اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

raafat_193 21-04-2012 08:07 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

انا تحت امركم فى الاسئلة ويارب ما اشوف حد خسران

Herr.Omar 21-04-2012 09:27 PM

ايه رايك يا دكتور في الكلام ده الزوج يسير في مثلث استمراري صاعد ويواجه ترند قوي جدا علي فريم الديلي والاربع ساعات

اتوقع الارتداد منه مره اخري بغرض التصحيح او اعادة اختبار الضلع السفلي للقناة ونلاحظ ايضا

التشبع علي الاستوكهاستك علي فريم الديلي فيما عدا ذلك مع كسر الضلع العلوي للمثلث واغلاق شمعه ديلي فوقها يعطي لنا مزيد من الاهداف العلوية ... اتمني الهبوط ههه

0asdf12340 21-04-2012 09:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315360)

انا شرحتلك وواضح انك مفهمتش اللى انا قلته خالص ارجع اقراء تانى وركز لان اللى بتحكى فيه يبين لى انك مفهمتنيش

أعتقد أني فاهم اللي حضرتك قولته بس في حاجة حضرتك قولتلي أقفل ال 3 صفقات الشراء اول ما السوق الأوربي يفتح ، طيب السوق الأوربي بيفتح الساعة 10 بتوقيت مصر مضبوط ولا انا غلطان انا لو أستنيت إن السوق الأوربي يفتح هتكون الأخبار خلصت وممكن تأثر علي الأسعار قبل ما السوق يفتح ، وحضرتك قولتلي كمان إن الأخبار دي بتطلع للناس اللي مشتركة قبل الخبر ما يوصلنا بدققتين طبعاً بتبقي الناس دي عرفت الخبر والعمله بتتحرك قبل الخبر بشويه وده انا حسيته أكثر من مره وكنت بقول إن الموقع نفسه اللي بشوف عليه الأخبار هو اللي بيأخرها شويه عبال ما ينقلها ، وافهم من كده إني هعرف إتجاه السوق قبل الخبر بدققتين ، انا قصدي من الكلام اللي انا قولته قبل كده إني أكون عامل حساب إن كل التوقعات دي مش هتحصل والسعر ممكن يعكس عليا بعد ما أقفل العقود الثلاثة وفي الحاله دي هيكون معايا عقود بيع ب 5 دولار يعني ال 160 دولار اللي معايا مش هيتحمل 30 نقطه يتعكسوا عليا كنت بسأل أزود رصيد عشان كده ولا أخليها وانا وحظي معلش أستحملني يا دكتور ولو انا فهمت غلط صححلي وشكراً لأهتمامك

raafat_193 21-04-2012 10:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315399)
أعتقد أني فاهم اللي حضرتك قولته بس في حاجة حضرتك قولتلي أقفل ال 3 صفقات الشراء اول ما السوق الأوربي يفتح ، طيب السوق الأوربي بيفتح الساعة 10 بتوقيت مصر مضبوط ولا انا غلطان انا لو أستنيت إن السوق الأوربي يفتح هتكون الأخبار خلصت وممكن تأثر علي الأسعار قبل ما السوق يفتح ، وحضرتك قولتلي كمان إن الأخبار دي بتطلع للناس اللي مشتركة قبل الخبر ما يوصلنا بدققتين طبعاً بتبقي الناس دي عرفت الخبر والعمله بتتحرك قبل الخبر بشويه وده انا حسيته أكثر من مره وكنت بقول إن الموقع نفسه اللي بشوف عليه الأخبار هو اللي بيأخرها شويه عبال ما ينقلها ، وافهم من كده إني هعرف إتجاه السوق قبل الخبر بدققتين ، انا قصدي من الكلام اللي انا قولته قبل كده إني أكون عامل حساب إن كل التوقعات دي مش هتحصل والسعر ممكن يعكس عليا بعد ما أقفل العقود الثلاثة وفي الحاله دي هيكون معايا عقود بيع ب 5 دولار يعني ال 160 دولار اللي معايا مش هيتحمل 30 نقطه يتعكسوا عليا كنت بسأل أزود رصيد عشان كده ولا أخليها وانا وحظي معلش أستحملني يا دكتور ولو انا فهمت غلط صححلي وشكراً لأهتمامك

