اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   احذروا من شركة اكسنس فقد بدات بالتلاعب (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=42466)

omar@exnees 18-11-2014 11:28 PM

رد: احذروا من شركة اكسنس فقد بدات بالتلاعب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed osama 2 (المشاركة 750494)
استاذ عمر ,, الكلام ده وصلنى النهاردة من الشركة وبرضه نفس الرد ان مفيش مشكلة حصلت اصلا عشان الاخصائى دايما رده ان مفيش مشاكل حصلت ومعندوش مشكلة انى اتاخرت فى الشكوى كل رده بيقولى ان مفيش مشكلة توقف حصلت من الاساس , ارجو التواصل معهم وتوضيح الرد النهائى لى .

السلام عليكم اخ احمد,

رد المختصين عليك انت فهمته بالخطأ.

المختصين لا ينكرون وجود مشكلة فى المنصة يوم 9 اكتوبر .. لكن الرد واضح تماما انك لم تتضرر نتيجة المشكلة او عندما عادت المنصة لم يكن لديك خسائر او كان بأمكانك اغلاق الصفقات بعد المشكلة و لم يكن هناك ضرر بسبب المشكلة و ان خسارتك ليست بسبب توقف المنصة.

اخ احمد .. صدقنى كانت الامور ستكون افضل من ذلك بكثير لو كنت قد قمت بعمل ال feedback وقت حدوث المشكلة او بعدها حتى ب 3 ايام مع ارفاق logo الصفقات ربما كان الامر ليختلف لان وقتها كان هناك مشكلة بالفعل و تم حلها و تغطية خسائر المتضررين.

ما وصلك هو الرد النهائى استاذ احمد و ما يراه المختصون وفقا للفحص الذى قاموا به هو الرد و القرار النهائى.

شكرا لتفهمك و ان شاء الله لا يحدث مثل هذه الامور بعد ذلك سواء سوء الفهم او مشكلة بالمنصة او خلافه .. الشركة توفر دائما افضل الخدمات للعملاء و الشركاء.

بالتوفيق.

ahmed osama 2 19-11-2014 10:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omar@exnees (المشاركة 750556)

السلام عليكم اخ احمد,

رد المختصين عليك انت فهمته بالخطأ.

المختصين لا ينكرون وجود مشكلة فى المنصة يوم 9 اكتوبر .. لكن الرد واضح تماما انك لم تتضرر نتيجة المشكلة او عندما عادت المنصة لم يكن لديك خسائر او كان بأمكانك اغلاق الصفقات بعد المشكلة و لم يكن هناك ضرر بسبب المشكلة و ان خسارتك ليست بسبب توقف المنصة.

اخ احمد .. صدقنى كانت الامور ستكون افضل من ذلك بكثير لو كنت قد قمت بعمل ال feedback وقت حدوث المشكلة او بعدها حتى ب 3 ايام مع ارفاق logo الصفقات ربما كان الامر ليختلف لان وقتها كان هناك مشكلة بالفعل و تم حلها و تغطية خسائر المتضررين.

ما وصلك هو الرد النهائى استاذ احمد و ما يراه المختصون وفقا للفحص الذى قاموا به هو الرد و القرار النهائى.

شكرا لتفهمك و ان شاء الله لا يحدث مثل هذه الامور بعد ذلك سواء سوء الفهم او مشكلة بالمنصة او خلافه .. الشركة توفر دائما افضل الخدمات للعملاء و الشركاء.

بالتوفيق.

نعم ,, يعنى دلوقتى طلع فيه مشكلة حصلت فعلا لكن انا ما اتضررتش منها ,, يعنى لما ابقى فاتح صفقة وتعكس عليا 60 دولار وابقى مستنى اقفلها قبل حديث دراجة على اقل خسارة والمنصة تقف وفى خلاص توقف المنصة السعر يرتد وتبقى الخسارة لا تذكر وابقى واقدر اقفلها قبل الحديث على خسارة قليلة جدا لكن ما اعرفش عشان المنصة متوقفة وعلى ما المنصة ترجع الاقى الخسارة بقت 160 دولا واقفل الصفقة على خسارة 200 بعد ما كنت اقدر اطلعع منها على خير يبقى انا كده متضررتش من توقف المنصة !!!!!!!! لا بجد شكرا للشركة على حسن المعاملة والحجج اللى قعدت تطلعهالى وفى الاخر طلع انا متضررتش من توقف المنصة اصلا وانا اللى كداب وبتبلى على الشركة عشان200 دولار .. لكم جزيل الشكر على حسن المعاملة .

