اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

naitsi 20-04-2012 10:10 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 314977)

اولا انت حقيقى جنرال حرب لانك بدات من اسبوعين اعتقد ب 24 دولار واستطعت بالسيطرة على راس المال ان تحقق هذا المبلغ وهذا يؤكد عدم صحه كلام الاخ اللى اتكلم اليوم ان التجارة يجب ان تكون ب 2000 دولار انا سعيد بيك لانك تاجرت متاجرة فوكس صح. يوم الاحد احتمال صعود بسيط هتدخل بايع معانا واجازة سعيدة

شكرا جزيلا الله يجازيك عنا كل خير ويارب يطول لنا عمرك لنستفيد من توصياتك الذهبية نعم الحمد لله ذخلت بلوطات سغيرة وتعيزيزات في اوقاتها الجيدة والصبر وحترام إدارة رأس وكتف وأرجل المال كله هي التي رفعت السعر من 24.23 إلا 71.82 الدبل الحساب 2 مرات ههههه الحمد لله شكرا لك وعطلة سعيدة ^_^

hateem 20-04-2012 10:30 PM

معلش يا جماعه مكنتش معاكوا اصلى لسه راجع من التحرير بس عارف انى سايب اسود ربنا يكرم الاسبوع اللى جاى ونحقق اهداف المجنون واجازه سعيده للجنرال ويعوض سهره وتعبه معانا ولكل الاصدقاء

khal1d 20-04-2012 10:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 314970)

اكتبلى بوضوح ياخالد مش فاهم .

انا بايع من 204 بـ 2 دولار للنقطة شو رايك اخليه ولا اقفل الصفقة افضل ؟

raafat_193 20-04-2012 10:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hateem (المشاركة 314991)
معلش يا جماعه مكنتش معاكوا اصلى لسه راجع من التحرير بس عارف انى سايب اسود ربنا يكرم الاسبوع اللى جاى ونحقق اهداف المجنون واجازه سعيده للجنرال ويعوض سهره وتعبه معانا ولكل الاصدقاء

شكرا ياحتوم واجازة سعيدة انت وبتوع التحرير اسود مش احنا ربنا يحافظ عليكم آمين يارب

raafat_193 20-04-2012 10:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 314994)

انا بايع من 204 بـ 2 دولار للنقطة شو رايك اخليه ولا اقفل الصفقة افضل ؟

ماذا تعنى 204 اليورو اى عملة

khal1d 20-04-2012 10:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 314997)

ماذا تعنى 204 اليورو اى عملة

اها اليورو من سعر 1.3204 بايع بلوت عالي اقفلها برايك ولا اتركها للاحد ؟

ABUEHAB 20-04-2012 10:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 314980)

ربنا يباركك وانت بالذات نفسى اشوفك ربحان واتمنى ان لا اكون تسببت لك فى اى خسارة ودائما ربحان يارب

والله يادكتور من وراك مافي غير المكسب وانا اللي باخسر نفسي بالغباوه والدليل انت في توصياتك قولت اليورو دولار رايح الي
1.3240 ودا كان من 1.3080 تقريبا طيب هو فين دلوقتي 3.210وصدقت التوصيه, يعني اللي التزم بالتوصيه سلم
وتصبحوا علي خير جميعا

mahmoud0711 20-04-2012 10:58 PM

اجازة سعيدة واحلام سعيدة لفرقة الكومندذ بقيادة الجنرال رافت قلب الأسد و دايما يا شباب ايد و احدة ان شاء الله
و ربنا يوفق الجميع و تحية خاصة للجنرال رافت و افضل شئ في ورشتة اهتمامة بالورشة رغم انها عمل تطوعي و لكن يبدو انة متعود علي الألتزام و هو ما ينقص معظم العرب و المصريين بوجة خاص

raafat_193 20-04-2012 11:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khal1d (المشاركة 314998)
اها اليورو من سعر 1.3204 بايع بلوت عالي اقفلها برايك ولا اتركها للاحد ؟