تانى وافهمنى ارجوك وانا لا اتعب من الاسئلة واسئل لبكرة 1_ مش كل الاخبار بتظهر لاعضاء وكالة طومسون رويترز علشان تحكم على موقع الاخبار اللى بتابعة وتقول انك حسيته قبل كده كتير 2_ تابع من 5 دقائق قبل صدور الخبر لو الخبر جاء سالبى حتلاقى العملة فى صعود والافراد بتشترى بس الخبر لم يظهر بعد لنا وفى توقيتة ظهر الخبر لنا بالسالب فا يبداء البيع وتحدث حيرة ويبداء البيع . لحد كدة تمام ومفهومة منتظر ردك تقوللى مفهومه علشان اكمل تعمل ايه!!

raafat_193 21-04-2012 10:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Omarito (المشاركة 315395)
ايه رايك يا دكتور في الكلام ده الزوج يسير في مثلث استمراري صاعد ويواجه ترند قوي جدا علي فريم الديلي والاربع ساعات

اتوقع الارتداد منه مره اخري بغرض التصحيح او اعادة اختبار الضلع السفلي للقناة ونلاحظ ايضا

التشبع علي الاستوكهاستك علي فريم الديلي فيما عدا ذلك مع كسر الضلع العلوي للمثلث واغلاق شمعه ديلي فوقها يعطي لنا مزيد من الاهداف العلوية ... اتمني الهبوط ههه

مش لاقى سؤال لحضرتك ربنا يوفقك . ربما يهبط وربما يختبر المقاومة السابقة ويكسرها وبكده صعد بعيد عن نقط دخولك بيع . انا لا اتاجر على اليومى اليومى لمعرفة الاتجاة العام للعملة

0asdf12340 21-04-2012 10:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315409)

تانى وافهمنى ارجوك وانا لا اتعب من الاسئلة واسئل لبكرة 1_ مش كل الاخبار بتظهر لاعضاء وكالة طومسون رويترز علشان تحكم على موقع الاخبار اللى بتابعة وتقول انك حسيته قبل كده كتير 2_ تابع من 5 دقائق قبل صدور الخبر لو الخبر جاء سالبى حتلاقى العملة فى صعود والافراد بتشترى بس الخبر لم يظهر بعد لنا وفى توقيتة ظهر الخبر لنا بالسالب فا يبداء البيع وتحدث حيرة ويبداء البيع . لحد كدة تمام ومفهومة منتظر ردك تقوللى مفهومه علشان اكمل تعمل ايه!!

عندي سؤال عشان العملية تكمل في دماغي مش المفروض لو الخبر سلبي العملة تنزل ولا دي بتبقي خدعة من الناس اللي بتعرف الخبر قبلينا

raafat_193 21-04-2012 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315411)
عندي سؤال عشان العملية تكمل في دماغي مش المفروض لو الخبر سلبي العملة تنزل ولا دي بتبقي خدعة من الناس اللي بتعرف الخبر قبلينا

احبك شفت ازى ده اللى عاوز اوضحة لك خدعة تروح انت خرج من 3 صفقات اللى مشتريهم وهما فى صعود ظهر الخبر سالب انت فى آمان يبداء الكل يبيع . اما لو توقعتى خطأ لا تلومنى المهم تخرج من غير خسائر دلوقتى, وادخل معايا على المنصة .منتظر برضوا ردك هل فاهم اللعبة

0asdf12340 21-04-2012 10:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315414)

