسبيرت امام الجميع..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة phero (المشاركة 186989)
شكرا دكتور اسامه
انا اسمى اسلام سعيد عشان الناس تعرفنى وانا كلمتك يا دكتور يارب تكون افتكرتنى
ثانيا الاسكبرت جمييل جدا بدام فيه المشوشرات دى وهل بس الدخول على فريم الساعه و ال4 ساعات ؟؟؟
ثالثا: هل الموشر دا هيبقى متاااح ؟؟ واذا تم تاجيره؟؟؟ ايه الشروط او التعامل ؟؟؟
رابعا : هل هناك اى تلاعب سورى لان فى شركات لما تشووف الناس بتكسب بتحطهم على سرفر الخساره ويروح للكول مارجن زى ذهب مع الريح انا بس عايز الموضوع من جميع الجهات عشان لا يكون هناك اى علامات استفهام
والمفروض اى حساب يشتغل عليهم هل للحسابات الكبيره ام الميكرو ايضا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وعايزي صور من الشارت وشرح كيفه عمله
شكرا ليك وربنا يوفقك

اهلا يا سولوم..
شكرا على كلامك الرقيق و اسمح لى اقوم بالرد..
اولا..مفيش اولا لانك دخلت فى ثانيا على طول :)
ثانيا: يمكن تشغيله على الاربع ساعات و الساعة فكما ترى الحساب الاول و الثالث على الساعة فى حين ان الحساب الثانى على الاربع ساعات.
اميل للثانى و الثالث ولا اثق كثيرا فى الاول لان له ضربة عنيفة قريبا و الله اعلم.
ثالثا: هو ده مش مؤشر ده اكسبيرت تداول الى يعنى انت لا تتعامل بيدك و اكيد حيكون متاح للاعضاء و العملاء و سيتم تأجيره او الحصول على عمولات اضافية من صاحب الحساب بما يحافظ على حق انتفاع و تشغيل و متابعة و ادارة الاكسبيرت و هو امر يفيد كل الاطراف..
رابعا: هناك ادارة رأس مال صارمة
الاكسبيرت لا يحقق ملايين من اصل دولارات حتى نفرض نظرية المؤامرة..سنقوم و نحن نتفق على ادارة الاكسبيرت للجميع على اجبار اغلب العملاء بالسحب المستمر او تجنيب الارباح جانبا لكن موضوع المؤامرة مش بؤمن بيه حاليا الا اذا الشركة تدخلت فى التنفيذ و لو تدخلت فى التنفيذ دى مهمتنا اننا نرجع حقوق الناس لجيوبها..
للعلم الاكسبيرت يسجل كل صفقة و اذا السيرفر اخرها او قبلها او رفضها يعنى الجورنال بيوضح كل حاجة.
هناك نقطة اخرى هى شركة الاستضافة ان السيرفر يقع و لهذا انصح بالفريم اربع ساعات لتلافى هذه الاخطاء التى قد تسبب مشاكل فى المستقبل.
خامسا..الحسابات حيكون كله سواء كبير صغير نص نص كله حيتضم فى حساب مثلا و يشتغل
او الحسابات النونو تنضم فى حساب واحد اسمه PAMM Account و الحسابات الخاصة الكبيرة تتداول تلقائيا مع نفسها
وده برضه متكلمناش فيه غير لما نشوف نتائج الاكسبيرت لشهرين امام الناس.
سادسا..اوه مفيش سادسا كان بودى ارد على المزيد من الاسئلة و لكن خليها مرة تانية
اتمنى اكون افدتك يا غالى.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحمصاني (المشاركة 186992)
الله يخليك على الرد الجمكيل دكتور

لكن ممكن كيف اجرب الاكسبيرت

انا سجلت ووصلني رابط التفعليل وفعلت لكن تأتيني صفحة فيها توقيت 300 ثانيه

كيف ادخل

هذه صفحة النتائج الخاصة به
الاكسبيرت على سيرفر و ينفذ اليا و انت تتابع صفقاته و نتائجه و ارباحه
ارجع للمشاركة الاولى ستعرف النتائج الحالية..تحياتى يا غالى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة biko_tork (المشاركة 186997)
جزاك الله خيراً يا دكتور ..

اتقل على الرز يا بيكو :)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed tamara (المشاركة 187001)
السلام عليكم يا دكتور

مجهود رائع وواضح من كلامك وكلام الاعضاء انه اكسبيرت كويس جدا ( انت زى مانت عارف انا مافهمش فيه اصلا )
انا فهمت من كلامكم ان فىنقطه ضعف وهى المضاعفات ( لو كنت انا فهمتها صح منك يا دكتور) انك تدخل باستخدام المضاعفات وتستمر الى مالا نهايه وبالتالى هتلكود الحساب او ماتستخدمهاش اصلا مع العلم انى ماعرفش يعنى ايه مضاعفات.....ولكن من اللى فهمته ممكن اقترح اقتراح (ماعرفش ان كان ينفع تنفيذه على ارض الواقع ولا لاء) ولكن ماينفعش تلعبوا فى برمجة الاكسبيرت وتخلوا يقف عند مضاعفه معينه ويبدأ تانى من الاول ( زى العداد اللى تصفره وتخليه يبدا تانى يعد من الاول) او يتحدد رينج معين من المضاعفات دا اللى يلعب عليه الاكسبيرت مثلا ومايتخطاش المنطقه المحدده ليه

وتحياتى
المعذره لجهلى بالاكسبرتات ولكن انا حبيت اشارك باى شئ حتى لو كان تافه شويه وعلى أد علمى :)

اهلا محمد..
اشكرك على مساعدتك و ان كان انت للامانة مقلتش جملة مفيدة :1 (87)::1 (87):
مينفعش توقف مضاعفات فى نص السكة حتطلع انت الخسران فى الاخر..

الحل انك تعطى الحساب قدرة التضاعف الى اقصى قدرة و تراقب كيفية عمل الاكسبيرت و هو ما انصح به فى الحساب الثالث..
تحياتى يا غالى

النتائج محدثة حتى اللحظة و الموجودة فى الصفحة الاولى هى احدث النتائج..
الله كريم

هيثم 17-08-2011 02:34 PM

طيب دكتور اسامه انا اتدربت على الديمو فتره كويسه وكنت ناوى افتح حساب بمبلغ صغير فى اف اكس دى دى علشان ابتدى اجرب التداول على الحسابات الحقيقيه حضرتك تنصحنى تكون بدايتى مع اكسيبرت زى ده لو اثبت نجاحه ولا ابتدى انا بالتداول اليدوى وشكرا جدا لحضرتك

مدير الموقع 17-08-2011 02:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هيثم (المشاركة 187137)
طيب دكتور اسامه انا اتدربت على الديمو فتره كويسه وكنت ناوى افتح حساب بمبلغ صغير فى اف اكس دى دى علشان ابتدى اجرب التداول على الحسابات الحقيقيه حضرتك تنصحنى تكون بدايتى مع اكسيبرت زى ده لو اثبت نجاحه ولا ابتدى انا بالتداول اليدوى وشكرا جدا لحضرتك

اهلا هيثم..
اكيد انصحك بالتداول اليدوى افضل كثيرا من الاكسبيرتات و ارباح افضل و كمان مفيش دخول مستمر فى السوق..
لكل نوع مزاياه و عيوبه و عليك ان تختار المناسب اليك.,
الله كريم.,

الساعة الآن 09:32 PM