اوعى تقفل تقفل ايه متخفش وبلاش تدخل بعقود كبيرة بعد كدة

raafat_193 20-04-2012 11:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 315001)
اجازة سعيدة واحلام سعيدة لفرقة الكومندذ بقيادة الجنرال رافت قلب الأسد و دايما يا شباب ايد و احدة ان شاء الله
و ربنا يوفق الجميع و تحية خاصة للجنرال رافت و افضل شئ في ورشتة اهتمامة بالورشة رغم انها عمل تطوعي و لكن يبدو انة متعود علي الألتزام و هو ما ينقص معظم العرب و المصريين بوجة خاص

شكرا ياباشا على كلامك الجميل واجازة سعيدة اما الالتزام هههههههه لانى 15 سنه مقيم بالخارج فاتعود

top22star 21-04-2012 12:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315017)

شكرا ياباشا على كلامك الجميل واجازة سعيدة اما الالتزام هههههههه لانى 15 سنه مقيم بالخارج فاتعود

ان شاء الله نتعلم الالتزام او نسافر للخارج معاك 2 خارج وواحد داخل هنا فى الغرفه هههههههههه اجازه سعيد عليك يا دكتور

Benisafcom 21-04-2012 04:24 AM

نتمنى لكم اسبوع مقبل موفق وتوصيات ونتائج خضراء على الجميع
اخوكم خالد يتمنى لكم اجازة سعيدة اخي رافت

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 05:57 AM

اجازة سعيدة لكم جميعا

goggo 21-04-2012 06:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 314734)
أين ذهب الدكتور فأنا لاأعرف أين سأذخل في اليورو هل أذخل الان ام انتظر ؟؟

يا اخي قلت لك لا تكن تابعا لاحد حاول ان تتعلم من الدكتور و تكون انت من يعطي التوصيات ولا تاخذ التوصيات جاهزة صحيح ستربح و لكن ستصبح كسولا عن التعلم و لن يدوم لك الدكتور , يعني لم تعرف هذه المرة اين ستدخل و لو انقطع الدكتور عنك ستخسر و لاحظ انك كنت رافضا ان يطرح الدكتور طريقته لكي تتعلمها انت و نحن ربما لانك تتكاسل عن تعلمها و تطبيقها لانك تاخذ التوصيات جاهزه من الدكتور و تربح منها الله يزيدك لكن ثق ان الدكتور لن يدوم لك
ليس شرطا ان تتعلم طريقة الدكتور نفسها لانه لا يريد نشرها و هو حر في ذلك مع اني لست متفقا معه في هذا و لكن يجب يكون لك راي في الدخول
حاول تربح بتحليلك انت مع مساعدة صغيرة من الدكتور و لا تكن تابع 100 بالمئة لان الدكتور لن يدوم لك
لا تفهم كلامي هذا خطا و لو فكرت فيه قليلا ستشكرني و هذه نصيحة لكل من يوجد في هذه الورشة و لكل متاجري الفوركس

raafat_193 21-04-2012 08:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 315107)
نتمنى لكم اسبوع مقبل موفق وتوصيات ونتائج خضراء على الجميع
اخوكم خالد يتمنى لكم اجازة سعيدة اخي رافت

خالد باشا ربنا يخليك وشكرا لحضرتك فانت انسان فاضل ودائمآ مرورك يفرحنآ واجازة سعيدة

raafat_193 21-04-2012 08:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 315134)
يا اخي قلت لك لا تكن تابعا لاحد حاول ان تتعلم من الدكتور و تكون انت من يعطي التوصيات ولا تاخذ التوصيات جاهزة صحيح ستربح و لكن ستصبح كسولا عن التعلم و لن يدوم لك الدكتور , يعني لم تعرف هذه المرة اين ستدخل و لو انقطع الدكتور عنك ستخسر و لاحظ انك كنت رافضا ان يطرح الدكتور طريقته لكي تتعلمها انت و نحن ربما لانك تتكاسل عن تعلمها و تطبيقها لانك تاخذ التوصيات جاهزه من الدكتور و تربح منها الله يزيدك لكن ثق ان الدكتور لن يدوم لك
ليس شرطا ان تتعلم طريقة الدكتور نفسها لانه لا يريد نشرها و هو حر في ذلك مع اني لست متفقا معه في هذا و لكن يجب يكون لك راي في الدخول
حاول تربح بتحليلك انت مع مساعدة صغيرة من الدكتور و لا تكن تابع 100 بالمئة لان الدكتور لن يدوم لك
لا تفهم كلامي هذا خطا و لو فكرت فيه قليلا ستشكرني و هذه نصيحة لكل من يوجد في هذه الورشة و لكل متاجري الفوركس

