اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

البدوي 07-03-2013 12:15 AM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

2 مرفق
وهذي صفقاتنا اليوم وما زال العرض قائم ..

ع الشمعة وعلى الشمعتين كمان

ومني شايف فيه تذبذب ولا حاجة

zeoo torkt 07-03-2013 12:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 475583)

بالتوفيق اخى ان شاء الله .. وتقبل راى بصدر رحب .. المؤشرات التى تعتمد عليها .. وبالتحديد التى تعتمد على الزجزاج تعيد رسم نفسها وتسير مع سعر منها مؤشر الدوائر من عائلة سيمفور ومؤشر الدعم والمقاومة الذى يتمثل فى النجوم من عائلة مؤشرات lauer :1 (46)::1 (46): واقصد بلفظ عائلة اى انها مؤشرات تربطها رابطة واحدة وهى السير مع السعر وايضا مؤشرات السلوب التى تتمثل فى شكل الموفنج الذى يتلون مع السعر .. لا يثبت مع اغلاق الشموع .. .. اذا كيف تقيم طريقتك على فرص سابقة .. وشرط من شروط دخولك معتمد على تلك المؤشرات .. بمعنى انك رسمت الترند .. ثم وضحت الفرص على ان المؤشر متوافق مع الاتجاة الذى يمثل فى الترند .. وفى الحقيقة المؤشر رسم نفسة مع الاتجاة .. وهدفى الافادة حتى لاتخدعك طريقتك .. واذا كنت تربح بها .. وهى بالشكل السابق .. اتمنى من الله ان يزيدك اكثر واكثر .. هدفى ان انصحك لى خبرة مع المؤشرات والبرمجة .. واعى ما اقول ... نصحيتى الحقيقة .. اذهب بمؤشراتك الى قسم البرمجة وتأكد من مبرمجنا الهمام مستر موفنج افريج .. عن صحة اشارة كل مؤشر .. حتى لاتضيع وقتك .. موفق ان شاء الله :)

اهلا وسهلا بحضرتك وراي حضرتك ع العين والراس واكيد هاستفيد منه نفس الكلام الاخت لاما قالته ورديت عليها وهارد ع حضرتك تاني علشان الصورة توضح

** اولا الناس جربت الطريقة ونجحت معاهم الحمد لله بطرق الدخول الي قايل عليهم دون استعمال اي مؤشر حضرتك ذكرتة الي اصلا ماجبتش سيرتهم ولا اعتمد عليهم ولا هاعتمد عليهم غير للاستفادة من اشياء اخري ملهاش علاقة بالاستراتيجية

**ثانيا الترند دا انا لسه راسمة من شوية وملوش علاقه بالاستراتيجية هابقي اشيله بعد كدة علشان مايجيش فالصورة :1 (41):

*** بالنسبة للاتجاة العام هل عند حضرتك شك ان الفرص مع الاتجاة العام لاي زوج تكون فرص نجاحها اكبر ؟؟؟

+ اقسم بالله ما بعتمد ع اي مؤشر حضرتك قولته دا وحلفت كام مرة ياجماعة الاستراتيجية مبنية ع الشموووووووووووووووووووع فقط شمعة الرينكو ++ شمعة الماجيك بار +++ انغجار سعري لل4 ساعات + انفجار سعري للساعة

ماجبتش سيرة بقي مؤشر الي بيعمد ع الزجزاج ولا غيرة ولا مؤشر النجوم الي بعتمد عليه فعلا المؤشر الي بيرسم الدعوم والمقاومات ودا مافيش حد يقدر يستغني عنه

لكن اكيد حضرتك هاترد عليا وتقول انت واضعهم ليه
....اولا مؤشر الي بيعتمد ع الزجزاج دا برضة بيحدد القمم والقيعان المهمة
مؤشر النجوم برضة بيحدد الدعوم والمقاومات

لو عايزني اشيلهم اشيلهم حضرتك لان اصلا زي ماقولت طريقة الدخول مختلفة خالص خالص حالص خالص ع اي مؤشر حضرتك زكرتة والترند زي ماقولت رسمة لنفسي انا مش عشان حاجة

