اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

mohamedlee 03-04-2013 06:58 PM

رد: ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

تنوية على جميع الاخوة الكرام بعدم التداول على العملات والتى سوف يكون اليورو طرفها يوم الغد الا بعد صدور قرار سعر الفائدة الاوروبى فى تمام الساعة 2.30 بعد ظهر الغد بتوقيت مصر باذن الله هذا القرار سوف يكون له تأثير كبير جدا على اليورو ومن المتوقع انخفاض سعر الفائدة وهذا فى صالح عملة اليورو وبالتوفيق للجميع وارباح وفيرة

do_do710 03-04-2013 07:07 PM

السلام عليكم
انا كنت عايز افتح حساب فى شركة fxdd تحت رعاية المنتدى وفتحت الحساب وروحت البنك عشان اعمل ايداع للحساب قالولى روح اشترى دولار وتعالا احنا معندناش دولار ولفيت البلد كلها ومش لاقى وبقالى اسبوع محتاس بصراحة وكمان مسافر بكرا الجيش بعد العصر كدا .... ممكن حد يفيدنى وعشان الحق العرض كمان .... مستنى ردكم

forex 2012 03-04-2013 07:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 489638)
السلام عليكم
انا كنت عايز افتح حساب فى شركة fxdd تحت رعاية المنتدى وفتحت الحساب وروحت البنك عشان اعمل ايداع للحساب قالولى روح اشترى دولار وتعالا احنا معندناش دولار ولفيت البلد كلها ومش لاقى وبقالى اسبوع محتاس بصراحة وكمان مسافر بكرا الجيش بعد العصر كدا .... ممكن حد يفيدنى وعشان الحق العرض كمان .... مستنى ردكم

اتفضل راجع المشاركة دى

http://www.fx-arabia.com/vb/showpost...&postcount=381

Nasser_11 03-04-2013 07:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedlee (المشاركة 489634)
تنوية على جميع الاخوة الكرام بعدم التداول على العملات والتى سوف يكون اليورو طرفها يوم الغد الا بعد صدور قرار سعر الفائدة الاوروبى فى تمام الساعة 2.30 بعد ظهر الغد بتوقيت مصر باذن الله هذا القرار سوف يكون له تأثير كبير جدا على اليورو ومن المتوقع انخفاض سعر الفائدة وهذا فى صالح عملة اليورو وبالتوفيق للجميع وارباح وفيرة

شكرا للتنبيه، ولكن:

- من أين هذا التوقع؟!
- خفض الفائدة ليس في صالح العملة مبدئيا.

forex 2012 03-04-2013 07:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nasser_11 (المشاركة 489641)

شكرا للتنبيه، ولكن:

- من أين هذا التوقع؟!
- خفض الفائدة ليس في صالح العملة مبدئيا.

المشكلة ان نفس الوقت خبرين مهمين واحد على اليورو و التانى على الدولار ... من واقع فوركس فاكتور

يعنى اليورو دولار بكرا الله واعلم بيه .... المشكلة عندى صفقات بيع ولا اعلم ماذا افعل بها

do_do710 03-04-2013 07:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 489640)
اتفضل راجع المشاركة دى

http://www.fx-arabia.com/vb/showpost...&postcount=381

شركة fxdd بتدعم نظام فور يو دا .... وهقوله عايزها بالدورلا ولا ايه ؟؟ وهيقولولى هات دولارات برده ومش هينفع مصرى زى البنك ما عمل معايا ولا ايه ؟؟؟

forex 2012 03-04-2013 07:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 489646)
شركة fxdd بتدعم نظام فور يو دا .... وهقوله عايزها بالدورلا ولا ايه ؟؟ وهيقولولى هات دولارات برده ومش هينفع مصرى زى البنك ما عمل معايا ولا ايه ؟؟؟

فور يو دا اسم الفيزا .... وبما انها فيزا فشركة FXDD بتدعمها .... وبيتم الايداع فيها بالجنيه المصرى و عن تحويلك للشركة بيتم تحويل الجنيه الى دولارات وارسالها للشركة دون تدخل منك لانه نظام فيزا يدعم مشتريات بالدولار

do_do710 03-04-2013 07:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 489650)
فور يو دا اسم الفيزا .... وبما انها فيزا فشركة FXDD بتدعمها .... وبيتم الايداع فيها بالجنيه المصرى و عن تحويلك للشركة بيتم تحويل الجنيه الى دولارات وارسالها للشركة دون تدخل منك لانه نظام فيزا يدعم مشتريات بالدولار