طب ايه رايك قبل مماتى ساكتب لزوجتى ان تعطىيها له ولجو وبارى وبحرين وكل الاخوه وانت لا ههههههههههههه

raafat_193 21-04-2012 08:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315129)
اجازة سعيدة لكم جميعا

اجازة سعيدة يا احلى جوزيف

raafat_193 21-04-2012 08:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo (المشاركة 315134)

وليه بالذات انا ما كل المواقع فيها توصيات ما تطلب منهم اعطائك طريقة ولا تنتظر توصيتهم اصنع لك سيارة ولا تشتيريها . انا ذهقت انا لى الحرية الفكرية جئت هنا لوضع توصيات فقط والان على انتهاء من طبع كتيب يشرح طريقتى باللغة الايطالية فهمت وسيباع فى ايطاليا وطريقتى تعتمد على نظرية ( لكل فعل رد فعل مساوى له فى المقدار ومضد له فى الاتجاة) لذلك قلت مرارا وتكررا السعر يحترم الوصول للهدف ورينى شاطرتك وتوصل لصنع المؤشر حرام مش كده وصفحات تانى بتجرح فيا ليه يعنى كل ده .....سبحان الله

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 11:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315142)

طب ايه رايك قبل مماتى ساكتب لزوجتى ان تعطىيها له ولجو وبارى وبحرين وكل الاخوه وانت لا ههههههههههههه

بعد الشر عليك يا دكتور

0asdf12340 21-04-2012 12:24 PM

معلش يا دكتور انا عارف أنها أجازه بس ممكن تنصحني أعمل ايه في الوضع ده انا معايا عقود بيع ب 5 دولار وعقود شراء ب 3 دولار بالنسبة لليورو و الأحتمال الكبير انه ينزل انا خايف ألغي العقود البيع اللي معايا لو عكس السعر ممكن 30 نقطة تطير الرصيد او أسيب العقود كده لو نزل أستفيد من ال 2 دولار الفرق لو تطلع هيبقي معايا فرصه 70 نقطه صعود قبل الماجن كول ياريت تنصحني أنا عارف انا المبلغ شويه علي العقود الكتيره دي بس انا متسرع شويه وناوي أزيد الرصيد 1000 دولار بس الفلوس مش جاهزه دلوقتي ممكن 5 ايام معلش وجعت رأسك بس ده من العشم وانا شايف أن حضرتك بتحب تساعد الناس .

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 12:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315180)
معلش يا دكتور انا عارف أنها أجازه بس ممكن تنصحني أعمل ايه في الوضع ده انا معايا عقود بيع ب 5 دولار وعقود شراء ب 3 دولار بالنسبة لليورو و الأحتمال الكبير انه ينزل انا خايف ألغي العقود البيع اللي معايا لو عكس السعر ممكن 30 نقطة تطير الرصيد او أسيب العقود كده لو نزل أستفيد من ال 2 دولار الفرق لو تطلع هيبقي معايا فرصه 70 نقطه صعود قبل الماجن كول ياريت تنصحني أنا عارف انا المبلغ شويه علي العقود الكتيره دي بس انا متسرع شويه وناوي أزيد الرصيد 1000 دولار بس الفلوس مش جاهزه دلوقتي ممكن 5 ايام معلش وجعت رأسك بس ده من العشم وانا شايف أن حضرتك بتحب تساعد الناس .

يا جماعة والله حرام اللي انتو بتعملوه ده في مالكو
ليه دخلت بكل ده طيب؟
وبعدين انت بتبرد كل نقطتين؟؟
التبريد في رأيي الشخصي بعد انعكاس 50 نقطة
وبالنسبة لرأي الدكتور بعد 20 نقطة

عموما ان شاء الله المجنون هيضرب الاهداف الاسبوع اللي جاي
وبالنسبة لليورو الدكتور هيفيدك بعد الاطلاع علي الشارت ورأيي انه هيصحح لاسفل ( لا تعتمد علي هذا الرأي)

ان شاء الله تخرج علي خير يا ريت تلتزم بادارة رأس مال جيدة

0asdf12340 21-04-2012 01:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315184)

