اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية للتداول علي الاخبار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18985)

Anas Ashour 08-11-2012 03:08 PM

رد: ★ اقتناص بعض النقاط بالتداول علي الاخبار ★

موضوع جميل جدا .. انا لسه متابعوا حالا وجربت فرصة حقيقة على الكيبل في الاخبار الحالية
وتم الشراء بنجاح الحمدلله
تسلم يا جو على موضيعك المتميزة وتحليلاتك البسيطة

م.جوزيف ايهاب 08-11-2012 03:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry (المشاركة 422818)
تم ربح 12 نقطة من خبر الفائدة البريطانى وبانتظار خبر الفائدة الاوروبى
بالتوفيق للجمبع .

قناص http://www.fx-arabia.com/vb/images/icons/icon12.gif

م.جوزيف ايهاب 08-11-2012 03:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Anas Ashour (المشاركة 422822)
موضوع جميل جدا .. انا لسه متابعوا حالا وجربت فرصة حقيقة على الكيبل في الاخبار الحالية

وتم الشراء بنجاح الحمدلله

تسلم يا جو على موضيعك المتميزة وتحليلاتك البسيطة

مبروك يا معلم
اتمني لك التوفيق :)

m4sry 08-11-2012 03:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph ehab (المشاركة 422829)

تسلم ياغالى انا دايما بدخل فى خبر الفائده ماركت و10 نقاط ستوب مش هيضرونى فى شئ بما انا مكسبهم اكبر من خسائرهم وان شاء الله ناخد من الفائدة الاروبى كام نقطة هو كمان .

• فهد • 08-11-2012 03:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry (المشاركة 422835)
تسلم ياغالى انا دايما بدخل فى خبر الفائده ماركت و10 نقاط ستوب مش هيضرونى فى شئ بما انا مكسبهم اكبر من خسائرهم وان شاء الله ناخد من الفائدة الاروبى كام نقطة هو كمان .

شغل عالى يا معلم .. ربنا يوفقك دائما

• فهد • 08-11-2012 03:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry (المشاركة 422835)

انت بتحط الاوامر المعلقة قبل الخبر بدقيقة مثلا واستوب ومش بتحط هدف صح ؟

طيب امتى تطلع من الصفقة ؟

m4sry 08-11-2012 03:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 422843)

انت بتحط الاوامر المعلقة قبل الخبر بدقيقة مثلا واستوب ومش بتحط هدف صح ؟

طيب امتى تطلع من الصفقة ؟

انا بطلع من الصفقه لما احس انها بدات تعكس عليا باي نقاط لان لوت الاخبار بيكون كبير اى عدد نقاط تعطيك ربح كويس بالنسبة لليورو فى خبر الفائدة متحركش طلعت بدون مكسب اوى خساره
بالتوفيق للجميع ان شاء الله .

m4sry 08-11-2012 04:07 PM

بالنسبة للتجاره بالاخبار بالذات فى نقطة مهمة جدا لازم اى حد بيتاجر فى الاخبار يلتزم بيها عشان يكون رابح اخر الشهر اولا واهم نقطة هى اللوت
لو كنت داخل اول صفقه اخبارية من اول الشهر العقد ب5 دولار خليك لحد اخر الشهر فى اي عقد تدخله ب5 دولار لانك ممكن تدخل اول عقد فى بداية الشهر بعقد قوى جدا لو خسرت الصفقه دى هتفضل بقية الشهر تعوض خسائر الصفقه دى وهتدخل بلوت اصغر لان حسابك بقى صغير وميسمحش تدخل بتفس اللوت الى دخلت به اول صفقه اقصى لوت تدخل به يكون خسارتك منه 10% من رأس مالك وفكر فى الخساره قبل المكسب طبعا خسارة صغيره زي دى فى صفقه واحده تقدر تعوضها وتكسب عليها كمان لو التزمت بالكلام اضمن لك الربح بعد الله سبحانه وتعالى .
ملحوظة : لازم شركتك يكون سبريدها ثابت .
بالتوفيق ان شاء الله .

• فهد • 08-11-2012 04:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry (المشاركة 422871)
بالنسبة للتجاره بالاخبار بالذات فى نقطة مهمة جدا لازم اى حد بيتاجر فى الاخبار يلتزم بيها عشان يكون رابح اخر الشهر اولا واهم نقطة هى اللوت
لو كنت داخل اول صفقه اخبارية من اول الشهر العقد ب5 دولار خليك لحد اخر الشهر فى اي عقد تدخله ب5 دولار لانك ممكن تدخل اول عقد فى بداية الشهر بعقد قوى جدا لو خسرت الصفقه دى هتفضل بقية الشهر تعوض خسائر الصفقه دى وهتدخل بلوت اصغر لان حسابك بقى صغير وميسمحش تدخل بتفس اللوت الى دخلت به اول صفقه اقصى لوت تدخل به يكون خسارتك منه 10% من رأس مالك وفكر فى الخساره قبل المكسب طبعا خسارة صغيره زي دى فى صفقه واحده تقدر تعوضها وتكسب عليها كمان لو التزمت بالكلام اضمن لك الربح بعد الله سبحانه وتعالى .
بالتوفيق ان شاء الله .

كلام جميل جدا

انت بتدخل على كام خبر فى الشهر وممكن اسامى الاخبار بالانجليزى

معلش هتعبك حبتين كده:1 (24):

fady 08-11-2012 04:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry (المشاركة 422871)
بالتوفيق ان شاء الله .

..LIKE

الساعة الآن 01:29 PM