بجد الف شكر لاهتماك وردك .... وانا طولت عليك انا عارف .... وموضوع انها مش بأسمى دا .... عادى مفيش منه مشكلة .... ومش ممكن ابقى اسجلها بعدين وطبعا ممكن ابقى اسحب عليها بعد كدا واستعملها فى مكنة صرف عادى .... وانا بجد محروج من اسألتى اكتير بس معلش اصل اخوك ميح خالص ولسه جديد

forex 2012 03-04-2013 07:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 489651)
بجد الف شكر لاهتماك وردك .... وانا طولت عليك انا عارف .... وموضوع انها مش بأسمى دا .... عادى مفيش منه مشكلة .... ومش ممكن ابقى اسجلها بعدين وطبعا ممكن ابقى اسحب عليها بعد كدا واستعملها فى مكنة صرف عادى .... وانا بجد محروج من اسألتى اكتير بس معلش اصل اخوك ميح خالص ولسه جديد

لا شكر على واجب يا اخى

شوف الاجابات بالترتيب

مش مهم يكون مكتوب عليها اسمك لان كدا ولا كدا بياناتك متسجلة فى البنك و الفيزا باسمك بس هى مش مطبوع عليها و دى مش حتفرق معاك

بالنسبة للسحب لا يمكن السحب عليها غير الملبغ اللى انت اودعت بيه ..... دى فيزا بنعمل بس بيها ايداع للتحايل على البنوك و موضوع نقص الدولارات

لا يمكن استعمالها فى ماكينة صرف لانها فيزا نت يعنى مشتريات من على النت فقط

do_do710 03-04-2013 08:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 489666)
لا شكر على واجب يا اخى

شوف الاجابات بالترتيب

مش مهم يكون مكتوب عليها اسمك لان كدا ولا كدا بياناتك متسجلة فى البنك و الفيزا باسمك بس هى مش مطبوع عليها و دى مش حتفرق معاك

بالنسبة للسحب لا يمكن السحب عليها غير الملبغ اللى انت اودعت بيه ..... دى فيزا بنعمل بس بيها ايداع للتحايل على البنوك و موضوع نقص الدولارات

لا يمكن استعمالها فى ماكينة صرف لانها فيزا نت يعنى مشتريات من على النت فقط

الف الف شكرا وجزاك الله كل خير .... سؤال اخير بس معلش انا كدا اعمل فيزا تانية للسحب ؟؟؟ وتنصحنى بأيه ... انا ليا حساب بالدولار فى بنك مصر .... بس انا زهقت
من البنك دا والطوابير .... تنصحنى بأيه ؟؟

wael0102003 03-04-2013 09:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 489326)

وصعد اليورو كما اشرت 75 نقطة

WaylDz 03-04-2013 09:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 489709)

وصعد اليورو كما اشرت 75 نقطة

إيش رايك يا وائل انا كنت ادخل الصفقات والان محقق ربح الحمد لله هل نخرج من الصفقات او ماهو رايك ؟؟

forex 2012 03-04-2013 09:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 489688)
الف الف شكرا وجزاك الله كل خير .... سؤال اخير بس معلش انا كدا اعمل فيزا تانية للسحب ؟؟؟ وتنصحنى بأيه ... انا ليا حساب بالدولار فى بنك مصر .... بس انا زهقت
من البنك دا والطوابير .... تنصحنى بأيه ؟؟

لا ينفع السحب على الفيزا او الماستر كارد ... افضل وسيلة للسحب على حساب بنكى
ومادام انت معاك حساب بالدولار يبقى الدنيا سهلة ومعلش استحمل شوية الطوابير احسن ما تفتح حساب بالجنيه المصرى

wael0102003 03-04-2013 09:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة WaylDz (المشاركة 489714)
إيش رايك يا وائل انا كنت ادخل الصفقات والان محقق ربح الحمد لله هل نخرج من الصفقات او ماهو رايك ؟؟