يا جماعة والله حرام اللي انتو بتعملوه ده في مالكو
ليه دخلت بكل ده طيب؟
وبعدين انت بتبرد كل نقطتين؟؟
التبريد في رأيي الشخصي بعد انعكاس 50 نقطة
وبالنسبة لرأي الدكتور بعد 20 نقطة

عموما ان شاء الله المجنون هيضرب الاهداف الاسبوع اللي جاي
وبالنسبة لليورو الدكتور هيفيدك بعد الاطلاع علي الشارت ورأيي انه هيصحح لاسفل ( لا تعتمد علي هذا الرأي)

ان شاء الله تخرج علي خير يا ريت تلتزم بادارة رأس مال جيدة

شكراً لسرعة ردك يا جميل وبعدين انا دخلت بكل ده عشان الهيدج مكنتش عايز اخسر لما بلاقي طلع عكس الصفقة اللي انا داخلها بعكس انا كمان الصفقة وبفضل طالع نازل علي أمل اللي انا أكسب من الشراء وبعدين السعر ينزل يبقي مخسرتش في البيع طبعاً دي طريقة غلط وحسابي ميتحملش كل الصفقات دي وكان سبب خسارتي أكثر من 1000 دولار بس مش مشكلة الواحد مبيتعلمش ببلاش وإن شاء الله أخرج من الموضوع ده علي خير وهمشي حسب الورشة الجميلة دي وبإدراة راس مال وانا هحاول أزيد الرصيد شويه عشان يتحمل تقلبات السوق والبنسبة للمجنون الدكتور قالي برده ليه انا عامل تبريد كتير بس انا كنت شغال علي فريم 5 دقايق وطبعاً انت عارف ان النقطه فيه تحس انها عشر نقط ومحستش غير بعد ما عملت الصفقات عموماً ربنا يسهل وتعدي علي خير

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 02:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315198)
شكراً لسرعة ردك يا جميل وبعدين انا دخلت بكل ده عشان الهيدج مكنتش عايز اخسر لما بلاقي طلع عكس الصفقة اللي انا داخلها بعكس انا كمان الصفقة وبفضل طالع نازل علي أمل اللي انا أكسب من الشراء وبعدين السعر ينزل يبقي مخسرتش في البيع طبعاً دي طريقة غلط وحسابي ميتحملش كل الصفقات دي وكان سبب خسارتي أكثر من 1000 دولار بس مش مشكلة الواحد مبيتعلمش ببلاش وإن شاء الله أخرج من الموضوع ده علي خير وهمشي حسب الورشة الجميلة دي وبإدراة راس مال وانا هحاول أزيد الرصيد شويه عشان يتحمل تقلبات السوق والبنسبة للمجنون الدكتور قالي برده ليه انا عامل تبريد كتير بس انا كنت شغال علي فريم 5 دقايق وطبعاً انت عارف ان النقطه فيه تحس انها عشر نقط ومحستش غير بعد ما عملت الصفقات عموماً ربنا يسهل وتعدي علي خير

فريم 5 دقايق احسن من اكيد من الدقيقة :D انا كنت باستعمله في الاول
خليك مع الربع ساعة احسن

0asdf12340 21-04-2012 02:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315210)

فريم 5 دقايق احسن من اكيد من الدقيقة :D انا كنت باستعمله في الاول
خليك مع الربع ساعة احسن

هههههههههههه اه طبعاً أحسن ده الواحد علي نظامي كده ممكن يعمل 20 صفقة في 5 نقط انا معظم الوقت بشتغل علي فريمات كبيره بس اهي جات كده بقي تتعوض

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 02:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315213)
هههههههههههه اه طبعاً أحسن ده الواحد علي نظامي كده ممكن يعمل 20 صفقة في 5 نقط انا معظم الوقت بشتغل علي فريمات كبيره بس اهي جات كده بقي تتعوض

تتعوض ان شاء الله يا باشا
وبلاش تتعود علي الهيدج عشان اللي مش محترف فيه هياخد المارجن كول بالحضن

0asdf12340 21-04-2012 02:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315214)

تتعوض ان شاء الله يا باشا
وبلاش تتعود علي الهيدج عشان اللي مش محترف فيه هياخد المارجن كول بالحضن