احبك شفت ازى ده اللى عاوز اوضحة لك خدعة تروح انت خرج من 3 صفقات اللى مشتريهم وهما فى صعود ظهر الخبر سالب انت فى آمان يبداء الكل يبيع . اما لو توقعتى خطأ لا تلومنى المهم تخرج من غير خسائر دلوقتى, وادخل معايا على المنصة .منتظر برضوا ردك هل فاهم اللعبة

ايوه تمام كده يا دكتور المفروض انا أستني قبل الخبر لو لقيت السعر صاعد يبقي الرجالة عامله الشغل بتاعها وانا أقفل ال3 صفقات قبل الخبر مايظهر لو ظهر سلبي الناس كلها هتبيع وانا أكسب من عقود البيع المفتوحه عندي لحد كده حلو طيب بقي لو لقيت السعر نزل لتحت قبل الخبر مايظهر يبقي كده اللي هيحصل العكس صح ولا انا غلطان وفي الحالة دي المفروض أخلي ال 3 صفقات ذي ما هم ومفيش لوم ولا حاجة يا دكتور حضرتك بتحاول تساعدني بخبرتك وبعد كده انا مش هاخد غير نصيبي وربنا يكرم علي قد ما بتساعد الناس

raafat_193 21-04-2012 10:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315417)
ايوه تمام كده يا دكتور المفروض انا أستني قبل الخبر لو لقيت السعر صاعد يبقي الرجالة عامله الشغل بتاعها وانا أقفل ال3 صفقات قبل الخبر مايظهر لو ظهر سلبي الناس كلها هتبيع وانا أكسب من عقود البيع المفتوحه عندي لحد كده حلو طيب بقي لو لقيت السعر نزل لتحت قبل الخبر مايظهر يبقي كده اللي هيحصل العكس صح ولا انا غلطان وفي الحالة دي المفروض أخلي ال 3 صفقات ذي ما هم ومفيش لوم ولا حاجة يا دكتور حضرتك بتحاول تساعدني بخبرتك وبعد كده انا مش هاخد غير نصيبي وربنا يكرم علي قد ما بتساعد الناس

ان حدث زى ما انت ذكرت العكس احتفظ بعقود الشراء الثلاثة وتخلص من كل اللى تحت هما سبب المشكلة ولما ينتهئ التصحيح بعد الهبوط هيصعد وده ممكن ياخد اسبوع ويبقة معك 3 عقود الشراء .لحد كده احنا تمام صح ولو معاك 200 غذى رصيدك .منتظر ردك

0asdf12340 21-04-2012 10:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315419)

ان حدث زى ما انت ذكرت العكس احتفظ بعقود الشراء الثلاثة وتخلص من كل اللى تحت هما سبب المشكلة ولما ينتهئ التصحيح بعد الهبوط هيصعد وده ممكن ياخد اسبوع ويبقة معك 3 عقود الشراء .لحد كده احنا تمام صح ولو معاك 200 غذى رصيدك .منتظر ردك

بالنسبه للرصيد إن شاء الله بكره أحاول أعمل إيداع في البنك حوالي 200 دولار او 250 دولار بالنسبة لو حصل العكس قصدك ممكن ينزل من غير ما يصعد لفوق أقفل انا كل العقود اللي تحت في مرحلة التصحيح وبعد التصحيح هيرجع لل 3 عقود شراء مضبوط انا كنت عامل كد في أخر مره نزل فيها بس كنت معلق أمر بيع بحجم العقود الشراء اللي عندي عشان المرجن كول جه السعر لمس أمر البيع وجه طاير علي فوق حظوظ بقي