لؤى حمدى 19-11-2014 11:00 AM

على فكرة يا احمد الشركة دى محترمة انا كمان يوم المشكلة دى خسرت فى صفقتين حوالى 320 دولار و كلمت استاذ عمر ووعدنى بحل المشكلة و فعلا بعد يوم واحد لاقيت المبلغ تانى فى حسابى و الاستاذ عمر بيعتذرلى عن خطا المنصة يعنى بصراحة الشركة اللى تعمل كدة و يكون عندها دعم زى الاستاذ عمر تستحق تكون شركة كبيرة

انا شايف انك اتاخرت شوية بس انا لا اعرف تفاصيل مشكلتك بصراحة انا بعلق فقط على اللى حصل يوم المشكلة و على فكرة كانت اول مرة تحصلى مشكلة مع اكسنس لان بصراحة الشركة تمام

ابو حسان 19-11-2014 11:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لؤى حمدى (المشاركة 750646)
على فكرة يا احمد الشركة دى محترمة انا كمان يوم المشكلة دى خسرت فى صفقتين حوالى 320 دولار و كلمت استاذ عمر ووعدنى بحل المشكلة و فعلا بعد يوم واحد لاقيت المبلغ تانى فى حسابى و الاستاذ عمر بيعتذرلى عن خطا المنصة يعنى بصراحة الشركة اللى تعمل كدة و يكون عندها دعم زى الاستاذ عمر تستحق تكون شركة كبيرة

انا شايف انك اتاخرت شوية بس انا لا اعرف تفاصيل مشكلتك بصراحة انا بعلق فقط على اللى حصل يوم المشكلة و على فكرة كانت اول مرة تحصلى مشكلة مع اكسنس لان بصراحة الشركة تمام

انا متفق معاك يا لؤى

amine31 20-11-2014 03:26 AM

ليه وجع الدماغ ده سيب الشركة و خلاص و دور على واحدة احسن
افضل شيء ان تجرب اي شركة الاول بمبلغ صغير حتى تحكم عليها و الشركات على قفى من يشيل يعني انت تحط رجل على رجل و تختار احسن واحدة فيهم و ترفس البقية و اذا سمعت اي همسة عن الشركة بانها سيئة او كتبت كلمة واحدة وحشة عنها لا تشترك فيها انت تتاجر باموال مش بتلعب

jamalfx 20-11-2014 07:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amine31 (المشاركة 750870)
ليه وجع الدماغ ده سيب الشركة و خلاص و دور على واحدة احسن
افضل شيء ان تجرب اي شركة الاول بمبلغ صغير حتى تحكم عليها و الشركات على قفى من يشيل يعني انت تحط رجل على رجل و تختار احسن واحدة فيهم و ترفس البقية و اذا سمعت اي همسة عن الشركة بانها سيئة او كتبت كلمة واحدة وحشة عنها لا تشترك فيها انت تتاجر باموال مش بتلعب

انا مجرب اكسنس للعلم و هى شركة قمة فى الاحترام و الاستاذ عمر هنا شخص اكثر من رائع

الاخ احمد فعلا كان ممكن يلحق مشكلته فى اول يوم بس الله يعوض عليه

الشركة ما فيها اى مشاكل و مشكلة المنصة هذه لم تحدث معى من قبل و منصتهم جيدة على طول للامانة.

يعنى انا شايف انها شركة محترمة

AHORA 28-11-2014 05:15 PM

أعتقد أن المشكل هو في سيرفر الشركة بطئ جدا في التنفيذ الفوري
عانيت من هذه المشكلة ربما الشركة ليست نصابة لكن لديهم مشاكل جدية و مادام الأمر متواصل فهم لا يستطعون حلها أو لا يريدون

FXDD30 12-12-2014 05:37 PM

ماهذا افتح قسم الشركات اجد قائمة شكاوي علي اكسنس؟؟ .. فعلا الحمدلله اني تركتها من تجربتي المره معها :1 (47):

Mohamed_Amr 12-12-2014 05:50 PM

سؤال للاخ عمر هو حضرتك حافظ الكلام اللى بتكتبه ولا ايه بالظبط؟؟
المشكله واضحه وضوح الشمس سواء كانت بى 10 سنت ولا 1 سنت
والناس اللى عماله تكتبت انها مع اكسنس والكلام الفاضى
بدل ماتقول الكلام دة علق على الصور والموضوع انا عن نفسى مش
بتهم الشركه لانى تعاملت معاها قبل كدة ومفيش اى مشكله حصلت معايا
بس اللى موجود هنا دلوقتى مشكله حصلت فعلا ولازم يكون ليها
توضيح من الشركه مش كلامك الاخ عمر اللى
تقريبا حافظه

Mohamed_Amr 12-12-2014 05:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_Amr (المشاركة 755466)
سؤال للاخ عمر هو حضرتك حافظ الكلام اللى بتكتبه ولا ايه بالظبط؟؟
المشكله واضحه وضوح الشمس سواء كانت بى 10 سنت ولا 1 سنت
والناس اللى عماله تكتبت انها مع اكسنس والكلام الفاضى
بدل ماتقول الكلام دة علق على الصور والموضوع انا عن نفسى مش
بتهم الشركه لانى تعاملت معاها قبل كدة ومفيش اى مشكله حصلت معايا
بس اللى موجود هنا دلوقتى مشكله حصلت فعلا ولازم يكون ليها
توضيح من الشركه مش كلامك الاخ عمر اللى
تقريبا حافظه

اسف الكلام دة كان مقصود بيه موضوع الاخ احمد
لانى معرفش ايه المشكله اللى هنا بالظبط
وبالتوفيق للجميع

الساعة الآن 05:40 AM