والله هو خدني بالحضن بتاع 5 مرات وانا زهقت منه ( كفاية أحضان بقي ) هو نتايجه كويسه بس عايز رأس مال كويس يغطي الانعكاسات مش 100 و 200 ولا 1000 حتي عايز أكثر من كده وانا كل مرة أبتدي من جديد وأقول توبه وأخر مره بس الشيطان بيلعب في دماغي أرجع تاني

raafat_193 21-04-2012 03:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315180)

مرحبا بيك وتحت امرك اولا زى ماتفضل الغالى جوزيف واوضحلك لاداعى ان اكرر نفس الكلام ندخل فى الشارت اول 3 عقود شراء اخلص منهم ضرورى اول ما السوق الاوروبى يفتح وبالتحديد مع هذه الاخبار والتى سوف تصدر باكرا هما 5 التقديرات الأولية لمؤشر PMI الفرنسى والالمانى .ركز معايا جدا جدا هنا وده لان لن تجد احد يعطي لك هذه المعلومات هذه المؤشرات تصدر قبل الخبر بدقيقتين او خمسة ( للافراد المشتركين فى وكالة طومسون رويترز ) وبالتالى تعمل على حركة سريعه للسعر سواء بالهبوط او الصعود والجميع اى غير مشتركون فى الوكالة ينتظرون الخبر فايصدر الخبر فان كان قبل صدوره صاعد تجد الكل يدخل شراء فى حين الخبر سالب فايبداون البيع مافيا البنوك . وعن رأى الخاص هذا سوف يحدث فا تخرج انت من العقود المفتوحة شراء وحتى على خسارة قليلة فايبداء السعر فى الهبوط وتجنى ارباح العقود المفتوحة بيع .ان حدث هذا فاهو توفيق من الله وحصاد تجارب سنين . ان مرت على خير تذكر احترم مالك يحترمك

raafat_193 21-04-2012 03:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315220)
والله هو خدني بالحضن بتاع 5 مرات وانا زهقت منه ( كفاية أحضان بقي ) هو نتايجه كويسه بس عايز رأس مال كويس يغطي الانعكاسات مش 100 و 200 ولا 1000 حتي عايز أكثر من كده وانا كل مرة أبتدي من جديد وأقول توبه وأخر مره بس الشيطان بيلعب في دماغي أرجع تاني

الذى تعملة ليس بهيدج الهيدج شئ وعلم تانى خالص . لذلك ممنوع من هيئات الرقابة المالية العالمية حفاظا على اموال المستثمرين فا تلجا شركات كبيرة ذو سمعة بفتح فروع لها فى دول اوروبية وقبرص فهمتنى فا تضع خاصية الهيدج فعاله على البيتوفورم (المناصة)

z3em 21-04-2012 03:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315240)

الذى تعملة ليس بهيدج الهيدج شئ وعلم تانى خالص . لذلك ممنوع من هيئات الرقابة المالية العالمية حفاظا على اموال المستثمرين فا تلجا شركات كبيرة ذو سمعة بفتح فروع لها فى دول اوروبية وقبرص فهمتنى فا تضع خاصية الهيدج فعاله على البيتوفورم (المناصة)

الهيدج
طريقةمتاجرة
تتيح لك حرية المتاجرة وتتشكل بتنوعها علي كافة الاسواق المالية
ولكل نوعية تجارةنظامها الخاص ومسميات واستراتجيات متنوعة ومختلفة ولكنها كلها تتطرق الي نفس الهدف
وهو امكانية التدااول ودخول السوق بيع
اي كان سوق عملات
سوق سلع ويضائع:1 (91):

الشامي 21-04-2012 05:39 PM

يا دكتور لو موجود يا ريت تقولي المجنون خلاص اخره كدا ولا ايه لان احد الاخوة بيقول انه لسه صاعد الى 133 ودا معناه المارجن كول بالنسبالي فلو كدا اقفل الصفقات كلها وهيكون معايا 130 دولار اقدر اعوض بيهم افضل من 40 دولار بعد المارجن ولا رأيك ايه

0asdf12340 21-04-2012 05:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315237)

