اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30975)

مرشد اليافعي 13-05-2013 09:18 AM

رد: ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 508764)
اي اكيد يابو يوسف يا قمر تسلم والله على ردك

الان خلينا بالعملي احسن

في اكسبريت عمله الاستاذ سمير ارمان في منتدى الجيران خاص بالرنكو فقط فانا من تعلمت الرنكو تركت كل المؤشرات وصرت اشتغل عليها فقط

هذا الاكسبريت هو يفتح بعد اول شمعه صاعده شراء ويفتح بيع بعد اول شمعه هابطه بالمضاعفات المجموعه وفيه ادارة رأس المال ويغلق الكل على ربح تحدده وتستطيع ان تختار اي بداية للمضاعفات وانا اعمل حاليا على تجريبه وبنظري ممتاز ان عملنا علىشموع رنكو كبيرة يعني 50 نقطة مثلا وهي تبعدنا عن التذبذب بالاضافه الى انها تقلل عدد المضاعفات

مثلا انا وضعت في اعداداته اللوت الابتدائي 0.03
شمعة الرنكو 50 نقطه
الهدف 30 دولار
بلا ستوب

فكلما تكونت شمعتين في نفس الاتجاه حقق 30 دولار من 100 نقطة وان لم يحقق فهو يفتح مضاعفه ب 0.06 ان جاءت شمعه عاكسه ويفتح صفقة ثالثه ان جاءت شمعه مع نفس الاتجاه الاولي ولابد من تحقيقه للهدف وحتى بالمضاعفات لن تكون ثقيله على الحساب

فما رأيك ؟

همسه : انا كنت افكر في اهداف صغيره لكن غيرت تفكيري ل 50 نقطه ربح بسبب توصياتك للاخ حسين الصائغ

ترى يا معلم احنا متابعين مواضيعك من غير ما تعرف

هو في نقطه اعتقد تنقص الاكسبريت ومن الممكن ان يعدل عليها الاخ سمير وعو طيب وخدوم وهي ان حقق الهدف يقوم بفتح صفقة اخرى بنفس الاتجاه حتى نحاصر السعر لأن بسبب كبر شمعة الرنكو من الممكن ان نفقد نقاط بالمئات لأننا نتكلم عن شمعه واحده ب 50 نقطة

وشكرا

مرحباً اخي الكريم

اعتقد ان الطريقة موجودة في اكسبرت الاخ البدوي ولكن لا توجد المضاعفات المجموعة

المضاعفات المجموعة امنه لكنها لا تعوض الخسائر عن تجربة

اعمل باك تيست يدوي وشوف

اذا ممكن يا ليت تتكرم علينا باللينك على الخاص

جزاك الله الف خير

حسين الصائغ 13-05-2013 10:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرشد اليافعي (المشاركة 508810)
مرحباً اخي الكريم

اعمل باك تيست يدوي وشوف

جزاك الله الف خير

اخي مرشد اللينك موجود في المشاركة التي قبل مشاركتك في نهاية الصفحة السابقة

forex 2012 13-05-2013 02:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرشد اليافعي (المشاركة 508810)
مرحباً اخي الكريم

اعمل باك تيست يدوي وشوف

جزاك الله الف خير

اهلا اخ مرشد ... كيفك يا راجل .... مو باين يعنى

بالنسبة لاكسبرت بدوى مع المضاعفات يوجد به الكثير من الخلل وكل ما تحاول تحل خلل يظهر خلل من ناحية اخرى وهذا بناء على تجارب شهر معه بالمضاعفات

مرشد اليافعي 13-05-2013 04:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 508884)

بالنسبة لاكسبرت بدوى مع المضاعفات يوجد به الكثير من الخلل وكل ما تحاول تحل خلل يظهر خلل من ناحية اخرى وهذا بناء على تجارب شهر معه بالمضاعفات

أهلا يا باشا انت واحشني كثير بس ظروفي خلتني ابتعد كثيراً عن المتابعة

انا لم تواجهني اي مشكلة في مضاعفات اكسبيرت بدوي

الاكسبيرت شغال زي الحلاوة بس المشكلة المضاعفات المضروبة تدمر الحساب

يعني عايز لها حساب جامد اوي

انا استخدمت النسخة قبل التعديل (بريك بدوي)

موفق يا الغالي

zeoo torkt 13-05-2013 04:38 PM

1 مرفق
اتفضلوا يا اخواني الاكسبيرت دا الاخ جميل في منتدي مجاور عملهولي وفيها كل الاعدادت الي ممكن تتخيلها المضاعفات المضروبة والمجموعة والريك ايفن والموف استوب كل حاجة ان شاء الله

وبالنسبة للي بيقول المضاعفات المضروبة افضل ام المجموعة اولا المجموع دي مستبعدة تماما وملهاش فايدة لكن المضروبة انا فاتح حساب حوالي من شهر ع زوجين فقط اليورو ين والدولار ين ودول افضل الازواج ونزلت المنصة في ورشة الاخ وليد لحد دلوقتي من شهر ونص