Aymanalmerai 21-04-2012 11:07 PM

مساء الخير يا جماعة, حاسس اليوم غريب من دون الفوركس
دكتورنا الغالي رأفت, أنا قرأت ردودك على الأسئلة, و لافعل أنا من هوات مراقبة الشارت وقت صدور الخبار و خصوصاً إن كانت خارج السوق, بعمل قهوة و اتفرج على الجنان الي حاصل, و كلام حضرتك صحيحي إلى درجة كبير, من خلال كلامك تذكرت تلك اللحظات, هو بالفعل في حال الخبر السلبي, السعر بيصعد قبل صدور الخبر بدقيقة أو دقيقتين و من ثم يسقط بشكل حر, و العكس بالعكس
سؤالي لحضرتك في أخبار معينة بتنطبق عليها تلك المواصفات؟؟؟ أم هذا الكلام ينطبق على كلوووو؟؟؟
لأن الباوند ين بتاريخ 6 ابريل الساعو 15:25 نزل قبل صدور الخبر بخمس دقائق و بعدها تابع هبوط برضو, حتى انه عمل فجوة و قام بتغطيتها أول مبارح 19 ابريل
ياريت توضيح من حضرتك, و أكون شاكر لك من كل قلبي, و بكل الأحوال شكراً لك على وقتك معنا بيوم العطلة

raafat_193 21-04-2012 11:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 315423)
مساء الخير يا جماعة, حاسس اليوم غريب من دون الفوركس
دكتورنا الغالي رأفت, أنا قرأت ردودك على الأسئلة, و لافعل أنا من هوات مراقبة الشارت وقت صدور الخبار و خصوصاً إن كانت خارج السوق, بعمل قهوة و اتفرج على الجنان الي حاصل, و كلام حضرتك صحيحي إلى درجة كبير, من خلال كلامك تذكرت تلك اللحظات, هو بالفعل في حال الخبر السلبي, السعر بيصعد قبل صدور الخبر بدقيقة أو دقيقتين و من ثم يسقط بشكل حر, و العكس بالعكس
سؤالي لحضرتك في أخبار معينة بتنطبق عليها تلك المواصفات؟؟؟ أم هذا الكلام ينطبق على كلوووو؟؟؟
لأن الباوند ين بتاريخ 6 ابريل الساعو 15:25 نزل قبل صدور الخبر بخمس دقائق و بعدها تابع هبوط برضو, حتى انه عمل فجوة و قام بتغطيتها أول مبارح 19 ابريل
ياريت توضيح من حضرتك, و أكون شاكر لك من كل قلبي, و بكل الأحوال شكراً لك على وقتك معنا بيوم العطلة

مش كل الاخبار بينطبق عليها . بعض الاخبار سوف اجمعهم واضعهم يوم تانى ان استطعت غدآ الاحد .وتذكروا للاخبار فائدة جميلة للتجارة فا هى محركة للسوق فنجد مرة صعود ومرة هبوط وهكذا . وانا تحت امرك وشكرا لكلامك الجميل وتشرفت بمرورك

Aymanalmerai 21-04-2012 11:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315427)

مش كل الاخبار بينطبق عليها . بعض الاخبار سوف اجمعهم واضعهم يوم تانى ان استطعت غدآ الاحد .وتذكروا للاخبار فائدة جميلة للتجارة فا هى محركة للسوق فنجد مرة صعود ومرة هبوط وهكذا . وانا تحت امرك وشكرا لكلامك الجميل وتشرفت بمرورك

كبير يا دكتور رأفت كبير
و منتظرينك يا غالي

م.جوزيف ايهاب 21-04-2012 11:49 PM

بعد اذن الدكتور
ده مثال للخبر اللي بيظهر لمشتركين طومسون رويترز قبل ميعاده بدقيقتين

ده كان مجرد ايضاح للنقطة اللي حضرتك ذكرتها يا دكتور

0asdf12340 21-04-2012 11:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315434)
بعد اذن الدكتور

الله ينو عليك ياباشا +1

raafat_193 21-04-2012 11:56 PM

اقتباس:

بعد اذن الدكتور

انت استاذ ورئيس قسم حقولك ايه باشا .