احمد ربك واخرج على الربح اليوم لحين اتضاح الرؤية للزوج

do_do710 03-04-2013 10:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 489716)
لا ينفع السحب على الفيزا او الماستر كارد ... افضل وسيلة للسحب على حساب بنكى
ومادام انت معاك حساب بالدولار يبقى الدنيا سهلة ومعلش استحمل شوية الطوابير احسن ما تفتح حساب بالجنيه المصرى

وايه المشكلة فى الحساب بالجنيه ؟؟ لو هسجب بالفيزا وابعد عن الطوابير

MoHaMeD EgY 03-04-2013 10:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 489717)
احمد ربك واخرج على الربح اليوم لحين اتضاح الرؤية للزوج

مرحباً اخى وائل :)
اعتقد ان الزوج واضح الرؤيه الآن .. فستلاحظ من خلال تحليلى المتواضع .. أن يوجد مقاومه عند 1.2880 وترند هابط (رباعى الأرتكازات) .. واعتقد ان الزوج سوف يرتد منهما

فياريت تنصحنى عشان انا مبتدئ .. وكنت داخل بيع عند
1.2850 واستوب عند 1.2900 .. فآيه رأيك اقفل الصفقه ولا اكمل ؟ :1 (88):

forex 2012 03-04-2013 10:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 489739)
وايه المشكلة فى الحساب بالجنيه ؟؟ لو هسجب بالفيزا وابعد عن الطوابير

يا اخى لا يمكن السحب من الشركة عن طريق الفيزا

لابد من حساب بنكى

وبالنسبة للحساب اللى بالجنيه عند تحويل الشركة عليه يقوم البنك بتحويل الدولارات الى جنيه مصرى و يديلك الجنيه و ياخد هو الدولارات .... طيب ليه وانت معاك حساب بالدولار فى الاساس

عموما هو دا الفرق بين الحساب بالجنيه و الدولار و اللى يريحك اعمله

do_do710 03-04-2013 10:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 489745)
يا اخى لا يمكن السحب من الشركة عن طريق الفيزا

لابد من حساب بنكى

وبالنسبة للحساب اللى بالجنيه عند تحويل الشركة عليه يقوم البنك بتحويل الدولارات الى جنيه مصرى و يديلك الجنيه و ياخد هو الدولارات .... طيب ليه وانت معاك حساب بالدولار فى الاساس

عموما هو دا الفرق بين الحساب بالجنيه و الدولار و اللى يريحك اعمله

متشكر جداااا وعارف انى تعتبك معايا وباين حتى فى كلامك انك اتخنقت منى لما قولت اللى يريحك اعمله هههههههه .... بجد متشكر ومعلش تعبتك معايا

forex 2012 03-04-2013 10:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 489751)
متشكر جداااا وعارف انى تعتبك معايا وباين حتى فى كلامك انك اتخنقت منى لما قولت اللى يريحك اعمله هههههههه .... بجد متشكر ومعلش تعبتك معايا

هههههههههه هو انا لما اقولك اللى يريحك اعمله يبقى انا كدا اتخنقت ههههههههههه
امال لو قولتلك كل واحد ينام على الجنب اللى يريحوا حتقول عليا ايه هههههههه

انا قصدى لو انت شايف ان اللى يريحك حساب مصرى خلاص اعمله .... بس احب اقولك ان فى ناس كتير بتشتغل فى المجال دا نفسهم يكون عندهم حساب بالدولار زيك وانت عاوز تبقى عكسهم هههههههههه

do_do710 03-04-2013 10:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 489758)
هههههههههه هو انا لما اقولك اللى يريحك اعمله يبقى انا كدا اتخنقت ههههههههههه
امال لو قولتلك كل واحد ينام على الجنب اللى يريحوا حتقول عليا ايه هههههههه

انا قصدى لو انت شايف ان اللى يريحك حساب مصرى خلاص اعمله .... بس احب اقولك ان فى ناس كتير بتشتغل فى المجال دا نفسهم يكون عندهم حساب بالدولار زيك وانت عاوز تبقى عكسهم هههههههههه

بس احب اقولك ان فى ناس كتير بتشتغل فى المجال دا نفسهم يكون عندهم حساب بالدولار زيك وانت عاوز تبقى عكسهم هههههههههه