مرحبا بيك وتحت امرك اولا زى ماتفضل الغالى جوزيف واوضحلك لاداعى ان اكرر نفس الكلام ندخل فى الشارت اول 3 عقود شراء اخلص منهم ضرورى اول ما السوق الاوروبى يفتح وبالتحديد مع هذه الاخبار والتى سوف تصدر باكرا هما 5 التقديرات الأولية لمؤشر PMI الفرنسى والالمانى .ركز معايا جدا جدا هنا وده لان لن تجد احد يعطي لك هذه المعلومات هذه المؤشرات تصدر قبل الخبر بدقيقتين او خمسة ( للافراد المشتركين فى وكالة طومسون رويترز ) وبالتالى تعمل على حركة سريعه للسعر سواء بالهبوط او الصعود والجميع اى غير مشتركون فى الوكالة ينتظرون الخبر فايصدر الخبر فان كان قبل صدوره صاعد تجد الكل يدخل شراء فى حين الخبر سالب فايبداون البيع مافيا البنوك . وعن رأى الخاص هذا سوف يحدث فا تخرج انت من العقود المفتوحة شراء وحتى على خسارة قليلة فايبداء السعر فى الهبوط وتجنى ارباح العقود المفتوحة بيع .ان حدث هذا فاهو توفيق من الله وحصاد تجارب سنين . ان مرت على خير تذكر احترم مالك يحترمك

تمام يا دكتور ربنا يسهل وبعد كده همشي علي التعليمات بالضبط , انا فهمت من حضرتك اني أستني لحد الأخبار لو حسيت أنها واخده أتجاه النزول أبيع حتي لو بخسارة بسيطه لو كانت طالعة اسيب أوامر الشراء
أهم الأخبار علي اليورو بتبتدي من 8.45 ل 10 بتوقيت مصر والخبرين بتوع فرنسا وألمانيا في واحد 08:58 وواحد 09:28 يعني في فرق 30 دقيقة ما بينهم أشتغل علي اول خبر ولا حسب أتجاه السوق أصل ممكن يكون واخد إتجاه ويعكس بعد الخبر التاني والأفضل اني أحاول أزيد الرصيد عندي 200 دولار مؤقتاً عشان يغطي الإنعكاس لو حصل ولا ممكن يضيعوا هما كمان وانا بفكر إني أقفل أوامر الشراء أول ما السوق يفتح و أعلق اوامر شراء علي بعد 50 نقطه لفوق عشان لو السعر ما نزلش الأوامر دي توقف الخساره والمارجن كول ( ده في حالة لو زودت رصيد عندي عشان الوضع الحالي لو أقفلت عقود الشراء مش هعرف أشتري تاني لو رفع نقطة واحده ويبقي معرض نفسي لضياع الحساب او قفل الصفقات علي خسارة كبيرة ) وطبعاً أحلي 2 لايك ليك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315240)

تمام يا دكتور منك نستفيد +1

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة z3em (المشاركة 315251)
[CENTER]
الهيدج
طريقةمتاجرة
تتيح لك حرية المتاجرة وتتشكل بتنوعها علي كافة الاسواق المالية
ولكل نوعية تجارةنظامها الخاص ومسميات واستراتجيات متنوعة ومختلفة ولكنها كلها تتطرق الي نفس الهدف
وهو امكانية التدااول ودخول السوق بيع
اي كان سوق عملات
سوق سلع ويضائع:1 (91):

شكراً ليك بس انا فهمتها بمفهومها البسيط اللي كل الناس في المنتدي عرفينه وانا طبعاً خبرتي في الموضوع ده ولا حاجه شهرين او ثلاثه بس وأحلي لايك ليك

Sameh Fathy 21-04-2012 07:19 PM

ايه رايك يا دكتور انا بايع اليورو عند 1.3110 وتبريد عند 1.3160
ايه رايك يا غالى
ولو عكس وتناه طالع تفتكر يوصل لكام

raafat_193 21-04-2012 07:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 315306)
يا دكتور لو موجود يا ريت تقولي المجنون خلاص اخره كدا ولا ايه لان احد الاخوة بيقول انه لسه صاعد الى 133 ودا معناه المارجن كول بالنسبالي فلو كدا اقفل الصفقات كلها وهيكون معايا 130 دولار اقدر اعوض بيهم افضل من 40 دولار بعد المارجن ولا رأيك ايه