***اي استفسار انا موجود وياااااااااااارب تكون الصورة وضحت للناس كلها يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب ومش تتكرر نفس السؤال

zeoo torkt 07-03-2013 12:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مروه عادل (المشاركة 475577)
اشكرك على ردك واهتمامك
بالنسبة للي مش فاهماه اهه هو بالظبط اللي فوق ده اللي انا مش فاهماه انا نزلت المؤشرات والتمبلت ومفهمتش حاجة مكتوب ع اليمين الفتح والاغلاق وهاي ولو الشمعة والشمال اشتري او بيع وع الساعة مختلف عن ال 15 مختلف عن الدقيقة
انا عارفه انه لازم يختلف لكن انا مش عارفه اتعامل ازاي مع التمبلت ده

**حضرتك واضح عليكي انك مش قريتي الموضوع دا الا فالاخر لان مافيش حاجة في الرينكو اسمها الساعة وال15 والدقيقة

بصي في المؤشرات هتلاقي اكسبيرت الرينكو هتادخلي ع اي عمله موجود وتركبي الاكسبيرت ع الشارت الدقيقة

بعد كدة هاتفتحي file من فوق ع الشمال هتلاقي فولدر مكتوب اسمة open offline

هتلاقي شارت الدقيقتين هو دا الشارت الرينكو افتحية وركبي التمبليت عليه

بعد كدة اوضحلك الامور بس اعمله الخطوة دي الاول

COWBOY 07-03-2013 12:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 475613)
اهلا وسهلا بحضرتك وراي حضرتك ع العين والراس واكيد هاستفيد منه نفس الكلام الاخت لاما قالته ورديت عليها وهارد ع حضرتك تاني علشان الصورة توضح

** اولا الناس جربت الطريقة ونجحت معاهم الحمد لله بطرق الدخول الي قايل عليهم دون استعمال اي مؤشر حضرتك ذكرتة الي اصلا ماجبتش سيرتهم ولا اعتمد عليهم ولا هاعتمد عليهم غير للاستفادة من اشياء اخري ملهاش علاقة بالاستراتيجية

**ثانيا الترند دا انا لسه راسمة من شوية وملوش علاقه بالاستراتيجية هابقي اشيله بعد كدة علشان مايجيش فالصورة :1 (41):

*** بالنسبة للاتجاة العام هل عند حضرتك شك ان الفرص مع الاتجاة العام لاي زوج تكون فرص نجاحها اكبر ؟؟؟

+ اقسم بالله ما بعتمد ع اي مؤشر حضرتك قولته دا وحلفت كام مرة ياجماعة الاستراتيجية مبنية ع الشموووووووووووووووووووع فقط شمعة الرينكو ++ شمعة الماجيك بار +++ انغجار سعري لل4 ساعات + انفجار سعري للساعة

ماجبتش سيرة بقي مؤشر الي بيعمد ع الزجزاج ولا غيرة ولا مؤشر النجوم الي بعتمد عليه فعلا المؤشر الي بيرسم الدعوم والمقاومات ودا مافيش حد يقدر يستغني عنه

لكن اكيد حضرتك هاترد عليا وتقول انت واضعهم ليه
....اولا مؤشر الي بيعتمد ع الزجزاج دا برضة بيحدد القمم والقيعان المهمة
مؤشر النجوم برضة بيحدد الدعوم والمقاومات

لو عايزني اشيلهم اشيلهم حضرتك لان اصلا زي ماقولت طريقة الدخول مختلفة خالص خالص حالص خالص ع اي مؤشر حضرتك زكرتة والترند زي ماقولت رسمة لنفسي انا مش عشان حاجة

***اي استفسار انا موجود وياااااااااااارب تكون الصورة وضحت للناس كلها يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب ومش تتكرر نفس السؤال

