اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=30975)

zeoo torkt 14-05-2013 01:25 AM

رد: ورشة: إكسبيرت يعمل بشموع الهيكن أشي الرائعة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين الصائغ (المشاركة 509106)

ممكن توضيح اكثر عندما يسمح لك الوقت لحالة الحساب الصغير ولماذا الانتظار لعدد معين من الشموع وكيف اصلا تعتقد ان التذبذب سيحصل بحيث لا تشغل الاكسبرت وكذلك نقطة البريك ايفن
مع الشكر والتقدير

معروف ان مشكلة المشاكل الي معقدة الناس كلها هيا التذبذب واكيد اكيد مش هاينتهي والا البنوك كلها هاتفلس لو كله ترندات مش هايبقي في فوركس اساسا ومعروف ان بعد التذبذب ترند وبعد الترند تذبذب فلو انت حسابك صغير ومش هاتقدر تستحمل المضاعفات لو هاتسيب الاكسبيرت يشتغل لوحدة

هاتعد عد شموع من 10 ل20 شمعة تذبذب في رينج 40 نقطة او 50 نقطة وبعدها تشغل الاكسبيرت بللوت 10 فالمية من الحساب

نقطة البريك ايفن عن نفسي مش بستخدمها هي كويسة لو حابب تخلص صفقاتك بدري بدري ويقل التذبذب بس انا منزل الاعدادت بتاعتها البريك ايفن 28 والموف استوب 10

يعني لما السعر يوصل 28 نقطة الاستوب هايتحرك 10 نقط من نقطة الدخول بمكسب 10 نقط

تحياتي ليكم

forex 2012 14-05-2013 04:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مرشد اليافعي (المشاركة 508935)
أهلا يا باشا انت واحشني كثير بس ظروفي خلتني ابتعد كثيراً عن المتابعة

انا لم تواجهني اي مشكلة في مضاعفات اكسبيرت بدوي

الاكسبيرت شغال زي الحلاوة بس المشكلة المضاعفات المضروبة تدمر الحساب

يعني عايز لها حساب جامد اوي

انا استخدمت النسخة قبل التعديل (بريك بدوي)

موفق يا الغالي

تقريبا نفس النسخة التى تتحدث عنها هى التى اعمل عليها لان هذه هى اول و اخر نسخة يكون فيها مضاعفات ومن ثم طلب بدوى ازالتها واضافة بريك بدوى

بس الغريب انك بتقول انها زى الحلاوة .... وانا بصراحة ما شوفت فيها لا حلاوة ولا مربى حتى هههههههههههه وكل ما يظهر خلل احاول احله عن طريق اى متغير اخر اجد خلل غيره ظهر

وانا اتذكر ان الاخ موفينج افريج قام ببرمجة هذه النسخة من جديد كلها على بعضها وطلب منا اختبارها لانه لم يختبرها ولكن لم يتطرق لها احد وبالتالى لم يتم التعديل عليها لتوافق متغيراتها مع بعضها

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 509047)

أخي فوركساوي
عسى تكون بخير حال
أرى معظم أكسبرتات المعروضه في توقيعك محققه خسائر
ما عدا اكسبرت الماكد ما شاء الله نتائج مشرفه
فهل الأعدادات خاصه أم ماذا ؟
لأن جميع البيانات مخفيه وغير ظاهره حتى الهيستوري مخفي
فهل يوجد أمكانيه لرؤية الصفقات لمعرفة طريقة الأداء ورؤية الرصيد أيضا لمقارنة الدروداون وخلافه ؟
وأعتذر لو طولت عليك في طلبي

اهلا يا ابو يوسف ... انا تمام الحمد لله ... وانت كيفك

بالنسبة لمعظم الاكسبرتات اللى فى توقيعى الخاسرة فهى تعمل على نظام البرايس اكشن وبما ان السوق متقلب جدا فى الفترة الاخيرة فبالتالى النتائج خاسرة

ولكن من واقع متابعة الباك تيست لها بجودة 99 لمدة 5 سنوات سابقة رايت اكثر من ذلك خسائر و من ثم تعود الارباح بعد ذلك

اما بالنسبة للماكد فهو اكسبرت مضاعفات وارباحه من التبريدات و التعزيزات المضاعفة

اما بالنسبة للاعدادات فهى اعدادات خاصة قمت بتجربتها على الباك تيست 99 لمدة 5 سنين سابقة وتم اجتياز الاختبارات بنجاح ولكن بنسبة دوران عالية جدا تقارب ال 85 %

TREND_SEEKER 14-05-2013 06:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forex 2012 (المشاركة 509185)
تقريبا نفس النسخة التى تتحدث عنها هى التى اعمل عليها لان هذه هى اول و اخر نسخة يكون فيها مضاعفات ومن ثم طلب بدوى ازالتها واضافة بريك بدوى

بس الغريب انك بتقول انها زى الحلاوة .... وانا بصراحة ما شوفت فيها لا حلاوة ولا مربى حتى هههههههههههه وكل ما يظهر خلل احاول احله عن طريق اى متغير اخر اجد خلل غيره ظهر

وانا اتذكر ان الاخ موفينج افريج قام ببرمجة هذه النسخة من جديد كلها على بعضها وطلب منا اختبارها لانه لم يختبرها ولكن لم يتطرق لها احد وبالتالى لم يتم التعديل عليها لتوافق متغيراتها مع بعضها

