اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

eng.m.afifi 08-03-2012 01:34 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

انا لسه بادئ بس انا ماشى بنفس الاستراتيجية انا مبحبش الاقاعد جنب الصفقة ولكن فى وقت معين لازم تدخل فيه وقت متدخلش فيه حتى لو كنت شايف مستمر سواء فى الصعود او الهبوط
والنصيحة التانية ادخل على قد الحساب بتاعك ومتغامرش عشان متندمش
الحاجة التالته انا متعلمتش الاترندات ولا اى حاجة بس لازم تتعموها صح لانها اكيد بتفيد وانا عن نفسى ان شاء الله
هتعلمها لكن الاهم من كده النقط الاولى لانها الاساس قبل كل التحليلات وهى فى صميم ادارة راس المال ومتوافق تماما مع الاخ رأفت وربنا يوفق الجميع

محمد احمد 08-03-2012 01:35 PM

يعنى تخلينا ندخل علي حسابك التجريبي(فيه خاصية النظر فقط) عشان نشوف العقود الي بتعملها مباشر ونعمل زيها ............. وصلت؟

المضارب 08-03-2012 01:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 290081)
مفيش تجاوب ولا متابعة وانا شايف تحت عدد المتواجدون 150 فرد . الحاجة التانية الناس هنا مستنين اليورو ينزل او يطلع وده غلط لان فى نوعين من التداول نوع طويل الاجل ونوع للمضاربات وده افضلهم لان سوق الفوركس متذبذب فجميل لجنى الارباح . هنا بقة اكتشفت كل واحد بيضع توصية على مذاجة يرمى التوصية ويمشى فا حرام الناس عمالة تخسر بسبب عدم المعرفة .. ارجوكم ارجوكم السوق طالع نازل يعنى نبيع ونشترى كل ماتيجى فرصة دى مش اسهم تشتريها وتقعد جنبها شهر عشان اسهمك تزيد فتبيع . وانا تحت امرك وشايفك من امبارح بالليل قاعد تحت صح

أرجوك أرجوك يا رأفت أن تستمر أنا والله لم أكن أعلم أنك بدأت توصياتك والا كنت تابعتك ولم أخلد للنوم أنا نمت واستيقظت لأفاجأ بأني خسرت 110 نقاط والله المستعان
أرجوك أستمر ويا ريت بس تحدد نقطة الدخول والهدف والاستوب لوز لأنه بالشارت أنا لم أفهم شئ واذا لم نكلف عليك تعطينا بيانات الحساب التجريبي
أنا في ضرف اسبوعين خاسر 33% بالمئة من رأس مالي ولا أستبعد خسارة الباقي في اليومين الباقية

Aymanalmerai 08-03-2012 01:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 290052)
وادى العقود مقفولة على الحساب التجريبى اللى فتحته مخصوص عشانكم جنب حسابى الحقيقى

أنت حابب تعمل خير لوجه الله تعالى, فاستمر
يعني عدم المؤاخذة, الشباب الي حابين يعطوا توصيات تفيد الناس لوجه الله, اول حاجة الناس بتنظر لها هي مدى فاعلية و نجاح التوصيات, و في كتير شباب و الحمد لله أثبتوا تواجدهم على الساحة و بقوة
القصة محتاجه صبر و الناس حساباتها اتلدعت كتير, و أول ما حيشوفوا مصداقية حتلائي المتابعين لحضرتك كمية من البشر رهيبة
الأمر يعود لك أول و أخيراً و الي حابب يعمل خير ما بينطر شكر الناس
تقبل مروري و بالتوفيق

raafat_193 08-03-2012 01:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوراق الخريف (المشاركة 290085)
لانه البرنامج اللي بستخدمه اخينا عندما وضع له المعطيات مثلا الهاي واللو لليوم السابق قال له شراء من 3130 وهدف 3210 فقط وبعدها لم يقل له ماذا يفعل ان كسر لفوق او ان ارتد
عموما نحن اشرنا منذ الامس لارتداد السعر ولكن هذا لا يلغي اي عملية للبيع