م.جوزيف ايهاب 22-04-2012 12:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315435)
الله ينو عليك ياباشا +1

اشكرك يا باشا

م.جوزيف ايهاب 22-04-2012 12:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315437)
انت استاذ ورئيس قسم حقولك ايه باشا .

تلاميذك يا كبير
حبيبي يا دكتور

0asdf12340 22-04-2012 12:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315419)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315420)
بالنسبه للرصيد إن شاء الله بكره أحاول أعمل إيداع في البنك حوالي 200 دولار او 250 دولار بالنسبة لو حصل العكس قصدك ممكن ينزل من غير ما يصعد لفوق أقفل انا كل العقود اللي تحت في مرحلة التصحيح وبعد التصحيح هيرجع لل 3 عقود شراء مضبوط انا كنت عامل كد في أخر مره نزل فيها بس كنت معلق أمر بيع بحجم العقود الشراء اللي عندي عشان المرجن كول جه السعر لمس أمر البيع وجه طاير علي فوق حظوظ بقي

انا رديت عليك يادكتور كده تمام ولا ايه وفي حاله لسه معملتش حسابها لو السعر طلع قبل الخبر زي ما حضرتك قولت وانا قفلت العقود الثلاثة واستمر في الصعود أعكس بعمليات شراء عشان أوقف الخساره ولا ايه رأيك أديله أمر شراء بعيد شويه لو رصيدي يغطي واسيبه قبل المارجن

Aymanalmerai 22-04-2012 12:03 AM

اقتباس:

بعد اذن الدكتور

إيه داه يا جو؟!!!!! أنت بتذاكر من ورانا:D
مبدع يا جو مبدع و باحث حقيقي عن المعلومة, الله ينور عليك و يزيدك علم و نور

م.جوزيف ايهاب 22-04-2012 12:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 315444)
إيه داه يا جو؟!!!!! أنت بتذاكر من ورانا:D
مبدع يا جو مبدع و باحث حقيقي عن المعلومة, الله ينور عليك و يزيدك علم و نور

حبيبي يا ابو ايمن
اشكرك يا غالي علي كلامك

raafat_193 22-04-2012 12:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315443)
انا رديت عليك يادكتور كده تمام ولا ايه وفي حاله لسه معملتش حسابها لو السعر طلع قبل الخبر زي ما حضرتك قولت وانا قفلت العقود الثلاثة واستمر في الصعود أعكس بعمليات شراء عشان أوقف الخساره ولا ايه رأيك أديله أمر شراء بعيد شويه لو رصيدي يغطي واسيبه قبل المارجن

انا كده شايفك بقيت فاهم اللعبه وابتديت تفكر بتركيز .لو ظل صاعد اوعه تدخل شراء لما ينزل افتح عقد بيع بالوت صغير اهو اسمك استفدت من الهبوط. بس مش هيصعد كفاية صعود هى حفلة .........صعود مؤقت واللى مبيفهمش فى موضوع وكالة طومسون ها يقولك صاعد لان اجتماعات العشرين امنت البنك الدولى ب 450 مليار دولار ويفضلوا يشتروا وفجاة يهبط الصبح مع الخبر الالمانى
مشفتكش اديتنى لايك لحد دلوقتى برحتك

0asdf12340 22-04-2012 12:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315453)

انا كده شايفك بقيت فاهم اللعبه وابتديت تفكر بتركيز .لو ظل صاعد اوعه تدخل شراء لما ينزل افتح عقد بيع بالوت صغير اهو اسمك استفدت من الهبوط. بس مش هيصعد كفاية صعود هى حفلة .........صعود مؤقت واللى مبيفهمش فى موضوع وكالة طومسون ها يقولك صاعد لان اجتماعات العشرين امنت البنك الدولى ب 450 مليار دولار ويفضلوا يشتروا وفجاة يهبط الصبح مع الخبر الالمانى