اهلا يا ابو يوسف ... انا تمام الحمد لله ... وانت كيفك

بالنسبة لمعظم الاكسبرتات اللى فى توقيعى الخاسرة فهى تعمل على نظام البرايس اكشن وبما ان السوق متقلب جدا فى الفترة الاخيرة فبالتالى النتائج خاسرة

ولكن من واقع متابعة الباك تيست لها بجودة 99 لمدة 5 سنوات سابقة رايت اكثر من ذلك خسائر و من ثم تعود الارباح بعد ذلك

اما بالنسبة للماكد فهو اكسبرت مضاعفات وارباحه من التبريدات و التعزيزات المضاعفة

اما بالنسبة للاعدادات فهى اعدادات خاصة قمت بتجربتها على الباك تيست 99 لمدة 5 سنين سابقة وتم اجتياز الاختبارات بنجاح ولكن بنسبة دوران عالية جدا تقارب ال 85 %

ما شاء الله يا فوركساوي فكرة التعزيز والهيدج في أكسبرت الماكد مع أستخدام المضاعفات فكره جديده وواضح انها قويه
انت طيب وعلى خلق وتستاهل كل خير يا قمر .
وأحلى حاجه أنك تصبر على الخساره
ودي مش متوفره عند ناس كتير وأنا أولهم :1 (16)::1 (16)::1 (16):
موفق بالنجاح والربح دوم حبيبي .

hussien86 14-05-2013 09:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 509082)
تمام اخي حسين مدام ب 10 الف يبقي سيبه براحته حتي لو في صفقات رابحة وعلت الرصيد جامد برضة سيبة براحتة الطريقة دي هاتعلمك الصبر لما تكسب عشان تكسب اكتر ان شاء الله

انما لو هاتستخدم حساب صغير زي ماقولت يبقي تدرب يدوي فالاول طريقة باسهل مايمكن هاتعد عدد شموع معين في وقت تذبذب وليكن من 10 ل 15 شمعة وتشغل الاكسبيرت بعدها

طيب اخي زيزو ماينفعش بشتغل براحته علي حساب مثلا من 500-1000 بعقد ابتدائي 0.01 وعلي زوج واحد مثلا اليورو ين ؟؟؟؟؟ ايه رايك؟؟ :1 (88)::1 (88):

minismsm 15-05-2013 01:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 508968)
اخويا حسين لو حسابك فوق ال 10 الف دولار شغل الاكسبيرت وحط رجل علي رجل واصحي الصبح هتلاقي رصيدك زاد لكن ع اليورو ين والدولار ين بوكس 10 فقط فقط فقط غير كدة

لكن لو الحساب صغير الافضل يدوي زي ماشرحت في ورشة الرينكو بالظبط

الاعدادت في المرافقات لليورو ين اعدادت والدولار ين اعدادات والمضاعفات المجموعة اعدادت والبريك ايفن اعدادت

بالتوفيق

باشا انت بتقول لو حسابك صغير اشتغل يدوي زي ما شرحت بالظبط

بعد اذنك ممكن رابط الشرح الي بتقول عليه ؟

تحياتي

hussien86 15-05-2013 02:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة minismsm (المشاركة 509630)

تحياتي

ايوه هتلاقي الموضوع في القسم العام موضوع استراتيجيات من المكاتب الفوركسية دور في اخر 30 صفحة هتلاقي اظن

zeoo torkt 15-05-2013 03:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 509526)

طيب اخي زيزو ماينفعش بشتغل براحته علي حساب مثلا من 500-1000 بعقد ابتدائي 0.01 وعلي زوج واحد مثلا اليورو ين ؟؟؟؟؟ ايه رايك؟؟ :1 (88)::1 (88):

ينفع الجساب كدة هايستحمل 11 مضاعفة بس ممكن تخلي المبلغ للامات 1500 واعمل خانة المضاعفة لليورو ين 1.7 يعني اللوت * 1.7

ولو للدولار ين الخانة هاتبقي 2

انا منزل كل الاعدادات بس غير العقد الابتدائي زي ماتحب

zeoo torkt 15-05-2013 03:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة minismsm (المشاركة 509630)

تحياتي

انا شرحتها تاني فالمشاركة رقم 631 هتلاقيها مشروحة

hussien86 15-05-2013 03:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 509663)
ينفع الجساب كدة هايستحمل 11 مضاعفة بس ممكن تخلي المبلغ للامات 1500 واعمل خانة المضاعفة لليورو ين 1.7 يعني اللوت * 1.7

تمام كده اخي زيزو انا فتحت حساب تجريبي صغير اجرب الاعدادات دي
اما بالنسبة للحساب الكبير علي اليورو ين والدولار ين تمام لحد الان وعامل 5% من الحساب لحد الان من امبارح بس :1 (21)::1 (21):

forex 2012 15-05-2013 07:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeoo torkt (المشاركة 509663)

ما دام تقول ان الاكسبرت يحتاج الى راس مال 10 الاف دولار للبداية واكيد البداية ماراح تكون اقل من عقد 0.01 ..... طيب مانشتغل على منصة برافعة 1000 وتعمل بالسنت و يبقى راس المال 1000 دولار

اعتقد انها هى هى لانها نسبة وتناسب ..... ياترا شو رايك اخ زيزو

فى الحقيقة انا لم اجرب الاكسبرت ولا الاعدادات حتى الان و لكنى اتناقش معك بصوت عالى شوية

الساعة الآن 01:14 PM