ليه التجريح من فضلك وبرنامج ايه انا راجل دكتور ولى اسم رافت مش اخينا

المضارب 08-03-2012 01:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hateem (المشاركة 290086)
مفيش تجاوب ولا متابعه لانك شايف ان معظم الناس بايعه وتقريبا الكل خايف لحسابه يتمرجن يبقى ازاى هايبقى فيه تجاوب ومتابعه الكل مستنى يقفل صفقات البيع على خير وبعدين هانبدا نهريك اساله وزن على توصيات جديده بس اصبر على لانى حاسس بيهم عشان انا بايع معاهم

لا بالنسبة لي ضرب الاستوب لوز وانتهينا من فلم البيع ده

aafag 08-03-2012 01:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 290052)
وادى العقود مقفولة على الحساب التجريبى اللى فتحته مخصوص عشانكم جنب حسابى الحقيقى

مبروك عليك لكن اسمح لي ده اسمه رقص على جراح الاخرين زي ما قلت انه فيه ناس كتير خسرانة وتمرجنت حساباتها
فلا داعي لاستفزاز مشاعرهم
انت من البداية مش عايز تشارك الشارت بتاعك مع حد يبقى ليش الاستعراض حتى لما واحد من الاخوان طلبك مؤشر الفايبو طنشت
حاجة تانية من امس الاخ طائر الشمال واوراق الخريف والزعيم لم يؤيدوا فكرة الهبوط وناس كتير اتبعت كلامهم وكسبت
يعني الورشة زي ما فيها ناس خسرت فيه ناس كسبت
وذلك فضل الله يؤتيه من يشاء
واذكرك زكاة العلم تعليمه
سبحان الله ياما هنا ناس تتفانى ليل مع نهار في مساعدة الاعضاء من غير مقابل
اذا بقيت لمساعدة اخوانك حقك
اذا انسحبت ده حقك برضو وربنا يسهل لك

raafat_193 08-03-2012 01:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 290095)
أنت حابب تعمل خير لوجه الله تعالى, فاستمر
يعني عدم المؤاخذة, الشباب الي حابين يعطوا توصيات تفيد الناس لوجه الله, اول حاجة الناس بتنظر لها هي مدى فاعلية و نجاح التوصيات, و في كتير شباب و الحمد لله أثبتوا تواجدهم على الساحة و بقوة
القصة محتاجه صبر و الناس حساباتها اتلدعت كتير, و أول ما حيشوفوا مصداقية حتلائي المتابعين لحضرتك كمية من البشر رهيبة
الأمر يعود لك أول و أخيراً و الي حابب يعمل خير ما بينطر شكر الناس
تقبل مروري و بالتوفيق

شكرا لمرورك وكلامك الجميل وانا هنا صدقنى لمساعدتهم وربنا معاهم ويعوض بخير

نور السماء 08-03-2012 01:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 290081)
وانا تحت امرك وشايفك من امبارح بالليل قاعد تحت صح

لا غلط ...انا يمكن اسمي موجود تحت باستمرار علشان مش بسجل خروج من الباب والمنتدى
لكن انا امبارح نمت من الساعه 9 بالليل !!
وبعدين جميع الاخوه اللي بتشارك هنا بنصيحه او تشارت او حتى توصيه بيعملوا لوجه الله
ومش بيشترطوا التفاعل من اجل الاستمرار علشان حضرتك جاي من اول يوم تشارك فيه معانا
في الباب وبتعلن انسحابك في اقل من 24 ساعه لقله او حتى عدم التفاعل !

raafat_193 08-03-2012 01:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المضارب (المشاركة 290091)
أرجوك أرجوك يا رأفت أن تستمر أنا والله لم أكن أعلم أنك بدأت توصياتك والا كنت تابعتك ولم أخلد للنوم أنا نمت واستيقظت لأفاجأ بأني خسرت 110 نقاط والله المستعان
أرجوك أستمر ويا ريت بس تحدد نقطة الدخول والهدف والاستوب لوز لأنه بالشارت أنا لم أفهم شئ واذا لم نكلف عليك تعطينا بيانات الحساب التجريبي
أنا في ضرف اسبوعين خاسر 33% بالمئة من رأس مالي ولا أستبعد خسارة الباقي في اليومين الباقية

تحت امرك وربنا يعوض غليك بس فهمنى اية بيانات الحساب التجريبى ولية ؟

الساعة الآن 10:02 AM