معلش اصل انا احول شوية ديما امشى مخالف ههههههههههه وكمان انا عمال اقول اسحب اسحب ... دا انا مش عارف اعمل ولا صفقة ناجحه ههههه وبجد مش عارف اعمل ايه ... نفسى اقعد مع حد واعيش الموضوع مش شرح النت اللى كل نقطة يقعد يتكلم عنها 3 ايام وفى الاخر متطلعش بحاجه منه ..... وكنت عايز اسألك انت بتكسب فعلا شىء مجزى ولا انا بوجع قلبى وبحلم على الفاضى ؟؟

forex 2012 03-04-2013 11:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة do_do710 (المشاركة 489760)
بس احب اقولك ان فى ناس كتير بتشتغل فى المجال دا نفسهم يكون عندهم حساب بالدولار زيك وانت عاوز تبقى عكسهم هههههههههه

معلش اصل انا احول شوية ديما امشى مخالف ههههههههههه وكمان انا عمال اقول اسحب اسحب ... دا انا مش عارف اعمل ولا صفقة ناجحه ههههه وبجد مش عارف اعمل ايه ... نفسى اقعد مع حد واعيش الموضوع مش شرح النت اللى كل نقطة يقعد يتكلم عنها 3 ايام وفى الاخر متطلعش بحاجه منه ..... وكنت عايز اسألك انت بتكسب فعلا شىء مجزى ولا انا بوجع قلبى وبحلم على الفاضى ؟؟

ههههههههههه كفاية كدا لحسن صحاب الورشة يضربونا انا وانت ههههههههههههههههههه

واحب اقولك ان لكل مجتهد نصيب

do_do710 03-04-2013 11:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 489764)
ههههههههههه كفاية كدا لحسن صحاب الورشة يضربونا انا وانت ههههههههههههههههههه

واحب اقولك ان لكل مجتهد نصيب

هههههههه والله انت راجل زى العسل ....... ما تدينى اميلك ولا رقمك ولا اى حاجه ندردش شوية لو مش هدايقك ؟؟

Badr 04-04-2013 01:35 AM

أعلن جيش كوريا الشمالية أنه حصل على موافقة لتوجيه ضربات ضد الولايات المتحدة الأمريكية

تشمل إمكانية استخدام أسلحة نووية "متطورة ومتنوعة"، فيما أعلن البنتاغون أنه سينشر نظام دفاع صاروخي باليستي في جزيرة جوام

يا تري اية تأثير الكلام ده على الدولار و على السوق عامتا لو فعلا قامت الحرب وضربت كوريا فى أمريكا

النسر الذهبى 04-04-2013 01:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Badr (المشاركة 489844)
أعلن جيش كوريا الشمالية أنه حصل على موافقة لتوجيه ضربات ضد الولايات المتحدة الأمريكية

تشمل إمكانية استخدام أسلحة نووية "متطورة ومتنوعة"، فيما أعلن البنتاغون أنه سينشر نظام دفاع صاروخي باليستي في جزيرة جوام

يا تري اية تأثير الكلام ده على الدولار و على السوق عامتا لو فعلا قامت الحرب وضربت كوريا فى أمريكا

سوق ايه هو بعد كده هيكون فيه سوق :1 (48): كوريا بتلعب مع امريكا بقالها فتره بيشدوا الحبل وربنا يستر وميتقطعش

بالنسبة للسوق اعتقد إذا تم ما يتنبأون به من حرب فحدوث انهيار عام لكل العملات الرئيسية هو المتوقع واكبرهم انهيارا سيكون الدولار بالتاكيد وقد لا نجد هذا السوق بالأساس لانه اي مناوشات قريبة ستؤدي إلي حرب عالمية وخصوصا بعد ما اصبح النووي زي صاروخ رمضان بقي في جيب كل طفل.

khaled eldraginy 04-04-2013 01:48 AM

[QUOTE=emad_1398;489608]هو مشغل صفقات بمارجن محجوز و مبقاش فيه هامش تاني متاح لصفقات جديدة واضح انك حاجة من اتنين يا محترف و قلبك ميت يا اما مبتديء و بتورط نفسك في صفقات فوق طاقة حسابك:1 (64):[/QUOTE)

هههههههههههههههههههههه
لا انا مبتديء و بورط نفسي بس نعمل ايه الانسان ضعيييييييييييييييييييف :(

النسر الذهبى 04-04-2013 02:08 AM

[QUOTE=khaled eldraginy;489851]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 489608)
هو مشغل صفقات بمارجن محجوز و مبقاش فيه هامش تاني متاح لصفقات جديدة واضح انك حاجة من اتنين يا محترف و قلبك ميت يا اما مبتديء و بتورط نفسك في صفقات فوق طاقة حسابك:1 (64):[/QUOTE)