تمام يا دكتور يعني كده انا لو صعد شويه قبل الخبر وقفلت العقود مفيش خوف انه يصعد كتير صح طيب انا للأمان ممكن أحط أمر شراء فوق ب 50 نقطة لو صحت التوقعات ونزل يبقي خير وبركه وموصلش لأمر الشراء لو خلفت معانا يبقي هينفذ أمر الشراء بلوت 5 دولار عكس يحميني من المارجن كول ويبقي ليها صرفة بعد كده حتي لو بعد أسبوع لما أزيد الرصيد أكثر تمام كده ولا انا غلطان في حاجة

Aymanalmerai 22-04-2012 12:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315445)

حبيبي يا ابو ايمن
اشكرك يا غالي علي كلامك

و الله يا جو لو تتكرم عليا و تنزل هنا موقع الأخبار داه بعد إذن الدكتور طبعاً, لأن المواقع الي عندي سواء عربية أو أجنبية لا ترفق هذه الملاحظات عن رجالة طومسون داه
حتى تعم الفائدة على جميع أعضاء و متابعين ورشة دكتورنا الرهيب رأفت
و ألف شكر يا ملك

0asdf12340 22-04-2012 12:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 315457)
و الله يا جو لو تتكرم عليا و تنزل هنا موقع الأخبار داه بعد إذن الدكتور طبعاً, لأن المواقع الي عندي سواء عربية أو أجنبية لا ترفق هذه الملاحظات عن رجالة طومسون داه
و ألف شكر يا ملك

الموقع اهو ياباشا

Forex Calendar @ Forex Factory

raafat_193 22-04-2012 12:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315456)
تمام يا دكتور يعني كده انا لو صعد شويه قبل الخبر وقفلت العقود مفيش خوف انه يصعد كتير صح طيب انا للأمان ممكن أحط أمر شراء فوق ب 50 نقطة لو صحت التوقعات ونزل يبقي خير وبركه وموصلش لأمر الشراء لو خلفت معانا يبقي هينفذ أمر الشراء بلوت 5 دولار عكس يحميني من المارجن كول ويبقي ليها صرفة بعد كده حتي لو بعد أسبوع لما أزيد الرصيد أكثر تمام كده ولا انا غلطان في حاجة

قصدك بيع مش شراء . وبعدين اقولك هابط خلاص اشارته معايا هابط لو صعد كبيرة 20 نقطة ويعمل هبوط وصعود تزبذب لحد العم سام مايفتح ويكمل برضوا هبوط ويضرب هدف 130,59

م.جوزيف ايهاب 22-04-2012 12:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 315457)
و ألف شكر يا ملك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 0asdf12340 (المشاركة 315459)
الموقع اهو ياباشا

Forex Calendar @ Forex Factory

تمام كده :1 (76):

raafat_193 22-04-2012 12:38 AM

اى رايكم استفدنا من الحوار طب اللى استفاد يضغط لايك

م.جوزيف ايهاب 22-04-2012 12:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315464)

من غير ماتقول يا كبير
الشباب قايمة بالواجب :1 (76):

raafat_193 22-04-2012 12:40 AM

الناس اللى نايمة تحت مخصمنا ولا ايه؟

0asdf12340 22-04-2012 12:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315460)

قصدك بيع مش شراء . وبعدين اقولك هابط خلاص اشارته معايا هابط لو صعد كبيرة 20 نقطة ويعمل هبوط وصعود تزبذب لحد العم سام مايفتح ويكمل برضوا هبوط ويضرب هدف 130,59

يارب يكون هابط لحد ماتتكسر رقبته ، انا قصدي شراء بس علي بعد 50 نقطة انا مش هشتري بس هعلق الأمر قبل مارصيدي يبقي بالسالب ب نقطتين او ثلاثة ده للأمان عشان لو قفلت عقود الشراء اللي معايا هيبقي معايا عقود بيع ب 5 دولار وده معناه النقطة ب 5 دولار طيب لو صعد 20 نقطة مش مشكله 100 دولار هبقي لسه في الأمان اما لو وصل 50 نقطه فوق يعني 250 دولار يبقي كده بقيلي ممكن 20 نقطة كمان وخلاص صح

