اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=32125)

shady hamza 11-01-2014 06:26 PM

رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nouk_101 (المشاركة 651014)
تمام يا غالى شكرا على ردك
بالنسبه لى الطريقه الثالثه كنت فعلا اشك فى ربحها الدائم بسبب عدم وجود مضاعفات
و بالتالى ستكون مجهده لى بدون عائد اكيد

الطريقه الاولى طبعا العائد مضمون لكن الخساره ستكون المارجن كول ان حالفك الحظ و تعديت ال 12 مضاعفه فى ساعه واحده بدون ان تكون حققت ربح صافى على الحساب و بدأت من الاول
تقريبا هى الطريقه اللى اشتغلت عليها حقيقى حوالى شهر او اكثر لكن توقفت حين رايت الحساب على وشك الانهيار بوصولى للمضاعفه ال 11 على ما اتذكر
و ما جعلنى افكر فيها مره اخرى اضافتك بخصوص الهيدج على راس الساعه

الطريقه الثانيه قرأتها الان و فهمتها و تمام و سادرسها و اقرر مدى جدواها
هل جربت الطريقه الثانيه و هل تم عمل لها اكسبرت ؟!

بالنسبة لللطريقة الاولى انا حاطط فيها شرط اساسى اساسى اساسى اساسى وهو انه لو وصلت للمضاعفة 12 ومكسبتش اقفل كله وابتدى من الاول
وعامل انه لو خسرت 12 مضاعفة ورا بعض يبقى 10 او 20 % فقط من الاكونت ده عن طريق الفكرة اللى انا طرحتها
خد بالك انه كل ده وانا مطبقتش شرط الربح 10 % اقفل وابتدى من الاول هذا الشرط ممكن يساعدنا كتير
عامة انا شغال ديمو بقالى اسبوعين وهبقى اطرح عليكم النتايج ان شاء الله
الطريقة التانية جربها وشوف هى حلوة طبعا بس يعنى اعتقد ارباحها مش كبيرة اوى
الطريقة الثالثة ليس عيبها المضاعفات ولكن عيبها انك لازم تربح صفقات اكثر من اللى خسرته وهى ممكن تحصل عادى ولكن مش دايما
بالنسبة للاكسبرت فانا استعمل اكسبرت الاخ كيرا على كل الطرق
انا اللى بحط الصفقات وكده واللوت مش صعبة اصل ان انا احسب اللوت وكتبه فى الاكسبرت وهو يطبقه
اتحدث عن اخر نسخة ارفقها الاخ كيرا
بص عشان تشوف ايه المناسب لك فعلا اعمل اوتو تست 5 او 6 شهور على كل طريقة وانت شوف المناسب لك
اى سؤال لا تتردد

ibrahimt 12-01-2014 08:01 PM

اخ شادي حياك الله
تابعت حوارك مع الاستاذ نوك حيث ذكر هو انك اضفت هيدج علي راس الساعة علي الطريقة الاولي.
يا ريت لو تفهمني ايها
واشكرك مقدما

ibrahimt 12-01-2014 08:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 651062)
بالنسبة لللطريقة الاولى انا حاطط فيها شرط اساسى اساسى اساسى اساسى وهو انه لو وصلت للمضاعفة 12 ومكسبتش اقفل كله وابتدى من الاول
وعامل انه لو خسرت 12 مضاعفة ورا بعض يبقى 10 او 20 % فقط من الاكونت ده عن طريق الفكرة اللى انا طرحتها
خد بالك انه كل ده وانا مطبقتش شرط الربح 10 % اقفل وابتدى من الاول هذا الشرط ممكن يساعدنا كتير
عامة انا شغال ديمو بقالى اسبوعين وهبقى اطرح عليكم النتايج ان شاء الله
الطريقة التانية جربها وشوف هى حلوة طبعا بس يعنى اعتقد ارباحها مش كبيرة اوى
الطريقة الثالثة ليس عيبها المضاعفات ولكن عيبها انك لازم تربح صفقات اكثر من اللى خسرته وهى ممكن تحصل عادى ولكن مش دايما
بالنسبة للاكسبرت فانا استعمل اكسبرت الاخ كيرا على كل الطرق
انا اللى بحط الصفقات وكده واللوت مش صعبة اصل ان انا احسب اللوت وكتبه فى الاكسبرت وهو يطبقه
اتحدث عن اخر نسخة ارفقها الاخ كيرا
بص عشان تشوف ايه المناسب لك فعلا اعمل اوتو تست 5 او 6 شهور على كل طريقة وانت شوف المناسب لك
اى سؤال لا تتردد