هههههههههههههههههههههه
لا انا مبتديء و بورط نفسي بس نعمل ايه الانسان ضعيييييييييييييييييييف :(

يبقي هتتاكل

اتمني يكون علي الديمو :)

محمد العضيان 04-04-2013 02:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 489850)

سوق ايه هو بعد كده هيكون فيه سوق :1 (48): كوريا بتلعب مع امريكا بقالها فتره بيشدوا الحبل وربنا يستر وميتقطعش

بالنسبة للسوق اعتقد إذا تم ما يتنبأون به من حرب فحدوث انهيار عام لكل العملات الرئيسية هو المتوقع واكبرهم انهيارا سيكون الدولار بالتاكيد وقد لا نجد هذا السوق بالأساس لانه اي مناوشات قريبة ستؤدي إلي حرب عالمية وخصوصا بعد ما اصبح النووي زي صاروخ رمضان بقي في جيب كل طفل.

احلاى لايك يابرنس لأحلى مشاركه واحلى نسر دهبي

بس حلوووووووه حكاية صاروخ رمضان .. ههههههههههههههه

احمد صلاح 04-04-2013 02:39 AM

التحليل الفنى لزوج
"Eur|Usd"

يوم 4 ابريل

صعدت اسعار زوج اليورو مقابل الدولار الامريكى خلال تداولات اليوم مع ارتفاع شهية المخاطر بالاسواق وتراجع للدولار الامريكى
حيث استطاع الزوج اليوم من الصعود من أدنى سعر سجلتة الاسعار عند 1.2788 بعد مواجة الاسعار الحد السفلى للقناه السعرية الصاعدة
والتى يتداول الاسعار بداخلها منذ بداية الاسبوع ليغلق اليوم بشكل ايجابى عند 1.2847 ..

جدير بالذكر ان افتقار الاسواق اليوم للاخبار الاوربية السلبية سواء من قبرص او ايطاليا بالاضافة الى نتائج البيانات الامريكية السلبية هيا التى ادت
الى هبوط الدولار الامريكى وصعود العملة الاوربية الموحدة حيث
- تراجعت قراءة ISM لمؤشر الـPMI الخدمي الأمريكي في مارس من 56.0 إلى 54.4 مقابل التوقعات المسجلة 55.8
- سجلت بيانات التوظيف بالقطاع الخاص الأمريكي 58 ألف في مارس مقابل التوقعات البالغة 200 ألف ومقارنة بالقراءة السابقة المسجلة 237 ألف.

مازال يسير الزوج على الفريمات الكبيرة ( اليومى والاربع ساعات ) ادنى خط الترند الهابط على الرغم من موجة التصحيح الاخيره خلال الاسبوع الحالى والتى تستهدف مستويات المقاومة 1.2880 والتى من الممكن ان يحاول الزوج وصولها فى الغد ثم 1.2910 الحد العلوى للقناه السعرية الصاعدة بالقرب من خط الترند الهابط
وقبل الاخبار الاوربية الهامة حيث سيكون الغد يوم هاما للعملة الاوربية الموحدة
- حيث سيعقد البنك المركزي الأوروبي اجتماع السياسة النقدية. ويشير إجماع التوقعات إلى أن البنك المركزي سوف يبقي على سعر الفائدة دون جديد عند %0.75. ولكن ستتركز الأضواء بشكل خاص على المؤتمر الصحفي الذي يعقده رئيس البنك المركزي الأوروبي، دراجي عقب الاجتماع؛ حيث أن قبرص والبيانات الأساسية الضعيفة لمنطقة اليورو ستكون محل تساؤل

كسر مستويات الدعم 1.2810 ستعطى للاسعار الدافع للهبوط مع الاتجاة العام باستهداف 1.2777- 1.2750 ( أدنى سعر محقق فى 27 مايو ) -1.2710

khaled eldraginy 04-04-2013 02:51 AM

[QUOTE=النسر الذهبى;489855]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled eldraginy (المشاركة 489851)

يبقي هتتاكل

اتمني يكون علي الديمو :)