من 2000 دولار ل 16 الف دولار لكن كنت عامل المبلغ الصغير دا عشان اشوف الحساب يستحمل قد اية والحمد لله عدي ع خير لازم اولا يا اما يكون المبلغ اكثر من 10 الف دولار او تتعامل يدوي بحيث تستني فترة تذبذب بعدد معين من الشموع بعدها تشغل الاكسبيرت

او تشغل البريك ايفن وتريح دماغك

الاكسبيرت في المرافقات والحمد لله مفهاش اي خلل ودخوله صحيح مية فالمية

** الي عايز اي حاجة او اي شئ يطلبها مني وانا هانفذهاله بدون تماطل ولا اغراض اخري ومن هنا هاتحدي الانانية والاغراض الشيطانية وادارة الحسابات الفاشلة دمت بخير ان شاء الله

hussien86 13-05-2013 05:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508942)
اتفضلوا يا اخواني الاكسبيرت دا الاخ جميل في منتدي مجاور عملهولي وفيها كل الاعدادت الي ممكن تتخيلها المضاعفات المضروبة والمجموعة والريك ايفن والموف استوب كل حاجة ان شاء الله

وبالنسبة للي بيقول المضاعفات المضروبة افضل ام المجموعة اولا المجموع دي مستبعدة تماما وملهاش فايدة لكن المضروبة انا فاتح حساب حوالي من شهر ع زوجين فقط اليورو ين والدولار ين ودول افضل الازواج ونزلت المنصة في ورشة الاخ وليد لحد دلوقتي من شهر ونص

من 2000 دولار ل 16 الف دولار لكن كنت عامل المبلغ الصغير دا عشان اشوف الحساب يستحمل قد اية والحمد لله عدي ع خير لازم اولا يا اما يكون المبلغ اكثر من 10 الف دولار او تتعامل يدوي بحيث تستني فترة تذبذب بعدد معين من الشموع بعدها تشغل الاكسبيرت

** الي عايز اي حاجة او اي شئ يطلبها مني وانا هانفذهاله بدون تماطل ولا اغراض اخري ومن هنا هاتحدي الانانية والاغراض الشيطانية وادارة الحسابات الفاشلة دمت بخير ان شاء الله

ماشاء الله جميل اخي زيزو ايه افضل اعدادات من تجربتك وكم اقل مبلغ لازم يشتغل عليه وكمان مااحسن الازواج برايك وهل تفضل الطريقة اليدوية او تسيبه لوحده يشتغل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ في انتظار اجوبتك ياغالي :D

zeoo torkt 13-05-2013 05:53 PM

1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 508965)

ماشاء الله جميل اخي زيزو ايه افضل اعدادات من تجربتك وكم اقل مبلغ لازم يشتغل عليه وكمان مااحسن الازواج برايك وهل تفضل الطريقة اليدوية او تسيبه لوحده يشتغل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ في انتظار اجوبتك ياغالي :D

اخويا حسين لو حسابك فوق ال 10 الف دولار شغل الاكسبيرت وحط رجل علي رجل واصحي الصبح هتلاقي رصيدك زاد لكن ع اليورو ين والدولار ين بوكس 10 فقط فقط فقط غير كدة

لكن لو الحساب صغير الافضل يدوي زي ماشرحت في ورشة الرينكو بالظبط

الاعدادت في المرافقات لليورو ين اعدادت والدولار ين اعدادات والمضاعفات المجموعة اعدادت والبريك ايفن اعدادت

بالتوفيق

Hammer 001 13-05-2013 06:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508942)

اشكرك اخي دائما سباق للخير وبدون مقابل

بالتوفيق يا غالي

Hammer 001 13-05-2013 06:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508968)
اخويا حسين لو حسابك فوق ال 10 الف دولار شغل الاكسبيرت وحط رجل علي رجل واصحي الصبح هتلاقي رصيدك زاد لكن ع اليورو ين والدولار ين بوكس 10 فقط فقط فقط غير كدة

الاعدادت في المرافقات لليورو ين اعدادت والدولار ين اعدادات والمضاعفات المجموعة اعدادت والبريك ايفن اعدادت

بالتوفيق

اشكرك اخي عزت دائما سباق للخير وبدون مقابل

بالتوفيق يا غالي

TREND_SEEKER 13-05-2013 09:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 508884)

أخي فوركساوي
عسى تكون بخير حال
أرى معظم أكسبرتات المعروضه في توقيعك محققه خسائر
ما عدا اكسبرت الماكد ما شاء الله نتائج مشرفه
فهل الأعدادات خاصه أم ماذا ؟
لأن جميع البيانات مخفيه وغير ظاهره حتى الهيستوري مخفي
فهل يوجد أمكانيه لرؤية الصفقات لمعرفة طريقة الأداء ورؤية الرصيد أيضا لمقارنة الدروداون وخلافه ؟
وأعتذر لو طولت عليك في طلبي
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508968)

بالتوفيق

هل هذه نسخه مختلفه أخي عزت لأنك ارسلتلي على الخاص من قبل نسخه بأعدادات ولكن حققت خسائر متواليه
فهل هذه نسخه مختلفه وأعدادات أخرى أم ماذا ؟
وهل هذه أعدادات رصيد 2000$ إلي حققت 16000$ أم هذه أعدادات رصيد 10000$ ؟
واعتذر على كثرة الأسئله

الساعة الآن 12:22 PM