سؤالي اخر واعذرني
انت ذكرت في مشاركتك اعلاه ان لو وصلت للمضاعفة ال12 حتكون 10-20 % لاكن انا عندما حسبتها بقواعد الطريقة الاصلية
يعني لو كان اللوت المبدئي ب دولار حتكون خسارة ال 12 مضاعفة حوالي 40950 دولار وهذا المبلغ يعتبر 40% من راس مال 100000 دولار.
وايضا الوصول لربح 10% من راس مال 100000 دولار اعتقد انه مستحيل لو كان اللوت المبدئي ب دولار لو طبقنا الطربقة الاولي.
انا شايف يا إما ان غلطان بعدي أو مش فاهم الطريقة الاولي صح. ارجو الافادة

shady hamza 13-01-2014 05:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibrahimt (المشاركة 651290)
سؤالي اخر واعذرني
انت ذكرت في مشاركتك اعلاه ان لو وصلت للمضاعفة ال12 حتكون 10-20 % لاكن انا عندما حسبتها بقواعد الطريقة الاصلية
يعني لو كان اللوت المبدئي ب دولار حتكون خسارة ال 12 مضاعفة حوالي 40950 دولار وهذا المبلغ يعتبر 40% من راس مال 100000 دولار.
وايضا الوصول لربح 10% من راس مال 100000 دولار اعتقد انه مستحيل لو كان اللوت المبدئي ب دولار لو طبقنا الطربقة الاولي.
انا شايف يا إما ان غلطان بعدي أو مش فاهم الطريقة الاولي صح. ارجو الافادة

بص يا كبير اسلام ماشاء الله فتح دماغنا على طريقة شغل جديدة تماما وهى الرياضة لذلك انا بحاول اطوع الطريقة انها تكون مناسبة لراس مالى اولا ومناسبة لمتاجرتى النفسية ثانيا
لذللك فى حاجة بفكر فيها وهى انه لو اللوت الاساسى دولار يبقى اشتغل اول صفقة بدولار ولو خسرتها اشتغل تانى صفقة بدولار برده ولو خسرتها ابتدى اضاعف
يعنى من الاخر اول صفقتين بنفس اللوت وبعد كده ابتدى اضاعف
احسبها كده هتلاقى نفسك اولا وفرت مضاعفة
ثانيا برده كده كده كسبان على الاقل الضعف بس الاهم انى وفرت مضاعفة
ملحوظة انا كل ده لسه بجرب وشغال ديمو وطرحت وجهة نظرى حتى الان فى التعديلات اللى ممكن تزود الامان
كل ده ولسه مجربتش شرط الاغلاق على 10 %
بالنسبة لموضوع انى مش هحقق 10 % لو اشتغلت بادارة راس المال دى فاعتقد مش صعب ( لو الللوت الاساسى 10 سنت ) انت لو كسب مثلا مضااعفتين رقم 10 ( اللى هما لوت 2.56 )
يعنى 1000 - 500 (خسائر المضاعفات السابقة ) =500 دولار صااافى ربح (راس المال الاساسى 10000 ) يعنى 5% من ساعتين فقط
مابالك بباقى الساعات
ايضا اعيد وازيد انا لسه بجرب ديمو وطارح افكارى عشان اتناقش معاكوا وانا حقيقى مبسوط جدا من المشاركة معاكوا و اتمنى انه يعود لنا اسلام من تانى يطمنا عليه يا رب
اطلع على هذه المشاركة
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

reebo 13-01-2014 10:09 PM

سؤال للاخ كيرا
هل أقوم بتغيير اللوت فقط في الاكسبرت
وأترك خيارات الساعات كما هي
اوردر شراء true مثلا
كل يوم كما هو

reebo 13-01-2014 10:12 PM

هل الاكسبرت يغير الصفقة الرابحة للساعة 5 مثلا وكانت شراء في اليوم الاخر ويجعلها بيع أم اقوم بذلك يدويا

انا ضعت بصراحة

reebo 14-01-2014 12:08 AM

وينكم يا شباب
رجاء ردوا على اسئلتي

reebo 14-01-2014 12:29 AM

جربت الاكسبرت لكنه فتح صفقة واحدة فقط الساعة 7 بتوقيت غرينتش
لم يفتح الساعة 8 ولم يفتح الساعة 9

shady hamza 14-01-2014 05:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reebo (المشاركة 651648)
سؤال للاخ كيرا
هل أقوم بتغيير اللوت فقط في الاكسبرت
وأترك خيارات الساعات كما هي
اوردر شراء true مثلا
كل يوم كما هو

الاكسببرت مش بيغير حاجة من نفسه
قصدك على اى طريقة عشان اعرف اجاوبك

reebo 14-01-2014 11:00 AM

الطريقة الثالثة أخي

الساعة الآن 01:17 AM