اعذرنى لم الاحظ مشاركتك السابقة .. واعتذر عن ذلك .. وتحياتى ليك على مجهودك الرائع و ان كانت تلك طريقة تفكيرك ان شاء الله ربنا يوفقك .. دائما وتستاهل كل خير على مجهودك الرائع .. اقولك بقة انا كتبت مشاركتى ليه .. لانى ببساطة عايز اريح الجميع بغض النظر عن طريقتك خالص بس هى اللى كانت امامى حاليا :D >>> الرسالة الى اى عضو متابع معنا .. يريد اضافة اى مؤشر .. الافضل ان يراجع قسم البرمجة .. للتاكد من اشارة المؤشر .. حتى لا يضيع وقتة ومجهودة .. ويعلم الله انى اريد لكم جميعا الفائدة .. كثيرا عشت مع المؤشرات .. وكانت سبب رئيسى فى خسارتى .. وايضا خسارة غيرى بنيت عليها استراتيجى كثيرة .. ومنتديات الجوار تشهد :D وكانت غلطتى الرئيسية اننى لم اكن افهم طريقة عمل كل مؤشر .. ثم فهمت بعض الامور الاساسية فى البرمجة .. والحمد لله لا اطرح اى مؤشر قبل ان اراجع اكوادة .. مع اصدقائى المبرمجين .. لذا يا صديقى .. تقبل راى بصدر رحب .. ورسالتى الى الجميع من اخ لكم اى مؤشر راجعوة قبل ان تطرحوة .. لا تضيعو قيمة الرينكو .. بسبب مؤشر لا يستحق المتابعة وكانت تلك وجهه نظرى واسف على الاطالة :)

zeoo torkt 07-03-2013 01:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 475631)

اعذرينى لم الاحظ مشاركتك السابقة .. واعتذر عن ذلك .. وتحياتى ليك على مجهودك الرائع و ان كانت تلك طريقة تفكيرك ان شاء الله ربنا يوفقك .. دائما وتستاهل كل خير على مجهودك الرائع .. اقولك بقة انا كتبت مشاركتى ليه .. لانى ببساطة عايز اريح الجميع بغض النظر عن طريقتك خالص بس هى اللى كانت امامى حاليا :D >>> الرسالة الى اى عضو متابع معنا .. يريد اضافة اى مؤشر .. الافضل ان يراجع قسم البرمجة .. للتاكد من اشارة المؤشر .. حتى لا يضيع وقتة ومجهودة .. ويعلم الله انى اريد لكم جميعا الفائدة .. كثيرا عشت مع المؤشرات .. وكانت سبب رئيسى فى خسارتى .. وايضا خسارة غيرى بنيت عليها استراتيجى كثيرة .. ومنتديات الجوار تشهد :D وكانت غلطتى الرئيسية اننى لم اكن افهم طريقة عمل كل مؤشر .. ثم فهمت بعض الامور الاساسية فى البرمجة .. والحمد لله لا اطرح اى مؤشر قبل ان اراجع اكوادة .. مع اصدقائى المبرمجين .. لذا يا صديقى .. تقبل راى بصدر رحب .. ورسالتى الى الجميع من اخ لكم اى مؤشر راجعوة قبل ان تطرحوة .. لا تضيعو قيمة الرينكو .. بسبب مؤشر لا يستحق المتابعة وكانت تلك وجهه نظرى واسف على الاطالة :)

براحتك ياباشا هو بس علشان المؤشرات باينة ع الشارت فالناس فاكرة اني بعتمد عليهم

وانا اصلا من النوع الي مش بحب المؤشرات عير الموفنج افرج طبعا ومؤشرات البايفوت والدعوم والمقاومات غير كدة حتب لو مؤشر مش بيعيد رسم نفسه برضه مش حابب المؤشرات

**متشكر لاضافة حضرتك وبالتوفيق للجميع

البدوي 07-03-2013 01:24 AM

« غداً الخميس يوم الملحمة الفوركسية , يوم البنوك المركزية .. الحذر | - »

اخواني يحذروا ترى من التداول غدا الخميس وجب الحذر والتنويه

موفقين اخواني

MoHaMeD EgY 07-03-2013 01:46 AM

تحذير هااااااام

ممنوع نهائياً التداول يوم الخميس والجمعه الموافق 7-3-2013 و 8-3-2013 با استراتيجيه الأسيوطى نهائياً
مش عايز حد يخسر وبعد كدا يأتى ويقولى منك لله يا محمد ايجى ضيعتنى http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2830%29.gif
غداً الخميس يوم الملحمة الفوركسية , يوم البنوك المركزية .. الحذر