اوعة هى الفلوس سهلة كده عندكم فى تصحيح الصعود تابعنى وبالذات اخبار الاثنين الصبح رغم انها ضعيفة ولكن لها تاثير للتصحيح .انت متنتظرش تربح ولكن هتخرج بخسارة اقل 50 الى 70 نقطة فاهم

الشامي 21-04-2012 07:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315357)

اوعة هى الفلوس سهلة كده عندكم فى تصحيح الصعود تابعنى وبالذات اخبار الاثنين الصبح رغم انها ضعيفة ولكن لها تاثير للتصحيح .انت متنتظرش تربح ولكن هتخرج بخسارة اقل 50 الى 70 نقطة فاهم

مش عاوز اربح اهم حاجة على الاقل رصيدي يكون 200
احط الهدف 129.45 ولا صعب يوصلها

raafat_193 21-04-2012 07:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315316)
تمام يا دكتور ربنا يسهل وبعد كده همشي علي التعليمات بالضبط , انا فهمت من حضرتك اني أستني لحد الأخبار لو حسيت أنها واخده أتجاه النزول أبيع حتي لو بخسارة بسيطه لو كانت طالعة اسيب أوامر الشراء
أهم الأخبار علي اليورو بتبتدي من 8.45 ل 10 بتوقيت مصر والخبرين بتوع فرنسا وألمانيا في واحد 08:58 وواحد 09:28 يعني في فرق 30 دقيقة ما بينهم أشتغل علي اول خبر ولا حسب أتجاه السوق أصل ممكن يكون واخد إتجاه ويعكس بعد الخبر التاني والأفضل اني أحاول أزيد الرصيد عندي 200 دولار مؤقتاً عشان يغطي الإنعكاس لو حصل ولا ممكن يضيعوا هما كمان وانا بفكر إني أقفل أوامر الشراء أول ما السوق يفتح و أعلق اوامر شراء علي بعد 50 نقطه لفوق عشان لو السعر ما نزلش الأوامر دي توقف الخساره والمارجن كول ( ده في حالة لو زودت رصيد عندي عشان الوضع الحالي لو أقفلت عقود الشراء مش هعرف أشتري تاني لو رفع نقطة واحده ويبقي معرض نفسي لضياع الحساب او قفل الصفقات علي خسارة كبيرة ) وطبعاً أحلي 2 لايك ليك

شكراً ليك بس انا فهمتها بمفهومها البسيط اللي كل الناس في المنتدي عرفينه وانا طبعاً خبرتي في الموضوع ده ولا حاجه شهرين او ثلاثه بس وأحلي لايك ليك

انا شرحتلك وواضح انك مفهمتش اللى انا قلته خالص ارجع اقراء تانى وركز لان اللى بتحكى فيه يبين لى انك مفهمتنيش

raafat_193 21-04-2012 07:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315316)

انا شرحتلك وواضح انك مفهمتش اللى انا قلته خالص ارجع اقراء تانى وركز لان اللى بتحكى فيه يبين لى انك لم تفهم كلامى

Sameh Fathy 21-04-2012 07:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sameh Fathy (المشاركة 315355)
ايه رايك يا غالى

ما تنساش ترد عليا يا دكتور وتفتكر اطلع من الصفقتين على سعر كام

raafat_193 21-04-2012 07:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 315359)

مش عاوز اربح اهم حاجة على الاقل رصيدي يكون 200
احط الهدف 129.45 ولا صعب يوصلها

129,68 ومنتصف ليلة الاحد يبان الهدف بوضوح لى

الشامي 21-04-2012 07:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315366)

129,68 ومنتصف ليلة الاحد يبان الهدف بوضوح لى

انا شاكر ويا رب ينزل الى 129.68

raafat_193 21-04-2012 08:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sameh Fathy (المشاركة 315355)
ايه رايك يا غالى

اخى اليورو صاعد اتجاهه العام صعودى وما يفعلة هو تصحيح لا اعتقد انه يصل لهذه الاسعار ربما يصل لسع 1,3240 ويبداء منها التصحيح ولكن اخبار يوم الاثنين ربما تعجل بهبوطه لعمل التصحيح وفى الحالة دى حيصل الى 1,3169 ويرجع يكمل صعود

الساعة الآن 06:22 PM