للاسف علي حساب حقيقي

بس الحمد لله محدش بيتعلم ببلاش

wael0102003 04-04-2013 05:01 AM

تحليلى لليورو اذا تم كسر 1.2834 سيكون الهبوط الى 1.2819 ثم الصعود الى 1.2865

اذا لم يتم كسر 1.2834 سيكون الصعود الى 1.2865 على طول

wael0102003 04-04-2013 08:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 489894)

تحليلى لليورو اذا تم كسر 1.2834 سيكون الهبوط الى 1.2819 ثم الصعود الى 1.2865

اذا لم يتم كسر 1.2834 سيكون الصعود الى 1.2865 على طول

تم الهبوط الى المكان المحدد 23 نقطة وفى انتظار الصعود

غشيم فوركس 04-04-2013 08:45 AM

مبدع يااستاذ وائل
ماشاء الله تبارك الرحمن

wael0102003 04-04-2013 09:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غشيم فوركس (المشاركة 489924)
مبدع يااستاذ وائل
ماشاء الله تبارك الرحمن

شكرا يا باشا دة توفيق من الله

zogota 04-04-2013 09:22 AM

وماذا بعد 2865 يا استاذ وائل ؟!

wael0102003 04-04-2013 09:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 489918)

تم الهبوط الى المكان المحدد 23 نقطة وفى انتظار الصعود

ملحوظة هامة فى حالة كسر 1.2827 سيتغير الاتجاة للهبوط والهدف 1.279
اما فى حالة عدم الكسر سيتجة الى 1.2865

النسر الذهبى 04-04-2013 09:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 489327)

اغلق اليورو ساعتين هابطتين اسفل 1.2830 وهبط بعد ذلك 30 نقطه حتي الأن واي صعود إلي منطقة 1.2830 فهو فرصة رائعة للبيع مره اخري اليورو في طريقة إلي 1.2620 إن شاء الله خلال الأيام القليلة القادمة والبيع هوه المرجح مادام لم يغلق ساعتين صاعدتين اعلي 1.2830

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 489440)

فرصة البيع جت 1.2830 :1 (45):

الأخوة اللي باعوا معي بالأمس انصح باغلاق الصفقة الأن علي ربح والحمد لله وانتظار التاكد من اغلاق ساعتين هابطتين اسفل 1.2830 وهذا مرجح إن شاء الله وساخبركم لماذا بعد قليل ولكن الأن لنعدل من وضعنا ونغلق الصفقة وإذا تاكدنا من الهبوط باغلاق ساعتين متتاليتين اسفل 1.2830 ندخل مره اخري بيع

النسر الذهبى 04-04-2013 10:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النسر الذهبى (المشاركة 489330)
وبعد محاولات دامت 5 ايام عمل يتمكن اخير اليورو من كسرؤ قطر المربع والأغلاق اسفله مبدأيا نتوقع كسر القاع الأخير لليورو عند 1.2750 ثم التوجه إلي 1.2680 و 1.2620 خلال الأيام القليلة القادمة بالتحديد قبل الأربعاء القادم 4/10 واي صعود هوه فرصة رائعة للبيع إن شاء الله.

مازال وضعنا كما هو علي اليومي وتزداد الحكاية دقة وجمالا

اعاد اختبار الخط الأبيض بعد كسره بالأمس ولم يستطيع تجاوزه وهبط من حينها حتي الأن :)

النسر الذهبى 04-04-2013 10:09 AM

اغلق اليورو خارج حد القناه السفلي للشكل الخماسي بشمعة واحده وكذلك هيه نفس الشمعة التي اغلق اسفل 1.2830 وننتظر شمعة اخري لتاكد الأتجاه وكذلك اقترب نفاذ الوقت من الشكل حوالي 6 ساعات وينتهي الوقت واضح انه اليوم هيكون يوم دموي علي اليورو ومتابعين

wael0102003 04-04-2013 10:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 489932)
ملحوظة هامة فى حالة كسر 1.2827 سيتغير الاتجاة للهبوط والهدف 1.279
اما فى حالة عدم الكسر سيتجة الى 1.2865

وتغير الاتجاة بعد كسر 1.2827 ووصل الى الهدف 1.279

النسر الذهبى 04-04-2013 11:01 AM

بداية دموية كما توقعنا منذ قليل والمزيد قادم بإذن الله واي صعود هو فرصة جيده للبيع إن شاء الله :)

الساعة الآن 05:10 PM