0asdf12340 22-04-2012 12:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315464)

لايك من غير ما تقول يا دكتور

yasser badr mahmoud 22-04-2012 12:44 AM

اخبارك دكتور معلش انا مش متابع معاك انهاردة كان عندي شوية شغل

yasser badr mahmoud 22-04-2012 12:46 AM

احلي لايك

raafat_193 22-04-2012 12:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser badr mahmoud (المشاركة 315470)
اخبارك دكتور معلش انا مش متابع معاك انهاردة كان عندي شوية شغل

ياسر باشا ربنا معاك الشغل اهم احنا قلنا نفتح باب اسئلة فى الاجازة انت عارف فى ناس السوق بيكون عكس معاهم فقلت لاخذ الحذر وايه ممكن يتم عمله. تشرفت بمرورك

Aymanalmerai 22-04-2012 01:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 315461)

تمام كده :1 (76):

أكيد تمام ياجو, انت الحاجات الي بتيجي منك كلها سوبر يا ملك

ABUEHAB 22-04-2012 01:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315466)
الناس اللى نايمة تحت مخصمنا ولا ايه؟

هو فيه حد ينام وانت شغال
واحلي لايك

Aymanalmerai 22-04-2012 01:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 315460)

دكتورنا يا غالي, نحن تعبناك معانا اليوم, يعني شباب بيسألوا عن اليورو و جناعة تنية عن الباوند ين و إسئلة كتيرة
لكن حضرتك كأنك قصدة الباوند ين في ردك على اليورو دولار؟ لأن حديثكم كان عن اليورو دولار و أنت تكلمت أن الأهداف حتكون 130.59 أظن حضرتك قصدك الباوند ين, و لكن بشكل عام حيكون هناك صعود طفيف يوم الإثنين و بعدها السوق يبدأ يهبط, بإذن الله
و بالنسبة للايك, نحن مندوس على طول يادكتور, و حتكون محطم الرقم القياسي بعدد المشاركات الفعالة في أقصر فترة زمنية في تاريخ المنتديات, ربنا يوفقك و يسعد يا كبير

م.جوزيف ايهاب 22-04-2012 01:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 315491)
أكيد تمام ياجو, انت الحاجات الي بتيجي منك كلها سوبر يا ملك

الله يخليك يا كبير
ده من ذوقك والله :1 (114):

raafat_193 22-04-2012 02:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 315495)
دكتورنا يا غالي, نحن تعبناك معانا اليوم, يعني شباب بيسألوا عن اليورو و جناعة تنية عن الباوند ين و إسئلة كتيرة
لكن حضرتك كأنك قصدة الباوند ين في ردك على اليورو دولار؟ لأن حديثكم كان عن اليورو دولار و أنت تكلمت أن الأهداف حتكون 130.59 أظن حضرتك قصدك الباوند ين, و لكن بشكل عام حيكون هناك صعود طفيف يوم الإثنين و بعدها السوق يبدأ يهبط, بإذن الله
و بالنسبة للايك, نحن مندوس على طول يادكتور, و حتكون محطم الرقم القياسي بعدد المشاركات الفعالة في أقصر فترة زمنية في تاريخ المنتديات, ربنا يوفقك و يسعد يا كبير

مرحبا بيك يا باشا وانت مركز تمام واحلى لايك ليك .انا كنت بتكلم على الاتنين وفعلا نسيت اكتبلة اهداف اليورو لذلك اختلط الامر واهدافة هى 1,3148 بحيث يظبط نفسة انه يخرج من عقودهم لانه بايع من بداية الصعود وشكرا للتنيه

الساعة الآن 10:14 PM