اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30975)

TREND_SEEKER 13-05-2013 09:44 PM

رد: ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 508809)
مساعدة في برمجة اكسبيرت

هذا الرابط بو يوسف وهو موضوع جديد لم تزد فيه الصفحات عن 5 فقط

ارجو ان تطلع عليه وتفيدنا بخبرتك فيه

حبيبي صحفي أقتصادي
هي ألفكره شكلها مختلفه وجديده
هيدج مع مضاعفات
سوف أطلع عليها وأخبرك

hussien86 13-05-2013 10:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508968)
اخويا حسين لو حسابك فوق ال 10 الف دولار شغل الاكسبيرت وحط رجل علي رجل واصحي الصبح هتلاقي رصيدك زاد لكن ع اليورو ين والدولار ين بوكس 10 فقط فقط فقط غير كدة

لكن لو الحساب صغير الافضل يدوي زي ماشرحت في ورشة الرينكو بالظبط

الاعدادت في المرافقات لليورو ين اعدادت والدولار ين اعدادات والمضاعفات المجموعة اعدادت والبريك ايفن اعدادت

بالتوفيق

بارك الله فيك اخي انت جميل بكرمك وعطاءك المتواصل ربي يوفقك ويباركلك :1 (72)::1 (72)::1 (72)::1 (72):

hussien86 13-05-2013 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508968)
اخويا حسين لو حسابك فوق ال 10 الف دولار شغل الاكسبيرت وحط رجل علي رجل واصحي الصبح هتلاقي رصيدك زاد لكن ع اليورو ين والدولار ين بوكس 10 فقط فقط فقط غير كدة

لكن لو الحساب صغير الافضل يدوي زي ماشرحت في ورشة الرينكو بالظبط

الاعدادت في المرافقات لليورو ين اعدادت والدولار ين اعدادات والمضاعفات المجموعة اعدادت والبريك ايفن اعدادت

بالتوفيق

اخي زيزو انا فتحت حساب ديمو ب 10 الاف علي اليورو ين والدولار ين بنفس اعداداتك وهتابع النتائج ونعرضها ان شا ءالله :1 (21)::1 (21)::1 (72):

zeoo torkt 13-05-2013 11:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hammer 001 (المشاركة 508994)
اشكرك اخي عزت دائما سباق للخير وبدون مقابل

بالتوفيق يا غالي

العفو يالغالي انا تحت امركم

zeoo torkt 13-05-2013 11:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 509065)

اخي زيزو انا فتحت حساب ديمو ب 10 الاف علي اليورو ين والدولار ين بنفس اعداداتك وهتابع النتائج ونعرضها ان شا ءالله :1 (21)::1 (21)::1 (72):

تمام اخي حسين مدام ب 10 الف يبقي سيبه براحته حتي لو في صفقات رابحة وعلت الرصيد جامد برضة سيبة براحتة الطريقة دي هاتعلمك الصبر لما تكسب عشان تكسب اكتر ان شاء الله

انما لو هاتستخدم حساب صغير زي ماقولت يبقي تدرب يدوي فالاول طريقة باسهل مايمكن هاتعد عدد شموع معين في وقت تذبذب وليكن من 10 ل 15 شمعة وتشغل الاكسبيرت بعدها

zeoo torkt 13-05-2013 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 509047)

أخي فوركساوي
عسى تكون بخير حال
أرى معظم أكسبرتات المعروضه في توقيعك محققه خسائر
ما عدا اكسبرت الماكد ما شاء الله نتائج مشرفه
فهل الأعدادات خاصه أم ماذا ؟
لأن جميع البيانات مخفيه وغير ظاهره حتى الهيستوري مخفي
فهل يوجد أمكانيه لرؤية الصفقات لمعرفة طريقة الأداء ورؤية الرصيد أيضا لمقارنة الدروداون وخلافه ؟
وأعتذر لو طولت عليك في طلبي

هل هذه نسخه مختلفه أخي عزت لأنك ارسلتلي على الخاص من قبل نسخه بأعدادات ولكن حققت خسائر متواليه
فهل هذه نسخه مختلفه وأعدادات أخرى أم ماذا ؟
وهل هذه أعدادات رصيد 2000$ إلي حققت 16000$ أم هذه أعدادات رصيد 10000$ ؟
واعتذر على كثرة الأسئله

لا نفس الاعدادات حضرتك الي استعجلت لما شوفت خساير فالاول وقفتل الاكسبيرت وكنت انت مستخدم المضاعفات المجموعة لكن ماتنفعش اصلا وحتي لو هايكسب برضة لكن حضرتك شوفت خسر وبعدين مسحتة دا اكسبيرت تخسر عشان تكسب ودي المضاعفات ومعروفة شغلها ازاي المفروض تصبر لان دا فوركس والفوركس مش لعبة دا شغل وصبر وومحتاج اعصاب حديدية ياكدة يانبطل الشغلة