و انا عن نفسى سوف اجلس على مقاعد المتفرجين .. واستمتع بالمشاهده ;)

wolfkamikaz 07-03-2013 02:08 AM

اهلا اخواني
ربنا يوفقكم
انا متابع الموضوع و اعذروني لاني مريض بعض الشيء
و ان شاء الله ربنا يشفينا و نرجع نتابعكم اكثر
موفقين
الرجاء التدرب على نظرية داو فهي سهلة للغاية و ارباحها جيدة
و لكم الاختيار لانني لا احبذ المؤشرات و لو فتحت لكم موضوع عن المؤشرات ستنبذونها
موفقين اخواني

goggo 07-03-2013 02:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة COWBOY (المشاركة 475631)

اعذرنى لم الاحظ مشاركتك السابقة .. واعتذر عن ذلك .. وتحياتى ليك على مجهودك الرائع و ان كانت تلك طريقة تفكيرك ان شاء الله ربنا يوفقك .. دائما وتستاهل كل خير على مجهودك الرائع .. اقولك بقة انا كتبت مشاركتى ليه .. لانى ببساطة عايز اريح الجميع بغض النظر عن طريقتك خالص بس هى اللى كانت امامى حاليا :D >>> الرسالة الى اى عضو متابع معنا .. يريد اضافة اى مؤشر .. الافضل ان يراجع قسم البرمجة .. للتاكد من اشارة المؤشر .. حتى لا يضيع وقتة ومجهودة .. ويعلم الله انى اريد لكم جميعا الفائدة .. كثيرا عشت مع المؤشرات .. وكانت سبب رئيسى فى خسارتى .. وايضا خسارة غيرى بنيت عليها استراتيجى كثيرة .. ومنتديات الجوار تشهد :D وكانت غلطتى الرئيسية اننى لم اكن افهم طريقة عمل كل مؤشر .. ثم فهمت بعض الامور الاساسية فى البرمجة .. والحمد لله لا اطرح اى مؤشر قبل ان اراجع اكوادة .. مع اصدقائى المبرمجين .. لذا يا صديقى .. تقبل راى بصدر رحب .. ورسالتى الى الجميع من اخ لكم اى مؤشر راجعوة قبل ان تطرحوة .. لا تضيعو قيمة الرينكو .. بسبب مؤشر لا يستحق المتابعة وكانت تلك وجهه نظرى واسف على الاطالة :)

اوافقك اراي 200 % اخي
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 475641)
براحتك ياباشا هو بس علشان المؤشرات باينة ع الشارت فالناس فاكرة اني بعتمد عليهم

وانا اصلا من النوع الي مش بحب المؤشرات عير الموفنج افرج طبعا ومؤشرات البايفوت والدعوم والمقاومات غير كدة حتب لو مؤشر مش بيعيد رسم نفسه برضه مش حابب المؤشرات

**متشكر لاضافة حضرتك وبالتوفيق للجميع

لدي سؤال اخي عندي مؤشر الانفجار السعري و لكن اعداداته تختلف عن الذي ارفقته و تظهر هكذا
هذه هي اعداداته الافتراضية و ساجربها مع مؤشرات ثانية و احذف الماجيك بار و اريد ان اعرف الفرق بين مؤشرك و المؤشر الذي عندي اقصد الفرق في الاعدادات بين الافتراضي و الساعة و 4 ساعات

zeoo torkt 07-03-2013 02:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 475698)
اوافقك اراي 200 % اخي

لدي سؤال اخي عندي مؤشر الانفجار السعري و لكن اعداداته تختلف عن الذي ارفقته و تظهر هكذا
هذه هي اعداداته الافتراضية و ساجربها مع مؤشرات ثانية و احذف الماجيك بار و اريد ان اعرف الفرق بين مؤشرك و المؤشر الذي عندي اقصد الفرق في الاعدادات بين الافتراضي و الساعة و 4 ساعات

الغي حضرتك المؤشر الي عندك وهات المؤشر الي عندي لانه نسحة معدلة ممكن تشتغل ع اي فريم انت عايزة ع نفس الشارت وكل حاجة وليها اعدادتها

براحتك بالنسبة للاعدادت شغل التمبليت واضغط ع المؤشر تحت كليك يمين هتلاقي الاعدادات بالنسبة لل 4 ساعات ماتنساش تعمل اول خانة 240 وللساعة اول خانة 60

الساعة الآن 02:48 PM