اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

eng.m.afifi 08-03-2012 01:50 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اهم حاجه ياجماعة محدش يدخل يتكلم كلام وخلاص عشان الناس ممكن يتاخد الكلام ده على محمل الجد وبيخسروا
وكمان لازم اللى لسه مدخلش قوى فى موضوع التوصيات زى العبد لله انه تكون عنده هو شخيصا الرؤية والادراة انه امتى يدخل وامتى ميدخلش للصفقة حتى لو مين قله انت لازم تدخل دلوقتى
والتوفيق للجميع (الموضوع لا يحتاج سوى ادارة راس مال اولا ثم تعلم التحليلات او معرفتها من اى شخص موثوق )

نور السماء 08-03-2012 01:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المضارب (المشاركة 290091)
أرجوك أرجوك يا رأفت أن تستمر أنا والله لم أكن أعلم أنك بدأت توصياتك والا كنت تابعتك ولم أخلد للنوم أنا نمت واستيقظت لأفاجأ بأني خسرت 110 نقاط والله المستعان
أرجوك أستمر ويا ريت بس تحدد نقطة الدخول والهدف والاستوب لوز لأنه بالشارت أنا لم أفهم شئ واذا لم نكلف عليك تعطينا بيانات الحساب التجريبي
أنا في ضرف اسبوعين خاسر 33% بالمئة من رأس مالي ولا أستبعد خسارة الباقي في اليومين الباقية

أخي المضارب نصيحه اخويه بلاش تترجى حد كده ...
رزقك مكتوب ومقدر سلفا" ...( وفي السماء رزقكم وما توعدون) صدق الله العظيم
محدش عمل حاجه للاستاذ او الدكتور رأفت علشان يزعل ويهدد بالانسحاب وترك الباب

espoir154 08-03-2012 01:59 PM

السلام عليكم,انا شايف الاعضاء زعلانين عشان دخلين بيع و زوج عكس عليهم وفيهم كمان اللي عارف السبب لوحدو ومش عايز يقولو وفيه كمان المهدي الفوركسي اللي عندو استراتيجية ما بتخرش المية و بيعتذر انو يحط الشارت عشان احنا ما نعرفهاش.ايه العضمة دي ما كلنا خسرانين والسبب اللي عارفو اخينا ومش عايز يقولو بكل بساطة هو ده:استطاعت اليونان حتى الآن كسب موافقة حوالي 60% من القطاع الخاص الحامل للسندات اليونانية التي تصل قيمتها الإجمالية 206 مليار يورو، في حين تطمح الدولة لتخفيض قيمة هذه السندات بما نسبته 53.5% أي بقيمة 124 مليار يورو، و ذلك ضمن خطة مبادلة السندات التي ستُعقد اليوم و التي تستلزم موافقة ما نسبته 75% لتمرير هذه الخطة طوعياً.

eng.m.afifi 08-03-2012 02:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور السماء (المشاركة 290116)

متفق تماما اللى عايز يفيد بيفيد واللى مش عايز مع الف سلامة وربنا يوفقكه يكرمه فى مكان والناس اللى بتخسر
ياجماعه الموضوع لا يحتاج منك انك تكون بتعرف تعمل انت التوصيات دى مرحلة متقدمة من الافضل انك تتعلمها
حس طموحك ولكن الموضوع بتلخص فى انك هتكسب لما تكون عندك ادراة جيدة براس المال والالتزام التام بقونينها باذن الله كسبان

والله الموفق واتمنى من الاخ رافت افادة الناس او عنده رغبة وجزاه الله عنهم عنا خيرا

الشامي 08-03-2012 02:02 PM

لو سمحت يا جماعة كل اللي مش منتيه ينتبهلي
خلاص كلكوا سمعني اوك
حراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااام
بس انا مش هقول اكتر من كدة اكيد انتوا فاهمين

espoir154 08-03-2012 02:06 PM

وبنضرة بسيطة على شريط اخبار فرانس 24 المجانية كنا حنعرف السبب اما صاحب الاستراتيجية السحرية فاقول له ان افضل نصيحة تديها لالي حد في الفوركس يا مبتدئ يا محترف الا ينتظر توصيات جاهزة وانما تعلم وضع توصيتك وما يقوله الاعضاء الكرام هنا فهو لتاكيدها فلو كان احد يعلم علم اليقين اتجاه السوق كان اشتغل لنفسو و اتغنى فضرف اسبوع وسابو من وجع الراس ده.كلنا داخلين بيع و خسرانين عا الاقل 100 نقطة.و بالتوفيق للجميع.

raafat_193 08-03-2012 02:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور السماء (المشاركة 290116)

شكرا لمرورك وشخصك الكريم بالتوفيق

أبو أمجد2006 08-03-2012 02:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بشار (المشاركة 289297)
السلام عليكم جميعاً

طبعاً اليورو دولار كسر القناة الصاعد وافتتح شمعة اليومي اسفل القناة مما يدعم البيع باذن الله
الزوج بنظري الان يستهدف فايبو 50 بسعر 1.3060 تقريباً

الشارت

الله يجزاك خير ياريت تعطينا رأيك بعد رجوعه داخل القناة
بارك الله فيك

raafat_193 08-03-2012 02:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.m.afifi (المشاركة 290121)
متفق تماما اللى عايز يفيد بيفيد واللى مش عايز مع الف سلامة وربنا يوفقكه يكرمه فى مكان والناس اللى بتخسر
ياجماعه الموضوع لا يحتاج منك انك تكون بتعرف تعمل انت التوصيات دى مرحلة متقدمة من الافضل انك تتعلمها
حس طموحك ولكن الموضوع بتلخص فى انك هتكسب لما تكون عندك ادراة جيدة براس المال والالتزام التام بقونينها باذن الله كسبان

والله الموفق واتمنى من الاخ رافت افادة الناس او عنده رغبة وجزاه الله عنهم عنا خيرا

انا تشرفت بمرورك الكريم ومبسوط انى قد استطعت ان احرك الناس والتعليق زاد صدقونى فى خير للجميع بس كل واحد يركز ارجوكم ارجوكم وبلاش اسئلة عن مؤاشراتى ده كفاح سنين خلينا فى التوصيات وبس هل طلبى صعب مش معقول تروح تشترى سلعة وتقول لصاحبها عاملها ازى وعلمنى اصنعها هل كلامى غلط

eng.m.afifi 08-03-2012 02:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 290135)

انا تشرفت بمرورك الكريم ومبسوط انى قد استطعت ان احرك الناس والتعليق زاد صدقونى فى خير للجميع بس كل واحد يركز ارجوكم ارجوكم وبلاش اسئلة عن مؤاشراتى ده كفاح سنين خلينا فى التوصيات وبس هل طلبى صعب مش معقول تروح تشرى سلعة وتقول لصاحبها عاملها ازى وعلمنى اصنعها هل كلامى غلط

جزالك الله خيرا ان لسه بتعلم ولسه مبتئ بس الحمد لله ماشى على قد حالى وتقربيا عندى نفس فكرة استراتيجية راس المال
اللى انت ماشى بيها و متفق معاك فى الرؤية و ربنا يكرمك ويوفقك

الساعة الآن 09:38 PM