وانت اكيد عارف دا ولا اية ؟

وحضرتك شوفت بنفسك ع الteam viewer لما الحساب وصل ل5000 وقولت ما شاء الله هو دا الحساب الي وصل ل 16الف وبرضة قولت لحضرتك اشتغل عالدولار ين بالنسخة الاول ومش صدقت جرب النسخة المرفقة عندك يمكن يكسب معاك المرة دي

zeoo torkt 13-05-2013 11:33 PM

1 مرفق
دي صورة الرصيد لحد دلوقتي وال statment من 28/3 لحد الان

صحفي إقتصادي 14-05-2013 12:59 AM

يعطيكم العافيه يا شباب على الشغل والافكار نحن نريد اي طريقه ناجحه نحقق من وراها فلوس بالفوركس حتى لو بالجن الأزرق

اريد منكم ومن يملك الخبرة الكبيرة في شموع الرنكو بوكس 50 نقطة على أي عمله كانت هو يختارها ويشرح لي على الشارت مرجنة حساب 1000 دولار فقط بطريقتي التي شرحتها على السريع

وهي :

البداية لوت 0.03
المضاعفات المجموعه
الهدف بالدولار : 30
بلا ستوب

أين خبراء الباك تست او الذي يستطيعون تحميل البيانات التاريخيه لأي عمله ويذكر لي معاناة الاكسبريت الذي وضعته من اي تذبذب كان

انا بالإنتظار

TREND_SEEKER 14-05-2013 01:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 509084)
لا نفس الاعدادات حضرتك الي استعجلت لما شوفت خساير فالاول وقفتل الاكسبيرت وكنت انت مستخدم المضاعفات المجموعة لكن ماتنفعش اصلا وحتي لو هايكسب برضة لكن حضرتك شوفت خسر وبعدين مسحتة دا اكسبيرت تخسر عشان تكسب ودي المضاعفات ومعروفة شغلها ازاي المفروض تصبر لان دا فوركس والفوركس مش لعبة دا شغل وصبر وومحتاج اعصاب حديدية ياكدة يانبطل الشغلة

وانت اكيد عارف دا ولا اية ؟

وحضرتك شوفت بنفسك ع الteam viewer لما الحساب وصل ل5000 وقولت ما شاء الله هو دا الحساب الي وصل ل 16الف وبرضة قولت لحضرتك اشتغل عالدولار ين بالنسخة الاول ومش صدقت جرب النسخة المرفقة عندك يمكن يكسب معاك المرة دي

طيب يا عم عزت
أنا لسه مبتدئ برده شويه شويه عليا :1::1::1::1:
بس حقيقي روحك حلوه لما بتكون رايق
ولما بتقفش بتبقى عصبي شويتين صح ؟ :1 (53)::1 (53)::1 (53)::1 (53):
بس بصراحه انت من الناس الي خليتني احب المضاعفات
ويمكن ده فعلا الي خلاني ما اصبرشي على الخسائر الي حصلت
ويمكن المضاعفات المضروبه فيها سر اقوى من المجموعه ولونها يمكن اخطر بس يمكن تكسب اكتر
شكرا ليك يا قمر .
ورح أجرب معاك ونكمل بإذن الله يوكون فاتحة خير عليك
وفعلا انا شوفت عندك الحساب وصل 5000$ ودلوقتي وصل 16000$ ويمكن في وقت قياسي يمكن لم يتعدى شهر ونصف على ما أذكر صح ؟
وبإذن الله تقدر تعمل نفس المكاسب دي على الحقيقي قريب .

حسين الصائغ 14-05-2013 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508942)
ا
من 2000 دولار ل 16 الف دولار لكن كنت عامل المبلغ الصغير دا عشان اشوف الحساب يستحمل قد اية والحمد لله عدي ع خير لازم اولا يا اما يكون المبلغ اكثر من 10 الف دولار او تتعامل يدوي بحيث تستني فترة تذبذب بعدد معين من الشموع بعدها تشغل الاكسبيرت

او تشغل البريك ايفن وتريح دماغك

ممكن توضيح اكثر عندما يسمح لك الوقت لحالة الحساب الصغير ولماذا الانتظار لعدد معين من الشموع وكيف اصلا تعتقد ان التذبذب سيحصل بحيث لا تشغل الاكسبرت وكذلك نقطة البريك ايفن
مع الشكر والتقدير

الساعة الآن 03:13 PM